דפים

יום שני, 23 ביולי 2012

האדמו"ר מסקווירא לא מפקיר את חסידיו ולמרות 'דעת הקהל' העויינת הוא החליט כי הוא מצפצף על כולם ומבקר את הבחור השורף בכלא

התלבטתי קשות עם מי הצדק, האם מותר לו להפקיר את חסידיו גם אם מדובר בפשע, או שהוא היה צריך לעשות את מה שעשה. היום הוא נסע לבקר את הבחור השורף בבית הכלא

רבים זועקים כי הוא הולך לבקר רוצח. אבל האם אכן מותר להפקיר אותו במצבו? נקבל את כל הטענות נגד הבחור שהוא עשה מעשה אשר לא ייעשה. אבל מדובר כבר לאחר מעשה, האם מותר להפקירו רק מפני שעשה טעות? ובכלל, על פי הלכה מה דינו, האם אין אצלו דין שחייבים בפדיון שבויים? הוא יושב אצל גויים לא בבית כלא יהודי, ואף לא נשפט בבית דין ישראל

אני היום מעריץ גדול של האדמו"ר מסקווירא בגלל שהוא הוכיח כי הוא עושה את הנכון ולא נשמע לדעת הקהל. גדלותו של אברהם אבינו, ומידה זו מצא משה רבנו אצל יתרו ולכן רצה כי ישאר ויהיה עמו, זה שהם הלכו נגד הזרם. שמו של אברהם הוא 'עברי' מפני שהוא היה מן העבר האחר. הציבור אוהב לזרום עם הזרם. יחידים היו מי שהלכו נגד הזרם, ומבחינה זו כל הכבוד לרבי מסקווירא

לעצם הענין, למרות שאני מגנה את המעשה אשר עשה אותו בחור, מדובר בפשע שצריך להוקיע ולשרש מן השורש כל זכר של אלימות כזו בסקווירא ובכל מקום שהאלימות חוגגת שם. אבל יחד עם זאת אסור לשכוח כי מדובר בבחור יהודי וישראל אף על פי שחטא ישראל הוא, וקיימים אצלו כל הדינים של שבוי בבית האסורים

9 תגובות:

  1. מה זה או מי זה "הבחור השורף"? לא יודע מה קרה ואצל מי קרה מה שקרה...

    השבמחק
    תשובות
    1. פרשה מאוד לא נעימה, היה מי שהקים מנין משלו נד התקנות שאסור לארגן מנין אחר חוץ מהמנין של הרבי על רקע זה היה סכסוך של כמה שנים עד שבחור אחד ממקורביו של הרבי ניסה לשרוף את ביתו של העושה מנין אחר ובעל הדירה נפצע קשה נשרף בחלקי גופו. הוא נשפט ונשלח למאסר של כמה שנים

      מחק
  2. חיים כנראה לא הבנת כנראה את המשמעות הציבורית. ואני יסביר.

    הבחור הזה והקבוצה שהיו איתו כל השאבאב עשו מעשה נפשע בגלל כביכול פגיעה באדמור ומה שקורה שלקחו כמעט חיים של בן אדם בצורה אכזרית. עכשיו לא נרשמה שום סליחה לא הביעו צער. והאדמור צריך להתרחק מאדם כזה אפי' רק למראית העין שיראה ששולל את מעשיו ואף להענישו הרי מדובר כאן בחיים של יהודי שכמעט נלקחו. והבחור הרשע הזה לא מצדיקי הדור זה מזכיר ראשי מאפייה שבאים לבקר את החיילים יש כאן בסיפור הזה אמירה ברורה אני מחזק את הבחור שתקף. וסתם כך כל חסיד שבכלא האדמור בא אליו קצת מופרך לא?

    השבמחק
    תשובות
    1. אפתיע אותך, לפני כמה שבועות ביקר האדמו"ר מסאטמאר את חסידיו יושבי הכלא ביניהם מי שעשו פשעים חמורים

      השאלה שהעליתי מה עושים לאחר מעשה האם מפקירים אדם כזה או שישראל אף על פי שחטא ישראל הוא, איך מתייחסים במצב כזה. האם לרבי'ס ורבנים נכנסים לברכות ובקשות רק צדיקים או גם רשעים? מדוע הם מקבלים אותם מדוע אינם זורקים אותם מכל המדרגות?

      ברור שמדובר בצעד לא נעים, אבל מי שנושא באחריות לציבור שלו צריך לקחת בחשבון את כל הצדדים, במיוחד כשמדובר בבחור מאוד צעיר כשעה שעשה את המעשה הוא היה בקושי בן 18. הרבי עצמו גינה את המעשה בשעתו

      מחק
  3. סתם שאלת תם...
    האם הסקווערער או הסאטמערער ביקרו אי פעם את פולארד בכלאו???

    השבמחק
  4. הוא גם לא 'יושב' על נסיון לרצח ולא על גניבה ומע"מ אלא על משהו שלא אמור לעניין את סאטמער וסקווער- כלל ישראל. רח"ל....

    השבמחק
  5. מה הקשר: האם הם מחוייבים לרדוף אחרי כל אסיר יהודי הקיים בגלובוס?
    כאן מדובר על בחור שהיה "תחת רשותם" והשאלה היא אם להפקיר אותו אחרי אשר כביכול יצא מרשותם, ואצל פולרד עם כל הכבוד מדובר בבן אדם שאף פעם לא היה ברשותם עד כדי להגדיר את חוסר ביקורם כ"הפקר"!!!

    השבמחק
  6. מוסא היקר
    כנראה שאינך יודע את הא"ב של חסידות -
    אהבת ישראל.נ ק ו ד ה.
    אבל מה לי כי אלין עליך בשעה שהרבי מסקווירא,נכד המאור עיניים- לא יודע זאת. שכן ככל הנראה לא עלתה על דעתו בכלל המחשבה לבקר את פולארד בכלאו!
    מסאטמר אני לא מצפה לכך-אינם חסידים ואף פעם לא היו. הם סתם הונגרים שקוראים לעצמם חסידים

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.