דפים

יום ראשון, 11 בדצמבר 2011

המפסידים הסאטמארים רוקדים על דם

טוב שהסאטמארים הוציאו את מה שיש להם בבטן, וטוב שביטאו את תסכולם בצורה שכזו, מפני שזה מוכיח עם מי יש לנו עסק. בדרך כלל, כשאדם נהרג בצורה שכזו גם אם יש לך נגדו אתה שותק ונותן לפחות לתקופת זמן לעבור ומאוחר יותר עוסק בנושא, אם קיימת הצדקה לכך. הסאטמארים שמעולם לא התנהגו כבני אנוש אלא כחיות פרא, גם במקרה הזה מיד כששמעו שראש הקהל של חסידי קלויזנבורג נהרג הם רקדו משמחה כפולה. ראשית, מדובר בנקמה בקלויזנבורג, אותה קהילה שהרבי רבי יואל לחם בה בכל כוחו רצה לראות בחורבנה, הצליחה להתפתח בגדול על אפם וחמתם של חסידי סאטמאר
השמחה האחרת, הם נושמים קצת אוויר מן התסכול הנורא. זה שנים שהם נאבקים בכל כוחם נגד העירוב בווילימסבורג, בורו פארק, ומקומות אחרים, ולא רק שלא הצליחו, מספר המכירים בעירוב הולך וגודל עד כדי כך שהיום מאות ואלפים מטלטלים בשבת כשהעירוב קיים, וזה חורה להם עד עומק נשמתם. העירוב שבר את ההגמוניה של סאטמאר, זו הוכיחה כי סאטמאר אינה שולטת על הציבור החרדי, וכי לכל קהילה רב ומו"צים משלה והם יחליטו מה מותר או אסור להם

במשך שנים הפגינו חסידי סאטמאר נגד המכירים בעירוב. ההפגנות הללו בדרך כלל התנהלו מיד אחרי פסח עד השבת האחרונה בטרם שנסעו להרים, ושוב נרדמה בחדשי החורף מפני שהסאטמארים מעדיפים בקור להיות תחת השמיכה ולא ימסרו את נפשם על השבת

כאן נזכיר לסאטמארים, שמספר ההרוגים בתאונות מחסידי סאטמאר יחסית הוא גבוע פי כמה מאשר בקלויזנבורג, ואולי יסבירו לי מדוע קיבלו חסידי סאטמאר סקילה, אולי בגלל עבירות חמורות אחרות?

כל הפוסל במומו פוסל. חסידי סאטמאר מחללים את השבת בצורה חמורה כאשר הם עושים מלאכה שעה לאחר זמן כניסת השבת, ועדיין לא שכחנו את מחאת רבני העדה החרדית נגד הסאטמארי וחסידיו על מה שעשו בזמנו בירושלים ובזמנים אחרים כשחיללו את השבת. ברוב סוגי ההפגנות של הסאטמארים בשבת הם עוברים עבירות חמורות וזה כלל לא מפריע להם. מה שמפריע להם, הוא אי היכולת לשלוט על הציבור, ועל כך המאבק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.