דפים

יום שישי, 20 ביולי 2012

הרב אלישיב על הרב עובדיה יוסף: סופך יהיה כסופו של גורן - הרב עובדיה לא נשאר לו חייב

היו היו זמנים אשר בהם המלחמות היו עסיסיות, רבנים נלחמו ברבנים. ועל מה, על השליטה למי יהיה הכח מי ישלוט על הציבור. היה זה כאשר התמודדו על אותו ציבור. הספרדים נקרעו בין שתי נאמנויות, הרב יוסף גבר והצליח להעביר אליו את רוב הספרדים. אבל הרב שך ניסה לשלוט עליהם גם מבחוץ וזה לא הלך, הרב יוסף החליט אחרת. מטרת הרב שך היה שש"ס תהווה את המשענת של 'דגל התורה' והרב יוסף לא הסכים לכך, הוא רצה שלטון משלו ולא להראות כגרורה של האשכנזים

הרב שך קרא עליו למלחמה ולהרב אלישיב לא היתה ברירה ובניגוד למנהגו שמיעט לדבר בדברים כלליים בשיעורו הקבוע ב'תפארת בחורים' במאה שערים, הוא יצא בהתקפה קשה על הרב עובדיה יוסף וקבע כי סופו יהיה כסופו של גורן ואף הוסיף כי הוא יעשה בטוח שסופו יהיה עוד יותר גרוע

הרב עובדיה יוסף לא נשאר חייב ובמוצאי שבת בשבוע שלאחריו הכה בהרב אלישיב ושאל מי הוא בכלל בסך הכל דיין קטן באותו בית דין שהוא היה נשיא בית הדין. אמנם הרב אלישיב התפטר מיד בהתחלת אותה תקופה בשל פרשת האח והאחות אבל הם ישבו יחד שנים קודם לכן בבית הדין היכן שהרב אלישיב היה אב בית הדין והרב יוסף רק חבר בו

השניים עבדו זה לצד זה שנים, והרב אלישיב היה זה שנתן לו את ההיתר להתמודד על הרבנות הראשית לצידו של שלמה גורן למרות שכל הרבנים יצאו נגד גורן. אבל כעס עליו על שלא שיתף פעולה בפרשת הממזרים עם הרבנים שפרשו

ההיסטוריה ההיא ארוכה, ולא כאן בכמה שורות נדון בה. זה רק מעין תזכורת על איך שנראו מלחמותיו של הרב אלישיב באותן הימים

5 תגובות:

  1. קראתי ושוב קראתי את כתבה הזאת ולא הבנתי מהו המסר העולה ממנה, אם סתם לדעת נתונים הסטוריים ותו לא או יש משהו אחר שנעלם ממני בקריאתה.

    שתפתי גם חברים וניסיתי לדעת מה הייתה הבנתם בה ומכל אותם ששאלתי (שלושה במספר) לא הבינו מה יש להבין מכאן,

    בכבוד רב ובהתנצלות על חוסר ההבנה.

    השבמחק
    תשובות
    1. מדובר בהיסטוריה בלבד, בימים אלה לכבוד ה'שבעה' של הרב אלישיב אני מעלה רשימות היסטוריות שעסקו בו

      מחק
  2. מתוך: עשור לפטירת הרב בנדיקט ז"ל: המרא דאתרא האחרון

    כאשר פיטרה ראש הממשלה גולדה מאיר, את הרבנים הראשיים לישראל, הרב ניסים והרב אונטרמן, הרב רתח מזעם. בדרשה שנשא בטקס האזכרה לחללי מלחמת יום הכיפורים שנפלו מבני הקהילה, הוא אמר שהמחדל המודיעיני הוא שני למחדל המוסרי של פיטורי הרבנים. הוא ראה במלחמה, עונש על התערבותה של המערכת הפוליטית בממסד הרבני.

    לרבנים הראשיים שנתמנו אחר כך, הרב גורן והרב יוסף הוא קרא "רבנים מטעם" שאין מה להתייחס לפסקיהם. הוא טען שאסור היה לאף רב להחליף את הרבנים שפוטרו, וכל רב שמתמודד על תפקיד שותף בהדחת הרבנים הקודמים. במשך שנים ארוכות אחר המעשה, הרב היה מזכיר את פיטורי הרבנים.

    http://tinyurl.com/dxl4jmz

    השבמחק
  3. הרב שלמה גורן זצ"ל... נכון, הוא היה ציוני.. אבל תורה- הייתה בו!! והמון!

    השבמחק
  4. תתבייש לך
    חוצפן!!!
    ככה אתה מזלזל בגאון הרב שלמה גורן זצ"ל
    גם מרן העריך אותו למרות חילוקי הדעות.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.