בחוברת תמצאו הכל ועדיף שתקראו. מציאות היא כי בימים אלה עושים כולם מאמצים להוכיח כי הוא היה איש שלהם וקרוב לדיעותיהם והשקפותיהם. ככה גם מעריצי הרב קוק מוכיחים על הקשר המיוחד של הרב אלישיב עם הרב קוק, ולא סתם, הם מוכיחים כי הרב אלישיב אמר כי הרב קוק היה הגדול מכולם
תמצאו כאן איך הגיע הרב אלישיב לארץ ישראל ובזכות מי
תקראו ותהנו
כנסו כאן:
http://bektzara.blogspot.com/2012/08/blog-post_2319.html
מעניין למה הליטאים מנסים בכל כחם להסתיר עובדות?: חבל שדברים מעין אלו שהיו אמורים להשכין שלום בין העדות על אף השוני שביניהם מסתירים והתוצאה ידועה מראש: מחלוקת ועוד מחלוקת.באמת אין לי מושג למה מסתירים עובדות.
השבמחקבדור האחרון הם מחליפים כיוון לעבר הקנאים והענין הזה עומד להם כקוץ הם אינם יכולים להסביר זאת
מחקיהי אחרי הקרדיטים והצלשים הגיע הזמן לבוא חשבון גם אם הפאשלות הגדולות שכנראה לא מדווחים מסיבות של קשרים ופרוטקשן.
השבמחקועכשיו הכאב והבושה
על אלפי מסיימי הש"ס שנאלצו להישאר בביתם, כי לא השיגו כרטיסים בקומבינות, בהם כל מיני נציגי חסידויות קיבלו עשרות ומאות כרטיסים וחילקו אותם לאנ"ש שלהם
בעלי הבתים הפשוטים והעמלים שסיימו את הש"ס בעצמם, בשיעור אליו הם הולכים מידי יום, ולא מכירים קומבינות, לא השיגו כרטיס כי הכרטיסים אזלו בתוך 3 שעות
עשרות מגידי שיעורים מכל הארץ עמם שוחחתי רוטנו על כך שרק כמה בודדים בממוצע מכל שיעור הצליח להשיג כרטיס בדרך לא דרך
היו אף מסיימי ש"ס שבא לאירוע בתקווה להיכנס בכל זאת ללא הצגת כרטיס ונאלצו לחזות מבחוץ בעינים כלות, אין ילדים בני 10-13 נכנסים לאולם מאושרים עם כרטיס.
ומה עוד? צעקות המחאה המכוערות שנשמעו מידי פעם לכל אורך המעמד, רמזו על הפשלה השניה לא הוכנו מספיק מקומות,
כל מי שהגיע למקום שם לב שאפשר היה להוסיף עוד אלפי מקומות ישיבה, היה המון שטח פתוח משמאלה של הבמה, כפול מהשטח הקיים.
והאחרון הכי כואב זה כמה אדמורים ורבנים חשובים באמת שאין מכירים את תורת היחצנות נזרקו אחר השפלה בבזיון ובגסות רוח ע"י סדרנים עלובים מרוחי ג'לי לקומה שלוש בבמה ליד פוליטיקאים ועסקנים וסתם בעלי פרוטקשן שזכו לכרטיס במה.
נושא חשוב וטוב שאתה מעלה אותו אבל תכנסי את זה במוקמו הראוי אין לזה קשר לפוסט הזה
מחקשרות מגידי שיעורים מכל הארץ עמם שוחחתי רוטנו על כך שרק כמה בודדים בממוצע מכל שיעור הצליח להשיג כרטיס בדרך לא דרך- נשמע קצת יומרני שדיברת עם עשרות מגידי שיעורים, לא? אפעס, קצת לא אמין...
השבמחקה מסוג הויכוחים שבדרך כלל לא נגמרים אבל בהחלט כן דיברתי,רק בשכונה היכן שאני גר ישנו לפחות 7 שיעורים מידי יום בדף היומי.
השבמחקי לא היה כרטיס
השבמחקאבל אני רוצה לשאול , אם היית מחלק את הכרטיסים, האם היית נותן כרטיס לבנך או שהיית אומר לו אין מקום כי יש מג"ש בדף היומי מראש העין שעדיין אין לו כרטיס!
כאשר עושים זאת במקום שברור הוא כי אין בו מקום לכולם, ואין מדובר ברשימות מסודרות של לומדי בדף או מג"ש, יהיו הרבה שיפלו בין הכסאות, ולא תמיד יש מה לעשות!
מה שהפריע לי מאוד הוא
שהתורה הפכה להיות מטרה לפרסום לכל מיני גורמים,
אם יש חברה גדולה שנתנה הרבה כסף, ניתן להראות אותה על מסך לפרסום קצר בתחילה ובסוף, אבל אם ר' יהושע לייפר צריך לדבר על נוצאת עוז והדר 15 דקות בזמן שיא של המעמד, מה הקשר של סיום הש"ס ל"קופת העיר" פשוט מגעיל, ומי שתורם ל"וועד הרבנים" לא סיים את הש"ס כדבעי, או הקראת התחלת זרעים מגמ' של " מאורות הדף היומי",
לר' דוד הופשטטר נתנו לדבר בהתחלה, אבל הוא מחזיק אלפים רבים של לומדי תורה ללא תנאי, וצריך להוקיר אותו על כך, אבל הוצאת ספרים חשובה ככל שתהיה, אינה אמורה לקבל פירסום בין הרב שטיינמן, האדמו"ר מבעלזא, ור' שמואל אוירבך.
