דפים

יום רביעי, 1 באוגוסט 2012

פארנצ'עס הכינו בגור - הרבי מגיע למנחה מעריב ויהיה 'לחיים' וביום ראשון יטוס לגרמניה

לאחר דחיות על גבי דחיות סוף סוף ככל הנראה מחר (יום חמישי) את הרבי מגיע לירושלים למנחה-מעריב ויהיה 'לחיים'. לא עוד רק לבחורים כפי שתכננו תחילה אלא לכל הציבור כולו שכבר לא ראה את הרבי מאז חג השבועות

מתכוננים לבואם של אלפים

ממקורות פנימיים נודע לנו כי התכנית עתה שהרבי יטוס ביום ראשון לגרמניה לטיפול. אבל שוב, בענין זה כל דחיה אפשרית

42 תגובות:

  1. את מי זה מעניין
    אסור לגורים לגלוש באינטרנט

    השבמחק
  2. זה כדי שאתם ה"לא גורים תוכלו לדווח להם במקווה מה קורה עם הרבי ... אין אפשרות אחרת להתעדכן.

    השבמחק
  3. הסיפור על הנסיעה לגרמניה הוא שקר מוחלט

    השבמחק
    תשובות
    1. את זה נדע בעתיד אם הם רק משקרים, אין לי ספק שהיתה וקיימת אופציה כזו מדובר בטיפול מהיר היכולה להיות עזרה גדול לרבי

      מחק
    2. חיים, אתה כותב עליו בתמידות ובדעגה כאילו הוא האדמור שלך!
      האם בסתר לבך אתה מעריץ אותו?

      מחק
    3. אפתיע אותך, אישית אננ מעריץ גדול של ר' יענקלע, ויעידו עשרות הדפים מה שכתבתי עליו ובגינו במשך שנים, היו מי שהאמינו שאני חסיד שלו, הדברים השתנו בשנים האחרונות לא בגללו. אני נגד כמה מסובביו שלדעתי עשו לו עוול עיוותו את תדמיתו וגרמו לו רעה, אבל כשאתה מוציא אותם מהתמונה ר' יענקלע הוא אדם גדול

      מחק
    4. למה מסתובבת שמועה שהאדמו"ר מגור נוסע לגרמניה וישהה שם חצי שנה לצורך טיפולים
      והטיש היה בבחינת גיזיגענן מהחסידים

      מחק
    5. אתה שם לב שכל היום לא כתבתי על זה, בעוד כמה שעות תמצא פוסט ברור בענין מי הם מפיצי הדברים מדוע ומה צריך שיקרה

      אין ספק שהרבי זקוק לטיפול אבל אם הוא יעשה זאת בגרמניה או בישראל כאן השאלה הגדולה

      מחק
    6. הרבי זקוק לטיפול אבל לא בגוף

      מחק
    7. מה אתה רוצה משאולזון הוא טוען שהאדמור הוא אדם גדול

      מחק
    8. אני רק רוצה שלא ימחוק את מה שאני כותב

      מחק
  4. תודה על הדיווח
    נא להמשיך לעדכן

    השבמחק
  5. מה הפירוש שהוא אדם גדול?

    בלימוד?
    במדות טובות??
    בענווה???
    בחכמה????
    או אולי ביופי או ביחוס?????

    השבמחק
    תשובות
    1. אדם גדול בזמננו נקרא לפי משקל בשר אדם שתומך בו (ובאיכות המתמיכה אם היא רק פוליטית ומגזרית או שטמונים בה גם אמונת שוטים שמוכנים להשתחוות לצלם) רק לפי זה לא מובן למה חיים שאולזון מחלק בין אם מוצאים אנשים מסויימים מהתמונה או לא.
      לכאורה אם נוציא אותם מהתמונה ירד הרבה קילו מהמשקל ואדם גדול יצטמק קצת.

      מחק
    2. מה הפירוש שהוא אדם גדול?

