דפים

יום רביעי, 22 באוגוסט 2012

ארבעים שנה לקח להם להודות כי הרבי צדק - כנס הנשים ההוכחה הטובה ביותר

דורנו זה הוא דור חדש אשר לא ידע את יוסף, מעטים מהדור הקודם עוד זוכרים, והדור החדש, בור ועם הארץ בענינים אלו מפני שעשו הכל שלא יידע. בשעתו באותן שנים לא היו עיתונים ובודאי שלא אינטרנט שיכולת לכתוב דברים כאלו, הייתי הראשון בהיסטוריה החרדית בשנות הלמ"דים מי שפתח עיתון חרדי שבועי עצמאי שאינו תלוי במפלגה כלשהי, ועסקתי בנושאים אלו, היתה זו קפיצה לתוך כבשן האש במטרה אחת שהדברים יכתבו. ידעתי, שכל עוד שימשך המצב הזה שמונעים כל מידע מן הציבור נסבול, בעתיד לא נדע עוד עם מי האמת

מעטים בימינו יודעים איזו מלחמה ניהלו ליטאים נגד הרבי מחב"ד לפני חמישים שנה על רקע של קירוב רחוקים ליהדות. הם כתבו קונטרסים וחוברות להסביר כי מה שהרבי עושה הוא אסון ליהדות, הוא מחדיר לכלל ישראל בני הנידה, ומלביש תפילין למי שאין להם גוף נקי, לא אכנס כאן לכל הטענות, בהזדמנות אחרת בל"נ נתעכב באריכות יותר, היתה זו תקופה של מלחמה מן הסוג שהיום איש לא יאמין שהיה דבר כזה. ומדוע? מפני שכל מה שהרבי עשה אז, עושים היום הליטאים, וכל מי שזעקו ולחמו ברבי על הענין הזה

מדוע אני מספר לכם את זה, מפני שהיתה עוד מלחמה מאוד מענינת על רקע של כינוסי נשים. כשהרבי ציוה לכנס נשים לחיזוקם בענינים הקשורים בתורה ומצוות, קראו עליו למלחמה, זעקו כל כבודה בת מלך פנימה לא עושים כינוסים לנשים אפילו שרק נשים ידברו. נהרות של דיו נשפך על הענין הזה להסביר שהרבי מחב"ד מוליך את כלל ישראל לאבדון לחורבן ולשמד, נדמה היה כי יום אחרי כינוס לנשים הכל הפקר, והרבי המשיך בשלו והסביר כי בימינו כשאנו מתמודדים עם מצב של תרבות רפורמית החודרת אט אט ברחוב החרדי עלינו להיערך כבר עתה, וכל מה שמותר על פי הלכה לעשות מיד בטרם יכלו כל חלקה טובה. הליטאים והקנאים לא רצו לקבל זאת, אבל הרבי לא נרתע מהם והורה להמשיך עם כינוסי הנשים מפני שבימינו זו הדרך ולא אחרת

אחת המלחמות הגדולות היתה בברכת החמה, הרבי ציוה כי הנשים יצאו לברכת החמה. הקנאים והליטאים זעקו געוואלד כי מדובר במעשה נורא ואסרו זאת. הם יצאו בחרב ובחנית נגד המציאות של קיום מסגרת ששמה 'נשי חב"ד', אבל הרבי אמר שלא להתייחס אליהם להמשיך בפעילות של הנשים

כשכינסו השבוע נשים מכל חוגי הציבור חסידים וליטאים לחגוג את 'סיום הש"ס', ישבתי בצד ונהנתי, אמרתי לעצמי, לקח להם ארבעים שנה לקלוט את מה שהרבי קלט ארבעים שנה קודם. שימו לב מה קרה עם קירוב רחוקים, עשרים שנה אחרי שהרבי התחיל עם זה, כבר היו גורמים ליטאים שהחלו לטעון כי אולי הרבי צודק ופתחו בפעילות, והיום כולם בלי יוצא מן הכלל עוסקים בקירוב. לא אחת ביקשתי מאלו שטענו כי זה ימיט אסון שיסבירו מדוע הם מקרבים יהודים אם זה ימיט אסון, והאם המקורבים שלהם אינם בני הנידה?

כך עם הנשים. כן וטוב, בימינו וזמנינו כינוס כזה חשוב ומחוייב המציאות. היום לא צריכים עוד להתווכח ולשכנע, זה מובן מאליו. אבל זיכרו, מה שהרבי הבין לפני ארבעים שנה, מתנגדיו מבינים רק עתה

אולי הגיע הזמן שיבקשו סליחה?!