זה ממש מגעיל
דרך אגב זה היה יכול לפטור הרבה בעיות,
היו נותנים לסיים את הש"ס מתוך גמ' "עוז והדר" לאדמו"ר פלוני
ולראש ישיבה אלמוני היו נותנים לסיים את הש"ס מגמ' "ווגשל"
וכן להוצ' מאורות הדף היומי, וכן להוצ' המאור, ולהוצאת אור החיים, וכו' וכו'
וכך יכלו לתת לסיים את הש"ס ולהתחיל לכל הגדולים ללא פוליטיקה
רעיון לא רע,
אבל עצוב!!!!
ותי!
השבמחקאולי זה יישמע קצת בוטה וגס, אך לפעמים כך נראית האמת, ועם כל זאת היא אהובה.
הכל, אבל ממש הכל, בשורה התחתונה, זה ענין של כסף וכבוד.
הכסף והכבוד הם המנהלים האמיתיים של כל נושא, והם הם המכתיבים את כל המהלכים של כל העוסקים בכל ענין. נקודה.
הענין של סיום הש"ס, הוא רק סיבה למסיבה נוספת, של חגיגת הכסף והכבוד.
השמחה האמיתית נמצאת בכל חוג הלומד דף יומי ומסיימו.
שם יש לעשות מסיבה מקומית, בהשתתפות מספר רבנים חשובים, בכדי לשוות חגיגיות יתר למעמד.
שם יש לדבר על חשיבות קביעות הלימוד ומעלתו, בכדי לחזק את הלומדים, ולהוסיף נפשות למעגל.
שם אוכלים, שרים, שמחים ורוקדים, אלו שזכו לסיים את הש"ס, וכל הנלווים אליהם והמסייעים בידם.
הקרנבלים ההמוניים והרעשניים, הם בבחינת, "עושים את התורה קרדום לחפור בה", לפרסומת של כבוד או כסף או גם שניהם.
"האדם יראה לעיניים וה' יראה ללבב".
גידו לא היה שייך להביא איזה נכד של האלמנה ראם המדפיסים הראשוניים של הש"ס.?
השבמחקגיוני - דברים של טעם דיברת,
השבמחקלצערינו המצב שיהודי שרצה לעשות קצת כסף, לקח על עצמו עיבוד מחדש את תלמוד בבלי, עשה מזה שיווק טוב, (כמו כל בעל מלאכה שמנסה לשווק המוצר שלו, לדוגמה: סנדלר, כלי כסף, ביטוח, סופר מרקט וכו' {לא זוכר כל המפרסמים אתמול} כל אחד זכותו לעשות כסף על המוצר שלו) עשה הרבה כסף הרבה כבוד (!?) נהיה (כמעט) גדול הדור, וכדי לראות את האמת שהכל הכוונה היא 'בינזס' נטו......... (מה קשר למשפ[כ]חה)
מתוך ידע ממשי, קופת העיר בני ברק שילמה מכספי התורמים לצדקה עבור עניים ומסכנים ורעבים 250,000 (רבע מליון) ש"ח. טבין ותקילין אם לא יותר מכך.
השבמחקהמארגנים היו במשא ומתן עם עוד קופת צקדה ארציות והם התנגדו למחיר כה מפולפל.
לקופת העיר בני ברק כנראה יש עודף גדול, והרשו לעצמם את המחיר על חשבונם של המסכנים.
אם זה אמיתי, אז הבושה היא הרבה יותר גודלה מעצם הפירסום הדוחה שנעשה במעמד!
השבמחקאם הקמפיין של קופת העיר או אירגון צדקה היה שהם שולחים 10 רבנים (עם הגבאים כמובן) לקבר פלוני בעיירה נידח בפולין או ........- זה גם היה עולה סכום קרוב לזה, וכולם היו נתרמים ותורמים אלפים כדי להיוושע על הציון הקדוש, למרות שזה על חשבון משפחות מסכנות.
השבמחקס"ד
השבמחקערב טוב
לכל המלעיגים !!!
לאיזה רמה אנו מתדרדרים, נכנסים לדברים שוליים כמה שילמו וכו' וכו'
למה אתם לא בודקים כמה משלמים קופת העיר וועד הרבנים על הפרסום בעיתונים וכן עוז והדר ועוד ועוד
כנראה שזה משתלם להם,
ועוד יותר מעניין כל הדיונים אם הילד, התזמורת, המקהלה והארגון וכן הלאה
פחות מוצלח יותר מוצלח
כמה אנשים מבין כל המשמיצים או המתלוננים ארגנו פעם אחת אירוע בסדר גודל כזה או אפילו רבע מזה
מאוד קל להעביר ביקורת על אחרים.
אבל כל זה כאין וכאפס שאיני מצליח להבין מה כל הדיבורים
איפה הציבור שקצת יעריך את לומדי התורה יום יום שנים רבות זה הנקודה החשובה ביותר באירועים האלו
ומשום מה לא שומעים את הקולות המשבחים,
לעצרינו כנראה שהיצר של לשון הרע ושאר מרעין בישין פועל שעות נוספות...