      בלימוד? (מיום עומדו על דעתו לא מש מעולמה של תורה)
      במדות טובות?? (פתחיה הועף אף אחד לא מ"מ באופן קבוע)
      בענווה??? (לא רוצה תמונות לא רוצה כתבות לא רוצה פרסום)
      בחכמה???? (סייג לחכמה שתיקה)
      או אולי ביופי או ביחוס ????? (??????)

      מחק
    3. שטות אחר שטות גערער

      מחק
    4. לא מש מעולמה של תורה לא מורה על גדולה בלימוד אולי על שקידה והתמדה בכ"א לא נראה לי שיש מי שהוא אובייקטיבי שחושב שאפשר לשאול אותו פשט ברמב"ם מוקשה וכו'.

      מידות טובות- לא הבנתי מה הקשר לפתחיה. בכ"א רשימת האנשים שנפגעו ממנו ישירות או בעקיפין יכולה למלא דפים רבים. ואין מאריכין בדבר המצער.

      ענווה- נמדדת בעיקר במושג ונפשי כעפר לכל תהיה

      חכמה - סייג לחכמה שתיקה עיין ערך גם אויל מחריש לחכם יחשב.

      מחק
    5. לפחות הוא לא ממזר

      מחק
    6. ממזר תלמיד חכם קודם לאדמור עם הארץ

      מחק
    7. אם זה ימחק אתה תבין למה התכוונתי

      מחק
    8. אני לא יודע אם זה מרגיז או מפליא אבל 12500 איש להוטים עליו מהם בני תורה חריפים הם חסידי אביו הלב שמחה והם חסידי דודו הבית ישראל ויש שהיו חסידיו של דודו והם לא מוכנים להחליפו באף אחד אחר (רוב רובם)
      ולא נותר לנו אלא לגדפו בבלוג של שאולזון
      זה לא מגרד את קצה ציפורנו הוא היה מלך ישראל ונשאר מלך ישראל

      מחק
    9. למוחמד להבדיל יש יותר מאמינים זה לא עושה אותו אמיתי.
      לישו ימ"ש יש יותר וגם זה לא עושה אותו לאמיתי.
      ובתור גערער זה שלבעלזר יש גם אלפי מאמינים בהם בני תורה חריפים לא גורם לך אפילו ספק ספיקא להעריך אותו
      לגבי ענין המלוכה אין מלך בלא עם

      מחק
    10. מוחמד היה מפגר וישו היה מכוחות הטומאה והוא יהודי מהול שומו"צ בנן של קדושים עובד ה משכמו ומעלה יהודי שרבים רואים עצה ותושיה יהודי שהוא מקור חיזוק לרבים יהודי שלברכותיו יש כוח יהודי שמקיים שוויתי ה לנגדי תמיד
      עצם ההשוואה של יהודי לישו ולמוחמד חלילה מראה איפה אתה עומד כי אני לא משווה שום יהודי לעכו"ם ואגב כן התמדה ושקידה זה כן נקרא לימוד למרות שאני יודע שהוא בקי בכל חדרי הש"ס בבלי ירושלמי רמבם וכל המדרשים ובשבילי הוא מנהיג אמיתי וזה שהדור היום כ"כ שפל בזכות האינטרנט שאני עכשיו גולש בו אילץ אותו לתפוס מרחק מהציבור הכללי ותאמין לי שהגערערס יותר נהנים הוא משקיע בציבור פנימה הוא מחולל מהפכים לא יאומנים בחסידות ילדים בגיל 12 יודעים מאות דפי גמרא בע"פ זה כוחו של הזקן

      מחק
    11. לא השוויתי יהודי ח"ו למוחמד וישו ימ"ש אלא הוכחתי שאי אפשר להביא ראיה מזה שיש אנשים שהולכים אחריו כעוורים. ולכן הדגשתי גם את הראיה מהבעלזר.
      מהפכים אין ספק שהוא חולל. סגר ישיבות שהתייגעו בהם בתורה. חיסל אנשים מורמים מעם. ומגדל עדרים של מטומטמים.

