בפרשה הזו ישנם כמה שמות של מי שחטפו כאן מכות קשות, וכל אחד מהם ראוי לדיון בפני עצמו, אין ראי זה כראי זה וכל אחד מבחינה אחרת. יעקב לבין היה איש הכספים האיש שדאג שהעסק ידפוק, האיש שידע מה קורה ברחוב, שמע כמה הרוגז גדול ברחוב הליטאי על ההתנהגות הברוטלית והלא אנושית כלפי הגאון הגדול רבי אהרן לייב שטיינמן ולא עשה את המינימום המתבקש לעצור בעד המשתוללים ולהעמידם על מקומם, לומר להם כי הם מושכים את החבל וכי ביום מן הימים זה יקרע
היכן היה הטעות, הם חשבו כי הרב אלישיב יחיה לעולם וידעו שכל עוד שהוא שולט לא יקימו עיתון אחר. אבל היה זה לאחר שהרב אלישיב כבר היה בבית חולים ובאה הדרישה מהרב שטיינמן למנות עוד שלשה מפקחים בוועדת הרבנים, ואם היו מסכימים לתנאי הזה לא היינו במצב של היום, ובמקום שהוא ידפוק על השולחן ויזהיר כי זה מה שיקרה בסופו של דבר, הוא העדיף ללכת על עיוור איפשר למחבלים לעבוד כטרוריסטים בלי טיפ טיפת מחשבה, לשבור את הכל, מתוך תקוה כי הוא ישרוד ויעבור את זה
אני מבין את מצבו של לבין, ולא אופתע אם אשמע כי לא הוא האיש מאחורי העיתון החדש. גם אם הוא נותן להם עצות אבל הוא לא האיש שמכין את העיתון. גם אם נניח שעתה העיתון יוצא על ידי צעירים וילדים ורק מאוחר יותר הוא יכנס לענינים, אבל זה יקרה לאחר הוצאה גדולה ומיותרת. איך שלא יהיה, ומה שהוא יחליט לעשות, אין לי כל ספק שאם היתה לו את הברירה לעשות כמה צעדים לאחור שהוא היה עושה זאת
לבנות עיתון יומי זה לא כל כך פשוט, גם אם יש לך מספר מנויים גדול אתה עדיין רחוק מלהשיג את היעדים הכלכליים. כל העיתונים היומיים מתמודדים עם מצב כלכלי קשה כולל העיתונים החרדים, ובמיוחד כשמדובר בעיתון המנציח את הפילוג הפנים-ליטאי שיוצא בעזות ונגד הרבנים הגאונים רבי אהרן לייב שטיינמן וחיים קנייבסקי, עיתון כזה יחיה בעת מלחמה פנימית מפני שאז לא יחסר כסף. אבל ביום שיהיה קצת רגוע המחלוקת תדעך, הם יהיו מסכנים, הם יפסידו ויפסידו
כן, ככה זה אצל החרדים. בעת שלום אין כסף, בעת מחלוקת ומלחמה הכיסים נפתחים. ומי שחכם מגביר את המחלוקת מפני שרק ככה הם חיים. תלמדו מן הקורה בסאטמאר ובכמה מקומות אחרים ותמצאו, כי המחלוקת היא אשר בנתה, השלום הכניס אותם לחובות
היכן היה הטעות, הם חשבו כי הרב אלישיב יחיה לעולם וידעו שכל עוד שהוא שולט לא יקימו עיתון אחר. אבל היה זה לאחר שהרב אלישיב כבר היה בבית חולים ובאה הדרישה מהרב שטיינמן למנות עוד שלשה מפקחים בוועדת הרבנים, ואם היו מסכימים לתנאי הזה לא היינו במצב של היום, ובמקום שהוא ידפוק על השולחן ויזהיר כי זה מה שיקרה בסופו של דבר, הוא העדיף ללכת על עיוור איפשר למחבלים לעבוד כטרוריסטים בלי טיפ טיפת מחשבה, לשבור את הכל, מתוך תקוה כי הוא ישרוד ויעבור את זה
אני מבין את מצבו של לבין, ולא אופתע אם אשמע כי לא הוא האיש מאחורי העיתון החדש. גם אם הוא נותן להם עצות אבל הוא לא האיש שמכין את העיתון. גם אם נניח שעתה העיתון יוצא על ידי צעירים וילדים ורק מאוחר יותר הוא יכנס לענינים, אבל זה יקרה לאחר הוצאה גדולה ומיותרת. איך שלא יהיה, ומה שהוא יחליט לעשות, אין לי כל ספק שאם היתה לו את הברירה לעשות כמה צעדים לאחור שהוא היה עושה זאת
