דפים

יום שבת, 25 באוגוסט 2012

מדוע לא הלכו האדמו"ר מסדיגורא ורבה של ערלוי לבקר את האדמו"ר מגור?

במשך של הכמה השבועות האחרונים עברה גלריה של רבנים בבית מאיר שם ביקרו את האדמו"ר מגור. חלקם באו מרצונם ועל חלק גדול היו לחצים ביקשו מהם והם הגיעו. אבל היו גם מי שביקו מהם להגיע ולא מיהרו, וככל הנראה בשל סיבה

שימו לב, שניים שלא היו שם, רבה של ערלוי והאדמו"ר מסדיגורא. יודע אני במאת האחוזים כי ביקשו מהאדמו"ר מסדיגורא שיילך לבקר את האדמו"ר מגור ומשהו מנע זאת, האדמו"ר לא אהב שהלחצים באו מלמטה, גורמים שביקשו להוכיח כי הנה כולם באים, הם אלו שעומדים מאחורי הענין ולא הרבי בעצמו

כידוע, יריבות קשה זה שנים עם האדמו"ר מגור בשל מה שעשתה גור בבחירות לעירית ירושלים. מדובר במעשה שקשה לסלוח עליו, כל גדולי התורה מקצה לקצה גינו את חסידי גור על המעשה שעשו, ומאז נתק, אפילו עם האדמו"ר מבעלזא הם ניתקו קשר

ולמרות שעתה מנסים לחדש קשרים, ומדוע? (ראה הפוסט הבא) בינתיים זה לא יצא אל הפועל

השאלה היא מי צריך לבא למי. כל עוד שהרבי היה חולה צריך היה לבא אליו, אבל אם כטענתו שאינו חולה יותר, אז נוצרת שוב השאלה מי צריך לבא למי. אסור לשכוח האדמו"ר מסדיגורא ורבה של עלרוי מבוגרים מהרבי מגור

46 תגובות:

  1. אהבתי את הכתבה על מה שלא באו הסדיגרר והערלויער לבקר את הגערער.
    כנראה שהגורים ניסו גם פה בדרך הטרור לגרום שיגיעו.

    למען ההגינות, יש לציין שהמתח ביניהם קשור הרבה יותר להתנתקות ולפירוק מועצג"ת מאשר לבחירות בירושלים.

    השבמחק
  2. למה האדמור מגור צריך לבוא אליהם?? הם חולים???

    השבמחק
    תשובות
    1. חברים שנים באותה 'מועצת' גרים במרחק של פסיעות זה מזה ולא ראו זה את זה שנים

      מחק
  3. לא מתאים לך?
    האדמו"ר מגור ביקר בשנה האחרונה את האדמו"ר מסדיגורא במעונו בשיכון ה' בב"ב
    ואף ערך ביקור בראשית השנה אצל האדמו"ר מערלוי, היה זה אחרי שהאדמו"ר מערלוי רצה לבקר את האדמו"ר מגור במעונו, וכשהאדמו"ר מגור שמע זאת, אמר שלא יטריח את האדמו"ר מערלוי ויבוא לבקר במעונו כפי שאכן היה

    השבמחק
    תשובות
    1. יא חביבי

      או שאתה בעל דמיון מזרחי מפותח
      או שאתה פשוט שקרן פתולוגי

      תחליט לבד מה בא לך...

      מחק
    2. האמת היא שהם אכן נפגשו כבר השנה.
      הבן של הסדיגורא חיתן עם משפחה שמחותנת גם עם גור. וכדי שהגערער יבוא לחתונה סוכם שסדיגורא יבוא אליו לביקור ומיד למחרת יחזיר לו הגערער ביקור. ואח"כ יופיע גם לחתונה. וכך הוה.
      אלא שברור כשמש, וכמה שניסו המקורבים כל פעם לעשות "שלום" ע"י פגישה כזאת או אחרת, (שאגב תמיד מתחילה בכך שהסדיגורא משפיל א"ע ובא אל הגערער) - שזה לא ענין של כבוד אלא שתהום מפרידה ביניהם. וזה שוב יצוץ כל פעם.
      יצויין שחילוקי דעות היו גם בזמן הפני מנחם מי שזוכר את תקופת אוסלו והעצרת בכותל - שהמודיע לא הסכים להכניס מודעה אפילו בתשלום! על העצרת שאורגנה ע"י הרב קוק מרחובות וחלק נכבד מחברי מועצג"ת בזמן הפיגועים של הסכמי אוסלו - בכל זאת בזמנו לא היה נתק כזה ואפילו הייתי אומר תיעוב הדדי.

