דפים

יום שישי, 22 בנובמבר 2024

עריקות - מסירות נפש למען העתיד היהודי


השבוע פרץ ויכוח בענין דברי מרן הגרמ"ה הירש ראש ישיבת סלבודקא כשאמר כי 'עריקות' זו מצוה, הוא השתמש בכמה לשונות, וזה לא חשוב כרגע, ענין ה'עריקות' האם היא מחוייבת במצבנו או שמא אפשר אחרת. ברור כי אם היה אפשר אחרת הדברים היו נראים אחרת. במצב שנוצר צריך להבין עם מה מתמודדים, ומדוע צריך פה 'מסירות נפש', מפני שבה תלוי העתיד היהודי בארץ ישראל

חייבים להפריד בין ניגודי ההשקפות והשיטות בקרב החרדים. לכל קבוצה 'שיטה' או 'השקפה' משלה, ולא נכנס כאן לויכוח הזה, יש דבר אחד שמאחד את כולם והוא 'הבטחת העתיד היהודי', כאן זה כבר לא עניין של חרדי כזה או אחר, ואפילו לא ויכוח בין חרדי לדתי לאומי, אנו מתמודדים עם עתיד יהודי, ודווקא בארץ ישראל שהיום המצב כאן גרוע פי כמה מבעולם. מפני שבעולם כל אחד יכול לחיות כרצונו, ולהבטיח את החינוך היהודי, בארץ מבקשים לטרוף את היהדות ולרומסה דרך צבא ששם 'מחנכים' ל'ישראליות', ולא ל'יהדות'

הבעיה הכי מרכזית שיש בארץ ישראל הוא השירות בצה"ל, בכל תחום אחר נמצא פתרונות של יכולת לחיות יחד באותה מדינה כאשר כל אחד חי ומחנך על פי דרכו. הבעיה היא כאשר מגיעים לגיל הצבא, החילונים מבקשים למחוק כל זכר של יהדות, הם רוצים 'עם חילוני', זה המאבק הקפלניסטי במציאותו, מי שילמד את התוכן על מה הם נאבקים הם מבקשים לשלוט במדינה, וכמו שאהוד אולמרט אומר במפורש (ראה פוסט אחר) ששומרי התורה והמצוות מי ששומעים לרבנים הם האוייב הכי גדול של מדינת ישראל עוד יותר מאיראן, מפני שהם מבקשים להבטיח את ההלכה וקיום הארץ על פי התורה

נקלענו למצב של אין ברירה, ניצבים אנו בפני השאלה האם יש עתיד ליהדות בארץ ישראל או שכאן מתחיל הסוף שלה. מדובר בתהליך ארוך שמתפרש על הרבה שנים, ברור לחילונים שהמהפך שהם מבקשים באמת, להפוך את כל אזרחי ישראל ל'ישראלים' שפירושו שמאלנים אנטי דת, וזה לא יילך בתקופה קצרה, תכניתם, שהחרדים יגיעו לצבא, וכמו הדתיים לאומיים המאבדים בצבא כל כך הרבה נשמות שתוך זמן לא ארוך מסירים את הכיפה והופכים להיות שמאלנים, גם מי שעם כיפה עדיין משרתים את אותם מי שמבקשים למחוק כל זכר של יהדות, זה מה שיקרה גם לחרדים, וכאן יהיה הרבה יותר קל. מפני שחרדי בצבא אם הוא לא שורד, הוא מסיר את הכיפה, ומכאן התהליך קצר, הדור הבא כבר יהיה מודרני וכזה שיחנך בחינוך פשרני או חילוני, ותוך דור או שניים הם השיגו את מבוקשם. ישארו מעטים שעדיין יהודים שומרי מצוות, וישתלטו על המדינה

על כך המאבק, ללוחמים למען גיוס חרדים אסטרטגיה מאוד ברורה אבל כזו שהם לא אומרים אותה בפה מלא. הם משחקים אותה כאילו שיקימו חטיבה חרדית ולא מספרים לכם, שזה טוב לשנה הראשונה, ברגע שאתה מבקש להתקדם תיאלץ 'להתבולל' עם חילונים ואחרים ומכאן יתחיל החילון שלך. גם מי שיהיה רק בחטיבה החרדית מספיקים כמה שבבניקים ודתיים לאומיים שיסיטו אותך מן המקור, ומכאן יתחיל תהליך ה'ישראליות' שלך שמוביל למחיקת כל זכר של החינוך שקיבלת בעשרים השנים הראשונות שלך

אם חלילה מתגייסים כל החרדים, תספרו את השנים ותוך דור או שניים החרדים יהיו בקושי עשרה אחוז ממה שהם היום בארץ, מי שירצה להיות באמת חרדי ייאלץ לחפש מדינה אחרת. רק כאשר ילחמו ובכל הכח, יחנכו מעתה דור חדש מגיל צעיר שאסור להיות בצבא 'מחלן' מדובר במיסיון חילוני, הם לא יתגייסו ומראש לא יתייצבו עד אשר ישוב ההסדר של דחיה לפחות עד שיש לחרדי כמה ילדים דבר שישמור עליו, אם כי לא במאת האחוזים כבר ראינו מי שהיו נשואים עם ילדים שהתקלקלו בצבא, אבל הרבה פחות ממה שקורה לצעירים יותר כשהם בצבא

המאבק עתה הוא על העתיד היהודי, באירופה וגם במדינות אחרות יהודים נהרגו ונרצחו מדובר היה במסירות נפש על עתיד היהדות. בארץ ישראל נקלענו לאותו מצב של מאבק על העתיד היהודי, בנו זה תלוי, אם נהיה עריקים ונתגאה במאבקנו להבטיח את העתיד היהודי, נצליח בענק, והחילונים יעריכו אותנו על מסירות נפשנו למען אמונתנו. אם חלילה נעשה עימם פשרות כאן יתחיל הסוף של החרדים, גם אם התהליך יהיה איטי, בטווח הארוך החילונים ינצחו, ויהפכו את אותם 'חסידים' שיתגייסו לחילונים

צודקים הרבנים הגאונים רבי דב לנדו ורבי משה הלל הירש כי אין ברירה, אסור להתייצב וחייבים לעבור את השנים הקשות, בזה תלוי העתיד היהודי, וכל מי שחשוב לו עתיד יהודי, התגייסות לצבא חילוני פירושו מחיקת היהדות, רק בריחה משם כולל לשבת שנים בבתי הסוהר, זה שווה למען העתיד היהודי, זה הכי חשוב, למען היהדות, נמסור את נפשנו

וכמה מילים לחילונים שמתקשים להבין את המאבק על היהדות. לכאורה הם שואלים הלא על פי הלכה אתה יהודי אם נולדת לאם יהודיה, אז מה קשור אם שומרים מצוות או לא. אז אספר לכם את הוויכוח שהיה לבן גוריון עם החרדים בנושא הזה. אמרו לו כי עם שמירת המצוות תבטיח את העתיד היהודי, ובן גוריון טען כי מאחר וארץ ישראל מלאה ביהודים, ילמדו יחד באותן בתי ספר חילונים, לא תהיה התבוללות מפני שהבחור והבחורה יהודים. הוא לא ידע אז כי יעבור דור ויעלו לארץ שמנה מאות אלף גויים מרוסיה ויתבוללו עם יהודים ומכאן עד למחיקת כל זכר יהודי קצר מאוד. יהודי שומר מצוות לעולם לא יתחתן עם נכרית, וגם אם כן יבטיח את גיורה. בישראל של היום רבים מאוד חיים עם נכריות והעתיד היהודי כלל לא מזיז להם

חיים שאולזון

בויזניץ שיכון 'מוכיחים' כי בבית דין של מעלה ר' ישראלצ'ע הוא המכריע!!!


