דפים

יום ראשון, 30 בספטמבר 2012

זמן שמחתנו - יומיים בלי אינטרנט וטלפון אין שמחה גדולה מזו קצת מנוחת הנפש שמחה וחרות אמיתית

תמונה זו צולמה בתשל"ו - לאחר כמה שנים בכולל ולאחר שהיו לי כבר 2 ילדים שירתתי בצבא, אז זו לא היתה בושה, היינו קבוצה של חרדים, ולמי שאינו מזהה אותי אז אני השני מימין - כבר אז יריתי...
כבר כתבתי על כך בערב חג השבועות ואשוב בקיצור כאן, כי למרות שאני מתגעגע לקדושת ארץ ישראל יש משהו טוב בחוץ לארץ ביום טוב, יש לנו יומיים. ביום הראשון עייפים, ביום השני נהנים הנאה של יום טוב אמיתי, כל כולו קודש לשמחה ועונג אמיתי, תפילה, סעודה, לימוד ועיון בספרים שבכל השנה אין זמן להציץ בהם, ביום השני של יום טוב נהנים מהם

ויש עוד משהו שעבורי זה חרות אמיתית ההיפרדות מהאינטרנט והטלפון, אומר לכם מה שאמרתי השנה לאנשי קהילתי בראש השנה, כשעסקתי במה שעשינו במשך השנה האחרונה, הקב"ה נתן לנו שנה האם ניצלנו אותה או שבזבזנו כל כך הרבה זמן על שיחות בטלפון, כמה יכולנו להשיג יותר אם היינו חוסכים את הזמן הזה, כמה אי נעימות ומחלוקות היו נמנעות בלי השיחות הללו ועל כולם השעבוד לטלפון. בעבר היה טלפון במשרד ובבית, כל היום יכולת להתרכז. היום אי אפשר לעשות דבר מפני שכל רגע הטלפון מצלצל

הצעתי לבני קהילתי כי בשנה הקרובה כל אחד מעמנו יקבל על עצמו כי 6 שעות ביום הטלפון הידני סגור וחשים את החרות. העבדות והשעבוד היא מן הרעות החולות של הטכנולוגיה המתפתחת העושה הכל שלא יהיה לנו דקה אחת לעצמנו

לכן, כשיש לי יומיים שאני רחוק מכל אלו אני בן אדם אחר חש מה ההבדל בין עבדות לחרות, ובסוכות בזמן שמחתנו עבורי זו השמחה הגדולה ביותר

מאחל אני לכל הגולשים חג סוכות שמח, ואי"ה במוצאי יום טוב שני של גלויות נשוב ועד אז נקדיש את הזמן למשמעות של החודש השביעי מדוע יש לנו בה רצינות מצד אחד ושמחה מן העבר האחר ומדוע זה בא ביחד, היכן האיזון ומה זה עושה לאדם המבין את משמעותם של הימים האלה שהם לא רק נעלים ומיוחדים הם באים לאזן לנו את כח המחשבה והפעולה לדעת איך לאזן בין שמים לארץ, אי אפשר ואסור לחיות רק עם שמים או רק עם ארץ, גם מי שאצלו הארץ יותר משמים חייב לדעת כי גשמיות בלי רוחניות זה בלתי אפשרי ואותו דבר מי שחושבים שהם יחיו רק עם שמים ויתעלמו מן הארץ טועים, האיזון זה מה שהחודש הזה בא ללמד אותנו, זו הדרך הנכונה איך לחיות נכון ולהשיג את מה שכל אחד מאתנו יכול ומסוגל להשיג

מדוע נאלץ הרב זנדר להתנצל ואיך ירד עליו הרבי מגור - והאם בגור בקיאים ב'תפילה זכה' או שאף פעם לא שמעו מהתפייסות?


מימין לשמאל: הרבי מגור הרב משה זנדר, הרב ישראל פישביין
רבים תמהו ולא הבינו מה קורה כאן, בערב יום כיפור הופיעה ב'המודיע' מודעה שהיא לכאורה תמימה הקוראת לפייס ולהתפייס, חתום היה 'המעוררים', ב'המודיע' מודעה בחתימה כזו אין ספק שזה בא ממקורות בגור אחרת הם לא היו מאשרים מודעה עם חתימה כזו

ואכן מתברר כי את המודעה שלח אחד ממוצ"י גור שסבר כי הגיע הזמן בגור להתפייס יותר מדי מריבות, הוא גם סבור שמצב בריאותו של הרבי תלוי בענין הזה ואם יתפייסו זה יועיל לבריאותו. והוא הזכיר שיש לפייס ולהתפייס כשהנוסח כולו מקורו ב'תפילה זכה'. - לכאורה למה לא, דבר בעתו מה טוב

אבל, כשהרבי מגור ראה את המודעה הוא תבע לדעת מי הכניס את המודעה הזו ומדוע, הוא טען כי מודעה שכזו אומרת במילים אחרות כי בגור רבים יותר מדי זה וצריכים להתפייס, ולכן תבע לפרסם תיקון. אבל הסבירו לרבי כי מדובר ב'תפילה זכה' לא במשהו חדש או נוסח לא מקובל משהו שהמציא מישהו ואיך יסבירו לציבור על מה מתנצלים, אבל הרבי לא הסכים בשום אופן שהמודעה הזו תעבור ככה בלי תגובה והורה למפרסם הרב משה זנדר מו"צ של חסידי גור בתל אביב לפרסם מודעת הבהרה כי המודעה נוסחה על ידו וכי עשה זאת על דעתו בלבד וכי לקח זאת מתפילה זכה

ב'הבהרה' הוא כותב כי הנוסח נכתב על ידו וכי לקח אותו מ'תפלה זכה', ובכל זאת הציבור שאל על מה ההבהרה מה הוא חטא ומה הוא פשע  ומה עשה כאן לא טוב? האם באמת לא הגיע הזמן לפייס ולהתפייס?

אבל ככה זה היכן שהשיטה היא להשתיק, גם כשצריך לפייס ולהתפייס אז בשקט שאף אחד לא יידע שזה המצב

מי יגלה עפר מעיניך יוסל'ה שייברגר מה עלה בגורל נכדיך אותם חינכת לטרור ואלימות הם קברו אותך קבורת חמור





אתם עושים ענין מבנו של יהודה משי זהב, בעיני זה בכלל לא פלא, הוא ראה את אביו עושה סיבוב של מאה ושמנים מעלות אז מדוע שהוא לא יעשה את אותו דבר. אני זוכר את יהודה משי זהב כשהיה קמב"ץ 'העדה החרדית' מראשי קש"ת טרוריסט ופרובוקטור החל מגיל מאוד צעיר ונמנה על עולם שאולי לא אהב מפני שלא יכל להתפתח ולהתקדם, ברור היה לו כי לתואר של סבו מזכיר 'העדה החרדית' הוא לא יזכה וגם איזה ערך יש לזה. הוא חיכה ליום שהסבא יסגור את העיניים ועשה את הסיבוב והפך להיות ציוני יותר מן הציונים

מה שמדהים כאן זו מכת המכות שחטף סבו יוסל'ה שיינברגר האיש שעמו נלחמתי שנים, זה התחיל מאז פרשת בעלזא בירושלים, הכרתי אותו לפני כן אבל אף פעם לא היה לי כלום עמו, הוא היה ב'עדה החרדית' ואני באגודת ישראל, אמנם גרנו במרחק של כמה חצרות אבל קשר ישיר עמו לא היה לי עד שהתנסיתי בו, זה היה כשהרבי מבעלזא ב'שטייענדיגע תורה' הידועים הודיע כי הוא משנה את שיטת בעלזא ומתיר לקחת כסף מן המדינה, יוסל'ה שיינברגר הפעיל את נכדיו שייצאו לעבודה והרסו את בתי הכנסת של בעלזא השחירו את הרחוב בבעראלע ימ"ש, קיללו אותו בקללות נמרצות הרסו כל מה שרק יכלו, במשך חדשים הם היו עסוקים בטרור שהיה מן הקשים בתולדות ירושלים

באותן הימים היחיד שבעיתונו ניצב לצד בעלזא ולחם בטרוריסטים הללו הייתי אני הקטן, - לבעלזא עדיין לא היה אז עיתון - הייתי צעיר מאוד אבל חשתי חובה להתייצב לימינם של הנרדפים. הבהרתי כבר אז כי אינני מתערב בוויכוח האידיאולוגי זה לגיטימי ושכל אחד יאמין בדרכו אבל בלי אלימות. יוסל'ה שיינברגר היה בטוח שהוא יחסל אותי ברגע, שלח את נכדיו ועוד אחרים להלחם בי, אבל לימדתי אותו אז פרק בהלכות דרך ארץ שהוא זכר לי את זה שנים ועד ליומו האחרון, הוא קילל אותי בקללות נמרצות. לפני עשרים שנה הוא התראיין אצל דוד ארגמן (דוד רוטנברג) ב'ישראל שלנו' והבטיח כי אני ימות במיתה משונה - אלו דברים שכתובים וכל אחד יכול לראותם, תפנו לדוד רוטנברג מנהל 'בחדרי חרדים' שיאשר זאת, והנה עברו מאז עשרות שנים והוא מת ונכדיו ירדו מן הדרך זה אחר זה, אינני רוצה לשפוך דם לכן לא אמנה אותם אחד אחד כי תזדעזעו