      מחק
    3. חילוקי דעות היו ויהיו תמיד וזה לגיטימי ואפילו רצוי - ליד שולחן מועצג"ת.
      (מי שהורגל בטרור מחשבתי, מתקשה להבין זאת כמובן)...
      אלא שזה לא המקרה, והעובדה היא שכפי הנראה אין ביניהם חילוקי דעות אלא הרבה מעבר - אין לי שם לזה אך בא נאמר ש"תיעוב הדדי" כמה שזו הגדרה קשה היא קרובה למצב האמיתי. לדעתי, על רקע ההתנהלות בתקופת ההתנתקות ושיתוק מועצג"ת - מה שנמשך עד היום.
      ואכן, מילא אם הוא חולה מצוה לבקרו אך אם כדבריו אינו חולה - מה הלחץ?

      מחק
    4. א. דבריך פלא אצלי ולא ייאמנו, כי מדוע שהפני מנחם יסרב לעצרת בכותל, הלא הוא - להבדיל מהאדמו"ר הנוכחי מגור - היה "ימני" קיצוני ? אולי כי חש מדעת אחיינו האדמו"ר הנוכחי מגור כפי שפעמים רבות ביטל אליו דעתו מפני השלום בגור ??

      ב. זכור לי חתונה לפני מספר שנים [אולי של מודזיץ ? מי יוכל להזכיר], שהרבי מגור היה בדרכו למקום, והנה באיזה פקק קרוב לאולם ראו שלפניהם מכוניתו של הסאדיגערער, ואז ביצע נהג הרבי מגור "פרסה" במקום ושב על עקבותיו. [כמדומה שהגיע אך מאוחר יותר לחתונה שוב].

      מחק
    5. בענין יחסי הרבי מגור עם הרבי מסאדיגורא: אני זוכר - והייתי אז מעורב איכשהו מעט, שכבר במועצת הראשונה וכמעט האחרונה שהיתה בתחילת הנהגת הרבי הנוכחי מגור, היה "תקר" רציני. שהרבי מגור הגיע לראשונה למועצת וכיבדוהו להעלות את כל הנושאים שרצה ועשו כדרישותיו מתוך כבוד לרבי של קהילה גדולה ומכובדת כ"כ. וכשסיים, החל לקום, ואז אמר הסאדיגערער שרוצה להעלות נושא נוסף, והרבי מגור התיישב בחוסר סבלנות בולט על קצה הכסא, והרבי מסדיגורא העלה את נושא מסירת ברון לערבים ימ"ש שהיה אז על הפרק וכו', והרבי מגור מיד קם וקפץ ממקומו לכיוון היציאה כאומר "הישיבה הסתיימה" תוך שהוא מטיח בסאדיגערער "אנו לא מתנחלים". והסאדיגערער ניסה להשחיל שבכל זאת, וכו', אך הגערער קטע אותו שוב בדברים הנ"ל והחל להיפרד מהנוכחים. הרבי מסאדיגורא יצא אז ממש עם דמעות ובכה מדוע כך מנההגים אליו. מה סך הכל ביקש ? שהיות שסוף סוף הוא חבר במועצת, שיתנו לו ג"כ להתבטא לפחות, לאחר שכ"כ כיבדו את הגערער רבי. אמנם הוא חסידות מיזערית עמות גור, אך ממ"נ, אם כך שלא יבקשוהו לחתום ולהיות חבר מועצת וכו'.

      כאן זה לא גערער שטיבל. הוא ממש היה אדום ונבוך ובוכה מכלימה.

      הרבי מגור לאחר 2 ישיבות כשראה שב"מועצת" חייבים לשמוע גם צד שני וא"א לכפות דעת תורתו, החליט במהלך מבריק לפרק ולייבש את המועצת שמאז לא התכנסה זולת ל"תמונת מחזור" בערבי בחירות. מאז סגר עסקים עם הרב אלישיב ישיר בלעדם.

      אך כשהגיע שעת תשלום, הזורע - קוצר ...

      מחק
    6. כתוספת לאותה ישיבת 'מועצת' זכור שהרבי מגור אמר: "מיר זענען נישט קיין כהניסט'ן" וקם והלך

      מחק
  4. הנה תפסת צד שאולוזון כתבת מדובר במעשה שקשה לסלוח עליו תסלח לי מי צריך בדיוק לסלוח עליוהאדמור מגור יש לו דעה לא פחות מאותו אחד שהחלטת שהוא גדול הדור

    השבמחק
    תשובות
    1. כן אני צד בענין הזה שגור עשתה טעות בפרשת הבחירות לירושלים, זו לא רק דעתי אלא דעת רוב הציבור החרדי מקצה לקצה, כולל האוייבים הכי גדולים של פרוש טענו כי מה שגור עשתה היה מעשה חמר ואסור