שמענו הרבה סיפורים על הרבי'ס של ויזניץ, בעבר הייתה זו תחרות להוכיח מי גדול יותר, גם עתה כאשר המחלוקת בוערת וסוערת בויזניץ בין האחים משיכון וה'קדוש והטהור', החליטו חסידי רבי ישראל המכונה ויזניץ שיכון להכות באוייביהם חסידי האח המכונה הקדוש והטהור מויזניץ ו'הוכיחו' כי בבית דין של מעלה הרבי שלהם הוא המכריע והם מביאים סיפור מעניין מה  שקרה בימים אלה

אשה אחת מנשות חסידי ויזניץ שיכון נפלה לתרדמה למשך של שלשה חדשים היו בטוחים שזה סופה, והנה ביום מן הימים היא התעוררה ושאלו אותה מה היא ראתה בעולם האמת, וסיפרה שהושיבו אותה במקום שמצד אחד היו ספסלים שחורים וממול היו ספסלים מזהב

הגיע לשם שופט שהחליט ופסק כי היא נשארת בעולם האמת. היא בכתה והתחננה ביקשה לשוב לעולם הזה, השופט אמר לה כי מי שיחליט בענין יהיה הרבי מויזניץ שיכון, והוא הגיע ופסק כי אין לה מה לעשות בעולם האמת וכי היא צריכה לשוב לעולם הזה

תוך כדי שהיא מספרת את הסיפור מצלצל הטלפון ובצד השני הגבאים של הרבי מויזניץ האומרים לבעל כי הרבי מבקש לדעת מה שלום אשתו ויהי לפלא....

נו, האם יכולה להיות הוכחה יותר טובה מזו כי הרבי ר' ישראל מויזניץ הוא השופט בעולם האמת?

ושלא תופתעו אם תשמעו חסידים המאמינים בסיפורים האלו, ובעתיד בספרי המופתים של הרבי יספרו על אישה שהייתה רדומה שלשה חדשים והרבי מויזניץ הוא זה שהוריד אותה מעולם האמת

צר לי לכתוב שורות אלו, ישנם הרבה סיפורים כאלו שנכתבו על ידי מי על מנת לעשות ממי שהוא אפס אחד גדול לבעל מופת, זו שיטתם של יצורים הנאבקים פוליטית וקהילתית, ומי שסובלים מכך בעיקר הם הדורות הבאים

חסידים שוטים שמאמינים בסיפור הזה, אין זה פלא שר' ישראל מויזניץ שיכון הוא הרבי שלהם

שורות אלו אינם באים חלילה לומר כי אצל אחרים המופתים אמיתיים. המקרה הזה התפרסם בימים אלה ולכן אני כותב על הסיפור הזה

חיים שאולזון

שטות או התאבדות? איש לא יאמין יותר להרב כץ!!!


רבים תוהים מבקשים להבין מה קרה פתאום, למה רק עכשיו עשה את הטריק של לנסות לברוח, מדוע בכל החדשים האחרונים שהוא תקוע בישראל לא ניסה זאת. השבוע קרה משהו שממנו הבין כי אין לו עוד כל סיכוי לשוב לארצות הברית מבלי שהאישה של אותו מעגן בעל 'היתר מאה רבנים' לא תקבל גט. הוא שמע לעצת הטוען רבני שלו, שהציע לו לכתוב מכתב לאשה החדשה של המעגן ולהסביר לה כי היא אסורה לבעלה מפני שההיתר אינו טוב וכי הוא חזר מלהתיר אותו, ועם המכתב הזה הוא הגיע לרבנות הראשית וטען כי במצב שנוצר אין עוד כל סיבה להחזיק אותו בארץ, הוא לא עוד חלק מכל העניין הזה

הרבנים ברבנות הראשית הם 'חרדים' והרב כץ ממונסי חשב בודאי כי הם 'ציונים' נולדו אתמול ולא מכירים את הרבנים החרדים-קנאים, שהיום אומרים כך ומחר אחרת. הרב כץ ברגע שיסירו את עיכוב יציאה מהארץ חוזר למונסי וכותב מכתב חדש לפיו היא מותרת לבעלה וכי כל מה שכתב היה רק בשביל להשתחרר מכבלי הציונים. בית הדין נתן לאשה 30 יום להשיב על מכתבו ובקשתו, וכאן הוא התפוצץ. הוא חשב כי הרבנות תקיים דיון תוך כמה ימים ישמע את הטענות ויחליט, אב בית הדין שלח לו מסר שאין משחקים, עתה נמתין 30 יום לתשובת האישה ואז יקבעו דיון ככל הנראה חודש אחרי שהמכתב יגיע, ואז הדיון ימשך כמה חדשים הוא ימשוך זאת עד שהאישה תקבל גט, הוא יכול לשכוח מלנסוע חזרה למונסי עד שיהיה גט ביד האשה

הרב אברהם כץ מטאהש מונסי התייעץ עם 'מומחים' להברחות ומי מהם נתן לו את העצה שניסו אותה אחרים, חלק הצליחו כך לברוח מן הארץ. קונים 2 כרטיסים, ובשדה התעופה אותו אחד שאין לו בעיות מניח את הפספורט שלו ומצטלם, מאשרים לו יציאה, וכאשר עוברים נדחפים שניים יחד. לוקחים סיכון, מפני שבמקרים אחרים תפסו אותם ושניהם סבלו. לכן היה זה מי שהציע שיקנו שלשה כרטיסים, אחד יניח את הפספורט יצטלם והרב כץ יעבור, ואחר כך השלישי יניח את הפספורט שלו ויצטלם הפתח יפתח ושניהם ידחקו יחד ויעברו וכך הם עשו, עברו אבל לא היה להם מזל תפסו אותם, הבינו שהבריחו מישהו מפני ששניהם יכלו לעבור בלי בעיות לשניהם אין צו עיכוב יציאה, הבינו כי הבריחו מישהו ומאחר והשלישי הרב היה שמעון כץ הבן של הרב כץ קל היה לחשוף אותו, חיפשו ומצאו כי הוא עולה על מטוס, עצרו אותו ובמשטרה המקומית ביררו את הפרטים והביאו אותו למשרדי הרבנות הראשית, שם נקבע לו מעצר, הקנאים החלו להשתולל, קבעו להרב כץ בבית המשפט 150 אלף ערבות, וכאשר הקנאים השתוללו אמר הדיין לאותם משתוללים כי אם ימשיכו הוא מעלה את הסכום למאתיים אלף ואם ימשיכו זה יעלה לעוד יותר, הם חששו שלא ימצאו את הכסף, הביאו 150 אלף לבית המשפט והוא שוחרר בתנאים מגבילים שפירושו הוא יצטרך להתייצב במשטרה בכל יום או כמה ימים כפי שקבעו