זה סופו של טרוריסט, יוסלה שיינברגר שחשב שבעזרת מכות שריפת מכוניות ומשרדים - להזיק לי ברכוש שבזה הוא המשיך במשך שנים דרך נכדיו גם כשכבר לא הייתי יותר בארץ, עברתי לגור בארצות הברית - הוא יצליח לשבור אותי, אז הוא למד במשך שנים כי עמדתי בכל אלו, וערוך ומוכן לסיבוב נוסף

פרסום הרשימה ב'ידיעות אחרונות' על בנו של יהודה משי זהב נכדו של יוסלה שיינברגר היא קבורת חמור לאותו מי שנשבע לחסל את הציונים ואת המדינה את המזרחי ואת האגודה, וראו איך הוא גמר

טעותו של המישקולצר שהוא מערבב מסורתיים עם חרדים - אם הוא רוצה כל כך את החרדים שיעשה לילה למסורתיים מעורב ולילה לחרדים בנפרד או לגברים בלבד

שוב עסוקים עם מישקולץ בפתח תקוה האם הרב וואזנר בעד האירוע במוצאי החג בפתח תקוה או נגד, על פי הפרסומים היום הרבנית של המישקולצר פנתה לרבנית וואזנר וביקשה שתדבר עם בעלה לשכנע אותו להסיר התנגדותו וזה לא עזר הוא ממשיך לאסור על חרדים להיות שם, והסיבה מפני שמדובר באירוע מעורב של גברים ונשים יחד

איני נכנס לעצם הנושא שהוא מאוד חשוב אסור לזלזל בכל הקשור לצניעות, ובכל זאת השאלה היא איך צריך לעבוד כאן בכח בשיטות הזבנגים או ההסברה, לעיתים עם לטיפה וסוכריה מצליחים הרבה יותר ממלחמות מן הסוג של מוטקע בלוי שבסופו של דבר מזיקות הרבה יותר ממועילות ואני מציע ללמוד היכן מוצאים היום את הצעירים החרדים במקומות שבעבר איש לא חלם שיוכלו לראות אותם ורק בגלל השיטה הזו הפועלת כבומרנג

המישקולצער זה שנים נאבק ולא מצליח, הרבנים מתנגדים למעשהו והסיבה מאוד פשוטה, מפני שהוא מערב בין המסורתיים והחרדים. ולא חלילה שאסור להם להיות יחד, ההיפך, לדעתי טוב וחשוב שישמחו יחד זה רק יקרב יהודים ליהדות. אבל כשהוא מביא חרדים הוא לא יכול לארגן אירוע מעורב, ולכן עדיף לוותר על החרדים למען המסורתיים, ואם הוא כל כך זקוק לחרדים בשביל האגו שלו ולהיחשב כאדמו"ר רציני ברחוב החרדי, אז שיעשה לילה למסורתיים מעורב ולילה לחרדים בנפרד או לגברים בלבד ויהנה משתי העולמות

זכותו של המישקולצער לשחק ליצן לא פחות משל אחרים וחבל שהוא מבטיח 'ישועות' עדיף לומר אני משחק ליצן טוב יותר

איני יודע על מי צריך כאן לרחם יותר, עליו או על מי שבאים אליו ומאמינים כי הוא 'פועל ישועות', נדמה כי אנו חיים בעולם שרובו גולם מפני שאחרת זה לא היה קורה. ולא חלילה שיש פסול במעשיו, אדרבה ואדרבה, ואם הוא היה עושה בלי להוסיף ולכתוב כי הוא 'פועל ישועות' הייתי מכבד אותו, מפני שזכותו לשחק את הליצן לא פחות מהרבה אחרים כל אחד בסגנונו, אין מי ומה שמוכיחים בימינו כי אנו חיים בעלמא דישקרא יותר מהיצורים האלו ומה שמותר לאחרים מותר גם לו

אבל כשכותבים כי הוא 'פועל ישועות' זה אולי נכון לעצמו, זה מכניס לו הרבה כסף. אבל למי שבאמת זקוק לישועה לא מספיק שהוא בצרות הוא מכניס את עצמו לצרות גדולות יותר

איני מזלזל בברכות, אפילו על ברכת הדיוט כתוב כי אל תהא קלה בעיניך, אבל להבטיח ישועות המרחק רב. כן, הוא משחק כמו כל האחרים מברכים מאה על אחד זה עובד ואחר כך צועקים הנה אתם רואים זה עבד

אני דוקא מעריץ אותו על שהוא בפתח תקוה היכן שאין רבי'ס ועובד בעיקר עם ציבור מסורתי, מבחינה זו שתבא עליו הברכה. אבל למה הוא זקוק לציבור החרדי, לשם מה הוא שולח אוטובוסים לבני ברק ולירושלים להביא אנשים שבמרכזו לא מקומם. בשביל לשמח עליו לשלם לתזמורת טובה ולכמה רקדנים אבל סתם עמך מהציבור החרדי שלא מפתח תקוה מה הם מחפשים שם

נתבדל מהם ומהמונם ומהליצנות שלהם - בדרך התורה נלך דרכו של מרן הגראי"ל שטיינמן

תלמיד פונוביז' כותב:

אני נמצאים ממש בפתח חג הסוכות. אנו חשים כבר את השמחת יו"ט, וברצוני להעיר ולהאיר לאור כל מה שקורה ובפרט בנוגע לכת החדשה והמסוכנת שקמה לאחרונה שעליהם כבר פסק מרן הגר"ח קנייבסקי שחל עליהם הדין של ולא יהיה כקרח ועדתו.
 
ב"ה רואים שתחת הנהגת הדור של מרן גאון ישראל הגראי"ל, כל היהדות החרדית התאחדה באופן שלא יאומן, עד כמה מאות אלפי בני ישראל חשים בהנהגה החדשה של הדור, מול קומץ עלוב ומתוסכל נתי גרוסמן ולבין שהם הדמות הקלאסית של דתן ואבירם שהחציפו נגד משה רבינו. הכל בגלל שיותר אין להם משכורת של ארבעים אלף ₪. הבנתם? אין דעת תורה אין עולם התורה, אין ישיבות אין מאבקים, הכל כשר אפילו החזיר עם הטלפיים, וגם יש להם "גדול" ליצן שכבר עשרים שנה חיכה ליום הגדול הזה שנתי גרוסמן יכתיר אותו לגדול בעמוד הראשון של יתד, ולצערם זה התפספס להם. נעבעך!!!
 
אכן לא ציפינו שזאת תהיה התגובה של נתי גרוסמן ולבין, אבל לאחר איך שהם התנהגו בצורה שלא מביישת חילונים גמוריים, אנו רואים את עיני הבדולח של הגראי"ל ששנים הזהיר מפני נתי גרוסמן וסירב לנגוע בידיו הק' בעיתון יתד נאמן בתקופה החשוכה שגרוסמן שר"י היה עורך יתד. מי יכול בכלל בדור היתום הזה להשתוות לגודל קדושתו ויראתו של הרב שטיינמן? כיצד קמו מתוכנו אנשים פושעים רעים וחטאים להקים עיתון כדי להלחם ולרמוס את הרב שטיינמן ואת עולם התורה כולו בגלל כבוד אישי? ואותם אנשים מחוצפים הטיפו לנו כל היום על דעת תורה והשקפה, וגזלו את כספינו  וצחקו כל הדרך אל הבנקים והביליארדים.
 
אנו מודים לה' יום יום על הניקיון שעשו גדולי ישראל, שרק בזכותם כולנו ראינו מי זה נתי גרוסמן שכל ימיו חילל שם שמים בסתר ונפרעין ממנו בגלוי. עולם התורה הקיא מתוכו ייצור נאלח ופושע. בחג הסוכות הזה אנו נכנסים לסוכה זכים וטהורים וקדושים, בסוכתי מתנוססת בגאווה תמונותיהם של גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה שליט"א ובראשם מרן גאון ישראל ומרן הגר"ח.
 
בחג הסוכות נספר לילדינו על הנס הגדול שגדולי ישראל טיהרו את המחנה וזיככו אותנו, ונלחמו במתייוונים מחריבי עולם התורה.
 
טוב מאד שיש להם עיתון הפלס. כך לפחות נתבדל מהם ומהמונם ומכל הליצנות שלהם. שייערכו עיתונים שיגנבו מודעות שיאיימו ויפגעו. זאת לא דרכינו!!
 
אנו נלך בדרך התורה הק' נתנתק מכל ההבלים של גרוסמן ולבין ואין לנו שיור רק התורה הזאת.
 