11 תגובות:

  1. ליובאוויטשער23 באוגוסט 2012 בשעה 6:07

    לאט לאט
    בנוסח התפילה כתוב הפורש סוכת שלום עלינו (ורק אח"כ) ועל כל עמו ישראל (ובסוף) ועל ירושלים

    על דרך זה רואים שקודם כל עלינו נאמני הרבי ורק אח"כ זה חודר אט אט לתודעת הציבור על כל עמו ישראל ורק בסוף על הירושלמים

    השבמחק
  2. חיים כרגיל אל תיתן לעובדות לבלבל אותך.
    עם כל הכבוד לחב"ד. כבר שנים לפני שואת יהדות אירופה, שלח האדמו"ר מגור זצוק"ל את הרה"ג ר' דוד מינצברג הי"ד לדבר בכנסי נשים ולעורר אותן בענייני השעה.

    השבמחק
    תשובות
    1. לא עסקתי בגור אלא בליטאים והקנאים מי שניהלו את המאבק, גור לא כתבה מילה אחת נגד הקירוב ונגד כינוסי הנשים

      הכינוס בבני ברק לא היה רק חסידי אלא משותף עם הליטאים

      מחק
    2. כל הדוחק את השעה השעה דוחקתו.. הרבי מחבד אץ רץ לו לעשות שינוים מהירים לכן עלה לו הדבר במלחמות הקנאים.. לכל זמן ועת לא לדחוק את השעה...

      מחק
  3. הרב שך ז"ל צדק בכל מילה.. אל תעירו ואל תעוררו וכו' עד שתחפץ.. גם אדם הראשון חטאו היה שאכל מעץ הדעת לפני הזמן ביום שישי ואם היה אוכלו בזמן בשבת לא היה חטא אדרבה למצוה תיחשב לו ככתוב בעץ חיים למהרח"ו זלה"ה, המנסה לעשות שינוים מהירים אל יתפלא אם יספוג טילי כתף ובצדק... מה לעשות שכתוב "כי מציון תצא תורה ולא מניורק מ770"... וכבר אמר שהע"ה בקהלת את הכל עשה יפה "בעתו".. בינה זאת חיים שאולזון יש סדר לבריאה.. להיות עם אשה לפני הנישואין זה חטא.. מחכים בסבלנות לחופה ואז למצוה רבה יחשב.... אולי פעם תצעק על הפריצות של הנשים של חב"ד? עם הפאות הארוכות שלהם הם נראות כמו ידועות לציבור.. כל הקלקולים והאסונות זה מחוסר צניעות ויש לחב"ד הרבה הרבה לעשות תשובה בנושא.. ה' יסלח להם.. מתקיפי ירושלים איש התוכחה

    השבמחק
    תשובות
    1. אתה טועה טעות מרה ואסביר לך

      כאשר תראה מישהו הולך ליפול מן הגג האם תמתין תגיד מחר הוא הזמן להצילו או שמיד תזנק ותציל

      אשאל אותך עוד, מותר לשקר בודאי שאסור. אבל כאשר יכנס לביתך מישהו שרודפים אחריו להורגו ויגיד לך אם מישהו ישאל אם אני כאן תגיד שאני לא כאן, האם תאמר לו אסור לשקר, או שבודאי תשקר בשביל להצילו

      כאן טעותו של הרב שך. תשמע טוב את הסברו של הרבי כשיצא לדרכו. באמריקה הרפורמים היו אז הכי חזקים הם השתלטו על כל פינה, וכל יום שעבר הם חטפו יותר ויותר יהודים מהאורטודוקסים והעבירו אליהם, האם נקבל את גישת הרב שך נמתין עד אשר יהיה הזמן, או שכל שעה שממתינים מאבדים עוד ועוד נפשות

      אם אנשי הרב שך היו מתחילים עם הקירוב ארבעים שנה קודם, היו היום האורטודוקסים פי חמש במספר ממה שאנו היום. הפקרנו מיליון נפשות לפחות לרפורמים בגלל גישת הרב שך

      כן, בחב"ד צריך לעשות הרבה תיקונים, תשמע את רבני חב"ד הם צועקים נורא על מה שקורה בענין הצניעות. אבל אל תשכח זה קורה אצל החלשים לא אצל החסידים. חב"ד היום מחולקת בין קבוצות, הטענות האלו אינן למי שהם חסידים באמת בכל המובנים של חסידים. זה קורה אצל מי שמקרבים מי שהם לא כל כך חסידים הם רק קוראים לעצמם חסידים ושם יש הרבה מה לעשות. אבל זו דרכה של חב"ד לקרב כל יהודי בתקוה שיתקנו גם בענין זה