הוא הסתבך עם בעיה פלילית אחרת שתחזיק אותו עוד יותר בארץ, ואם עד כה הוא סבל רק מבית הדין, עתה גם מבית המשפט. עושה רושם שנושא הגט לא יפטר כל כך מהר, אם כי יש האומרים כי מאחר והוא יהיה זקוק לעזרת עסקנים בענין הפלילי הוא ייאלץ לעשות ככל שביכולתו שיתנו גט מיד לאשה. - לאחר נאום רבם של האהרונים אמש במונסי לא נראה שיתן גט, והענין הולך ומסתבך

יצויין כי הפרשה הזו הולכת ומסתבכת, זה כבר כמה שנים שהנושא סוער ובוער, נכנסו לענין רבנים מכל החוגים, לשני הצדדים רבנים התומכים בעמדתם, זה הקשה את העניין, אבל בחדשיים האחרונים רק צד האהרונים מטפל בעניין, ולכן קיוו שהנה הנה יש גט, עד ליום ראשון האחרון משוכנעים היו כי השיגו את הגט המיוחל. אבל על פי ההתפתחויות בשבוע האחרון, (תשמעו בפוסט אחר את דרשת רב האהרונים בשכונת ברך משה אמש שם הוא מפרט הכל) קיים חשש רציני שהרב כץ ייאלץ להישאר הרבה שנים בארץ, הוא יעלה את משפחתו לארץ ויתיישב בה, פרט אם יקרה משהו שישנה את המצב הנוכחי. הבעל נעלם ולא נתן גט. קיים גורם שלישי שותף בהכנסות שהבעל יקבל מן האשה שאינו מסכים לנתינת גט כרגע, הוא רוצה עוד מיליונים שיהיה מספיק בכדי חלוקה לכל מי שהיו מעורבים בעניין

חיים שאולזון

הרב מייזליש משכונת 'ברך משה' מגלה את כל הפרטים: מרקוביץ קיבל הכל ולא נותן גט


עכשיו הדברים ברורים, ודוקא מן הצד שלו. כל עוד שעסקו בעניין מי שיכל לטעון שאינם אנשיו הוא לא מאמין להם. אבל בשבועות האחרונים הכל התנהל מסביב אנשיו, עד שהרב שלו נוכח כי למרות שהביאו לו סכום עתק במזומן, והביאו לו את הילדים לביתו ואכלו אצלו מלוה מלכה יחד עם הרב של שכונת 'ברך משה', ולמרות שהבטיח כי ביום ראשון הוא יתן את הגט, הוא ברח ונעלם, הוא לא רוצה לתת גט, לטענת יודעי דבר, מקורביו אומרים שלא יתן מפני שיוכל לקבל עוד מיליונים אם ימשיך לסרב

זה מדהים, צריכים לשמוע את דרשת הרב מייזליש משכונת 'ברך משה', (בפוסט אחר) שנכנס לעניין על פי הוראת חמיו האדמו"ר מקרית יואל, הוא הביא לו כל מה שביקש ואף יותר, ולא בהעברה בנקאית אלא במזומנים כפי שהוא מכנה ירוקים, וכאשר אשתו החדשה צעקה תחתום על ההסכם, והוא חתם, אשתו החדשה קיוותה כי הנה בא הסוף על הצרות שלה, וברגע האמת, הוא נעלם ולא נתן את הגט

מתברר כי מאחורי כל הענין עומד אדם - שמו אצלי - שהוא שותף שלו בענין ועליו להתחלק עמו חצי חצי בכל מה שיקבל, והוא לא מסכים, מפני שהוא בטוח שאם ימשיך להתנגד יבטיחו עדו מיליונים. מדובר באבא עשיר שאפשר למלוק אותו אז חייבים למלוק במקסימום האפשרי. הדרשה של אתמול בלילה של רבם של האהרונים בבית המדרש היכן שמרקוביץ מתפלל בפני כל הציבור שיידע את האמת מה שהולך כאן, זעזעה אפילו את הקרובים ביותר אליו, כאשר הוא שיקר במשך כל הזמן שלא נותנים לו את הילדים דבר שאינו אמת, זה היה בידו הוא לא רצה אותם על מנת לשקר את הרבנים כי אין לו את הילדים ויתירו לו להתחתן על פי 'היתר מאה רבנים' - דברים אלו אומר הרב מייזליש משכונת 'ברך משה'

אסור לשכוח, עד לאחרונה חשבו כי הזאלונים עם האשה והאהרונים עם הבעל, רבני צד זה הלכו עם זה ורבני צד זה עם האחר, האדמו"ר מקרית יואל היה זה שהקים בית דין לשאת ולתת בין הצדדים ולא יצא מזה כלום, עד אשר נודע האמת לאדמו''ר מקרית יואל שקרה לו וציוה עליו לעזוב מיד את הקריה, הוא לא מסכים שמי שחי עם אשה שעל פי הלכה אסור לו לחיות עימה יגור בקרית יואל, ושלח אותו לגור במונסי עד אשר יתברר העניין, כל זמן שהוא ממשיך לטפל בעניין, ובשבועות האחרונים האדמו"ר מקרית יואל ציווה על חתנו משכונת 'ברך משה' שיכנס לעובי העניין ועשה על פי הוראתו, הוא ישב עמו ונתן לו יותר ממה שהוא ביקש ואף הביא את הכסף במזומן, הוא נתן לו מראש את כל הקנסות ששייך באם לא יבואו אליו הילדים, ועד כדי שהבטיח לו עשרת אלפים דולר על כל שעה שהילדים יאחרו להגיע גם ולמרות שיהיו בעיות של 'טראפיק' פקקים בדרך מוילימסבורג למונסי, וגם אם יהיו איחורים ביציאה מן הישיבה, כל מה שיסכמו על ביקורי הילדים יהיה על הדקה ללא כל איחור, ועוד דברים שמזעזע לבקש דברים כאלו, מדובר בסכומים מטורפים, כולל סכומי עתק לרבנים שסייעו לו במאבק הזה