      מחק
  5. כי אתם המעט מכל העמים דק לשטיינמאן שלך יש דעה וכולם צריכים להתיישר על פיו גור הם הקבוצה היחידה ביהדות החרדית שתמיד הצביעו לג' בלי שום פיקפוק וחדשים מקרוב באו הם יכתיבו לחסידות שמעל 150 שנה שאדמוריה הם עומדים בראש המערכת האגודאית בכל שנות קיומה וחסידי גור בכל מערכת בחירות ביזו עצמם ורצו בכל הזמנים גם הקשים ביותר על קיומה של אגודת ישראל לעשות ולפעול בשביל אגודת ישראל מי הם אותם שיגידו לגור איך ובשביל מי להצביע תיהיה בטוח שרק גור יהיו לעולם נאמנים לאגודת ישראל ולא יקפצו כל בחירות על חתונה אחרת

    השבמחק
  6. אני מעתיק כאן מבחדרי חרדים מה שאמר אז ה'ערלוי'ער רבי' ההיפך ממה שכתוב כאן הוא רצה ליפגש עם ה'רבי מגור' ולא הניחו לו:


    כ"ק האדמו"ר מערלוי בהתייחסות פומבית היסטורית בנוגע לבחירות


    האדמו"ר מערלוי בצעד נדיר והיסטורי מצהיר בפני כל קהל עדתו תוך שהוא מבקשם להעביר ולהפיץ את המסר ככל הניתן

    כמידי שנה גם אתמול לאחר ההקפות שניות בישיבת ערלוי בקטמון ירושלים ליווי קהל החסידים את האדמו"ר תוך שירה וזימרה לביתו של הנגיד הרב מאיר יעקב ברנט הי"ו לאחר הבדלה לפני קהל ההמונים ממרפסת הבית ביקש האדמו"ר מהמשב"ק להקליט את דבריו בכדי שיוכלו לצטטו.
    (ההקלטה המלאה פורסמה בקול החרדי במוצאי החג)

    לאחר משא תורני שבו הזכיר והדגיש את גודל מעלת האחדות בין החרדים הזכיר האדמו"ר כי "מעשה שטן" הצליח וכי ישנם כאלו הטוענים שפגעו "בכ"ק האדמו"ר מגור שליט"א" ח"ו לא היתה שום כוונה לפגוע באף אחד וכל קהל עדת גור כולם חסידים ואנשי מעשה ולאף אחד אין ח"ו בדל של כוונה לפגוע בקהילה זו" בדבריו הביע צער עמוק על הקרע המתהווה והזכיר כי שוחח עם כ"ק האדמו"ר מסדיגורה שליט"א שאף הוא יש לו צער עמוק מכל המתרחש.
    בדבריו אף הזכיר בקצרה את פרשת פתיחת העמותה של החינוך העצמאי כעילה לפתיחת המאבק, בהמשך דבריו הזכיר אמרה חסידית ידועה על האשכנזים והחסידים כאשר האשכנזים מתחילים את תפילת שחרית בברוך שאמר ואילו החסידים בהודו, אך כאשר מגיעים ליהי כבוד מניחים את כל החילוקי דעות בצד מכאן מדגיש האדמו"ר את המסר לכל החסידים והאשכנזים הניחו את חילוקי הדעות ביניכם כשמגיעים לכבוד שמים,

    המשא נמשך כחצי שעה כשבדבריו מזכיר שוב ושוב את החשיבות הקריטית והחובה לשמור על אחדות הציבור כולו לצורך שמירה על קדושת העיר וקדושת השבת בעיר.

    נקודה חשובה שהזכיר בתוך דבריו היא שבמהלך חול המועד "ניסה להפגש עם כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א בכדי להבהיר לו פנים אל פנים את גודל ההערכה שיש לו אליו אך האדמו"ר מגור היה עסוק מכדי לקבלו" אך מוסיף האדמו"ר מערלוי "אני מתכוון לאחר החג להפגש איתו בכל מקרה על מנת להעביר לו מסר זה"

    השבמחק
    תשובות
    1. אין כאן סתירה בכלל, אז היה כך זה נכון, אבל עתה, חסידי גור לחצו ורצו שיבואו, וכאן ההבדל הגדול

      אדרבה בואו נשמע מגור ששהרבי לא רצה לקבל אותו

      מחק
    2. חיים,
      תסתכל על התגובה הבא שם העתקתי מ'בחדרי' פגישה בין הגערער והסאדיגורא לפני שנה וחודש
      לפני שאתה מפרסם פוסט תעשה שיעורי בית

      מחק
    3. גערער נכבד: הבעיה היא ש"כי אתם המעט מכל העמים" אינכם אומרים כשאתם רוצים להסביר את כמות "בתי הכסאות" בגור לעומת אחרים, אז אתם מנפנפים ב"מאסות" של מאמיניכם. כך שאל "תשלוף" פסוקים לפי מה שמשתלם, רק תתמודד עניינית.