      מחק
    2. חיים שאולזון.. אנחנו לא נוצרים המטרה לא מקדשת את האמצעים.. ובשביל קירוב אחר לא אזיק לצביון ביתי ומשפחתי וכבר נפסק הלכה כרבי עקיבא "חייך קודמין".. שילכו לרפורמים, שיתבוללו, שילכו לעזאזל ושיתחתנו עם מורמונים.. מה זה עניני? יש להם בחירה הם לא בהמות (עיין מה שכתבת בבלוג של האדמו"ר משומרי אמונים ז"ל וצרף לכאן).. הרוצה את הרב יבא אליו.. מי שלא משדר את התורה כמו ביזנסמן קשוח ואיש עסקים שלא צריך אותך אלא שאתה צריך אותו.. התורה שלו לא מסיני אלא מהחרמון.. ושישרף הוא והקירוב שלו... מי שעוסק בקירוב בעיני זה כת כמו הלברנץ בין אם זה חבד ברסלב או אמשינוב או קוסא מחשי.. כיום שב"ה אין סודות וכל העולם פתוח וחשוף למידע האינטרנטי.. והשקר נמוג ונעלם וכולם יודעים שהעסקנים הם שמסובבים את הענינים לפי אינטרסים כלכליים הן הליטאים והן החסידים והן ש"ס הספרדית והן חב"ד, וכל אחד דואג לעצמו ולעניניו וטוב שכך.. וכל מי ששכל בקדקדו יודע שאין אידאילוגיה אלא רק בממון הציבור חפצה נפשם ומשתשמשים בשם הרבנים שימוש ציני וזול ורייטנג.. כבר ירדו מאבקי הליטאים והחסידים ביניהם.. וכל אחד מתחבר לפי האינטרסים שלו למקום שמתאים לו.. כי האמת נחשפת.. שבכל ציבור יש פח זבל... והרבנים מובלים ולא מובילים.. זה שחב"ד מציעים את עצמם ואת התורה בשווקים כמו פרוצות.. מה אני יכול לעשות? אני לא אבא שלהם!! קח לדוגמא לשלמה קרליבך ז"ל יש פי אלף מה למכור מחב"ד.. שיר אחד שלו ועוצמה שלו שווה פי מאה אלף מכל הקירוב של חב"ד.. ולמה? כי שלמה קרליבך ז"ל ישב שנים בישיבה בשקידה עצומה ודאג לעוצמה הרוחנית שלו בשקידה אדירה על התורה ואז עלה על גדותיו והשפיע כי הוא שידר עוצמה והוא שידר שיש לי מה למכור לך בלי לדבר הרבה אידואלוגיות והשקפות שיר אחד והנשמה שלך תבין הכל.. וכל שיריו כבשו את עולם הישיבות כיום (ונתקיים בו אבן מאסו וכו').. אבל כוס ריקה מתוכן איך תשפיע על זולתה? קודם שאנשי חב"ד יעסקו 40 שנה בקירוב של עצמם לגמרא לתניא ולשו"ע הרב ולתורה ולשקידה בריתחא דאורייתא ואחרי זה שיעשו נפשות.. ובא נראה אותם גברים שיעסקו בקירוב של הליטאים.. כל צרוע וזב עם ממון בכיסו חב"ד מנשקים אותו וכל תלמיד חכם ליטאי דחוק הלומד בכולל חב"ד בזים לו.. הלזה יקרא קירוב? קרא לילד בשם שלו חב"ד "אוהבי בצע ופירסום" בשם הרבי. תקיפות ועמידה על זכויות שווה בעיני יותר מכל קירוב... עדיף לאכול בכיפור מלהיות פרייאר.. ופעם אמרו לרב שך ז"ל אחרי מאה ועשרים שלך יצא הגר"א ז"ל בשמים לקראתך לקבלך לג"ע על שנלחמת בחב"ד, אמר להם הרב שך ז"ל קטונתי ואין לי כזו זכות אבל מי שכן יצא לקראתי לקבלני לג"ע ויכיר לי טובה יהיה האדמו"ר הזקן ז"ל... כי הרב שך ז"ל היה רחוק מלהיות פרייאר.. מתקיפי ירושלים

      מחק
    3. ראשית עלי לתקן אותך בענין שלמה קרליבך. הוא חב"דניק שלמד בלייקוואוד, הוא לקח את הנשמה של חב"ד ואת החילוניות של אותן הימים מלייקואוד, ובשביל שלא תקפוץ תלמד איך נראו הליטאים לפני רבה של בריסק והחזון איש שתי אלו שינו את פניהם, כשהלכת ברחוב בשעתו לא ידעת להבחין בין חילוני לליטאי הבלורית היתה עד לשמים של אלו ואלו, מגולחים ונראים אותו דבר. רק בעשורים האחרונים חל שינוי. קרליבך שהסתובב בשתי מקומות נפגע קשות, מפני שאת הנשמה הוא קיבל בחב"ד ואת השער הפרוע וכל התוספת לזה ומפני הכבוד לא אוסיף בלייקוואוד

      ועתה בקשר לענין הקירוב בכלל. כשתשמע שאחיך בצרה צריך להצילו, תגיד שיילך לעזאזל, או שתעשע הכל על מנת להצילו?