גוט יום טוב

אריה דרעי מפטפט - שולח מסר להרב עובדיה יוסף בתקוה כי יציב אותו במקום הראשון בש"ס

שהוא רוצה לחזור בזה אין כל ספק, אבל האם הוא חוזר זו כבר שאלה אחרת. כל עוד הרב עובדיה יוסף חי וקיים ובעיקר בריא ושולט בענינים הוא לא יכול לעשות צעד כזה בלעדיו. איני מאמין לרגע שהוא יצטרף או יקים מפלגה משלו נגד ש"ס, ולכן היה יותר נכון אם היה מכריז ומודיע כי מה שהרב עובדיה יוסף יחליט כך אעשה, פרט אם יוותר כליל הוא לא ירצה להיות חלק מש"ס, שגם זה כלל לא בטוח שהרב עובדיה יוסף ירצה אותו ברשימת ש"ס בכנסת, הוא מבין כי שיבוצו של דרעי ברשימה יגרור מלחמות יומיומיות בינו לבין אלי ישי, דרעי לא יכול להיות מספר 2 ולכן הוא יציע לו תפקידים אחרים

אם הוא רק מבקש למשש את הדופק זה משהו אחר, אבל נאמר לו כאן, כי אין לו עוד כל סיכוי להתמודד לבד ולהצליח, אין לו תמיכה כל כך רחבה בציבור, ולכן קשה לי להאמין כי הוא יתמודד לבד. ובאשר להצטרפות למפלגה אחרת, איני רואה מפלגה חרדית ודתית שתסכים לשבץ אותו. ב'יהדות התורה' הכל תפוס ויותר מתפוס, ב'בית היהודי' מתמודדים עתה בבחירות פנימיות וזה מה שיקבע את סדר הרשימה, מה שנשאר לו זה רק ש"ס, ואם לא כאן אז במפלגה לא דתית שקשה לי להאמין שהוא יצטרף אליה מבלי שיקבל את רשותו של הרב עובדיה יוסף

לכן הייתי מציע לקבל את דבריו בערבון מוגבל, ולהמתין לראות כיצד יגיב הרב עובדיה יוסף

כאן צריך לזכור כי הוא שלח אין ספור מסרים להרב עובדיה יוסף כי הוא מוכן ורוצה לשוב לש"ס ומבקש לשוב למקומו הראשון, והרב עובדיה יוסף עד לשעה זו לא הסכים לכך. דרעי מבקש ככל הנראה להפחיד את הרב יוסף בתקוה כי יכנע ויקבל את תביעתו

מה שמעניין, הוא לא נכנס לשאול את הרב עובדיה יוסף מה הוא מציע לו לעשות, הוא בודאי יודע מה ישיב הרב יוסף, אחרת קשה להבין מדוע שלא יכנס להרב יוסף יסביר לו מדוע הוא עושה מה שהוא עושה, יקבל את הסכמתו ואז להתמודד. המציאות שהוא שולח להרב יוסף מסרים דרך העיתון פירושו שכל עוד הרב יוסף חי וקיים הוא אינו יכול להתמודד ברשימה כלשהי

הכסף זורם והאהבה פורחת - מה מקשר את נטורי קרתא עם הערבים והמוסלמים?

אין שקר גדול יותר מלשחק כאן אידיאולוגיה כאילו שנטורי קרתא והערבים תמימי דעים, וכי כל בעייתם היא הציונות. המשחק הזה של להפריד בין הציונות והיהדות היא המצאה שכל מטרתה אחת ויחידה לפתוח את הכיס הערבי והמוסלמי, שהם היום המממנים של נטורי קרתא

מי שיילך קצת אחורנית בטרם שלנטורי קרתא היו קשרים עם גורמים ערביים ימצא כי מדובר היה בעניים מרודים יהודים שלא היה להם לחם לאכול, הם היו מסתובבים מבית לבית לבקש נדבות. והנה פתאום הם התעשרו, יש להם היום הרבה יותר מלכל קהילה חרדית אחרת, הם מחתנים את ילדיהם בקלות, הם מסתדרים מצויין לבד ועם הרבה כסף

האם שאלתם את עצמכם איך זה קרה? אז האמת היא, כי הראשון לגלות את הסוד היה משה הירש שר החוץ של נטורי קרתא שהיה אחד מגדולי הליצנים שבדור האחרון, הוא שיחק את המשחק כאילו שהוא חבר של ערפאת וכשראה כי אפשר לעשות כאן כסף הוא קפץ על המציאה וכך פקח את עיני משה בער בעק והאיש החזק שלו ישראל דוד ווייס והם חיפשו כל קשר אפשרי לאותם מחלקי הכסף. הם מוכנים היו לוותר על הכל כולל חילול שבת בכל כך הרבה מקומות, והעיקר שישלחו ירוקים

לכן אין זה פלא מדוע כל פעם שנשיא אירן מגיע לניו יורק ראשי נטורי קרתא באים לבקרו ואף נותנים לו מתנה שעולה אלפי דולרים להוכיח נאמנות, הם מצהירים הצהרות שהערבים אוהבים לשמוע, והם צוחקים כל הדרך אל הבנק

זו הסיבה מדוע לא איכפת להם מה שאומרים עליהם. הם היו הראשונים לפתוח אתר באינטרנט למרות שגדולי הרבנים זעקו נגד. לכאורה הם שמציירים עצמם כקנאים היו צריכים להיות אלו המוחים נגד האינטרנט, והנה כאן הם הפכו להיות הכי פשרנים. ומדוע? מפני שככה יכלו להוכיח כי הם נאמנים מתרפסים לערבים ובעיקר לאיסלם

למי שאינו יודע לפני כמה שנים הם נסעו להיפגש עם פאראקאן הצהירו כי האיסלאם היא דת מקובלת עבורם ואף חישבו ומצאו שפאראקאן אוהב יהודים הוא רק שונא ציונים

מה שמעניין, אין בימינו ציונים גדולים יותר מנטורי קרתא, אין בעולם מי שמדפיסים ומממנים את שוק דגלי מדינת ישראל יותר מנטורי קרתא, הם זקוקים למאות כל שנה בשביל לשרוף בכל הזדמנות. לולא הציונות אין לנטורי קרתא מה למכור. הציונות היא יסוד הקיום של נטורי קרתא, אין ילד בחינוך שלהם שאינו חוזר על המילה ציונות כמה פעמים ביום בעוד שבעולם החילוני כמעט ולא יודעים עדו ציונות מהי, לפני תקופה שאלו ילדים חילונים מתי קמה הציונות ואמרו בתקופת משה רבינו. בימינו הנטורים הם אלו שבקיאים בכל צעד ואימרה ציונית, הם אלו שעוסקים בהם יום ולילה, אבל לא שוכחים לומר כי צריכים להכחיד את הציונות

אם נטורי קרתא היתה מתעלמת מהציונות, היא כבר מזמן לא היתה קיימת. הענין הוא שאם הציונות תיעלם, ייעלמו גם הנטורים שיהיו הראשונים שאותם ישרפו המוסלמים והערבים כשיסתערו על היהודים

יום שבת, 29 בספטמבר 2012

העושק בערד נמשך - בגור החליטו להלחם ובכל הכח במושחתים המובילים אברהם מרדכי בורנשטיין ('גימוזעכץ') ויעקב דוד רוזנבוים

אברהם מרדכי בורנשטיין ('גימוזעכץ') מסומן בעיגול
אברהם מרדכי בורנשטיין ('גימוזעכץ') מסומן בעיגול
בס"ד, ממחרת יוהכ"פ, תשרי תשע"ג