כל ההיתר שלהם היה על סמך שאינו רואה את הילדים, למרות שיש כאן בעיה רצינית. מתוך חמשת הילדים שלשה נשואים ואינם ברשות האמא או חמיו, והם אדונים לעצמם, ואינם הולכים אליו כי אינם רוצים, והוא העמיד כתנאי שהם חייבים לבא אליו. הילדים האחרים בן ובת גם הם כבר קרובים לגיל שהם מחליטים בעצמם על פי החוק, ובכל זאת התחייבו משפחת האשה לעשות הכל שכולם יבואו אליו, והוא רצה שפסיכיאטר יבדוק את כל הילדים לדעת אם הם שונאים אותו, וכל עוד שלא יהיה בטוח כי הם אוהבים אותו הוא לא יתן גט לאשתו, ורק הוא זה שיחליט אם הוא מרגיש שהם אוהבים אותו או לא, ואם ירגיש שכולם אוהבים אותו ורק ילד אחד אינו אוהב אותו מספיק, האשה לא תקבל גט

במוצאי שבת זה האחרון הילדים כולם היו אצלו עשו מלוה מלכה בביתו שנמשכה עד 2 בלילה, והיו משוכנעים כי הנה ביום ראשון הכל מסתיים, הכסף הונח על השולחן הכל היה, אבל הבעל מרקוביץ ברח נעלם ואיננו. הוא קיבל הוראה מן האיש שמנהל את כל המאבק הזה המסתתר מאחור, הורה לו לברוח הוא רוצה עוד מיליונים שיהיה מספיק בכדי חלוקה לעוד אנשים שסייעו למרקוביץ לנהל את המערכה והשיגו לו את ה'היתר מאה רבנים', וגם אז עדיין לא בטוח שיתנו את הגט, חשש רציני כי הוא יתן רק בדרך שהוא יוכל להמשיך לסחוט מהאבא של האשה עוד מיליונים

מה שקורה כרגע, גם האהרונים וגם הזאלונים נגדו, הוא נשאר עם אלו שהסיתו אותו בכל השנים לא לתת גט, אלו מקווים כי דרכו יעשו מיליונים, וזה המצב כרגע

לשם מה אני מספר לכם את כל זאת, מפני שהגיע הזמן להילחם ברבנים שמתירים להתחתן בהיתר מאה רבנים, אם יווצר מצב שאפשר לשחק כמו שמרקוביץ משחק, כל אשה בשביל לקבל גט תצטרך מיליונים, ואם לא יהיה לה מהיכן להביא את הכסף היא תישאר עגונה כל חייה ב'הכשר' של אותם רבנים. סדר העולם היה עד כה ב'היתר מאה רבנים' שמפקידים גט שהאשה יכולה לקבל מיד. במקרה הזה הציבו תנאים כאלו שהם 'על מנת שתעלה לרקיע', לא יוכלו לעמוד בתנאים האלו כולל לשלם קנסות כל החיים על דברים שבכלל לא בשליטת האישה, ולזה חייבים לעשות סוף ומיד

גם הטענה שלא נתנו לו את הילדים שקר גס, הוא זה שלא רצה את הילדים בשביל לקבל 'היתר מאה רבנים', אם הילדים באים אליו הוא לא היה מקבל את ההיתר. קיימות הוכחות איך שהאשה מציעה לו את הילדים והוא מתחמק בכל מיני תירוצים. הרבנים שנתנו את ההיתר עשו זאת על סמך השקרים שהוא סיפר להם על פי עצת היועצים שרצו את ההיתר מאה רבנים בשביל ללחוץ על חמיו לשלם סכומי עתק

חיים שאולזון


 עם סיום הבלוג להיום נודע כי בשעות אלו ממש מנסים להגיע להסכם בין הצדדים

מיהו האוייב הגדול ביותר של 'מדינת ישראל' בעיני החילונים? מי שנשמעים לרבנים!!!


מעלה אחת וגדולה יש לשוטים שהם מדברים אמת, הם לא קולטים מה הם אומרים, הם מבקשים לומר את האמת שלהם, ומגישים לך על מגש של כסף מה שלא תקבל לאחר שיחות ארוכות עימם. אחד האוייבים הכי גדולים לעם היהודי הוא דווקא מי שהיה ראש ממשלה וגם ראש עירית ירושלים ושמו אהוד אולמרט, ותשמעו מה שהוא אומר, כי האוייב הגדול ביותר של ישראל אינו איראן ולא אף אחד מחוץ למדינה. האוייב הכי גדול הם אלו שמשרתים בצבא אבל הם נשמעים לרבנים, ועושים כפי שהם מורים להם, זו הסכנה הכי גדולה של מדינת ישראל, מפני שהם מבקשים לממש את ההבטחה של הקדוש ברוך הוא על הארץ

ההבדל בין אולמרט לאחרים הוא, שהם חושבים אותו דבר אבל מבינים שאי אפשר לדבר ככה. אהוד ברק למשל אומר זאת ברמיזה שהתורה והמצוות הם בני אלפי שנים התאימו לזמנים ההם, היום ישראל צריכה להיות עם ככל העמים. מנהיגי החילונים ישנם רבים מהם האומרים במפורש שהתורה לא מתאימה לזמנינו והם נגד כל טקס או פולחן דתי, גם הם חוששים מאוד מן הדתיים ואומרים כמו אולמרט כי אלו מתרבים וזו מהווה בעיה לחילונים השמאלנים ההולכים ומתמעטים

אלו רוצים חרדים בצבא על מנת לחלן אותם. לא נמצא חרדים שהופכים ללאומיים, לא רואים מי שהלך עם כיפה שחורה שילביש כיפה סרוגה, אבל מצאנו הרבה מאוד שלבשו כיפות שחורות והסירו אותם לגמרי. זו מטרת החילונים הרוצים חרדים בצבא, מפני שאלו מועמדים לעזוב את הדת כליל, ובזה הם משקיעים את כל כוחם, הם רוצים לעשות מן החרדים 'ישראלים' 'דמוקרטים' וחלילה לא 'תורניים', לנתק את הקשר שלהם מן הרבנים

חיים שאולזון

גנץ אוייב ההלכה - סילק חייל רק מפני שלא רצה לשמוע שירת נשים


התורה חכמה בהרבה מן המכונים 'חרדים' וכאשר היא מזהירה מפני 'השוחד' זה כולל את כולם כולל פקחים וחכמים, ועל כולם המכונים צדיקים ראשי ישיבות ואדמורי"ם ובודאי עסקנים. בעיית חלק גדול מן החרדים בכיוון מחשבתם, והוא 'השוחד' היכן יקבלו יותר כסף, היכן יהיה להם יותר ג'ובים ולא עושים את חשבון המחר, הם מאמינים כמו החילונים ב'אכול ושתה כי מחר נמות' ומוכנים למכור את נשמתם תמורת תקציבים וג'ובים. זה החורבן הגדול בכל פינות החרדים כמעט, וצר לכתוב זאת