      עכשיו, בקשר ל"שטיינמאן שלנו: תראה, איש לא אמר שרק ל"הרב" שטיינמן יש דעה. הוא מעולם לא כפה את דעתו כפי שה"אלתר" שלך [כן, צר לי אך אם אתה מתבטא בזילזול כלפי מי "ש-ר-ו-א-י-ם" שהוא יגע בתורה ופרישות מהבלי עוה"ז ומצויין במדות טובות, אאלץ לשים לך מראה בענין מי שרק "מ-א-מ-י-נ-י-ם" שהוא כזה] עושה גם בפנים וגם בחוץ מאז תשל"ז !!!!

      גור מתי שלא השתלם להם, "לא" הצביעו ג', האנשים של הרבי הנוכחי בזמן הפני מנחםם כשרצו "לדפוק" אותו, וכן היום להיפך כנראה.

      הליטאים, ממשיכם של ר' חיים עוזר והחפץ חיים לא מקרוב באו, רק האלימות הנוראה מקרוב באה ב14 השנים האחרונות.

      חסידי גור, כשעבדו לג' הם עשו זאת רק כשהשתלם להם, ולמשל בבחירות תשס"ט לא עבדו כלל כי לא השתלם להם !!! הכל ביזנס. אתה זוכר את "יהדות התורה והשבת גוי" ?????

      ובכלל אין קדשה באות ג', רק בעשיית רצון ה', ולא לבזותו, ולא לרדןף יהודים, גם כשה"אגו" שלנו "בוער".

      מחק
  7. אני מעתיק כאן מבחדרי חרדים:
    -7/9/2011 19:39
    ביקור גומלין. האדמו"ר מגור השיב אחה"צ ביקור לאדמו"ר מסדיגורא...
    ביקור גומלין. האדמו"ר מגור השיב אחה"צ ביקור לאדמו"ר מסדיגורא שביקרו לפני יומיים ! האדמורי"ם שוחחו בד"ת כרבע שעה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אם אתה קורה לזה מפגש ביניהם אז ככל הנראה אינך בקי במה שמתרחש מאחורי הקלעים. המפגש הזה היה מאולץ בשל שמחה ששתיהם היו צריכים להשתתף בה וזה היה התנאי של הרבי מגור להשתתף רק אם הרבי מסדיגורא יבא אליו. הוא בא, וכמובן שזה לא בא בחשבון מבלי שיהיה ביקור גומלין, את זה גם הרבי מגור הבין

      אם לזה אתה קורה ביקורי אדמורי"ם, אז אוי לנו

      מחק
  8. לא דק המגיב מעליי. יש מועצת והיא אמורה לשבת ולקבוע. אפילו הליטאים חוזרים לזה עכשיו לאחר כמה שנים של שלטון יחיד של מחבלים למיניהם בחסות הגרי"ש כביכול.
    ובחזרה לאגודה, מוזר באמת, אך נראה שאין כימיה ביניהם.וכמה שיבחשו בקערה - זה לא יילך, א"א להכריח מישהו לחבב מישהו אחר...
    השאלה היא- מה יש ברבי מגור הנוכחי -או בסביבתו- שמעורר אנטגוניזם כזו?
    השאלה היא באמת במובן של "תורה היא וללמוד אני צריך"
    אולי הוא תמיד לא היה טוב ביחסי אנוש? או שהיה רגיל ששומעים לדעתו בכל ואינו מסוגל לשמוע דעת אחרים כלל? או שסובבים אותו טיפוסים מפוקפקים שמחרחרים ריב? אין לי תשובה. אולי חיים שאולזון, שמכיר אותו שנים יאיר את עינינו.

    השבמחק
    תשובות
    1. לענות לך על שאלתך זה לא בכמה שורות, מפני שמונח כאן משהו עמוק מאוד וזו המהפכה הכללית ברחוב החרדי. זה התפתח עם השנים והרבי הזה נכנס לתוך המצב הזה שגור לא היתה ערוכה לו כמו שצריך. בעבר לפני עשרים שלשים וארבעים שנה הקהילות האחרות היו קטנטנות שיכלו להסתדר לבד עם כמה משולחים הם השיגו את המ שהיו צריכים. היום זה לא שייך יותר, וגור לא רגילה למצב של להתחלק עם האחרים שוה בשוה כל אחד על פי כוחו, זו הסיבה מדוע אי אפשר להגיע לידי הסכמות ברוב הנושאים מפני שבגור עדיין קיימת הגישה שהכל שלהם ולאף אחד אחר אין זכות לחיות, ואם כבר אז רק אם הם יאפשרו להם, זו הסיבה מדוע שאי אפשר לכנס 'מועצת' אי אפשר להגיע בשום מקום להסכמה

