דפים

יום חמישי, 28 ביוני 2012

לא הגזירה נגד המציצה הביאה אותם יחד - השלום בויזניץ השפיע יותר מכל על ר' אהרן שיבין כי הוא טועה

היסטוריה, כך הם מכנים זאת, עד כה לא הסכים ר' אהרן מסאטמאר המכונה אהרוני לשבת בישיבה, אסיפה, או הפגנה כלשהי, היכן שמשתתף אחיו ר' זלמן המכונה זאלוני. במשך השנים עלו נושאים מאוד חשובים לדיון ולא פחות מסכנת האיסור על המציצה והאהרוני התנה השתתפות אך ורק אם הזאלוני לא יהיה שם. כל ההבטחות לכבדו שיהיה ראשון יקדים את אחיו בכל נושא וענין לא הועילו, והוא לא השתתף בישיבה כלשהי של 'התאחדות הרבנים' מפני שאחיו היה שם

והנה פתאום שינוי מן הקצה אל הקצה, ר' אהרן הגיע אתמול לאסיפה של 'התאחדות הרבנים' שדנה בענין הסכנה לאסור את המציצה בפה. בשל ילד שחלה, מדינת ניו יורק שוקלת שוב לאסור את המציצה בפה, והרבנים מטכסים עצה מה לעשות כאן. הכל פתחו זוג עיניים איך זה שהוא הגיע, גם אם נניח שמדובר בבעיה רצינית הוא היה שולח את הדיין שלו שישתתף הוא לא היה בא

אבל קרה משהו בחדשים האחרונים שהכניס את האהרוני ללחץ, הוא החל לחשוב היכן טעה ומדוע הוא היה טיפש בשעתו, האם גיסיו מויזניץ אינם חכמים יותר ומצליחים יותר? אם הוא היה עושה כמותם, הוא היה היום ברומו של עולם, הוא הפסיד את כל זאת אך ורק מפני שהתנהג כמו ילד ולא כמו אדם מבוגר ושקול

ולכן אין זה פלא מדוע הפעם כשאיצא שייגעץ (גליק) הזמין אותו להשתתף בישיבת 'התאחדות הרבנים' לדון בנושא המציצה הוא כבר לא עשה ענין מזה הסכים לבא, אבל כמובן גם בתנאי שלא יישב לצד אחיו, התחייבו כי הרב הצדיק מויזניץ הבן של ר' מאטעלע יישב ביניהם הוא יהיה מחיצה או החציצה שחלילה לא ייאלצו להסתכל זה על זה ולא ילחצו ידים דבר שהיה גורם באמת להיסטורית הלחיצה הראשונה של האחים הסאטמארים

4 תגובות:

  1. זה באמת מעורר גועל, כאשר מישהו אינו מפרגן גם לאחיו, ק"ו בקהילה כמו סטמר, שיכולה להזין 50 רביים ולכל אחד יהיה מאוד חסידים...
    לפעמים אני תוהה, איל היה בידם של אדמורי"ם שונים לחסל את האחים שלהם, כמו שהמלכים הקדומים היו מחסלים את אחיהם ומשפחתם מיד כשקיבלו את הכתר, כדי למנוע איום נגדם - האם גם האדמורי"ם היו נוהגים כך, אלמלא מוראה של מלכות?

    השבמחק
  2. כתבתי פעם משהו שלציבור קשה לקבל אבל יש בזה הרבה אמת. כאשר נולד בן לאדמו"ר, חייבים לסרס אותו זה הפתרון

    צר לי שאני כותב כך, אבל זה הפתרון היחיד אני לא רואה כל פתרון אחר למחלוקת

    השבמחק
  3. חז"ל אומרים (ירושלמי מגילה יג:), שכהן גדול והסגן [שעפי"ר היו אמורים להיות אנשים "גדולים"], אסור להם להיות יחדיו לבד בבית המרחץ. ומדוע ??? שמא יהרגנו מקנאתו בו. דברים נוראים לאן מסוגל ... ....

    לענ"ד, אדרבה, עדיף שיהיו לאדמורי"ם הרבה בנים, ואפילו הרבה מאוד, ומוצלחים, כי ככל שהחסידויות יתפלגו, כך ייטב להמונים, כי כשיש קולגות, יצטרכו להתחשב ברגשות ה"נתינים" ...

    אגב: אינני יודע אם זה נכון, אך אומרים שבילדותו היה ר' אהרן מרדכי רוקח בוכה לאביו הבעלזער, מדוע לכולם יש אחים ולא אין. אמר לו אביו: עוד יבואו שנים שתודה על כך.

    השבמחק
  4. איך אפשר להשוות בין הזמנים של אז לימינו, התחרות היום אינה ענין של איכות אלא של שלטון, היום אם אח היה יכול להרוג את אחיו ולא היה מפחד מלשבת בבית הסוהר היה רוצח בעצמו או שולח רוצחים, ראה מה עשה האהרוני לאחיו הזאלוני כשהיה בבלגיה כיצד רדף אותו שם, וכשעבר לירושלים כיצד רדף אותו שם בתקוה כי הוא יגמור אותו. למעשה הוא עשה לעצמו רעה, הרדיפות האלו גרמו להדחתו בסופו של דבר והחלפתו באחיו בבית המדרש של האבא

    הרעיון שלך שיהיו הרבה ילדים הוא דבר טוב בספינקא רוז'ין צאנז היכן שברור מראש שכולם הופכים לאדמורי"ם, אבל היכן שאחד לוקח וכל היתר לא, עדיף שיסרסו את האבא מיד לאחר הראשון

    ובאשר לאהרן מרדכי רוקח, סיפור יפה, לא תהיה לו ברירה אלא כבר להתחיל לבנות עשרה מרכזים אחרים וכך לחלק בין הבנים. הילדים עדיין צעירים אבל על פי מה שקורה קשה להאמין שבעלזא תשאר מאוחדת אחריו

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.