דפים

יום רביעי, 13 ביוני 2012

מדוע לא הסכים ר' שמואל דויטש להיות השבת גוי של ר' שמואל אויערבך - ומי גרוע ממי?

משהו מאוד מעניין קורה בימים האחרונים והיום פרץ בגלוי, המאבק של ר' שמואל אויערבך בר' שמואל דויטש חברו הטוב מי שעושה את מלאכתו ב'יתד נאמן'. מן הרגע הראשון טען עורך הדין של המחבלים שאין מנוס ור' שמואל דויטש הטוען כי הוא יו"ר הדירקטריון של 'יתד נאמן' חייב להיות חתום על הפניה לבית המשפט נגד מינויו של ר' שמעון גליק ליו"ר העמותה. כל מהלך כזה בבית המשפט אם רוצים שיצליח, חייב לבא מדויטש שהוא לכאורה הכי חזק בשל כוחו בדירקטוריון וכיהן גם כיו"ר הועדה הרוחנית של העיתון עד לאחרונה, אבל ר' שמואל דויטש לא הסכים, בטענה כי אינו יכול להתייצב בגלוי נגד ר' חיים קנייבסקי, זה יפגע בו ובמעמדו בישיבה ב'קול תורה' וגם אינו רוצה להיות מואשם כי הוא זה שפנה ראשון לערכאות

לכן, התכנס היום הדירקטוריון שם מסר דויטש מכתב התפטרות ומינה אחר, דבר שקשה להאמין שתופס, מפני שלתפקיד כזה צריך להיבחר, ובחירות לא היו. אבל לא זה מה שחשוב כרגע. השאלה היא, מדוע לא פנה ר' שמואל דויטש לבית המשפט. כי ממה נפשך, אם הדבר אסור, איך זה שר' שמואל אויערבך מורה לעשות כך, ואם זה מותר, אז מה רע בכך?

מתברר, כי בין השניים מחלוקת באיך לגשת לענין, הוא לא מוכן להיות כאן השבת גוי, ולכן מינו אחר שהסכים להתלכלך למען ר' שמואל אויערבך, התובע להלחם בבית המשפט, הוא לא מוכן לוותר בענין הזה הוא הולך עד הסוף, גם במחיר של הרס 'דגל התורה' ופילוגה של העולם הליטאי

אין זה אומר כי ר' שמואל דויטש טוב יותר מר' שמואל אויערבך. ההבדל ביניהם הוא, שר' שמואל אויערבך מה שהוא עושה, זה על חשבון גבם של אחרים, ואילו ר' שמואל דויטש במקרה זה היה חייב ללכלך את עצמו אישית להופיע בבית המשפט, ואם בסופו של דבר יפסידו, הוא  יהיה המפסיד הכי גדול

אבל דבר חשוב למדנו, שאצל מחבל-ליטאי, גם כשמדובר ב'גדול' שלך, לא תמסור את הנפש בשבילו. וההוכחה, ר' שמואל דויטש לא מוכן למסור את נפשו למען ר' שמואל אויערבך - במכתבו היום כותב דויטש על ר' שמואל אויערבך כך: 'מרן הגאון הגדול' אבל עד כאן, רק מילים, כשמדובר במעשים, כאן הסיפור כבר אחר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.