מכתב גלוי לראשי גור

אחדשה"ט עם ברכת השנה המתחדשת, באנו בזה אברכים כאובים לתנות את צערנו ומצוקתנו מהטרור המשתולל בימים אלו ע"י אברהם מרדכי בורנשטיין ויעקב דוד רוזנבוים, בנוגע לדירות שרכשנו בערד במהלך השנים כהשקעה עתידית לנישואי ילדינו שיחי'.
כל אחד מאיתנו קיבל טלפון מאחד מהשניים הנ"ל בו הם דורשים מאיתנו בשם מרן אד"ש שנמכור את דירותינו שקנינו ממיטב חסכונותינו ושילמנו עליהם שנים רבות משכנתא, מתוך ראיית הנולד -  מועד נישואי ילדינו בבוא היום בע"ה.
והנה עכשיו דורשים הם מאיתנו בעזות מצח למכור את הדירות לוועדת הדיור של אנ"ש בערד במחירים של 250,000 ₪, זאת בשעה ששווייה הריאלי של הדירה הינו למעלה משלש מאות אלף ₪.
וכאן הבן שואל. מדוע סמוק דמם של אותן זוגות הממתינים בתור לרכישת דירות בערד יותר מדמינו ודם ילדנו? מדוע אנו שהתאמצנו שנים ארוכות לחסוך מפת לחמנו בשביל לשלם את המשכנתא על דירתנו בערד, אמורים להפסיד את ערכה הריאלי של הדירה, לטובת זוגות הממתינים לרכוש שם דירה?
הני תרי צנתרי דדהבי הנ"ל שמהלכים עלינו אימים בטלפונים שנמכור את דירותינו, טוענים שעליית המחירים בערד הינה אך ורק בגלל העובדה שאד"ש שולח בשנתיים האחרונות זוגות רבים לקנות בערד, וממילא זה לא הוגן שאנו נעשה רווח מהעובדה שאד"ש שולח לשם זוגות בכדי להקל על ההורים ועל הזוגות.
מדובר בשקר והטעיה.
מחירי הנדל"ן בכל הארץ ללא יוצא מן הכלל עלו משמעותית במהלך השנים האחרונות. לפני 3 שנים היה ניתן עדיין לרכוש דירות במחירים של 150,000 בערי הפריפריה למיניהם, וכיום בכל אותן ערים מחירי הדירות עלו בכ- 150,000 – 200,000  ₪. אותו תהליך עבר גם על העיר ערד ללא קשר לקהילת גור שמתרחבת שם בהכוונת מרן אד"ש. אדרבה. לעניות דעתנו, העובדה שוועדת הדיור של אנ"ש בערד שומרת בכל כח ומפקחת על כל דירה שנמכרת לאנ"ש חסידי גור, שלא תעלה על מחיר של 250,000 ₪ גורמת לשמירה והתמתנות של מחירי הדירות בכל העיר.
היו בשנים עברו קבוצות פורעי חוק בארה"ב שהתנפלו על רכבות מלאות נוסעים, גנבו מהם כספים ורכוש יקר ערך, וחילקו אותם לתושבי הכפרים העניים. התופעה הזאת כונתה בשם "רובין הוד" על שם אחד מהעומדים בראשה. השודדים הללו לא נטלו פרוטה לכיסם, הם רק עשקו את בעלי היכולת לטובת העניים.
וכי ל"רובין הוד" דמינו???
רבנים ודיינים מאנ"ש ששמעו מהמתחולל בערד הזדעזעו, איזה היתר יש בחושן משפט למעשים אלו? היה מי שהציע שבנוסף לשעה הלכה שלומדים בהכוונת מרן אד"ש מדי יום שו"ע אורח חיים עם משנה ברורה [אורח חיים], שיוסיפו עוד רבע שעה ללימוד שו"ע חושן משפט, ואז אולי ידעו שאין היתר בשו"ע למעשים אלו.
אולי גם נדרוש מהנ"ל למכור את נכסיהם בזול לטובת הורים המשיאים את ילדיהם? מאי שנא הכא ומאי שנא התם?
אנו פונים בזאת בקריאה לראשי עדת גור, לעצור את המגמה המטורפת הזאת. לא שמענו עד כה ברחבי תבל שמכריחים אנשים למכור את דירותיהם ועוד במחיר קבוע מראש. אולי ברוסיה הסובייטית...
אנא. כנסו והניחו לפני מרן אד"ש את הנתונים האמיתיים מהשטח, במקום נתוני השקר שמציגים לפניו, שכביכול יש מי שעושים כסף מהעובדה שהוא שולח זוגות לגור בערד. הניחו את הנתונים האמיתיים שמרבית הדירות כאן נרכשו בשנים שקהילת גור בערד מנתה 150 משפחות ואיש לא חלם על התפתחות כזאת.
הניחו לפני אד"ש את נתוני מחירי הדירות בדימונה ובאופקים למרות שקהילת גור לא באה בהמוניה למגורים שם.
ואגב, ספרו גם לאד"ש שישנם פרוטקציונרים שמשום מה לא קיבלו טלפונים כאלו. בניגוד אלינו החסידים מן השורה, הם שייכים למשפחות הנכונות...
אנא. אל תניחו לטרוריסטים לנהל את חיינו וחסכונותינו, באיומים שאם לא נמכור את הדירות נופיע ברשימה השחורה שתוצג לפני מרן אד"ש. ועוד כהנה וכהנה.
אנו משוכנעים שבימי ראשית שנה אלו, מעשים אלו לא מוספים זכויות לאיש. ואדרבה. מן הראוי היה שיערך בין קהל אנ"ש חשבון נפש מעמיק לשינוי דרך, בכל הקשור לטרור הפנימי, ונגד המשך דרך חתחתים זו, לדאוג לאחד על חשבון האחר.
החותמים בכאב
אברכים בעלי דירות בערד

בודקים את האתרוג אבל לא את עצמם - גישת גדולי ישראל לבדיקת וקניית אתרוגים ואיך עובדים סוחרים על הציבור

אני אוהב לראות את מי שמהדרים בחיפוש אחר אתרוג מהודר אבל לא יהדרו בכל נושא אחר, לא אכנס לפרטים אספר לכם רק את מה שלמדתי במשך השנים ודוקא מגדולי ישראל

לא אשכח את המחזה הזה, זה היה לפני 36 שנה, הייתי בתקופת סוכות בניו יורק - זה היה כשעוד גרתי בארץ אבל הייתי בניו יורק כמה חדשים לאחר הולדת בני השני, נכנסתי לחנות לקנות אתרוג וראיתי שם את הרב ביק ז"ל, הוא הסתכל על השולחן ראה אתרוגים, הרים את ראשו לכיוון התקרה תפס אתרוג בדק אותו וקנה אותו. עמדו שם כמה אנשים והיו המומים לא האמינו כי הרב ביק שכונה אז כרבה של בורו פארק ככה קונה אתרוג, וכשנשאל על ידי מישהו איך זה, הוא שאל אותו האם את עצמך אתה גם בודק כמו את האתרוג. הוא הסביר למי שעמדו שם שאתרוג צריך להיות כשר, ואם הוא כשר אז זהו, הייתי המום הייתי בטוח שזה יקח לו לפחות שעה עד שיבחר, זה לקח לו לא יותר מעשר דקות

באותו מקום ראיתי מחזה אחר שזעזע אותי. היה שם ארון כמשעליו שלשה קופסאות, על אחת היה כתוב סאטמאר, על השניה באבוב, ועל השלישית מונקאטש, מישהו שאל את הבעלים מה הם הקופסאות הללו והוא אמר כי אלו שמורים לרבי'ס של סאטמאר מונקאטש ובאבוב וזה לא למכירה. אחד האנשים התחנן שלפחות יראה לו אותם, הבעלים שיחק את המשחק שאינו יכול וסוף סוף התרצה אבל אמר לו כי זה עולה 500 דולר - באותן ימים זה היה הון עתק - האיש ראה זאת והתחנן שימכור לו את זה הוא מוכן לשלם יותר, הבעלים אמר לו אני מוכר לך בתנאי שלא תספר לאיש

עמדתי בצד והסתכלתי, האיש יצא והבעלים הסתכל על השולחן בחר אתרוג יפה, הכניס אחר באותה קופסה ושם למעלה ודאג שהכל יראו כי מדובר באתרוג לרבי מסאטמאר וככה עשה הרבה כסף - זה לימד אותי כבר אז איך  זה עובד

אבל מה שלימד אותי יותר מכל הוא הסיפור עם ר' שלום אייזן, נכנס אליו אברך עם אתרוג מאוד מהודר והרב אייזן פסק כי זה פסול, האיש מסתכל עליו ושואל היתכן הלא זה הכי מהודר שיש, ור' שלום אמר לו בשבילך זה פסול, את הכסף שאתה משקיע כאן תשקיע יותר טוב במתנה לאשתך תעשה בטוח שלה יש קודם מה שהיא צריכה זה הרבה יותר חשוב מאתרוג שעולה הון

יום שישי, 28 בספטמבר 2012

ביקורת יוצרת ובונה - בין אז להיום מה השתנה ומדוע אני נשמע ונראה היום שונה מן העבר

בעקבות רשימתו של יאיר אטינגר ב'הארץ' ובעיקר בשל כמה נקודות חשובות שהוא ציין, אני מוצא לנכון להסביר את ההבדלים של בין אז להיום, מה השתנה במשך השנים ובמיוחד בעשרים השנים האחרונות. הטכנולוגיה התפתחה, מסוגלים לעשות היום בדקות את מה שלקח אז ימים וחדשים, ואין בכלל להשוות בעריכה ובתוכן. כמה שורות אז היתה מלאכה קשה להשיג את החומר לכתוב ולסדר אותו, זה היה עסק שלם. היום בקלי קלות הכל מגיע, מקצה אחד של העולם לקצה השני מעבירים חומרים תוך שניות, ואין זה פלא מדוע התקשורת הפכה להיות עדכנית. בעבר יומון לאחר שנסגר עד למחרת היום המתנתה, לא ידעת מה קורה. שבועון, המתנת שבוע, היום לא עוד, תוך דקות לאחר שזה קורה כבר יודעים על הנעשה

אותו דבר היה גם עם התגובוות. זה לא היה קל להשיג תגובות, ראשית טכנית. היום יש לכל אחד טלפון ידני ואתה יכול לתפוס את כל מי שאתה רוצה וצריך מיידית, ואילו אז היית צריך להמתין שיגיע למשרד או הביתה, אם הוא היה בחוץ בסידורים ופגישות לא היה לך כל דרך למצוא אותו

אבל קרה עוד משהו מאוד מעניין. בזמני חששו לדבר עם העיתונות, כאשר היית פונה גם מי שדיבר ביקש שתשמור בסוד שלא יידעו שדיבר איתך. הודעות רשמיות היו יוצאות ממרכזים רשמיים, אבל כאשר עסקת עם חצרות כאן הבעיה היתה סבוכה, מפני שגם מי שנתנו לך אינפרומציה חששו ואסרו להשתמש בשמותיהם