      הטענה שלך מופרכת מיסודה, מפני שככל שהחילוניות מתחזקת אנחנו החרדים נפגעים, שנסגור את עצמנו בעיירה קטנה ולא נכיר איש האם נשמור על עצמנו או שמא לאחר כמה שנים יקרה מה שקרה לאותן קהילות שעשו כך בעבר באירופה ואיבדו את כל בניהם להשכלה

      איני בא כאן להגן על חב"ד יש להם עורכי דין משלהם ושהם יכתבו. אני מסביר כאן את עמדתי שהיא פרקטית. אני עושה חשבון איך היינו נראים אם היינו מקרבים יהודים 40 שנה קודם. מציאות היא שהכל השלימו עם קירוב, אין מי שיוצא היום נגד קירוב, הרב שך מאז שהקימו ארגונים ליטאים לקירוב לא דיבר יותר מילה אחת נגד קירוב. כן, היה איכפת לו שחב"ד מצליחה וחדרה לכל מקום בעולם והליטאים לא הצליחו למרות שניסו להתחרות ונכשלו מפני שלא היו להם חיילים. אבל פרקטית הוא תמך בדרך הזו, ואם כן מה זה שונה האם היום אין זו סכנה למי שעוסקים בקירוב, ואם כן מדוע הוא התיר זאת

      ועתה בקשר לגן עדן של הרב שך, אומר לך כאן משהו שידהים אותך, אני משוכנע שהרב שך עדיין לא בגן עדן וממתין לדיני תורה עם מי שהוא שפך את דמם במשך שנים. אין לי ספק שכל עוד ר' בערל פוברסקי לא מחל לו על מה שהוא עולל לו למשפחתו ולילדיו הוא לא ידרוך בגן עדן, הוא זקוק קודם למחילה ממנו

      פרט אם אותו כלב שעקב אחר רבי בערל שלשה ימים והוא ירד עם מנין ואמר לכלב שלש פעמים מחול לך והיתה זו נשמתו של הרב שך, אז הסיפור אחר, אבל אם לא היתה זו נשמתו של הרב שך, עד לדין תורה בפני כסא הכבוד הוא ימתין

      מחק
    4. הנאראטיב (השקרי גם אז) הוא שחב"ד בכלל הם בסדר (ואף יותר מבסדר... שמתוך שבחו בא לגנותו...) ומה שרק מפריע להם זה "מבצע משיח" ובתור פרס מייסד חב"ד יודה להם למעלה אחרי 120 על המלחמה בחב"ד ...

      גם ל"שיטתם" הכשל העיקרי הוא הבורות - גם מי שחושב שהוא צודק במלחמתו המוטעה, לא יכול להילחם בלי מודיעין טוב ועוד לפני שמתעסקים במודיעין צריך לדעת את האלף-בית:

      1. בעל התניא סלד ממלחמות וממחלוקות עד שאפילו שהלשינו עליו מוילנא ומסרו אותו לשלטון הרוסי ביקש מחסידיו כנ"ל "לבלתי רום לבבם מאחיהם ולא להרחיב עליהם פה או לשרוק עליהם ח"ו" ואף אמר עוד יותר: "רוב הצרות והתלאות הן ממחלוקת לשם-שמים (!), הרחמן יצילנו ממנה" כמו כן, בעל התניא סירב (גם בחיי המגיד וגם לאחמ"כ) לחבריו תלמידי המגיד להיות עשירי בהטלת החרם הנגדי על המתנגדים ואף היתה על כך קפידא מחביריו

      2. בסידור עם דא"ח לבעל התניא איתא שמשיח בא (כל יום) ברוחניות ע"י שעוסקים בתפילה ועבודת ה' באופן המתאים לדור כפי שהדריכו בעל התניא וממשיכיו. והמשיח יבוא בגשמיות דוקא כאשר שישים ריבוא מישראל יעסקו בתפילה ועבודת ה' בדרך חב"ד מתוך אחדות וללא מחלוקת ח"ו

