דפים

יום ראשון, 10 ביוני 2012

מהיכן הכסף, האם כולם ירשו, או שעשו את זה בכוחות עצמם בעסקים, או בביזנעס ששמה ראביסטעווע?

הרבי מגור ידוע מן היום הראשון לאדמו"רותו שהוא ירש הרבה כסף. אביו ה'לב שמחה' זצ"ל היה אדם עשיר הרבה לפני שהיה אדמו"ר. הוא היה סוחר ממולח הבין בעסקים, קנה קרקעות במחיר אפסי ובמשך השנים התעשר. לכן שורות אלו אינן נוגעות לרבי מגור הטוען בודאי מה אתם רוצים ממני, ירשתי וזה מה שיש

אבל, מה עם כל האחרים, ולדוגמא, הרבי מבעלזא, גם הוא 'ירש' או שמא עשה את הכסף. ואם כן היכן? בעסקים, או בביזנעס ששמה ראביסטעווע?

כל ענין הבאבות זה שנים הוא ענין לגריפת כספים בגלל הכסף. הנושא ששמו באבות התפתח. אם לא היה בזה כסף, לא היינו מוצאים עשירית מן הבאבות שיש היום

אבל אדמורי"ם ורבנים, האם הם סבורים שטוב שהציבור יודע כי הם עשירים, או שמא זה מזיק לחינוך? בעבר לימדו אותנו כי גדולי ישראל אמיתיים חיים בפח במלח בצמצום ובסגנון כפי שמוצאים אצל הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן היושב על המטה שהוא יושן עליה, חי בעניות גדולה. אמנם נכון שהיו אדמורי"ם מן הסוג של רוז'ין ששם היה ענין בעושר, אבל רוב האדמורי"ם גם כשעשו כסף הם חילקו אותו לעניים ולצרכי ציבור, להם בקושי היה עם מה לעשות שבת

היום התהפכו היוצרות, וזו הסיבה מדוע כל כך הרבה רוצים להיות אדמורי"ם. זה הפך להיות עסק מכניס, לא צריך לדעת כלום, לא צריך לעשות כלום. צריך רק להלביש שמנה בגדים לסגור את העיניים ולשחק רבי, והכסף זורם

7 תגובות:

  1. אני מציע לך לבדוק, דווקא כמי שהאמת נר לרגליו, את שיטת הניתוח של פורבס, למדידת עושרם של האדמורי"ם.
    אני קראתי בגלובס, שזה שקלול גם של הנכסים שבשליטתם בניינים של "ישיבות ותלמודי תורה" וגם של תזרים המזומנים בעמותות שתחת שמם האישי.

    האדמו"ר מבעלז כדוגמה: אם מוסדות ונדל"ן ועמותות של כוללים וישיבות או מחזור של כספי צדקה נחשבים כהונו האישי, אין לזה שום בסיס וזו סתם השמצה. וידוע כמה צדקה מפזר האדמו"ר מבעלזא.

    אני לא מכיר את השאר, אבל רבי דוד אבוחצירה ידוע כמי שבעמותות שלו יש מחזור ענק של חסד.

    היות שאני משוכנע שלא איש כמוך יושפע מהסתה חסרת ביסוס, לכן כדאי מאוד לבדוק את הדברים לעומק.
    זה שווה בדיקה.

    השבמחק
  2. לי לא מפריע שהם עושים כף ואדרבה שיעשו מה שיותר. החשש שלי הוא מן הכסף השחור ועל זה לא כתבתי מפני שאיני רוצה לפתוח פה ל...

    בעיית הבעיות עם הכסף הרב הזורם אצל רבנים מסויימים ואצל האדמורי"ם שלא משלמים עליהם כל מס. אף אחד לא מקבל קבלה כשהוא נותן לאדמו"ר. כסף שנותנים ישירות למוסדות, מקבלים קבלות

    באשר למציאות. הרבי מגור עשה את כספו ביושר אין על זה כל וויכוח, אני עוד זוכר את אביו עשיר עם אותן עסקים

    באשר לרבי מבעלזא כאן צריך להבדיל בין מוסדות שרשומים על שמות עמותות או מוסדות שרשומות על שם האדמו"ר ששם הנכסים שווים הון עתק

    ושוב, לא זה הנושא. מה שחשוב שעתה יעשו את מה שהמ צריכים לעשות בטרם יהיה מאוחר מדי, חייבים למצוא דרך למנוע הלבנה וכסף שחור. בימים אלה פסלו כמה עמותות של גמחי"ם בגלל שהם מלבינים כסף, הם כאילו מקבלים להפקדה כסף, הלה מקבל קבלה מהגמ"ח ומגיש אותו לרשות המיסים ופוטר עצמו מתשלומי מיסים, ומאוחר יותר הוא מוציא כאילו את הכסף בתורת הלוואה או תשלומים ישירים ועוקפים את השלטונות