אספר לכם כאן על קצת ממה שעברתי לפני עשרים שנה ויותר וניקח לדוגמא את סאטמאר, להם היה דובר לא רשמי שהיה יושב במשרדי ה'דער איד' שם הייתי תופס אותו בטלפון. אבל מנהל המשרד היה אחיו וכשהוא היה שומע שאני על הקו לפני שהיה טורק היה מזהיר אותי כי ישבור לי את כל עצמותיי אם עוד פעם אצלצל, הייתי צריך לתפוס את אותו דובר בכל מיני דרכים עקיפין ולא תמיד זה עבד

קחו לדוגמא את חסידות גור, שם אין דובר, ולא היה אחד ויחיד שיעיז לדבר בשמם, רק עצם המחשבה לכתוב על הקורה שם היה מספיק בשביל שישברו לך את הידיים ואת הרגליים

בעיית הבעיות ברוב הקהילות החרדיות שאין באף מקום דובר מוסמך. המקום היחיד שהיה דבר כזה היה בחב"ד. לכמה קהילות היו שרי חוץ אבל לא היה לך מישהו רשמי שהיה דובר הקהילה

ותופתעו, גם היכן שהיה אל מי לפנות הוזהרתי שחלילה לא יידעו כי הוא דיבר עימי. אישיות מאוד ידועה מי שאוהב להופיע בעיתונות בכל שני וחמישי, הוא לא היה בורח ממני ומדבר, אבל הייתי מוזהר באלף ואחד אזהרות שאיש בעולם לא יידע שהוא דיבר עימי

ולכן לא היה זה פלא מדוע חסרים היו תגובות של הצד האחר, כשהמלאכה היתה כל כך קשה, לא רצו לשתף פעולה, אז בטענות שיבואו לעצמם בלבד. אין ולא היה בהיסטוריה שלי, מי שמסר לי איזו תגובה שלא פרסמתי אותה

הבלוגים שלי הם העדות הכי גדולה לליברליות שלי בתגובות, בכל מקום אחר היו מוחקים את רוב התגובות ואילו אני משאיר אותם גם כשתוקפים אותי אישית מכנים אותי בכל מיני כינויים

ובאשר לביקורת, אני יחזור על מה שכבר כתבתי כמה פעמים, אני בעד ביקורת היא חשובה, ואדרבה, תתנו לי בשיניים תכתבו תסבירו מדוע אני לא צודק, זה מה שמחיה אותי, אני לא רוצה להיות צודק אין זה תפקיד הבלוג, אני כותב כפי שאני מאמין אבל מעולם לא אמרתי קבלו דעתי, זה לא אני, זה ההיפך ממציאותי, הקב"ה חנן אותי בהגיון, וכאשר מישהו אומר משהו הגיוני אני מכבד אותו

והערה חשובה אחרת, אטינגר כתב כי אני יגן על ר' מנדלי מויזניץ ואלחם שלא יחרימו את קהילתו, הדברים אמורים כלפי כל קהילה קדושה, כמו סלאנים ועוד רבים אחרים. החשבונות הפוליטיים והפיננסיים חייבים להזיז הצידה, אסור לאפשר החרמת קהילות, בל"נ בחורף הקרוב אתמקד בנושא וארד על כל מי שגורם לכך עד אשר יפתחו את שערי העיתונים החרדים לכל הציבור בלי יוצא מן הכלל

לרשימתו של אטינגר קרא כאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/09/blog-post_881.html

מילא הם מדפיסים מודעות גנובות אבל מה עם 'הועדה הרוחנית' האם יש להם דבר כזה או שהם פטורים מכך?

כשראיתי את התמונה הזו נזכרתי, חשבתי אולי הרב קרלנשטיין הוא יו"ר הועדה ומדריך את עורכי 'הפלס' מה לכתוב. לפני תקופה הם פרסמו כי ר' שמואל אויערבך מדריך אותם במה להתמקד

היום שוב פורסם כי הם מדפיסים מודעות ישנות וגנובות, הבעלים הודיעו כי מעולם לא הזמינו אצלהם את המודעות. זו שיטה איך לשכנע תמימים, אומרים להם אתם רואים כל אלו נתנו לנו מודעות אז מדוע אתם מפחדים תתנו גם אתם. בכל עיתון חדש בתחילה נותנים מודעות חינם עד שהופכים לעיתון חזק ואז דורשים תשלום מלא. אז את זה אני מבין, ולכן טפשי מצידם לגנוב מודעות עדיף היה במשך של חצי שנה להכריז על מודעות חינם להרגיל שנותנים מודעות ואחר כך להתלבש על השוק הזה

אבל זה לא מטריד אותי, מצידי אני מאחל להם הצלחה ושישרפו כל שבוע עוד ועוד עשרות אלפי שקלים שאותם דואג להם לגייס ר' שמואל אויערבך מכספי המוסדות, כסף שצריך היה לממן ישיבות ומוסדות צדקה נשרף על השטות הזו. מה שמטריד אותי 'באמת', מה עם 'הועדה הרוחנית' האם יש ל'הפסל' ועדה רוחנית או שמא הם פטורים מכך

למי שאינו יודע, במשך שנים הם רדפו את כל מי שאין לו 'ועדה רוחנית' שיעבור על החומר ויקבע מה מותר ומה אסור, והנה 'הפסל' כבר רץ כמה חדשים, וועדה כזו עדיין לא מונתה, וגם אם כן, מדוע לא פורסם מי הם? האם ר' שמואל דויטש חבר בה, ואולי הוא היושב ראש?

אם אולמרט היה פרענק וש"ס'ניק הוא היה יושב - מערכת המשפט הישראלית חולה

אקדים ומי שקרא את מה שכתבתי במשך עשרות שנים על נציגי ש"ס יעיד כי הייתי הראשון לצאת נגד הגנבים הללו, ש"ס הוציאה מתוכה רשימה ארוכה של גנבים, וגם אם יבואו בטענות כי אחיהם האשכנזים גנבו לא פחות ייתכן והם צודקים, אבל בעייתם שאותם תפסו. גנב מענישים על שתפסו אותו ולא על שגנב, ולכן שיבואו בטענות לעצמם בלבד

אבל יחד עם זאת כאשר תופסים גנב אשכנזי והוא מקורב לברנז'ה המשפטית, כאן מתעוררת בעיה רצינית, מפני שאין כל ספק כי אהוד אולמרט עבר עבירה חמורה, גם מן התיקים שהשתחרר מהם היה זה מחמת הספק ולא מפני שברור כי לא חטא. אבל מה שבטוח כי בתיק שעליו הורשע אם היה זה כל אחד אחר הוא היה חוטף הרבה יותר וקשה להאמין שהיה יוצא מזה בלי שנה לפחות של לשבת בבית הסוהר

שורות אלו אינן באות להגן על נציגי ש"ס שישבו בכלא. מגיע להם, מפני שחטאו עוו ופשעו. אבל כשאהוד אולמרט מתהלך ברחוב בראש מורם וצוחק על כולם לאחר הרשעה כזו, משהו חולה במערכת המשפטית, ואין זה פלא מדוע המזרחיים מרגישים מופלים. משה קצב הפרענק בכלא ואהוד אולמרט האשכנזי מסתובב חופשי

איני נכנס כאן על איזה עונש מגיע על עבירות כאלו, אבל מי שילמד את התיקים שבהם דנו את נציגי ש"ס יש ביניהם מי שעברו על עבירות פחות חמורות וישבו

איני מחפש חלילה שאהוד אולמרט יישב, לא זו כוונת שורות אלו. אני מתמקד כאן בהרגשה המאוד לא נעימה שפסק וגזר דין כפי שהיה אצל אולמרט יוצר בציבור, דבר שאסור לקרות. אזרחי ישראל חייבים להיות שווים ולעמוד בפני דין שוה ולא להרגיש נחותים רק מפני שהם שחורים

כשמרן הגאון הגדול רבי אהרן לייב שטיינמן קבר את השקר האמת מתחילה לצמוח

תלמיד פונוביז' כותב:
 
יש אימרה מפורסמת מהרבי מקוצק "אמת מארץ תצמח" כיצד האמת צומחת הרי צריכים לזרוע משהו כדי שמשהו יצמח? ומסביר כשקוברים את השקר האמת מתחילה לצמוח. כולנו עדים לשערוריה הנוראה שהפסל והמסיכה עשו בגיליון סוכות, כל העיתון זיופים של מודעות תוך שקרים גניבות והונאות, איסורים ולאווים דאורייתא ממש. הם עברו הכל כדי לשקר את עצמם שהנה העיתון עובד ולהוכיח ל"גדול" משערי חסד הנה יש לך עיתון כמו לרב שך כדאי לך להמשיך להזרים לנו כספים.
 
מורי ורבותי!!
 
ביום שמרן גאון ישראל שליט"א קבר את השקר וניפץ לפעם אחת ולתמיד את נתי גרוסמן, האמת מתחילה לצמוח. משחקי הפלס זה חלק מפרפורי הגסיסה של השקר שנמצא עמוק עמוק בתוך האדמה ורק הגאווה שלהם לא נותנת להם לצעוק כמו קורח ועדתו משה אמת ותורתו אמת וכולנו בדאים.
 