לבנות עיתון יומי זה לא כל כך פשוט, גם אם יש לך מספר מנויים גדול אתה עדיין רחוק מלהשיג את היעדים הכלכליים. כל העיתונים היומיים מתמודדים עם מצב כלכלי קשה כולל העיתונים החרדים, ובמיוחד כשמדובר בעיתון המנציח את הפילוג הפנים-ליטאי שיוצא בעזות ונגד הרבנים הגאונים רבי אהרן לייב שטיינמן וחיים קנייבסקי, עיתון כזה יחיה בעת מלחמה פנימית מפני שאז לא יחסר כסף. אבל ביום שיהיה קצת רגוע המחלוקת תדעך, הם יהיו מסכנים, הם יפסידו ויפסידו
כן, ככה זה אצל החרדים. בעת שלום אין כסף, בעת מחלוקת ומלחמה הכיסים נפתחים. ומי שחכם מגביר את המחלוקת מפני שרק ככה הם חיים. תלמדו מן הקורה בסאטמאר ובכמה מקומות אחרים ותמצאו, כי המחלוקת היא אשר בנתה, השלום הכניס אותם לחובות
אני לא מבין על מה כבודו מרחם: הרי העיתון, גם היום!!,הוא אותו עיתון בדיוק כמו בהנהלה הקודמת, כל ההבדלים הם הבדלים קוסמטיים: מי הוא או הם המרן או המרנן, לא יותר, אבל השאר, הרי אותו סגנון מזלזל כלפי מי שאינו מהאנ"ש: הייתי רוצה לדעת אם היו מפרסמים שבזמן הלא רחוק נפגשו הרב שטיינמן עם החוייזר של האדמו"ר מחב"ד וכמו כן גם הרב חיים כן, וזה בלי להתייחס שבכלל מה שקורה אצל הציבור הספרדי גם לא מזכירים בכלל,או אצל חסידויות(לא בגלל שאין ספרדים אצל החרדים או חסידים או שלא קורה אצליהם כלום, אלא זה חלק מהזלזול שלהם כלפי מי שאינו שייך להם, שהיחס שלהם זה כמו על זבוב באמזונס) לא שאם היו מזכירים הייתי פתאום מתחיל להיות אוהד של היתד, אבל אי אפשר להעריך עיתון שהתחושה בקריאתו הוא שבעולם לא קרה "שום דבר אחר" חוץ ממה שהם מספרים, זו תחושה רעה שנותן לי לפקפק, אף בלי הוכחות, על כל מה שמפרסמים, על כל דיבור ופסיק שלהם, זה כמו שאמר מי שאמר: המקסימום שלהם (של היתד) הוא שלא ישנאו אותך, אבל שיכבדו אותך, או שיאהבו אותך, אף פעם לא: ואם כן למה שיספרו איזה דבר בצורה אובייקטיבית ( תראה הדוגמה אצלכם: הרי כתבה למעלה מפרגן על איזה מנדלי של הויזניצ'ים על שעשה שלום עם מישהו אחר, שאני לא מכיר אף אחד מהם, אבל פירגון יש! ולא נראה לי שכבודו הוא חסיד ויזניץ) ואם כן השאלה: מה היא הרחמנות של כבודו עליהם? חבל שהפיצוץ לא קרה לפני כן, וחבל שלא הרס יותר ממה שהרס!!! זה כמו שינה ל... הנאה להם והנאה לעולם...
השבמחקההבדל הוא בין שמים לארץ, אצל ליטאי לכתוב בלי שנאה זו התעלות אדירה. איני מחפש ב'יתד נאמן' שינוי השקפתי. לדעתי הרב שטיינמן הרבה יותר 'השקפיסט' מר' שמואל אויערבך. אבל מה ההבדל, הרב שטיינמן אדןם מיושב ולפני הכל ימנע מלפגוע באחר, הוא יעסוק בנושא בענין וזהו. ר' שמואל אויערבך בלי לפגוע באחר לא שוה לו כלום. וכאן ההבדל הגדול, ועל כך אני מברך. איני בעד ש'יתד נאמן' ישנה כיוון, הם יטעו אם ישנו כיוון. הם צריכים להמשיך את ה'השקפה' הליטאית כפי שהם רואים אותה. אבל, זה לא צריך לבא על חשבון פגיעה בהשקפה חרדית אחרת. 'לכל אחד הגדול שלו' היתה הטענה הליטאית בשעתו נגד ה'לב שמחה', אז בבקשה שיאכלו אותה עתה. למי שאינו זוכר אז, 'מועצת' החליטה על 'רוטציה' ושלמה לורנץ הפר את ההחלטה בטענה כי 'לכל אחד הגדול שלו' וכי כך קבע הרב שך, אז שיחיו עם זה, ואז נחיה טוב גם עימם
מחק