      מחק
    12. אבל מה לעשות שהגורים המטומטמים הרבה יותר מוצלחים מאחרים וכנגד כל ישיבה שנסגרה נפתחו עשרה מתיבתאות של ילדי חמד נערי בר מצווה שיגעים בתורה וידעים דפי גמרא בכמות ובאיכות שבמקומות אחרים בגיל 16 חולמים על זה ומה אפשר לעשות נגד העובדה שאברכי גור רבנים כי הם יודעים הלכה יותר מכולם ורבע מהמצויינים בדרשו הם חסידי גור בזכות המהפכות המטומטמות של הזקן המטומטם
      ועוד לא הזכרנו את השטיבלאך שצצים כפטריות אחרי הגשם ומלאים בחסידים ואנשי מעשה שזה ביתם הראשון
      אכן ראוי האדמור לקללות אחרי הקמת מפעל שכזה וזה עוד בלי שהזכרתי את האימפריה שהקים לדאוג למשפחות בנושאי גשמיות על כל התחומים
      אאא אתה גרמת לי להעריך אותו יותר

      מחק
  6. למה חיים שאולזון לא מסביר מה הוא התכוון באדם גדול

    השבמחק
    תשובות
    1. מפני שביקשת אני עונה לך

      'גדול' הוא מושג כללי, אפשר להיות גדול בכל תחום. לאדמו"ר יש גדלות משלו ובענין זה הוא גדול, הוא הכין את עצמו הרבה זמן למצב הזה, ומדוע אני מעריך אותו, מפני שאני מכיר את מגבלותיו ובכל זאת התגבר עליהם אישית אני רואה בזה גדלות ולא אכנס כאן לפרטים והמבין יבין

      מחק
  7. תודה שענית.
    אבל ראשית גדול לכאורה הוא מושג יחסי ז"א שלא שייך לומר שלאדמור יש גדלות משלו ובענין זה הוא גדול.

    בנוסף שעיקר השאלה היתה במה הוא גדול ממילא אין משמעות לתשובה שיש לו גדלות משלו.

    אלא אם כן התכוונת רק להעריך אותו כאדם שמתגבר על מגבלותיו וזה נראה שהוא לא בדיוק עושה

    השבמחק
    תשובות
    1. כתבתי שאיני רוצה להכנס לפרטים מי שיודע יודע ומי שאינו יודע עדיף שאינו יודע

      דע לך, הקב"ה מודד כל אדם על פי האתמול, ישנם מי שהם מכונים 'גדולים' והם קטנים מפני שהם ירדו מגדלותם, אתמול הם היו יותר טובים והיום פחות טובים. לעומת זאת מי שהיום יותר טוב מאתמול, הוא הרבה יותר גדול מהאחר

      לכן אצלי 'גדולים' נמדדים יום יום ואין זה סתירה. היום הוא 'גדול' ומחר הוא יכול להיות רחוק מזה בשל מעשים רעים שעשה או שנתן יד להם

      במקרה של הרבי מגור הוא מסובב בצוות גדול מדי שחלקם רשעים סדיסטים אנשי דמים תרתי משמע והם גורמים לו עוול משווע - אני כותב שורות אלו במלא האחריות. הצלחת אדמו"ר הוא הרבה על פי גבאיו וסובביו. אם הוא מסובב בחכמים ומבינים הוא יצליח ואם ברשעים ומושחתים גם אם הוא יהיה הרבי הכי טוב הוא יכשל

      כאן בעיית הרבי הנוכחי של גור שלא השכיל למצוא את היועצים הטובים ולהרחיק את הרעים אלו שגורמים בתוך גור יותר לפירוד מאשר לאחדות. קח לדוגמא אחד כמו נחום רוטשטיין איש מחלוקת. נכון הוא מחותן של הרבי אבל הוא גרם וגורם להרבה מחלוקת בתוך גור והרבי סובל מזה

      מחק
    2. סליחה על ההטרדה ויפה כתבת אבל לנקודת הענין במה הוא אדם גדול לא התייחסת זה שהוא יכול להיות יותר טוב או פחות טוב אין ספק אבל לכאורה מנהיג הפירוש מי שהוא שהוא במעלה עליונה יותר מאלו שהוא אמור להנהיג (כנאמר על שאול משכמו ומעלה גבוה וכו') ולכן הוא מכונה גדול וזה לא מובן במה הוא גדול?

