דפים

יום חמישי, 23 באוגוסט 2012

אם רק ענין הוידו לשם מה הנסיעה לאומן? החסרים צדיקים בפני מי להתוודות?

איני בא חלילה להחליש במאומה את הנסיעה לאומן, מי שמאמין בדרך הזו אדרבה ואדרבה שיסע. אני כותב שורות אלו בשל ענין אחר שצדה עיני במודעה שפרסמו ובו הם מסבירים כי הסיבה מדוע צריך להגיע לראש השנה לאומן הוא בשביל להתוודות בפני רבי נחמן ושהוא יכפר עליך

כמה דברים קשים לי כאן. ראשית, וידוי הוא ביום כיפור ולא בראש השנה. ושנית וזה העיקר, אם כל הענין של הנסיעה לאומן הוא בשביל הוידוי בפני צדיק האם חסרים צדיקים אצל מי להתוודות?

אני הבנתי בכל השנים כי הסיבה לנסוע הוא ההבטחה שנתן רבי נחמן שכל מי שיבא לציונו בראש השנה הוא יוציאו מגהינום, אבל אם זה רק ענין של וידוי, לשם מה באומן, ישנם מספיק צדיקים בפני מי להתוודות

עוד הערה, למה להתוודות בפני רבי נחמן שאינו עוד בין החיים, ווידוי היה אצל הכהן שהיה חי. ואם נניח שאפשר להתוודות בפני מי שאינם חיים עוד, אז רשימת הצדיקים היא כל כך גדולה שאין כמעט פינה בעולם שאי אפשר למצוא צדיק כזה

נכון, בעיני חסיד ברסלב רבי נחמן הוא מעל כל הצדיקים. אז זה נכון וטוב לחסידי ברסלב. אבל כשמדובר בהמון עם שאינם חסידי ברסלב, לא בשל הוידוי הם נוסעים לראש השנה לרבי נחמן, יש להם צדיקים משלהם

תגובה 1:

  1. אתה לא צריך לעשות פוסט שלם מאיזה דף שראית.
    מה הפירוש "הם בברסלב", אין כזה גוף שנקרא "ברסלב", זה לא גור או בעלזא, ומה אתה חושב שכל מה שידעת עד היום שיש ענין להיות בראש השנה ושהוא הבטיח וכו' זה כעת התבטל?! משל היתה איזה אסיפה של "הנהלת ברסלב", "והחליטו" להפיץ טעם חדש.
    נכון שיש בליקוטי מוהר"ן ענין וידוי דברים בפני הצדיק, וכנראה מישהו החליט להוציא דף A4 ולהפיץ את הדבר. עדיין לא זלא מחליש ולא סותר כהוא זה את הדבר העיקרי שהוא אמר לעשות כרוז שכל מי שמאמין בו שיבוא לראש השנה, ושעיקר הענין שלו הוא ראש השנה, ולא משנה אם מישהו חסיד שלו במשך כל הימים והולך בדרכו ולומד בספריו או שהוא מקושר לצדיק אחר אבל רק נוסע לראש השנה לכולם הוא מועיל.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.