דפים

יום שבת, 4 בפברואר 2012

גישה לא נכונה ואסורה - שיהיה בלי החתן הוא חייב היה לנסוע יחד עם חסידיו לכותל המערבי

מנהג יפה נוהג הרב הצדיק ר' ישראל הגר לפני כל שמחה להגיע לכותל המערבי ושם לשאת תפילה, הוא מגיע עם קבוצה מחסידיו, וכך לכאורה הוא אמור היה לעשות גם עתה לקראת חתונת נכדו, אבל הוא שינה והעדיף את מירון מפני שהנכד הוא נין לסאטמארי ובשביל לא להרגיז את הסאטמארים הוא וויתר על הכותל המערבי

אם הוא לא היה נוהג להגיע לכותל המערבי לפני כל שמחה לא הייתי בא אליו בטענה, זכותו בכל שמחה להתפלל במקום אחר. אבל כשמדובר בנוהג קבוע ולבטל אותו בגלל איזה מופרע מברוקלין זה דבר חמור, מפני שיש כאן בזיון לכותל המערבי

גם אם הנכד לא יכול להגיע לכותל המערבי, היה על ר' ישראל'צע להגיע יחד עם קבוצה מחסידיו ולהתפלל כפי שהוא נוהג בכל שמחה, להעדיף את מירון על הכותל המערבי הוא דבר חמור. ולא חלילה שהנסיעה למירון לא טובה, אם הוא היה עושה גם את זה וגם את זה היינו מבינים. אבל לוותר על הכותל המערבי רק מפני שיש מי שאצלו הדריכה לצד הכותל הוא משום התגרות באומות, הוא דבר חמור. אם ר' ישראל'צע היה נוהג שלא להגיע לכותל המערבי ודרכו ושיטתו היתה כשל הסאטמארים לא הייתי בא אליו בטענה. אבל כאשר הוא מגיע לכותל בכל עת, והפעם לוותר על הכותל בשביל שלא להרגיז איזה שחקן תיאטרון סאטמארי-אהרוני זה חמור ביותר

הייתי מבין כל צעד שלו, ובשום אופן לא אקבל משחקים כאלו עם הכותל המערבי, מבחינתי מדובר בביזוי הכותל המערבי