      מחק
    2. חיים כמה שתנסה להסתיר את שנאתך לאדמור הנוכחי זה יוצא לך בלי שתרגיש . כל האגדה הזו שגור רוצים הכל זה שקר מוחלט ואין לזה שום הוכחה בשטח מי שרוצה להשתלט על הכל זה הרב שטיינמאן שקיבל מוסדות מאורגנים של היהדות החרדית שהוא לא נקף אצבע להקמתם אין לך תשובה על כך שהקבוצה היחידה בהיהדות החרדית שהיו אגודאים לכל אורך הדרך גם אם היתה קשה היו חסידי גור ושים לב כל החכ"ים של גור לא יצאו מהכנסת עם כיסים מלאים וזה עצמו מעיד על כך שהם היו שם בכדי להרבות כבוד שמים גור לא זקוקה לשום הכשר ממכם ולא ממך וגם הרב שטיינמאן לא הוא ילמד את גור השקפה מהיא וחינוך מהוא

      מחק
    3. בטרם אגש לגור אתחיל מהסוף שאינני עורך הדין של הרב שטיינמן יש לו בודאי מי שיענו בשבילו. אבל מה שכן, להרב שטיינמן עד היום הזה עדיין לא היה לו חבר כנסת אחד. שלמה לורנץ שהתעשר הוא איש של הרב שך ולא של הרב שטיינמן

      ועתה לגור. כתבתי כמה פעמים ואני יחזור שוב. תוציא את המילה שנאה מפני שאין דבר כזה. מעולם לא שנאתי אדם כלשהו כולל מי שלחמו בי בכל כוחם. אני מבקר, חולק, כותב, מסביר, ויודע שאחרים סבורים אחרת אינם מקבלים את הדברים, קשה להם מפני שהם קרובים לעצמם ולא כאן האריך בזה. אבל שנאה, מאן דכר שמיה. אם תכיר אותי תמצא שמי שאתה כל כך בטוח שאני שונא הם החברים הכי טובים שלי. אדהים אותך, יש לי ידידים אמיתיים בגור מי שכואב להם מה שאני כותב, אבל הם מכירים אותי ויודעים כי אני ושנאה זה תרתי דסתרי

      עכשיו היכן הבעיה של גור. תכנס לאגודת ישראל ותמצא משהו מדהים שאפילו בדיקטטורה הכי קשה אין דבר כזה

      גור קיבלה בבחירות הפנימיות 27 אחוז, אבל השתלטה על מאה אחוז של אגדות ישראל, יו"ר הועידה הוא חסיד גור, יו"ר המרכז הוא חסיד גור, יו"ר ההנהלה הוא חסיד גור, המזכ"ל הוא חסיד גור, כל יושב ראש כמעט הכל גור והשאלה היא איך קורה מ-27 אחוז שיהיה דבר כזה. אובמה בבחירות האחרונות זכה ביותר מ-60 אחוז של קולות ולמרות שיכל לשלוט בכל הקופה מינה 4 שרים רפובליקנים מפני שהבין שאין דבר כזה הכל שלי. גם בדיקטטורות נותנים משהו למיעוטים לקטנים, גור הם היחידים שאין דבר כזה אצלהם לתת משהו למישהו אחר. אל תשכח 73 אחוזים הצביעו לאחרים לא לגור ואלו לא מיוצגים כלל, האם יש ראיה יותר חזקה מזו היכן הבעיה של גור?

      מחק
    4. ידידי הגורי: תרענן זכרונך, בן פורת יוסף מוניא הרוויח גם הרוויח מהכנסת, ליצמן הרוויח גם הרוויח. חיתן את ילדיו עם דירות בריווח גדול [אני דווקא מפרגן...], וכן הלאה.


      האדמו"ר מגור הוא איש צדיק וירא שמים ובר אוריין, וכנראה גם קדוש, ויש לו המון מעלות, וחלקם הכניס בחסידות גור באופן נפלא.

      אך כיון שאין איש ללא חסרונות, ואחד מחסרונותיו הידועים הוא שפשוט "אינו יודע" לוותר / לסלוח / לשכוח / לרחם כשזועם, וזה פועל נגדו והורס לו גם בתוך גור וגם בחוץ, כידוע ומפורסם. הוא גם עקשן ענק, ואינו יודע להתפשר, וכיוון שלעולם לא היה צריך לוותר כמלא נימא עד שנהיה אדמו"ר, אזי כשנהיה אדמו"ר והוכרח לשבת ל"שולחן עגול" עם אנשים שלצערנו הרב אינם כפופים לו ואין לו מהיכן "לזרוק אותם על אי ציות, החלו בעיות וחריקות שלשיאם הגיעו כשהסתכסך לסירוגין עם 97 אחוז ממנהיגי קהילות ומגזרי החרדים במשך 14 השנים האחרונות.

