דפים

יום ראשון, 22 ביולי 2012

אפילו 'חניכי הישיבות' מתנערים מפרסום מודעות ב'הפלס' - ר' חיים קנייבסקי קבע כי מדובר בדבר ה' בזה

לאלו קוראים טפשים מפני שאם לא היו כאלו הם היו מבינים כי ייאלצו להכחיש ואז תתגלה קלונם. הם האמינו כי 'חניכי הישיבות' לא יעיזו לכתוב הכחשה הם לא ייצאו נגד ר' שמואל אויערבך ולמדו כי גם מי שהם חשבו כי לא יעיזו העיזו. ועובדה הרבה הכחישו

ומדוע? נמצא גם מי שאולי היו רוצים את ר' שמואל אויערבך כמנהיג אבל לא יתייצבו בגלוי. והסיבה, מפני שר' חיים קנייבסקי קבע כי כל מי שמשתף פעולה עם 'הפלס' ואין זה משנה אם זה על ידי מנוי או מודעה עובר על 'דבר ה' בזה' ואף אחד לא רוצה להסתבך כאן

4 תגובות:

  1. פשוט סיר צואה [במחילה אין לי מילה אחרת] מסריח זה מה שיש בעולם ''התורא'' רק מלחמות כבוד כסף ומאבקי אגו מסואבים. אני לא מבין למה חוזרים בתשובה הרי אם אתה חילוני בידוע שתחטא פחות במחלוקת שאין רפואה למכתה. מצד שני אני מבין למה אין לציבור הליטאי השפעה ויכולת לקרב רחוקים. כי אדם חדש שמחוץ לביוב מריח את הסרחון מרחוק ומפחד להתקרב.

    השבמחק
    תשובות
    1. זה שהם לא בסדר לא אומר שאתה צריך גם לא להיות בסדר

      וב"ה לא אלמן ישראל ישנם מי שהם ראויים לתואריהם ומהם צריכים ללמוד

      מחק
  2. מבין דבר מתוך דבר23 ביולי 2012 בשעה 14:51

    כך היה בראשית ימיו של "דער בלאט" והשאר היסטוריה

    השבמחק
    תשובות
    1. ההבדל הוא תהומי, בסאטמאר מדובר בציבור גדול וענק עם הרבה כסף, מה שאין כן כאן. ציבור המחבלים הוא קטן, ואין לו את האפשרויות הפיננסיות שיש לסאטמאר

      בסאטמאר לכל צד היו מי שתמכו בהם, רבנים דיינים שהתייצבו בגלוי, כאן הכל בסתר אף רב לא נתן עד לרגע זו את כתב ידו לתמיכה בעיתון הזה, הם לא רוצים לצאת נגד הצד האחר.

      בסאטמאר היה ברור כי הולכים על פילוג, כאן בינתיים כל צד טוען כי הם רוצים אחדות

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.