      3. בעל התניא מביא את מאמר רבן יוחנן בן זכאי לגבי אחרי 120 : "איני יודע באיזו דרך מוליכין אותי" היתכן שריב"ז גדול הדור ובעל הזכות של "יבנה וחכמיה" לא יודע לאן יוליכו אותו אחר 120? מבאר בעל התניא שיש רבדים עמוקים בנפש שהאדם עצמו (אפילו צדיק) אינו יודע איפה הם "מונחים" מבחינה רוחנית ולכן נזקקים לעבודת ה' בהתעסקות בעצם הנפש וכו'

      מחק
  4. קודם כל אני רוצה להודות לך ר' חיים על העבודה שלך ועל הכישה הנכונה לדברים
    עכשיו לגופו של ענין, אותו "אנונימי" שכתב בענין שלמה קרליבך וכו', ממש זה מדהים אותי עד כמה בנ"א יכול להגיד שטויות, יש סיפור ידוע שאחרי ההסתלקות של הבעש"ט, אחד מהמתנגדים חלם חלום ובו הבעש"ט שאל אותו, האם הוא קיים את ה"וחקרת ורשת היטב", בנוגע לכל התנגדות שלו על שיטת החסידות.
    ובענינו קודם כל אני מציע לכל אנשים כמוך למיניהם, שיתחילו באמת לחקור מה שיטת הרבי מליובאויטש, ואז אם יש להם טענות שישאלו.
    למה אני מתכוין, לנקודה שהזכרת, שלא צריך למכור את התורה, אלא צריך לעמוד איתן וכו', אז רבינו אתה מוזמן לפתוך את הספרים של תורת הרבי ובו תראה שזה בדיוק הדבר שהרבי צעק עליו כל השנים, שענינו של אהרן הכהן הוא "ומקרבן לתורה" ולא שאתה מקרב "ועושה התאמה" של התורה רח"ל לצרכים של אנשים, שזה אחד מהטענות של הרפורמים, וכידוע שפעם בהתועדות הרבי עצמו שאל שלכאורה מה הבדל בין שיטת חב"ד להרפרומים להבדיל, הרי גם הרפורמים מנסים לעשות שאנשים יקימו תורה כפי שהם יכולים, והרבי הסביר שהנקודה היא שזה לגמרי הפוך, הרפורמים אומרים לך תעשה את התפילין כמו שאתה רוצה ובזה אתה יהודי טוב, משא"כ חב"ד יגיד ליהודי תניח תפילין עכשיו ואפי' שאחרי זה לא יאכל כשר, כי ברגע זה שהוא מקיים את המצוה אז הוא יהודי שעושה מצוה ומתקשר עם הקב"ה, אבל פה מגיע הבדל הגדול היהודי הזה הוא ידע שהוא לא בסדר וחסר אצלו משהו, בקיצור לא מתאמים את היהדות כדי לראות לאנשים שיהדות זה דבר גמיש וכו'
    ולדעתי זה נקודה שמאד חשוב להזכיר עכשיו שקמו כל מיני תנועות של קירוב, שח"ו לשכוח על הנקודה האמיתית שהיא "ומקרבן לתורה".
    ולסיום אני רק רוצה להביא חיזוק לדברין של ר' חיים, שבהתועדות פורים תשל"ב, הרבי הביא משל ממישהו שיושן בבית שמתחיל שעולה באש, שכל בנאדם עם שכל ברים לא יתחיל לעשות חשבון, תראה הוא יושן וזה החיים הפרטיים שלו, אני לא מתערב לו בחיים, אלא מיד יבין שרק צריך לעורר אותו והוא בעצמו יבין שהבית בוער ויצא מהבית במהירות, עד"ז בנוגע לזמן שלנו, שלא צריך לעשות חשבונות זה החיים שלו, ויש לו בחירה חופשית, כי פשוט לעורר את האנשים ועם הזמן האנשים בעצמם יודו לו על פעולתו הטובה
    ושבאמת נזכה כולנו בזמן הזה של אלול לנסות לעזור לעוד יהודי, שיעשה עוד מעשה טוב, ונזכה כפס"ד הרמב"ם בהלכות תשובה "עשה מעשה טוב, שיכריע את הכף לצר הטוב וגרם לו ולכל העולם תושעה והצלה" במהרה בימנו אמן

    השבמחק
    תשובות
    1. כן הרב שך ז"ל והרבי מחב"ד ז"ל היו אנשים גדולים. ונהרא נהרא ופשטיה.. והחכם לוקח מכל אחד את דבריו הטובים ולומד ממנו... ולא נתקע בעבר אלא ממשיך קדימה. איש תוכחות הירושלמי

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.