      אמנם מאז פרשיית פרוש - ברקת - וועדת הכספים, חל אצלו איזה שינוי טקטי יפה בנושא, אך זה היה מאוחר "מעט", ולא מוחלט, ובעיקר רק כלפי חוץ.


      בענין הרב שטיינמן: למה שהוא לא ילמד השקפה - איש שרואים "בעיני בשר [ול"צ להסתפק באמונה ...] את יגיעתו בתורה תדיר, את מחילתו ואי נטירתו [אם תשאל: א"כ מה עם היחסים עם גור, אם תרצה דווקא, אאלץ לפרט. אני מעדיף שלא], את אי אכילתו, ועוד ועוד. ??

      מחק
    5. כמו שהרישא של דבריך נכונים כך הסיפא של דבריך לך תמכור תותים אני מקווה שליצמן ומשפחת שפירא יתבעו אותך וכן הרב שטיינמאן גם הוא יתבע אותך שעליו כתבת יגיעתו בתורה תדיר מתי בדיוק יש לו זמן ללמוד דרך אגב ראש ישיבה קטנה זה מה שהוא ותשאל ליטאי על ההבדל הענק בין ראש ישיבה קטנה לישיבה גדולה

      מחק
    6. אתם מומחים באיומי משפט: ראה ערך משפט אקרמן נגד פלוני אלמוני [אגב, הסתיים כבר ?] שגור ביזבזו מאות אלפי ש"ח עליו [ועוד חקירות שונות ומשונות בשנים האחרונות] במקום לעשות עם זה חיוך לאנשים.

      בענין הרב שטיינמן: אתה מוזמן לרח' חזו"א 5 ותראה מה הוא עוושה כל היום. אצלו לא מוגפים הדלתות כל היום כמו אצל הצד השני, אין לו מה להסתיר ...

      לשאלתך איך יש לו זמן ? שאלה טובה, כנראה "הוא" לא עסוק בתוכניות נגד מתנגדיו ... ושאר שטויות ואגו מנופח.

      אם הוא ראש ישיבה קטנה או גדולה לא משנה, העיקר מה אישיותו, להבדיל ממתנגדו [לא הליטאי...].

      מחק
  9. חולק עליך. עם כל הכבוד, לא מדובר כאן על כספים וג'ובים אלא על ערכים ואידיאולוגיה ובעיקר על כללי המשחק.
    לדוגמא, בפרשת עיריית ביתר עילית היה סלע המחלוקת העקרון שהסכמים צריך לקיים. נקודה.
    בענין ההתנתקות היה את כללי המשחק- שהמועצג"ת אמורה לקבוע ולא סבב של טלפונים בין אדמורים כשהעסקנים מוכרים להם תותים..
    ובענין החינוך העצמאי- זה כבר היה אחרי כל הנ"ל כשמקורבי הרבי מגור שיחקו ברוגז עם כל העולם וחשבו שאם הם ישווקו את הכינוס כפגיעה ברבי מגור-מה שלא היה כלל בכוונת המארגנים- יגרמו לגדולי ישראל לא להגיע לכינוס וכאן הם טעו.

    אבל, לא באתי לעורר מחלוקות ישנות אלא לנסות להבין, האם יש משהו באישיותו של הרבי מגור הנוכחי שמרחיק ממנו אנשים? אדמורים הם סופסוף גם אנשים ואם הם בפועל לא מצליחים לשמור איתו על יחסי אנוש בסיסיים - ולא מדובר פה בפלגנים נוסח ר' שמואל אויערבאך או בבעלי גאווה מתנגדית טיפוסית חלילה - מה זה אומר עליו? הרי עם הדוד שלו ועם אביו הם הסתדרו למרות חילוקי דעות פה ושם. מוכרח להיות כאן משהו עמוק יותר.

    השבמחק
    תשובות
    1. לידיעתך הנך מבזה ת"ח

      אפיקורוס: רבי ורבי חנינא אמרי תרוייהו זה המבזה ת"ח

      מחק
    2. במסכת שבת (קי"ט:) נאמר: "כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו"

      מחק
    3. בקידושין, ע'. כתב המאירי "כל המבזה תלמיד חכם חייב נדוי בין שבזהו בפניו בין שבזהו שלא בפניו והחכם עצמו יכול לנדותו....."

      וכתב רבינו יונה בשערי תשובה שער ג , וז"ל "כי המבזה תלמיד חכם הוא בוזה דבר ה' ואין לו חלק לעולם הבא......."

