דפים

יום שני, 16 בינואר 2012

האדמו"ר מבעלזא אומר לסאטמארים ניצחתי אותכם

אני המום ולא רוצה להאמין עד להיכן מגיעה הטפשות, תובעים פיוס, ובעצם אומרים, בא תירק לי בפרצוף. מה הפירוש פיוס, האם האדמו"ר מבעלזא הודיע היום כי הוא חוזר בו ולא עוד כסף מן המדינה, לא עוד השתתפות בבחירות לכנסת המינים?

על מה פרצה המחלוקת בין הצדדים? היה זה בשטייענדיגע תורה הידועה כאשר הרבי מבעלזא הודיע כי אין כל טעם באי לקיחת כספים מן המדינה, מפני שככה מסייעים לחילונים שיש להם יותר. עדיף לקחת ושיהיה להם פחות ולנו יותר. משלמים מיסים אז לפחות לקחת את הכסף הזה בחזרה. - זו היתה דעת רוב רובם של גדולי ישראל באותה שעה

ועל כך קראו למלחמה, החרימו ונידו אותם, עד כדי שהקימו קהילה נפרדת, בית דין משלהם, ולא אגולל כאן את כל ההיסטוריה הארוכה במה שקרה מאז, טרור קשה, ביזו את האדמו"ר מבעלזא כאשר השחירו את רחובות ירושלים וניו יורק בבעראלע שמעראלע, עשו חורבן בבתי כנסת של בעלזא, ובמשך שנים רדפו אותם רדיפה של ממש ואף אחד לא עצר בעדם. הסיקריקים של היום הם אפס לעומת מה שעשו המכונים 'עדה החרדית' והטרוריסטים של אז שכינו עצמם קש"ת

והנה, שומעים על פיוס, נוצר הרושם כי האדמו"ר מבעלזא נכנע, הוא שלח את דייניו לבקש מחילה. על מה מחילה? האם האדמו"ר מבעלזא שלח להודיע כי מהיום לא לוקחים עוד כסף מהמדינה, ישראל אייכלר פורש מכנסת המינים ולא עוד השתתפות בבחירות הטמאות?

איני מבין את הסאטמארים שביקשו פיוס כזה, האינם חשים בזיון קשה כשראשי בעלזא מגיעים לסאטמר ללעוג עליהם לומר להם אתם בדרככם ואנו בדרכנו ולא הצלחתם לשנות אותנו בסנטימטר

נצחון סאטמארי היה, אם בעלזא היתה מכריזה כי מעתה חוזרים לכפי שהיה עד לפני אותה שטייענדיגע תורה, חוזרים ל'מקורות' לקהילת 'העדה החרדית' מבטלים את הקהילה שלהם, לא עוד בית דין שלהם ולא עוד שחיטה שלהם, חוזרים לכפי שהיה אז, יכלו להכריז על נצחון. במצב הנוכחי, האדמו"ר מבעלזא הוא המנצח הגדול, הוא יורק לסאטמארים בפרצופם והם זועקים כי זה גשם