דפים

יום שישי, 13 ביולי 2012

הוא עשה זאת מדחף חולני, אבל מה הרגיז אותו? - במלאת שנה להרצחו של הבאבא אלעזר

עברה שנה ועתה הזמן לחשבון נפש. מה היו המניעים של הרוצח, מה הרגיז אותו, אולי לא כל האשמה בו? אולי משהו חולה בשיטה בדרך של איך שמעבירים מסר מה מבטיחים ומה אומרים, במיוחד כשעוסקים עם מטורפים

קשה לי להאמין שהבאבא אלעזר לא ידע כי אותו רוצח הוא מטורף וחולה. הוא היה מבאי ביתו, היה חוזר אליו כמעט כל שבוע, עוסק בנושאים שרק משוגעים עוסקים בהם, אז איך זה שמבטיחים להם דברים שגם אם רוצים שיקרה צריך לקחת בחשבון שאם לא יקרה הם עלולים להביא סכין ולהרוג, ואיך זה שמרשים להם להכנס לבד מבלי שיש שלישי בחדר שישמור שדבר כזה לא יקרה

הפלא הוא על המרוקאים הידועים בכינוי 'מרוקאי סכין', בעבר ידעו שמרוקאי לא מרגיזים מפני שהוא ישלוף סכין. האם את המינימום הזה לא ידע הבאבא אלעזר?

חלילה לי להאשים שוכן עפר, אין לי ספק שאם הוא היה יודע שזה הולך לקרות הוא היה מונע זאת. אבל תפקידנו לחשוב על המחר, איך מונעים שדברים כאלו לא יקרו יותר. חייבים לקחת בחשבון שהרחוב החרדי מלא במטורפים ומשוגעים. ואם מישהו חושב שהרוצח הזה הוא הכי מטורף וכי אין מי שמטורפים יותר אינו יודע מה הוא שח. ככל שאנו הולכים ומתרבים ככה גם מתרבים המשוגעים והמטורפים. ולכן חכמים הזהרו בדבריכם, אל תבטיחו הבטחות, ואל תתנו עצות מסוכנות, מפני שישנם מי שתתנו להם עצות וזה לא יעבוד הוא יקח סכין ויכניס לכם

וכאשר לוקחים בחשבון את מה שהוא אמר, כי רצה להביא את המשיח ולכן הרג את 'משיח בן יוסף', הרי שמכאלו צריך להזהר פי כמה. אני לא רוצה להאמין שכוונתו היתה להרוג את משיח בן יוסף, אני נוטה יותר להאמין כי הוא התרגז עליו מפני שהעצה של הבאבא אלעזר בענין השלום בית שלו לא עבד. במצבים כאלו מי אומר שמותר בכלל להיות לבד עם יצורים כאלו, אולי צריך שיהיה נוכח שלישי למנוע מצבים כאלו בעתיד

אנחנו 'חכמים' לאחר מעשה, זו הצרה שלנו. עלינו להיות חכמים לפני המעשה למנוע רצח נוסף

10 תגובות:

  1. בלי קשר, אני משוכנע שרבים נמנעים מלהגיב כאן, בגלל המספרים והאותיות המסובכות שצריך להקליד.

    לא לערבב בין רמזים ללגיטימיות של מעשה הרצח, לבין כל הנושא של הבאבות והשרלטנות.
    אפשר לעשדות סקירה בנושא הבאבות. בבקשה.
    לא מצדיקים אפילו ברמז וב"אי הצדקה" מעשה רצח.

    השבמחק
    תשובות
    1. בענין מספרי ההקלדה המשונים, הנושא בטיפול

      לא רציתי ביארצייט לפגוע בענין עצמו, מה אני חושב על הבאבות, ועד כמה הציבור שרץ אליהם מטומטם ממש, בל"נ בהזדמנות אחרת

      מחק
  2. בס"ד
    מוחה על הקביעה שהרחוב החרדי מלא משוגעים:א.הוצאת ש"ר. ב.הרחוב האחר היה מתברך[ללא גרשיים]באלה שאולי עונים להגדרה של כב' בין בכמות ובין באיכות!

    השבמחק
    תשובות
    1. בענין המשוגעים אז לפני הכל לא אני קובע זאת, הרמב"ם כבר קבע שלולא המשוגעים לא היה קיום לעולם

      בענין המשוגעים ברחוב החרדי, בל"נ באחת ההזדמנויות אכתוב על כך בהרחבה. כן, אני עומד על כך שהרחןב החרדי מלא במשוגעים ומטורפים. מה שאנו רואים אלו סימפטומים של שגעון ודחפים ממידות רעות ומושחתות. לעיתים בשל העומד בראש המנצל תמימים, ולעיתים הטירוף בא מן המבצע עצמו. כתבתי ספר - שעדיין לא הודפס - שבו אני מוכיח עד להיכן הרחיק השגעון החרדי בכל חוג ובכל מקום. אלו מכונים בכל מיני שמות ותוארים שבאים לכסות על השגעון שיראה יפה ולא כמות שהוא

      מחק
  3. הצחקת אותי "מרוקאי סכין"?!
    חיים אני חושב שהביטוי הזה סתם גזעני וחסר אמת.