    בשאלה זו חשוב לי למנוע את החילול ה'

    השבמחק
  3. מעלימי מס ומלביני הון בישראל, הם תופעה נפוצה בגילדת אנשי העסקים הבכירים ביותר.
    כמובן שזה לא כולל את כולם, ויש ישרים כסרגל כלפי רשויות המס
    אבל רבים רבים מעלימי מס ידועים...
    כמעט כל עסק נדלנ"י בישראל, גם עסקים של עשרות מיליוני דולרים, אצל העודי"ם הבכירים ביותר, שואליםן: כמה על השולחן וכמה מתחת לשולחן... עסקאות נדל"ן גדולות הן מנגנון ידוע להעלמת מס.
    ושם כולם חילונים קרחים ועגולי משקפיים.

    בהתחשב בכך שאותה עבירה בארה"ב שנגמרת ב-8 או 18 שנות מאסר נגמרת בישראל בתשלום כופר למס הכנסה, בלי הרשעה, אז ככה זה נראה..



    באשר לאדמורי"ם, לי דווקא כן הציק עושר מופלג אישי מול חסידים שנמקים ברעב.
    זה פשוט לא ייתכן.
    זה מסוג הדברים שיפילו אותם.
    אבל, יחד עם זאת צריך להיות הגונים, והדוגמה של הרבי מבעלזא היא דוגמה מובהקת לעיוות: כי הרבי מבעלזא ידוע כבעל חוב כל ימיו, והוא ומשפחתו חיים בעצם בתוך גלגל הגמ"ח של הקהילה.

    כך שלהגיד שהוא שווה מאות מיליוני ש"ח הון אישי, זה פשוט מגוחך.

    וכאן אנו חוזרים לשאלה שנשאלה: מהי ההגדרה של הון אישי.

    וכמובן שאם בניינים שמשרתים את החסידים וגמחי"ם ועמותות שמשרתים את החסידים והם בניהול האדמו"ר נחשבים כנכסים אישיים שלו - מדובר בקביעות מעוותות - פשוט שקריות.
    ולפחות שאנחנו לא נאמין בשקרים אלו.

    זה הכל

    השבמחק
  4. שים לב לעיוות, אם הכוונה להון של החצר, האם לויזניץ אין הון, האם יש להם פחות מבעלזא? והם בכלל לא ברשימה. תעבור על רשימת מוסדות בארץ ותמצא מי שיש להם יותר מבעלזא ולא מופיעים ברשימה. לכן המסקנה שלי היא, שהוונה היא רק על מה שרשום על שם האיש ואין זה משנה אם זה בעלזא או מישהו אחר. במקרה שלנו בעלזא מופיע ברשימה ולא מישהו אחר

    לא בדקתי מה המצב האמיתי של הבעלזער איזה סוג כסף זה, אבל אם הכסף רשום על שמו, אז משהו לא בסדר כאן, זה צריך להיות רשום על שם המוסדות

    פרסום הרשימה כפי שהופיע לדעתי פוגעת קשות בתדמית הרבנים והורס את החינוך. גם אם הם מליונרים לא צריכים לדעת על כך

    השבמחק
  5. למה את כל מה שמוכרים מופתים ודברים שמיימיים שלא היו ולא נבראו על אדמורי"ם, מותר לפרסם "מורפיום להמונים", והאמת לא ??? אדרבה שילמדו ממספר המועט שעדיין חי בדרך צניעות.

    השבמחק
  6. לומר על האדמו"ר מבעלזא שהוא עני ובעל חוב הוא הוא העיוות הגדול מכולם.
    האדמו"ר חי באחת מטירות הפאר הגדולות, היפות והמטופחות בישראל,
    בארמון שלו ישנם יותר מ70 חלונות...
    גם רכב שרד עומד לרשותו בכל עת ואין כל סימן ולו הקלוש ביותר שהרבי סובל מעניות כל שהיא.
    גם לא ידוע על אנשים שהוא חייב להם כסף לעת עתה.

    השבמחק
  7. האדמו"ר מבעלזא חי כמליונר בזה אין ספק, אבל השאלה היא איך ניגשים לנושא, בחסידות היתה מחלוקת, היו כמי שנהגו בעשירות מופלגת והביאו ראיה מרבי, והיו מי שחיו כעניים ומה שהיה להם חילקו לאחרים

    השאלה היא באיזו שיטה חי האדמו"ר מבעלזא, על פי סגנון חייו הוא ככל הנראה מקבל את גישת הרבי מרוז'ין שסבר כי על האדמו"ר לחיות בעשירות, אדמורי"ם לפניו בבעלזא, לא חקרתי איך הם חיו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.