אנו נכנסים לחג הסוכות מתוך שמחה וחדווה גדולה שגדולי הדור מרן הגראי"ל ומרן הגר"ח שליט"א ניצחו את הכת הידועה של הפסל והמסיכה. וכולנו נודה בקול גדול ובשמחה על החסד שהפליא ה' עמנו.
 
בברכת והיו עיניך רואות את מוריך

בלשכתו של ליצמן דגלי המדינה תמונות נתניהו ופרס והיכן תמונת הרבי מגור? - הוא בודק את האתרוג אבל נגלה לכם האינטרנט שלו לא חסום


הוא יטען בודאי כי מדובר בלשכת סגן שר הבריאות אז אין לו ברירה הוא חייב לשמור על כבוד המדינה ולפעול על פי ערכיה, ובכל זאת אסור לשכוח מדובר בסגן שר חרדי היושב בלשכה כשהוא מטמא את עיניו כל יום עם תמונות בנימין נתניהו ושמעון פרס כשמעטרים אותו דגלי המדינה

איך אמר פעם רבה של פונוביז' כשהציעו לו להיות חבר הכנסת, כי אין לו כל כך הרבה חולצות לקרוע בהן קריעה, הגענו לימים שזה כבר לא מפריע לאף אחד, חיים עם הדגל עם תמונות הנשיא וראש הממשלה כאילו לא קרה דבר

הפלא הגדול שהוא לא דואג שתמונתו של הרבי מגור תעטר את משרדו, פרט לכך אם יטען כי אינו רוצה לערב קודש עם חול או שהרבי מגור מסרב שישתמשו בתמונותיו

אבל לא על זה אני כותב כאן, חסידי חב"ד הביאו לו אתרוג, הוא בחן את האתרוג מכל עבר, הלואי והיה בודק את עצמו כמו שהוא בודק את האתרוג. אבל גם על זה לא הייתי כותב. אספר לכם כאן פרט מאוד מעניין

יענקל ליצמן שולט על משרד הבריאות, ושאלתי עובדים במשרד הבריאות האם האינטרנט אצלהם חסום ומסונן והם צחקו, כך הם אמרו לי, רק זה חסר לליצמן שיביא את התקנות האלו למשרד הבריאות הוא יעוף מן המשרד כבר מחר. במשרד הבריאות כל האינטרנטים פתוחים ולא מסוננים, כל מי שעובד שם יכול לגלוש לאן שהוא רק ירצה

מעניין איך הוא קיבל רשות והסכמה מהרבי מגור לעבוד שם כשהאינטרנט שם בלי פילטר. הוא בודאי יאמר כי הוא צריך להיות ערוך לעת מלחמה ואז הכל חייב להיות פתוח, תירוצים ב"ה לא חסרים אבל מציאות היא שבלשכת סגן שר הבריאות האינטרנט פתוח ור' יענקל ליצמן לא רק יכול אלא גולש לאן שהוא רוצה

על פי ר' חיים קנייבסקי מדובר באביזרייהו של עבודה זרה, אז איך הוא נותן יד לעבודה זרה? פרט אם יטען שלדעת הרבי מגור אין זה אביזרייהו של עבודה זרה, אבל אין ספק כי מדובר באביזרייהו של גילוי עריות, אז מי מתיר זאת לחסיד גור?

זה לקח יותר מדי זמן - ר' יששכר מאיר הלך לעולמו לפני יותר משנה ואפשר כבר להשלים

מכיר אני את העיר הזו לפחות 43 שנה, לא אשכח את הבאבא סאלי שעמו חייתי דלת לצד דלת כמה שנים, עוד הרבה לפני שהרנטגן חלם להיות רנטגן ולפני שהבאבא ברוך חשב שהוא יהיה באבא, הוא היה בזמן ההוא סגן ראש עירית אשקלון הסתבך וישב בכלא, - אחיו הגדול עדיין היה חי, והוא אמור היה לתפוס את מקום האבא - הציבור לא קרא אז למקום 'נתיבות' אלא 'עזתה', לאחר שנים חדר השם נתיבות ונמחקה ה'עזתה', מדובר היה בעיירה קטנה של כמה מאות משפחות כשהישיבה בראשותו של הגאון רבי יששכר מאיר ז"ל הייתה הפנינה של העיירה

לא אגולל כאן את ההיסטוריה המענינת של אותן השנים ואספר רק זאת, שככל שהעיירה הלכה וגדלה כך גדלו גם המחלוקות כשיותר מדי רבנים הפכו להיות מאן דאמר'ס לא היה זה פלא מדוע בכל תקופה פרצה מלחמה קשה ביניהם

אי אפשר לשכוח את אותה מלחמה של ר' יששכר עם הרנטגן שזו היתה לא סתם מלחמה הוא האשים אותו בכל שלשת העבירות ואף השיג נגדו חתימות ומכתבים של גדולי רבני בני ברק. ר' חיים קנייבסקי מאוחר יותר חזר בו להציל את כבודו של הרנטגן, בעיירה נוצרו קואליציות מענינות, למרות שר' יששכר בתחילה היה אוייבו המושבע של הבאבא ברוך מאוחר יותר עשה עמו יד אחת נגד הרנטגן. ולכן כשר' ישכר הלך לעולמו הסבירות אמרה כי עתה נפתחה הדלת לשלום בעיירה

זה לקח הרבה יותר זמן ממה שחשבתי שיקח, והנה סוף סוף הרנטגן והבאבא ברוך עשו סולחה, אבל אסור לשכוח אנו מתקרבים לבחירות וישיבת הנגב התפלגה ולא אופתע אם לקראת הבחירות ירוצו שוב שתי מפלגות חרדיות ושוב יהיה שמח

אבל איך שלא יהיה טוב ששומעים שיודעים גם איך להשלים. ישנן מקומות היכן שפורצת מחלוקת זה לעולמי עד, זה מקור הצרה בחלקים נרחבים של היהדות החרדית. נקוה כי המחלוקת המיותרת הזו בנתיבות היא מאחורינו והעיירה תראה ימים טובים יותר

יום חמישי, 27 בספטמבר 2012

מלחמת 'והיו עיניך רואות' ברחוב הליטאי המחבלים עשו פרובוקציה וחטפו פי שתיים


ככה זה כשרוצים למחוק את הרב שטיינמן, המחבלים עשו פרובוקציה הדפיסו וחילקו תמונות לעטר בהם את הסוכות שבה רואים את הרב שך, הרב אלישיב, ואחריו את ר' שמואל אויערבך (התמונה העליונה)

הם חשבו כי זה יעבור בשתיקה, לא עברו דקות וכבר היה ברחוב העתק דומה אבל הפעם את הרב שך עם ר' שמואל אויערבך עם הבן ונכדי הרב שך (התמונה התחתונה)

גורם בכיר ברחוב הליטאי אמר לי כי מדובר בנושא עדין מאוד ולא רצו להשתמש בזה, אבל כשהמחבלים עושים פרובוקציות הם יחטפו פי עשר, הברירה בידם, השיטה הנוצרית של הושטת הלחי השניה הסתיימה, ואם הם לא מבינים זאת אז הנה קבלו

ר' מענדל וועכטער האיש שחסידי סאטמאר גזזו את זקנו משום שלמד תניא מגיע לראשונה זה עשרות שנים לתשרי ל-770

אין עוד כמעט ספק כי סאטמאר של היום אינה סאטמאר של פעם, אז מדובר היה ברוצחים ממש, מי שהכו והזיקו לכל מי שלא הלך בדרכם, וכשנודע להם כי קבוצה מחסידיהם לומדים תניא זה הוציא אותם מכליהם והחליטו לא רק להכותם אלא להורגם ממש, ולא תאמינו, תתעניינו אצל מי שחיו אז, מה עשו הסאטמארים לר' מענדל וועכטער שלמד תניא הם ביקשו לזרוק אותו מווילימסבורג על ה'ברוקלין קווינס עקספרעס וועיי' ושייהרג דרך הנפילה או רכב שיעלה עליו וידרוס אותו, בנסים הוא ניצל. הם גזזו את זקנו פשוטו כמשמעו אך ורק מפני שעבר על אחד הדברים הכי חמורים בעיניהם הוא למד 'תניא'

ר' מענדל מאז הוא ועוד קבוצה עברו לליובאוויטש והוא נמנה היום על גדולי המשפיעים בקרית מלאכי נותן שיעורים יומיים והוא אחד מחשובי החסידים. אבל הוא חשש במשך שנים להגיע לניו יורק לתשרי מחשש שהרוצחים הסאטמארים יכו אותו, הם המשיכו במשך שנים לאיים שיתפסו ויהרגו אותו, זו הסיבה מדוע הוא ברח לארץ ישראל להסתתר מן הטרור הסאטמארי והאיום לרצח

אבל עתה השתנו הזמנים והוא מקוה כי עתה הוא יכול להגיע מבלי לפחד כי מי עוד יפגע בו, והוא ממריא הלילה מישראל ויגיע מחר בבוקר יום שישי לניו יורק, כאן הוא אמור להתקבל בכבוד מלכים. בסאטמאר יחרקו שיניים אבל מה אפשר לעשות הגלגל מתגלגל והזמנים משתנים

מכתב למערכת: הנתונים בסקר החדש על כמות המאמינים: חשבון נפש בציבור החרדי

ראיתי את הסקר המפתיע החדש לקראת יום הכיפורים על כמות המאמינים בציבור היהודי כמעט 77 אחוז, ועוד נתונים מעודדים.
 