שומעים מכל מיני כיוונים אולי נלך עם השמאל שם יהיה לנו יותר קל עם חוק הגיוס ויתנו תקציבים הרבה יותר ומתעלמים מכמה זה יעלה לנו בשינוי צביון המדינה, דתיים בקושי יוכלו לחיות בה, בצבא יחלנו את החרדים הצעירים ויכרתו את עתידם החרדי, ימחקו את השבת, יתירו נישואים אזרחיים, הכל יהיה הפקר כמו שהם מבקשים. שוכחים כי הללו שחקנים, בני גנץ מפעם לפעם מצטלם איך שהוא מניח תפילין ובא לבית כנסת, שכל עניינו אחד להטעות את החרדי

הנה יש לכם את מה שקרה אצלו ובתקופתו, מה הוא עשה לחייל חרדי רק מפני שלא רצה לשמוע 'שירת נשים', גנץ ירד לחייו בצורה הכי גרועה, הוא גרוע מכל האחרים, מפני שהללו אינם צבועים הם אומרים את האמת כי הם מבקשים לחלן את החרדים, גנץ משחק כאילו שהוא אוהב דתיים וחרדים ולמעשה יורד לחייהם בנושאים דתיים

חיים שאולזון

המסמך שעליו לא מדברים!!!


אחד הכללים הכי חשובים במקרים מן הסוג של הנגד ואלי פלדשטיין זה מה לא אומרים, הסיפור כפי שהם מציגים על הדלפה דרכו של הנגד שהתחנן אל פלדשטיין שיקח את המסמך ממנו, מוזר מאוד, מפני שהם ידעו זאת, וקיוו שזה יתפרסם על מנת שיוכלו להתל בו. כל מי שילמד את הפרטים, אין בו סוד כלשהו, הצנזורה בישראל התירה פרסום המסמך, הוא עשה דבר שקשה לשפוט אותו על כך, הוא לא הוציא את זה ממשרדי השב"כ, הוא קיבל את המסמך בוואצאפ, אחר שלח לו את זה, וגם אין כל הוכחה שהוא נתן את זה לראש הממשלה, וגם אם כן, בית המשפט לא יוכל לשלוח אותו למאסר עולם על שהעביר מסמך כזה לראש ממשלה, זה יהיה אבסורדי כל כך, שאיש לא יתן יותר אימון בכל מערכת המשפט. אין ספק כי משהו אחר מסתתר כאן, מה שלא אומרים ולא שומעים

המשגיח לימד אותנו, שעיתון צריך לדעת לקרא בין השורות, מה שכתוב הרבה פחות חשוב, מה שלא כתבו זה מה שחשוב, וכאן עלינו לשמוע טוב את תגובותיו של פלדשטיין שכל חרון האף הוא עליו והרבה פחות על מי שהעביר לו, בשל מסמך אחר שיש לו והרמטכ"ל יודע על כך וחושש שמא זה יתפרסם ואז הוא בצרות גדולות

כבר שנה עסוקים במלחמה והדברים הכי עיקריים במה שקרה לפני שמחת תורה ובאותו יום נדחים בשביל לא להפריע למלחמה. הרמטכ"ל ראש השב"כ וראש המוסד ראש אמ"ן ואחרים צריכים להתרכז אך ורק במלחמה ולכן אנשים אחראים למרות הזעקה הגדולה דוחים את הפרסום. מה שאנחנו יודעים כבר היום, שברגע שהמלחמה תסתיים הכל ייצא החוצה ואז נלמד דברים מזעזעים ממש, מה היה חלקם של כמה מראשי המערכת בעבודה עם סינוואר ואנשיו, ומה הבטיחו לו, מה תכננו יחד עמו, גם אם הדברים השתנו ברגע האחרון מפני שסינוואר הרחיק הרבה יותר ממה שסיכמו עימו, זה יזעזע את המדינה, והם חוששים שפלדשטיין יפתח את הפה

הרמטכ"ל משום מה רודף אחריו מתחילת המלחמה. חודש אחרי המלחמה הרמטכ"ל הזמין את ראש הממשלה ללשכתו ואיים עליו על כך שפלדשטיין בלשכתו, הוא לא רצה שהוא יהיה בסביבה הוא חשש ממנו, והשאלה היא מדוע הוא כל כך מפחד ממנו. בדרך כלל רמטכ"ל צריך להיות במעמד שאחרים יפחדו ממנו, ובמקרה הזה הרמטכ"ל חושש ממנו, זה מדליק נורה אדומה לחשוב כי יש חומר קשה נגד הרמטכ"ל והיה מעדיף שהוא יהיה מחוץ לתמונה

הם רוצים אותו במאסר עולם על מנת שעדות שלו נגדם לא ייחשב, הם יטענו כי הוא פסול לעדות, וגם אם ישמעו את עדותו מאחר והוא אסיר פלילי יתחשבו בזה הרבה פחות

שיהיה ברור, על מה שמאשימים את פלדשטיין לא מגישים כתב אישום שיכניס אותו למאסר עולם, אם הם מרחיקים כל כך זה רק מפני שהם מפחדים ממנו, שמא יפתח את הפה, וארחיק עוד יותר הוא יציג מסמך שנמצא אי שם, שכמה מן הבכירים ביותר יעדיפו להיקבר בטרם יידעו מזה

חיים שאולזון 

הפרקליטות מודה שהמסמך הוסתר מנתניהו


הם מודים שהם מעלימים מנתניהו, זה גם מסביר מה קרה בשנה שעברה לפני שמחת תורה, מה שבנימין נתניהו היה צריך לדעת הוא לא ידע מפני שהשב"כ העלים ממנו בכל מיני תירוצים המתינו לחומר יותר טוב. האם נימוק זה מסביר מדוע עד שיגיע חומר יותר טוב נתניהו צריך להיות מחוסר מידע, אם הוא צריך להחליט באותו רגע, איך זה שאינו יודע ממסמך כל כך חשוב הקובע כי החמאס החליטו שלא לעשות עסקה ולא להתבזות שוב ושוב להתחנן אליהם לעסקה כשהם בכלל לא מעוניינים בעסקה כזו

מה שברור מדברי הפרקליטות בכתב האישום שהגישו, שהיו מעלימים מנתניהו מידע על מנת למנוע ממנו לקבל את החלטות הנכונות. ואני יוסיף עוד יותר, כי הם ביקשו להכשילו, זו הייתה המטרה, והכל הסתבך ובסופו של דבר הם אלו שיצאו כאן המפסידים הגדולים, הכישלון הוא שלהם, במיוחד כאשר הם ידעו בליל שמחת תורה מה קורה ועד לבערך שש וחצי בבוקר בכלל לא עשו דבר שנתניהו יידע ממה שקורה

את ראשי השב"כ חייבים להעמיד לדין על שמנעו העברת המסמך לראש הממשלה. הוא השיג זאת ממקור אחר והם כועסים מדוע בכלל נתנו לו את זה, עד כדי שמתעללים באדם רק מפני שעשה את הדבר הנכון

חיים שאולזון

השופט הערבי חשוף לחומר לראש הממשלה אסור?!