      מחק
    3. אתה נוגע בנקודה מאוד עדינה ולכן אתעלם מן הבעייתיות שבענין ואגש לצד היותר קל ופחות רגיש

      כל אדמו"ר בלי יוצא מן הכלל יש לו מתחרים, תמיד אפשר לומר שפלוני אם הוא היה אדמו"ר היה יותר טוב ולכן כאשר עוסקים ב'גדול' לא קובעים קביעה כי הוא גדול מכולם אין זה אמת. הוא במעמד הזה אבל לא שאין גדולים יותר. אבל מה שכן בא ניגש לאדמור"י דורנו ונשוה וכאן תבין את הדברים

      ניקח לדוגמא את ויזניץ ובעלזא. כשאר משוים את ר' יענקלע עם ר' ישראל, ר' מנדלי, ועם הבעלזער אין לר' יעקנלע כלל ממה להתבייש

      מחק
    4. אף אחד לא חשב שהכוונה בגדול הכוונה על כל בני דורו. אבל לגבי האנשים אותם הוא מנהיג חייב להיות הגדרה ברורה במה הוא גדול מהם.
      וממילא ההשוואה לאדמורים האחרים לא מועילה שום דבר

      מחק
    5. את זה כבר הגדיר בשעתו הרבי מסלונים בוויכוח עם ר' אייזל חריף כי רבי ברגע שהפרישו אותו הוא מופרש ויש לו את כל הדינים של הפרשה וממילא הוא גם גדול מאחרים

      זה יסביר במה למשל רבי צעיר גדול יותר מזקני החסידים מי שיכולים להיות אבא ולעיתים אפילו סבא של הרבי ומי שהם מכניסים אותו בחכמה ובכל תחום בכיס הקטן. אבל ברגע שהפרישו אותו אז הוא מקבל מעמד כזה, ולכן מה שנותר זה רק להשוות בינו לבין כל האחרים שהם באותו מצב

      מחק
    6. חיים שאולזון , להבדיל מיליון הבדלות.

      אין לו שום שייכות לדור הזה או מלפני חמש דורות.

      הוא מלאך אלוקים ושרף אלוקי.

      וזה בדיוק הבעייה , שאתה ועוד אנשים ששקועים בגשמיות חושבים שמבינים ביהודי שארבע אדמור״י גור אמרו עליו הדברים הכי גדולים שאפשר.

      תעשה תשובה אבל מהר, ובגלל שיש לך בלוג אתה יכול להשפיע שאנשים יעשו תשובה ויראו את האמת.

      מדובר ברבי שהוא נכד מהקאצקער , ויודע טוב מאוד להסתיר את עצמו. תפתח טוב טוב את העיניים ותראה שהכל הוא מסתיר. אני לא יכול פשוט פנים ואופן לכתוב מה ומתי ואיפה וכו׳ אבל אם תרצה שאני יסביר לך ויספר לך נא תודיע לי.

      ואגב, אתה בטוח הייתה צריך לדעת שרבך הקדוש הרבי מליובוויטש זצוק״ל החזיק ממנו עולמות. ויש כמה סיפורים.

      תצליח.

      מחק
    7. חיים אני לא מאמין שאתה כותב שטויות כאלו הרי זה מה שהחריב את כל עולם החסידות שבנה הבעש"ט ותלמידיו. המסקנה המאומללה שרבי הוא דבר שעובר בירושה והמיסטיקה היא תירוץ לכל השאלות העמיד בראשי העדות אנשים מושחתים ובלתי מוכשרים בעליל שגרמו נזק אדיר לכלל ישראל. ממילא צריך להיות ברור שרבי יכול להיות רק מי שעונה על ההגדרות שחסידות קבעה הוא חייב להיות מובדל בערך מבני דורו הוא חייב להיות אחד שכל ענינו בחיים הוא אלקות ולא פוליטיקה זולה. כל ענינו להחדיר דעת אלוקים בבני דורו ולקשרם באהבה ויראה לאלקות ולא לזרוע שנאת חינם בעבור פוליטקה זולה.