תרשו לי עכשיו להסתכל דווקא על חצי הכוס הריקה, ומי צריך לעשות ולערוך חשבון נפש נוקב ולדפוק על החזה יום יום אשמנו בגדנו חטאנו.
 
במשך עשרות שנים מאז קום המדינה, הציבור החרדי אחז משיטת ההתבדלות, ומשיטות מוזרות על הרחקת הציבור הספרדי מסורתי, ובכך דחפו אותם כמעט בכוח לזרועות השלטון החילוני. לשמחתנו, בעשרות השנים האחרונות יש שינוי לטובה, אבל הנזק היה קטלני, וישנה עבודה קשה ומייגעת.
 
וכאן צריך להזכיר שהיה אחד ויחיד באותם שנים אפלות, שהלך נגד הזרם והתלם החרדי, הלוא הוא כ"ק מרן האדמו"ר מלובביץ' שלא הפסיק להתריע שחייבים לקרב כל יהודי, באשר הוא, ורק כך נוכל לשרוד כאן. ועד היום שלוחי חב"ד לא מפסיקים בעבודת הקודש של קירוב ישראל לאביהם שבשמיים.
 
אני לא צריך לתאר כמה בוז ושנאה בעיקר מהפלגנים הליטאיים קיבלו חסידי חב"ד, ולצערנו רובם רובם של הציבור החרדי לא ירדו לסוף דעתו הק' של האדמו"ר מליובאוויץ', שהוא הבין ועיניו צפו למרחוק, מה המשמעות של הקירוב ומה יקרה חלילה עם נזניח אותם. כמה צרות היינו חוסכים בנושאי דת ומדינה? איך היו ניראים רחובותינו, אילו כל משפחה חרדית הייתה מאמצת משפחה חילונית ומסורתית לקרבה ודואגת שהילד יקבל חינוך דתי?
 
הרי היינו זוכים להיות היום עם ישראל שרובו ככולו דתי וחרדי, אלא מה העדפנו להתבדל, לשמור על הערוגה שלנו שגם היא מקרטעת לנו. צריך להבין ולהפנים, ושמעתי זאת לא פעם מהרב יהושע פולק ,שאי אפשר להיות ציבור חרדי כשמסביבנו בליל של גויים, וצריך ללמוד מהשיטה של חב"ד לקירוב יהודים.
 
ב"ה רבים מאד עוסקים בקירוב אבל זה לא מספיק. כל משפחה חרדית ודתי וחייבת להתגייס לעניין באופן אישי. זה המלחמה האמיתית שלנו בחילוניות ובשלטון הכפרני.
 
הנתונים האחרונים מחייבים אותנו לחשבון נפש עמוק, להביא לקירוב המוני של יהודים לאביהם שבשמים.  
 
אשריכם ישראל!!!

בנו של הרבי מגור הרה"צ ר' דוד אלתר ביקש סליחה מר' בונים לוין

כאשר מתקנים צריך לתקן, ומאחר ודיווחתי על מה שקרה בחג השבועות כשבנו של הרבי ר' דוד אלתר התנפל על ר' בונם לוין וצעק לו צדוקי, כאשר הוא תיקן חייבים גם אנו לתקן

זה קרה ביום כיפור בהפסקה של בין שחרית למוסף, בנו של הרבי ר' דוד חיפש את ר' בונם לוין ואמר לו כי הוא רוצה לבקש ממנו סליחה על הסטירה שהוא נתן לו בחג השבועות על שקיים מנין בביתו

ר' בונם מחל לו והכל חוזר לכפי שהיה, ר' דוד ביקש ביום הכיפורים להבטיח גם את התיקון של בין אדם לחבירו שכידוע אין יום הכיפורים מכפר עליהם

הרב עובדיה יוסף בן 92 - האיש שהצליח להתמודד עם האיום להוציאו מכלל ישראל - יאריך ימים על ממלכתו בבריאות השלימה

אפשר לומר עליו מה שירצו, אפשר לבא אליו בהרבה טענות, ובכל זאת ייאמר לשבחו, הוא הצליח בגדול, הוא הוכיח כי הוא מסוגל להתמודד עם גדולים וענקים וכי הוא לא נכנע להם. ביקשו להוציאו מכלל ישראל, איימו עליו בחרמות ונידויים ומה לא, והוא לא נכנע, ועל כך כל הכבוד

אבל יש משהו אחר והרבה יותר חשוב, הוא החזיר את הצבע ללחיים של הציבור הספרדי, ציבור שנקלע בין החרדים ללאומיים ולא מצא את מקומו, חלק נהרו לכאן וחלק לכאן כשהמפלגות החילוניות סוחרות באנשיהם

הרב עובדיה יוסף החזיר עטרה ליושנה אין בכך כל ספק, חבל רק שהוא עדיין מתרפס לחינוך האשכנזי ולא עושה מספיק בשביל שאחת ולתמיד הספרדים כולם מקצה לקצה יתחנכו במוסדות ספרדים, לא חסרים היום מחנכים טובים, רבים מן האשכנזים ישמחו לעבוד בישיבות ובמוסדות ספרדים, אם חסרים מחנכים ספרדים, וככה לעשות סוף להתרפסות השנתית של ספרדים המתחננים שיקבלו אותם במוסדות אשכנזים

כאן המקום להעיר הערה מעניינת. הרב עובדיה יוסף למד בישיבות ספרדיות, ואילו את בניו הוא שלח לישיבות אשכנזיות. למדתי עם אחד מבניו בישיבה. הוא לא  העיז לשלוח אותם לאותן ישיבות שהוא למד בהן והצליח לצאת משם עם בקיאות כל כך גדולה

הרב עובדיה יוסף בדורנו הוא האיש הבקי ביותר, איני יודע אם יש עוד למישהו מגדולי רבני דורנו בקיאות כמו שלו, וכאן גדלותו. גם ולמרות שיש הרבה שחולקים עליו ועל פסקיו אף אחד לא לוקח ממנו את בקיאותו, הוא בור סיד שאינו מאבד טיפה

הרב עובדיה יוסף חוגג היום את ים הולדתו ה-92, אני מאחל לו אריכות ימים ושנים והעיקר בריאות זה מה שחשוב לו היום יותר מכל

ליום היארצייט - רבה של בריסק: התורה אינה קנין הרמי"ם - על עולם הרבנות שהולך ונכחד

היארצייט של ר' וועלוואלע ז"ל הוא בט' תשרי ערב יום כיפור ולכן אין מנוס אלא לעשות מן היארצייט יומא אריכתא ולמחרת יום הכיפורים לציין את היום הזה שהוא ציון יום הכחדת עולמה של רבנות. הוא היה מן היחידים שהעיז ואמר את מה שכל כך הרבה רבנים פחדו לומר, כי ראשי הישיבות מנצלים את כוחם בכך שיש להם צבא של תלמידים ומשנים סדרי בראשית עד כדי הכחדת עולמה של רבנות

מי שיילך קצת אחורנית ימצא משהו מדהים, כמעט כל גדולי התורה כולל מי שהיו ראשי ישיבה היו 'רבנים'. החזון איש כוחו היה בהלכה, רבי חיים עוזר ז"ל היה רבה של ווילנא, ר' משה פיינשטיין היה רב פוסק הלכה, רבה של לוצק לא התבייש להקרא 'רב', שורה ארוכה של גדולים כשעוברים על הרשימה מדהים לראות איך שעולם הרבנות פרח. וקחו את רבה של בריסק רבי יצחק זאב הלוי סולווייצ'יק כינו אותו 'בריסקער רב' ולא בריסקער ראש ישיבה

כבר בתקופתו ניסו ראשי הישיבות להשתלט על הנהגת הציבור ורבה של בריסק לא אהב זאת, ובאחד ממכתביו הידועים הוא כותב כי 'התורה אינה קנין הרמי"ם' ויוצא נגדם ונגד מעשיהם. אם תשימו לב בדורו של רבה של בריסק מי ששלטו היו הרבנים ולא ראשי הישיבות

הרעה החולה הזו שראשי ישיבות תפסו את ההנהגה היה בתקופת הרב שך שמחק כל זכר של רבנות, הרב אלישיב הוא היחיד שהיה רב ולא ראש ישיבה, הרב שך לא רצה בו, הוא העדיף את ר' שלמה זלמן אויערבך שהיה רב וראש ישיבה אבל הוא לא רצה להנהיג ובדלית ברירה בשביל שחלילה ההנהגה לא תיפול בידי הרב שטיינמן העדיפו אנשיו את הרב אלישיב שידע כי אינו ראש ישיבה וממילא חסר לו ב'השקפה' ואת זה הסבירו לו כי עליו לקבל מ'ראש ישיבה'