הם עושים מן ההדלפה כאילו שזה הסוד הכי גדול והכי חשוב, הם מייצרים אוירה כאילו שהעמידו בסכנה את ביטחון ישראל. והנה הם ניצבים בפני שופט ערבי ומציגים לו את החומר ואינם חוששים בכלל. זכרו, לצבא לא לוקחים ערבים מפני שחוששים שהם ייחשפו לחומר רגיש שעדיף שהם לא יידעו, זה יכול לעבור למקומות עויינים ולשימוש מסוכן, והנה כאשר מגיעים לבית המשפט, השופט הערבי לא מסוכן להיחשף לחומר כזה אם זה כזה

המצב הזה מספיק להוכיח כי אין כאן כל בעיה בטחונית, אלא פוליטית בלבד, ועדיף להם שופט ערבי מפני שהוא יסייע להם נגד איש ימין. אין בחומר כלום, מפני שהיום זה חשוף והכל יודעים על מה מדובר פרט לחומר נוסף שעדיין לא נחשף שמזה הם מפחדים בענק (ראה פוסט אחר)

אין מינימום של ספק כי הפרשה הזו מתחילתה ועד סופה היא פוליטית ואישית. הרמטכ"ל שלו חשבון ארוך עם פלדשטיין עוד מהרבה זמן לפני כן הוא זה שביקש לחקור אותו, ולשב"כ יש ענין לקבור אותו מפני שהחומר שבידו עלול לחשוף משהו שהם מפחדים מזה, מה חלקם של הרמטכ"ל ראש השב"כ ויואב גלנט במה שקרה בשמחת תורה

חיים שאולזון

דרשת הרב מייזליש משכונת 'ברך משה' חתן האדמו"ר מקרית יואל על שפלותו של מרקוביץ בפרשת היתר מאה הרבנים וקבע כי כל יום הוא עובר על 'חרם'

בשל בעיית המרה לא נכונה זה לא עולה - ביום ראשון נשתדל לעלותה שוב
======================

 האדמו"ר מסאטמאר קרית יואל גירשו מקרית יואל אמר לו כי הוא לא רוצה את מי שעובר על חרם שיגור בקריה

כל ההיסטוריה מה שקרה עם חתן האדמו"ר שניסה להביא לסיום הפרשה ואיך הוא רימה אותו, תשמעו בדרשה ארוכה אבל יש בה את כל הפרטים

יצויין כי האדמו"ר מקרית יואל והרב המדבר ממונסי לשם עבר לאחר שגירשוהו מקרית יואל, הם רבניו ואנשיו הלכו עמו יד ביד עד למה שקרה בשבוע האחרון

תורת ישראלצ'ע - מה זה 'שכר' בראנפין או כסף?


הרבי מויזניץ שיכון שביטל כמה גזירות 
מחר ירקדו בציון ביטל כמה גזירות 
שרולצ׳ה ביטל גזירות 
כשהוכתר לרב שיכון ויזניץ

(זה נושא בפני עצמו איפה נבחן 
ואיפה עשה שימוש להיות רב השיכון 
אבל נניח בצד את הנושא הכאוב הזה)

חברי הכולל למדו הלכות שחיטה 
והגיעו למבחן אצל רב השיכון 
נותן הכשרות ופוסק הלכות 

ומי שאל שאלה ראשונה 
לשוחט מותר לקח שכר על השחיטה?
כולם פתחו עיניים 
מה שכר לשוחט 
איפה זה מופיע בשו״ע 
עד שהתברר 
שכתוב שוחט אסור לשתות שכר (בירה) שלא יהיה שיכור כלוט 
אבל שרולצ׳ה
שכר זה כסף
זכה הדור שאלו חברי מועצת רח"ל

רגעי השבוע - פרשת חיי שרה


 רגעי השבוע - פרשת חיי שרה

 

המקל הפלאי שלא הועיל / כיצד גדול כוחו של השליח מהמשלח / התנאי היחיד להסכמת הילד לעבור ברית / הוא ידע מי תהיה אשת בנו ובכל זאת שלח לחפשה

 

 

א. אמונת צדיקים

 

"ותאמר השאלתי בן מאת אדני, הלא אמרתי לא תשלה אותי"! לב מי לא נרעד, כשאמר בשבוע שעבר את פסוק זה בהפטרה המופלאה של פרשת וירא?! פסוקים המתארים את סיפורה של האישה השונמית. סיפור מרתק שמוביל את הקורא מהשלב בו היא דואגת לאלישע הנביא ומכינה לו אוכל, ועד להחלטה להקדיש לו חדר מיוחד לאירוח בכל פעם שהוא עובר ליד ביתם. הנביא בתמורה מבטיח לה בן, לאחר שגיחזי משמשו מגלה לו כי אין למשפחה הזו צאצאים. ואז קורה הנורא מכל: בוקר אחד, הילד שנולד בברכתו של הנביא, חש בראשו ועד הצהרים הוא נפטר למגינת לב האם, שמעלה אותו אל מיטת הנביא וממהרת לנסוע אליו, בעוד בעלה - שאינו מודע לטרגדיה, מתפלא מדוע היא נוסעת סתם כך באמצע השבוע.

 

בקטע זה, הספרדים מסיימים את ההפטרה, אך האשכנזים ממשיכים לסיום המשמח. ואמר מי שאמר: "הספרדי יש בו אמונת צדיקים תמימה, ויודע שאם היא הולכת לנביא, בוודאי יקרה פה נס. לעומת האשכנזי, שעד שלא רואה את הנס, הוא מתקשה להאמין...". וכמו בכל בדיחה, גם כאן יש בה קצת מן האמת. אך שאלה עלתה בי: ידוע שכמעט בכל הפעמים בהם יש חילוקי דעות בין האשכנזים לספרדים בעניין ההפטרה, בחב"ד נוהגים לפי הספרדים, מדוע אם-כן, בפרשת וירא, נוהגים כמו האשכנזים? והשאלה אולי מתעצמת לאור זה, שתוכנה של ההפטרה כאן הוא על אמונת צדיקים, יסוד גדול בחסידות חב"ד! 

 

אומנם עבר שבוע, והנושא שייך לשבת שעברה, אך היות ורק השנה באתי על סיפוקי ונרגעה נפשי, הריני מעלה זאת עלי כתב, מה גם שעומדים אנו כעת בדיוק שבוע לפני כינוס השלוחים העולמי שיערך בע"ה בארה"ב, והדברים הנפלאים הם בבחינת 'דבר בעתו מה טוב'.

 

היה זה בדיוק לפני ח"י שנים, וזכינו שהתארח בקהילתנו, ש"ב הדגול והנעלה הגאון החסיד רבי חיים שלום דייטש מירושלים. הרב הראשי הרב לאזאר ביקשני לתת לאורח את עליית ה'מפטיר', ובהתוועדות שנערכה לאחר התפילה כיבד הרב לאזאר את האורח הרב דייטש להתוועד עם הציבור. 