      והדברים מחרידים כל לב

      מחק
    4. אמרו חז"ל 'המבזה תלמיד חכם יידון בצואה רותחת'

      מחק
    5. אלעס איז אונזערס26 באוגוסט 2012 בשעה 15:54

      ומה ההגדרה של ת"ח ש"עשרות חסידים יר"ש שרופים עליו?" ו"הסתר בתוך הסתר"? תפסיקו כבר עם השטויות האלה אם אתם רוצים להאמין בו זכותכם אבל זה לא מחייב את כלנו להאמין כמוכם, לא ראינו אצלו ידיעת התורה, לא ראינו צדקות ולא מידות טובות, הדבר היחיד שרואים אצלו זה ייחוס ולאנגע ויסע בורד, כן ראינו מחלוקת,אלימות,שנאה,וגאווה, תתפקחו!!!

      מחק
    6. בעת הלוויה על הרבנית של הל"ש הספידה ובתוך דבריו אמר: השארת בן ת"ח המניח בן תלמיד חכם וכו'
      למי שמכיר קצת היסטוריה של הרבי עד גיל ארבעים בערך לא היה מעורב בשום פויליקה עסקנות או מסחר הוא ישב בשטיבל כל יום שמונה שעות ולמד ברציפות ובריכוז
      אף שלא בחנתי את ידיעותיו אבל אני כן לומד את ה'שמועסן' הרבה וכל מי שלומד ת ה'שמועסן' אין לא שום ספק אם הרבי הוא ת"ח

      מחק
    7. שוב אתם משקרים:

      א. דברי הלב שמחה בהלוויה: זה לא שום ראה - זה הלשון בספר בעש"ט עה"ת פר' תולדות, "אמר הקדוש רבי מיכל מזלאטשוב בשם רבו מרן הקדוש רבינו הבעל שם טוב זצלה"ה, שמיום שרימה עשו את יצחק, גרם שאין שום צדיק יוכל לראות על בנו שום דבר רע".
      ובפרט בבן יחיד לאחר כ"כ הרבה צרות !

      חוץ מכך, על עניינים אחרים באישיות בנו היתה לו דווקא ביקורת וחרטה גדולה.

      ב. החל מתחילת הנהגת אביו הלב שמחה הוא החל יותר ויותר להתעסק בענייני גור.
      הוא סך הכל ישב ש-ע-ת-י-ים לפה"צ בשטיבל, [וגם זה לא בעקביות, כי היה עסוק וכו' ונסע וכו'], ועוד שעה וחצי אחה"צ - לא קבוע כ"כ. זה ה-כ-ל.
      הוא הקדיש שעות רבות למסחר כל יום.

      הוא לא עם הארץ, אך בפירוש לא יגע ושקוע בתורה. הוא בר אוריין ממוצע.

      בענין השמועסן: ראשית כל, ראיתי את תורותיו הרבה, ואין שם כלל עושר מיוחד של גאונות.
      תפתח השמועסן של כל אדמו"ר ממוצע בדורנו ותראה, שלרבים מהם שבאמת הם הרבה פחות ת"ח ממנו, יש שמועסן ברמה מדהימה של ידע וכו'.
      אין שום בעיה להכין שמועס עם מראי מקומות ככל שתרצה, ובפרט בעושר המלקים והתוכנות בדורנו.

      מחק
  10. תורה היא ולימוד היא צריכה

    השבמחק
  11. שאלזון אתה אשכרה דפוק יש כדורים מיוחדים בשבילך

    השבמחק
    תשובות
    1. יוסי ואריה כדורי26 באוגוסט 2012 בשעה 17:31

      הכל תפוס בשלב זה ל"משפחות" החשובות והמקורבים. יש שם ביקוש אדיר ולא נשאר לנו לחלוקה בחוץ.

      מחק
    2. גוט גוט...אהבתי

      מחק
  12. ומה ההגדרה של ת"ח


    דף היומי מה זה נשיא ( לפי יערות דבש )מה זה ת"ח

    השבמחק
  13. שמעתי מאדם נאמן, שבשעתו שראשי מערכת "ברקת" בהוראה מגבוה יצאו במלחמה אלימה והחתימו כמה "גדולים" נגד עיתון השבוע ועורכו ר' אשר צוקרמן, שהעז כמה פעמים לפרסם דברים על גור [ברמזים דקים, לא כב"עולמם"], אזי צלצל צוקרמן ההוא לאחד החותמים - הצדיק ר' שמעון למברגר ממאקאווע, ושאלו: האיך דנתני כרב בישראל ללא שמיעת הצד שלי ??? המאקעווער היה נבוך והחל לומר לו: הלא אתה כך וכך, ואז שוב שאלו, איך זה שאתה חותם ללא שמיעת הצד השני ? זה רב ? המאקעווער בצדקותו נבוך וניסה להתנצל וכו'.
    הבעיה היא שהרבנים", לא חדלים לנאום על "זהירות מופלגת בין אדם לחברו" וכו'. ולא לקבל לשון הרע. ומה איתם ?