מי שיילך אחורנית וילמד את העולם הליטאי ימצא כי עד לרבה של בריסק והחזון איש היה זה עולם אחר לגמרי, הדתיים שבמזרחי של היום נראים צדיקים לעומת אותם בני ישיבות שבמלבושם והתנהגותם ראית כי הם שייכים יותר לעולם החומרני. בתקופתי לא אשכח בישיבה לרוב הבחורים היו בלוריות חצי מטר גובה, זקן היה מאן דכר שמיה, נראיתי בישיבה כל כך מוזר מפני שמעולם בחיי לא התגלחתי ואף לא קיצצתי בזקני, באותו עולם שבו למדתי הייתי שייך למשהו ירושלמי מדורות עברו

בשביל להבין זאת צריך לעבור לאותה מלחמה שניהל הרב שך בר' שלמה זלמן אויערבך כשהוא פרסם איסור חמור על הבלוריות הוא טען כי יש בזה משום חוקות הגויים וחציצה לתפילין הוא מנה כמה סיבות מדוע שזו אסורה, הרב שך הגיע לביתו וצעק כי הוא מוציא לעז על כל ראשי הישיבות הליטאים כי לא הניחו עשרות שנים תפילין מפני שהיה להם בלוריות

רבה של בריסק והחזון איש הם אלו ששינו את פני העולם הליטאי והחדירו בה אווירה אחרת לגמרי הלבישו אותם אחרת ואף עודדו את גידול הזקן. יצויין כי בשעתו אפילו גדולי הרבנים עד לסוף ימי חייהם לא היו להם זקנים,  וגם כשכבר גידלו זקן אז מקוצץ

אני שואל את עצמי, אם רבה של בריסק היה היום חי, האם יכל לקרות מה שקורה או שהוא היה יוצא נגדם בחרב ובחנית, האם הוא היה מאפשר להפוך את הישיבות לסניפי מפלגות, האם היה מאפשר שעיתונים יתפסו את מקומם של ספרי המוסר, מי שלומד את רבה של בריסק הוא לא היה עושה כל חשבון הוא היה עוצר את זה בזמן

מה שקרה לאחר פטירתו, שכמה יחידים שהיה להם אינטרסים אישיים ניצלו את שמו נגד רצונו ונגד עדות בניו, וכפי שמעיד בנו ר' דוד שכל הקשר של הרב שך עם אביו היה, שהרב שך היה קורא כל יום את העיתון ונכנס לומר לו מה כתוב בעיתון. עובדה היא כי בני רבה של בריסק התרחקו ממנו בגלל מה שהוא עשה כאילו בשם אביהם שלא הסכימו להם

רבה של בריסק חסר מאוד בימינו, הוא היה עושה סדר ומחזיר את עולם התורה לשפיות

מי יבקש סליחה מהרבי מחב"ד אותו רדפו רק מפני שפרסמו את תמונותיו בעיתונות החילונית?

איני נכנס לוויכוח שבאידיאלוגיה, מצידי שכל צד ינהג כפי שהוא מאמין וחי בה. שיטתי היא נהרא נהרא ופשטי' כך שאני יכול לחיות עם כל צד וכל מצב, עבורי קובע דבר אחד, אם יש לך על מי לסמוך שתהיה מזרחי או נטורי קרתא עבורי זה אותו דבר, אם אתה שומר תורה ומצוות מבחינתי אנו בדרך הנכונה. אבל היכן שאני חייב להגיב ולפחות לבקש הסברים זה כשמי מאמין בדרכו ושיטתו ותוקף את האחר ומאוחר יותר הוא עושה את אותו דבר

במשך שנים ביקרו את חב"ד ואת הרבי על כך שמכתביו ותמונותיו מופיעים בעיתונות החילונית. שיטת חב"ד אומרת כי זו הדרך לקרב וזו דרכם. אבל אותה שיטה שזעקה התבדלות מן החילונים וכי אסור לפרסם בעיתונים חילונים מי התיר להם לעשות זאת?

לאחרונה אנו מוצאים יותר רבנים ליטאים ואחרים שחלקו על הדרך של חב"ד שהם עושים את אותו דבר, והשאלה היא מי התיר זאת

השאלה הזו קשה כפליים, מפני שחב"ד עשו על מנת לקרב יהודים ליהדות, ואילו הליטאים עושים זאת על מנת לעשות כסף

האם ר' חיים קנייבסקי יודע כי תמונתו מתנוססת באתרים חילונים בתשלום על ידי ארגוני צדקה שמנהלים אנשיו?

אני לא רוצה לומר כי אני מאה אחוז בטוח מפני שאין דבר כזה בטוח, כבר שמענו על כל מיני היתרים משונים שלצרכים מסויימים הכל מותר, ובכל זאת אני רוצה להאמין כי ר' חיים קנייבסקי לא יודע ממה שעושים עם תמונתו וכי היא מופצת באתרים חילוניים היכן שמבטיחים כי ר' חיים יתפלל על כל מי שישלח כסף לארגוני צדקה מסויימים

השאלה שאני מציב כאן האם אלו שהזמינו את המודעה ההיא אין להם את מינימום ההבנה כי זה סותר את כל מה שר' חיים אמר בימים אלה? ואם להם זה מותר מדוע שזה יהיה אסור לכל יהודי חרדי המגיע למסקנה שבשביל לעשות כסף הכל מותר כולל להשתמש באתרים חילוניים מחללי שבת, אבל זה מותר רק למי שמקורב לר' חיים לכל היתר אפילו לצורך פרנסה אסור לעבוד במקום שיש רק אינטרנט פתוח למרות שרוב הציבור כלל אינו גולש היכן שלא צריך

משהו מטומטם קורא כאן שצריך הסבר. אני יודע כי יד אחת לא יודעת מן השניה וכשזה אומר אסור השני עושה ולא מתחשב כלל, ובכל זאת אני ממתין למחאה, אם לא אמצא מחאה והתחייבות כי זה לא יקרה בעתיד, כל דברי ר' חיים הם בסימן שאלה

שוב, כמובן רק לאחר שר' חיים יידע את הפרטים כל עוד שאינו יודע, איני בא בטענות אליו

אם הייתי עתה בבני ברק הייתי נכנס לביתו של ר' חיים ושואל אם זה מותר

לדעת ר' חיים קנייבסקי גם לשם פרנסה אינטרנט אסורה - אז מה יעשו אלפי חרדים העובדים במשרדי ממשלה וחברות ממשלתיות ופרטיות האם עליהם להתפטר ולשבת בבית?


אני מבין מדוע הוא כל כך מרחיק לכת, הוא רוצה להביע כי אין פשרות בנושא הזה, ולדעתו אף לשם פרנסה אינטרנט אסורה. לא אכנס כאן לוויכוח בנושא אני מבקש רק להציג שאלה

אין זה סוד כי רבבות יהודים חרדים בארץ ישראל ובעולם עובדים במשרדים ממשלתיים, בחברות ממשלתיות ופרטיות בבתי חולים ובבתי עסק, מה יעשו הללו, האם עליהם להתפטר מעבודתם להודיע למעסיקיהם כי מאחר ובמשרד יש אינטרנט לא מסונן איני יכול לעבוד שם?

משרדי הממשלה והרבה חברות ישמחו כשכל כך הרבה חרדים יודיעו כי הם מתפטרים, יתפנו מקומות לרבבות חילונים וגויים, השאלה היא, האם באמת שרבבות יהודים ישארו בבית בלי פרנסה רק מפני שהאינטרנט שם פתוח?

אחת הסיבות מדוע ר' חיים קנייבסקי אומר כי זה אסור מפני שאין זה סוד כי רבבות חרדים שאין להם אינטרנט בבית גולשים בשעות העבודה במשרדיהם, מכיר אני הרבה מאוד מי שאין להם כלל מחשב בבית והם כל יום גולשים. אבל האם בשל כך עליהם להפסיד פרנסתם?

יום רביעי, 26 בספטמבר 2012

יום כיפור תשע"ג: 77% מהיהודים בישראל מאמינים באלוהים - החילונים הפכו למיעוט

מכלל הציבור היהודי בארץ ישראל 77 אחוז מאמינים, נתון זה מעודד מאוד ביחס למה שהיה בעבר. דבר נוסף שנמצא בסקר שנעשה על ידי גלובוס, החילונים הם רק 49 אחוז הם איבדו את הרוב שלהם במדינה

אמנם יש לנו עוד הרבה ללכת בשביל שיותר יהודים ישמרו מצוות, אבל המספרים מעודדים

נתון מעניין, 52 אחוז מהחילונים מאמינים באלוקים, וקיימת נטיה גדולה של יותר יהודים לכיוון המסורת

אדגיש אינני מתפלל שכולם יהיו חרדים, אני מתפלל שכל יהודי ישמור מצוות, זה מה שחשוב יותר מכל, אני מקוה מאוד - אם המשיח חלילה לא יבא קודם - שהמספרים בשנה הבאה יהיו טובים יותר

על הסקר ופרטיו כנס לכאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/09/77.html