 

לאחר לגימת 'לחיים', פתח ושאל שאלה גדולה על ההפטרה שקרא: לאחר שאלישע הנביא הבין מדבריה של האשה השונמית שהילד מת, הוא מוסר את משענתו לגיחזי שיסע לבית האשה וישים אותה על פני בנה של השונמית, בכדי להחיות את הילד. גיחזי מגיע, מניח את המשענת על פני הנער, אבל הילד אינו קם לתחייה. הוא שב אל הנביא אלישע ומבשר לו, כי לא הקיץ הנער.

 

 

ב. שלוחו של אדם כמותו

 

באין ברירה, אלישע הולך בעצמו אל בית השונמית. כאשר ראה את הנער שוכב על המיטה ללא רוח חיים, הוא סוגר את דלת החדר בו נמצא הנער ומתפלל אל ה'. ממשיך לבצע מעין הנשמה מפיו אל פיו של הנער, הנער מראה סימני חיים והחום שב לגופו, אך עדיין אינו חוזר לתחייה. אלישע מבצע פעולה זו 7 פעמים, ורק אז הנער פוקח את עיניו ושב לחיים.

 

הסביר הרב דייטש: הסיבה שגיחזי לא הצליח, מובאת בגמרא, היות והוא לא קיים את התנאים של אלישע, שהזהיר אותו לא לדבר כולם עד הגיעו אל הנער. אך לוּ כן היה עומד בתנאים המלאים, הרי שללא ספק, עם הנחת המשענת על פני הנער - הוא היה קם מיד לתחייה. 'אם-כן מדוע כשהנביא עצמו הגיע, היה צריך להשקיע כל-כך הרבה פעולות עד שהצליח להחיות אותו?' - שאל האורח את הציבור.

 

הוא מותיב והוא מפרק: כוחו של אלישע באמצעות משרתו, גדול מאשר כוחו לבד. ואם נדבר בשפה של דורנו: "כאשר הרבי רוצה לפעול בעולם, הרי הוא צריך את השלוחים". במתק לשונו, הרחיב והסביר את המושגים והדברים, אך לא זכרתי אותם במדויק, ובמשך השנים תוכן הביאור נמוג והקושי נשאר במקומו, בפרט בהגיע פרשת וירא מידי שנה, כאשר קוראים את ההפטרה על האשה השונמית ואלישע הנביא.

 

השנה, כאשר עלה הרב הראשי הרב לאזאר למפטיר ולאחריו החל לקרוא את ההפטרה, הייתה נרגשת אמירה מרוממת ואף מרטיטה, כביכול אנו בהפטרה של יום ראשון של ראש השנה, העוסקת בתפילת חנה במשכן שילה. היה רגעים שהרב שליט"א התקשה להמשיך את הפסוקים אותם אמר בהתרגשות מיוחדת, ושוב עלתה בזכרוני אותה התוועדות והשאלה הגדולה עם התשובה המפתיעה. 

 

לשמחתי נזכרתי במה שלמדתי מספר שעות לפני כן - כמדי שבת בבוקר עם החברותא הקבוע הרב דוד מונדשיין בספר "ליקוטי תורה" של האדמו"ר הזקן. חזרתי לעיין בו, ולכאורה הביאור טמון בדברים אלו בדיוק:

 

במאמר הפותח "פתח אליהו", המסביר מדוע עשר ה'ספירות' נקראים 'תיקונין', מבאר האדמו"ר הזקן את מדרגת 'אצילות': "וכמו ואצלתי מן הרוח דגבי משה, דלפי שאמר 'מאין לי בשר', שהיתה מדרגתו במעלה העליונה ולא היה יכול להשפיל את עצמו בהמשכת בשר גשמי, לכך אמר לו הקדוש ברוך הוא 'אספה לי שבעים איש' שהם במדרגה הפחותה, היינו שלא יהיו מתגשמים ממש אלא ואצלתי מן הרוח אשר עליך ושמתי עליהם, פירוש שאוריד ואמשיך בחינת שלך שיהיה למטה ממדרגתך. ושמתי עליהם שיהיה יניקה גם להם ממדרגה זו, אבל לא שיהיו עולים במעלת ומדרגת משה עצמו"...

 

במילים פשוטות יותר: בכדי שמשה יוכל להעניק לבני ישראל בשר במדבר, הוא חייב לעשות זאת דרך אנשים אחרים הקרובים יותר למדרגות הנמוכות של עולמנו הגשמי. הוא עצמו במדרגתו מתקשה מאוד לעשות זאת. כך אלישע שלח את גיחזי משרתו כדי לעסוק בהחייאת הילד, אך כשלעצמו, מחמת מדרגתו הנעלית, היה עליו להתאמץ הרבה יותר כדי לעסוק בכך.

 

כעת גם נוכל להבין מדוע דווקא בהפטרה זו לא נוהגים בחב"ד לקרוא כמנהג הספרדים, אלא משלימים את ההפטרה כולה כמנהג האשכנזים. כי דווקא מתוך הסיום מובנת המעלה והתועלת שבעבודת השלוחים...

 

 

ג. במקום גדולתו אתה מוצא ענוותנותו

 

נקלעתי לבניין ה'מתיבתא' בשעות הבוקר באחד מימי השבוע. בעודי נכנס, עמד אחד המדריכים המסורים לצאת, ועמו נער צעיר. פני הנער היו חדשות בעבורי ובלתי מוכרות, ושאלתי אותו לשמו. למשמע השם הרוסי שאלתיו 'ומה שמך היהודי?', והוא תלה עיניו במדריך. וזה הפתיעני בתשובתו: "בעוד שעה או שעתיים יהיה לו שם יהודי". "אנו בדרך לשם", אמר תוך כדי יציאה.

 

הרמתי טלפון למנהל המתיבתא הרב חיים עוזר אמירגוב, שהזמין אותי להגיע אל מרפאת הבריתות בשעה הקרובה. לאחר סידור מספר דברים, התאפשר לי הדבר ב"ה, ויצאתי בהליכה רגלית אל עבר המקום, שם כבר פגשתי את הרב אמירגוב והמדריך, ובחריץ הדלת ראיתי את המוהל ד"ר ר' ישעיהו שאפיט, את הנער שוכב על המיטה, ולידו עומד הרב הראשי הרב בערל לאזאר שליט"א, חגור בגארטל, מחזיק את ראשו של הנער, מלטף את שערו ומדבר אליו כדבר אב אל בנו אוהבו.

 

כאשר התהליך החל להתקדם, קולות בכי של פחד נשמעו מעבר הדלת שנסגרה, ומיד אחריה את הרב, שר שירי קעמפים שונים, מספר סיפורים מבדחים, מעסיק ומשמח את הילד לאורך שעה ארוכה, שכל כולו הוקדשו לנער שזוכה ברגעים אלו להיכנס בבריתו של אברהם אבינו.