    גם כשזרקו אנשים מגור, היה זה בחסות "בית דין" שדה שהוקם בהוראה מגבוה ממש שאילץ את הרבנים ממש בכח לכך, והם קיבלו הוראות מ"המזכיר" שלהם - איש אכזר - אברהם מרדכי בורנשטיין, שהוא העביר להם פשוט "הוראות" מה יש להם לפסוק. וכשאחד מהפגועים מפעילותם בא לומר את הצד שלו לאחד הרבנים, הלה האדים וצעק עליו כשכולם שמעו שאינו רוצה לשמוע אותו, והלה שאלו: איך מותר לרב לפסוק עפ"י צד אחד ??? שוב צעק עליו הרב וגירשו, אך תוך כדי גירוש, לחש לו "תרחם עלי", אין לי רשות. אל תגיד לאיש שאמרתי לך".

    השבמחק
    תשובות
    1. ואחר מ"הבי"ד" הלז העיד למישהו שלא הסכים להיות בב"ד זה, כי יודע שלפחות חלק מ"מטופליו" נקיים, אך מה יעשה שקיבל טלפון אישי מגבוה בסוד כמוס שהזהירו לא לומר זאת. אז לא היתה לו ברירה.

      מחק
  14. בשביעי של פסח תשע"ב, היה שפיכות דמים איומה בארגון רשמי בגור. מישהו מבוגר צדיק וחסיד שניסה למחות, אויים ע"י אברהם בנימין זילברברג. גם לקחו שטריימלים של כל מ שהעזו לדבר עם המנודה. וכמובן שזה היה שיחת היום בכל הביהמ"ד. אבל ... למחרת המחנכים קיבלו הוראה לדבר, על מה ? על חומר איסור לשון הרע. ... הווי אומר: הם יעשו מה שיחפצו, והציבור ישתוק.

    השבמחק
  15. הלעלובער ר' שמעון ע"ה, "נצטווה" ע"י שליח מגבוה בגור אז, לזרוק את אשר צוקרמן הנ"ל. אך הוא התנצל והתחנן שיקראו לאשר הנ"ל לבי"ד אם רוצים, כי הוא מעולם לא זרק יהודי אף על עבירות חמורות יותר, אך הרבי מגור בתגובה איים בחרם וברוגז טוטלי, וכך הווה, ואף תקופה ארוכה אח"כ כשנפגשו באיזו חתונה באופן פתאומי, והגיש הלעלובר יד לרבי מגור, הרבי מגור הסתובב בחדות ונמלט בהשאירו את הלעלובר עם יד מושטת באוויר. . ממש כמו שהבית ישראל סירב ללחוץ ידו של אחד מראשי הכופרים במדינה בשעתו ..., רק לאחר פרשיית ברקת, כשלא היתה ברירה, נאותו הגערערס להשלים עימו.
    אך זה לא מנע את אחד מראשי גור שנאם לבחורי ישיבת גור, לאחר פטירתו של הלעלובער, שאכן כן, כל מי שלא הלך עם הרבי ומציית, בשנים האחרונות, נענש ...

    השבמחק
  16. גם הסלונימער היה שרוף שנים אצל הגערער, כיון שסירב לפתוח וועדת חקירה בליל ערב שבועות בהוראה מגבוה בגור, באומרו שהוא פשוט מתבייש מחסידיו לדבר על כאלו שטויות בערב שבועות. גם עימו השלימו רק לאחר ברקת כשנשאר הגערער בודד.

    השבמחק
  17. אגב: גם בשנות מחלתו של הלב שמחה, אברך ביקש לפתוח בי"ס חסידי גם ברמות, כי היה לזה ביקוש ודרישה, וליצמן שהיה מנה"ל הבי"ס בעיר התנגד נחרצות. הלה שלח לשאול את הלב שמחה דרך משמש תמים, שהסכים ובריך בהתלהבות, והפני מנחם ג"כ הסכים בהתלהבות, רק ביקש שיראה להסתדר עם ר' יענקל שלא ייפתח במלחמה. הלה על לר' יענקל, שכהרגלו אמר לו כלפי חוץ שאין בעיה רק שישאל את הל"ש. אח"כ הלך האברך וחשף את תשובת הל"ש. הלכו הנוכחי ואנשיו ואיימו על המשמש התמים שאוי לו, ונאלץ ללכת לאותו יוזם, ולומר לו ששכח שהלב שמחה הוסיף לו אז שבתנאי שליצמן וועדתו יסכימו. טרוריסט נולד טרוריסט. "תתן אמת ..."

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.