      מחק
    8. עברת לנושא אחר לגמרי, בזה אני מסכים איתך במאת האחוזים. אני כתבתי רק במובן היחסי כשמעמידים אותו מול אחרים

      בתחילתה של חסידות לא היה דבר כזה להעביר לבן אוטומטית. כך למשל אחרי ר' אהרן הגדול מקרלין מונה ר' שלמה'לע מקרלין שהיה תלמיד רק מאוחר יותר קיבל זאת הבן אותו דבר היה בברסלב ר' נתן היה תלמיד ואפילו בחב"ד הצמח צדק לא היה בן של האדמו"ר האמצעי

      עתידה של גור אם היא תמשיך במסורת הזו של העברה לבן אוטומטית כפי שקורה היום יהיה ההפסד כולה של גור

      מחק
    9. אבל אם האדמור מגור ישאיר צוואה בה הוא ממנה אחד מבניו האם אין צריך לשמוע בקולו?

      מחק
    10. זה נושא אחר, רבי לא יכול להכריח אף אחד את מי לקבל על עצמו לרבי זה ענין פרטי של כל אחד

      היה בנושא הזה פעם דין תורה מאוד מעניין בעדה החרדית בין השומרי אמונים לגיסו התולדות אהרן אחרי פטירת הר' אהרל'ה השומרי אמונים טען כי גיסו התולדות אהרן גונב לו את חסידי אביו. ר' פנחס עפשטיין שהיה אז הראש בית דין וניהל את הדין תורה שאל את השומרי אמונים, החסידים מה הם אנשים או בהמות. אם הם בהמות אתה צודק הם כולם שלך אתה היורש. אבל אם אנשים, הם מחליטים לעצמם את מי לקבל על עצמם לרבי אף אח כולל הרבי עצמו אינו יכול לחייב חסיד את מי לקלב על עצמו כרבו

      מחק
    11. זוהי בעיה עתיקה, האדמורי"ם מתייחסים לחסידים כ"כושים" שנקנו לעבדות לכל חייהם, החסידים בקהילות הגדולות, איש אינו שואל לדעתם מי יהיה הרבי הבא, הכל "נסגר" בין משפחת המלוכה, כמו בסעודיה ... סוחרי אדם.
      חז"ל הזהירו "אין גוזרין על הציבור אא"כ נמלכים בציבור" וכל שכן במינוי משמעותי כזה לכל החיים.
      דיקטטורה אמרנו ???
      זה לא היה אצל תלמידי הבעש"ט בדורות הראשונים.

      מחק
  8. ישראל אם לאו נביאים הן בּני נביאים הן. הרבה אנשים מעידים שאחרי שראו אותו פעם אחת או למדו השיחות השתכנעו בלי סיבה שהוא אדם גדול
    יש כמה גדולי ישראל כמו הרב שטיימן שאפילו לפני ששמעתי עליו סיפורים נוראים לבי אמר לי שהוא צדיק רק מהסתכלות בתמונה

    השבמחק
  9. לא כל "דמיונות" נחשב ל"בני נביאים". ולשיטתך, מה תענה לכל מאות החסידויות שכל חסידי קהילה סבורים "כבני נביאים" שדווקא רבם הוא הוא צדיק הדור, ואילו האחרים מאמינים בשטויות ובאנשים מוטעים ??? ולכל קהילה יש אוסף שמועות ודמיונות של סיפורים על גדולי ישראל שהיו משבחים דווקא את רבם. חלומות הבל.
    איני נכנס לענין גור, איני מכירו דיי, אך כתבתי באופן כללי.

    השבמחק
  10. אוי אוי חיים אני לא מקנא בגהינום שלך אתה מלבה סתם מחלוקת בעם ישראל איך אומר אמנון יצחק יוציאו לך בגהינום שערה שערה מה.........אתה עוד יכול לשוב בתשובה שלימה ולהיות מאלו שעושים שלום בעולם החרדי ולא חלילה להיפך ..
    אחד מני רבים המצפה לפסוק יתמו חטאים ולא חוטאים.....

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.