    השבמחק
  4. השתמשתי בביטוי הזה בשביל להמחיש את הסכנה של הסכין. אל תשכח הבאבא אלעזר נרצח בסכין על ידי 'מרוקאי סכין'

    חלילה לבזות אף אחד, ולולא קרה מה שקרה לא הייתי כותב כך, אין כאן שום ענין גזעני. בתחילת שנות המדינה אני זוכר איך שכך היו מכנים מרוקאים, מאוחר יותר זה נשכח מפני שהם נרגעו קצת

    השבמחק
  5. בלי שום הקשר ובלי להצדיק ח"ו מעשה רצח כלשהו. אך בענין הבאבא אלעזר זצ"ל היה בעיה רצינית מאוד:דבר זה אני חוויתי בעצמי: כדי ליכנס אליו הייתי "חייב" לשלם לא פחות מ180 ש"ח, וכשההיתי בפנים לא נתנו לי לדבר איתו אלא רק לתת לו פתק, ואחרי כל זה לא קבלתי תשובה ברורה, ופתאום אחרי כמה שניות שהייתי בפנים מתקרב בריון אחד ורומז לי שכבר צריך אני לצאת וכשנסיתי להתעכב הרים אותי ממש והוציא אותי מהחדר בלי חמלה. ניסיתי עוד פעם ובפעם השניה כדי שאוכל ליכנס שלמתי כפול בטענה שיש אנשים חשובים בתור ואי אפשר פחות מזה. אחרי כמה שעות המתנה, כשהייתי סוף סוף בפנים, קרה בדיוק אותו סיפור, אלא שהפעם ניסיתי להתחמק מהבריון ודחף אותי בכח מהחדר עד שנפלתי. אני לא מאמין בכוחות עליונים הבאים בדרך של פגיעה בין אדם לחבירו. ולפי הידוע לי יש דברים גרועים בהרבה בכל מה שקרה בחצר ההוא. דבר זה הראה לי עד כמה לא ללכת שולל אחרי "פרסומות של ניסים" וכדומה. אני לא דן את אף אחד וכל שכן דברים על נפטרים, אבל על מעשה המטורפים לפעמים צריכים לבדוק מי הצית את המטורף להיות באותו רגע מטורף ולבצע מעשה מטורף, ואידך פירושא זיל גמור...

    השבמחק
  6. עכשיו תבין איך הם הגיעו ל-1.3 מיליארד שקלים, זו השיטה כל מי שנכנס חייב לשלם 180 שקל וזה לכמה שניות בלבד, ואם אתה רוצה להכנס שוב תכפיל ותשלש. צר לי, אבל מטומטם מי שהלך לשם. מודה אני לה' שרגליי מעולם לא דרכו אצל באבות איני מאמין בהם, ואפתיע אותך הייתי אצל רבי'ס ולא נתתי להם פרוטה אחת ויחידה והם ישבו איתי הרבה זמן. עם אדמו"ר ידוע מאוד לפני הרבה שנים ישבתי כמה שעות, הוא אהב לדבר איתי, הוא אהב אינפרומציה רצה הרבה לדעת

    השבמחק
  7. אולי כבודו יליד הארץ, אך אני חוצניק (ארגנטינאי)וחדש ב"כל" העניינים האלו והדומים, וכדי להגיע למסקנות הייתי חייב לנסות, ואחרי שניסיתי, לא רק אצלו אלא גם אחרי נביאים אחרים (החלבן וכו') הגעתי לאותה מסקנה של כבודו. ומה לעשות? אולי כבודו צודק, הייתי מטומטם, אבל כדי להגיע למסקנות חכמות הרבה פעמים חייבים לעבור דרך הטמטום...

    השבמחק
  8. לטעות זה לא נורא. זה דרך החיים. השאלה היא האם לומדים מטעות כן או לא. מי שלומד ולא חוזר עליה, הטעויות מחשלות אותו. מי שחוזר על טעויות הוא בבעיה

    הצרה אצל הבאבות האלו, משחקים אותה בגדול, ככל שהמחיר גבוה יותר חושבים כי מדובר במשהו גדול יותר. לא קולטים כי מדובר בשקר גדול יותר. כל באבא שמבקש כסף, דע לך שהוא שקרן. באבא אמיתי לא יבקש פרוטה ומה שתתן תתן, וגם אם לא תתן הוא יבין אותך

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.