 

כמו בכל ברית של נער או אדם מבוגר, שבא מיוזמתו לעשות את המצווה הגדולה, גם הפעם עמדתי נרגש ותוך כדי התוודעתי מעט לפרטי הברית: הנער הגיע לפני מספר חודשים ללמוד במוסד המתיבתא, המיועד לנערים יהודים ממוסקבה וחוצה לה, שרובם לא זכו עד הגיעם לכאן ללמוד במוסד חינוך יהודי, וכאשר הבין הנער שיש מצווה שלא זכה לקיימה בהיותו בן 8 ימים, ולאחר הסכמת אמו - ביקש לעשות זאת, ובתנאי: 'שהרב הראשי יהיה הסנדק שלי'. ביקש וקיבל. אך בהגיע רגע האמת, פחד טבעי אחז בו והוא התחרט מכל העניין. כל הדיבורים וניסיונות ההרגעה עלו בתוהו, והוא ירד חזרה לכיוון הכניסה לבניין וביקש לשוב על עקבותיו.

 

באותו רגע שעמד לצאת לרחוב הגיע הסנדק... 'לאן אתה הולך?' שאל הרב את הנער. הוא הסמיק והסביר כי הוא עדיין לא מוכן לזה. הרב נעמד להרגיעו והוציא מקרב לבו כל מילה מרגיעה ומיטיבה, והנער בשלו, לא מוכן. בשלב קריטי זה פנה אליו הרב ואמר לו במילים ברורות אך בנועם: "אם אתה רוצה אותי כסנדק, יש לך רק היום את ההזדמנות, אם לא תעבור ברית הפעם, בפעם הבאה שתרצה, לא אגיע!". וזה פעל את פעולתו כבמטה קסם...

 

לאחר הברית, כאשר הרב הראשי יצא ועל פניו נהרה ושמחה, הוא אומר לי כשבת-צחוק על פניו: "כל הפרסום סביבי שאני ממש לא אוהב שווים בשביל רגע זה, כדי שיעלה בידי להצליח להרגיע נער יהודי לעבור ברית מילה, שכן הוא לא היה מוכן לוותר על סנדק כזה מיוחד של רב גדול"...

 

 

ולתמונת השבוע שלי: עבד אברהם אנוכי

 

נעוץ סופן בתחילתן. ואם פתחתי בפרשת וירא מהשבוע שחלף, גם אסיים בה, אך עם שילוב פרשתנו - פרשת חיי-שרה, וזאת בעקבות שאלה ששאל וקישר את שתי הפרשיות האלו אמש הרב הראשי הרב לאזאר, במהלך התוועדות חסידית לרגל כ' במרחשון, יום הולדת כ"ק מוהרש"ב נ"ע, מייסד ישיבת תומכי תמימים. 

 

ההתוועדות נערכה בקומה העליונה של המבנה הקטן העומד ליד הבניין הגדול של בית הכנסת והמרכז היהודי. במקום בו שכנה ישיבת "תומכי תמימים" שהוקמה בצריף העץ הישן של בית הכנסת מארינה רושצ'ה, וזכתה ישיבה זו להוציא מבין כתליה רבנים ושלוחים רבים הפזורים היום בכל העולם. חיבה יתירה נודעת לרב שליט"א למוסד קודש זה, בה החל את שליחותו ברוסיה כאשר נשלח על-ידי הרבי בעודו בחור. וכאשר הוא יושב להתוועדות חסידית עם תלמידי ישיבה זו - הרי היא לבבית, ארוכה ומיוחדת, ובה הוא מעורר את התלמידים על זכותם הגדולה להימנות כתלמידים בה, בכוחות ובברכות שיש ללומדים בישיבה זו. 

 

במהלך הדיבורים העלה הרב מעט זיכרונות, כאשר בין המסובים יושב הרב משה תמרין ממלאכווקא, בוגר הישיבה, ומבין הדברים - אנו המשתתפים מבינים, כי התנאים הגשמיים היו אז ירודים מאוד, ובכל זאת יצאו כאמור פירות נפלאים מהישיבה. 

 

חצות הלילה כבר חלף מזמן, והרב תובע מהבחורים להתמיד בלימודם, להתעמק בעומקם של הדברים, לא לוותר כאשר לא מבינים ולא להחליק כאשר מתקשים. אלא לשאול שוב ושוב, להתעקש להבין וללמוד, שכן רק בדרך - של "והגית בו" אנו מובטחים כי "יגעת ומצאת - תאמין". 

 

"בכל שנה אנו לומדים את החומש-רש"י, ורק השנה עלתה לי שאלה לא מובנת כלל", אמר - כביכול מתאונן על עצמו, שלוּ היה יותר מתעמק בלימוד, הרי שאלה זו הייתה עולה לו מכבר, ובכך הוא מעביר מסר לבחורים עד כמה יש להעמיק בכל אות בתורה הקדושה. 

 

נאמר בסוף פרשת וירא: "ויהי אחרי הדברים האלה ויוגד לאברהם לאמר, הנה ילדה מלכה"... ומפרש על-כך רש"י: "בישרו הקב"ה שנולדה רבקה בת זוגו", וכל זה כאמור בסיום הפרשה הקודמת. 

 

ואילו בפרשתנו - פרשת חיי-שרה, מתוארת לפרטי פרטים שליחותו של אליעזר לחפש אשה לבנו, לפי הוראותיו של אברהם אבינו. "מדוע כאשר שלח אברהם את אליעזר לחפש אשה ליצחק לא הזכיר לו במפורש שייקח את רבקה, הרי ידע מראש שרבקה היא בת זוגו?" - כך שאל הרב שליט"א. 

 

אני מאמין שבשבת זו נזכה לשמוע ממנו גם מענה או אפילו כמה הסברים, אך בחזרתי הביתה אמש מההתוועדות, הרהרתי בדבר, כי ייתכן והמענה הנ"ל בדבר ההפטרה של פרשת וירא - יתאים גם כאן: אברהם אבינו ידע גם ידע שרבקה תהיה אשתו של בנו יצחק, אך מה שעשה עם אליעזר - שהיה השליח הראשון בעולם, זה כדי ללמדו פרק בתורת השליחות! 

 

בפרשתנו המתארת פועלו של איש אחד על פני 62 פסוקים,  ושמו של האיש כלל אינו מופיע! אלא הכתוב מכנה אותו "עבד" ופעמים "איש". מול אברהם הוא עבד, ושלא לפניו הוא איש. התורה אינה מזכירה את שמו, כדי להדגיש את משאת נפשו של העבד: לעשות את דברו של אברהם. הוא מבטל את כל אישיותו ומתמסר לשליחות, וזה לא רק כיוון שכך מציגה אותו התורה, אלא גם כאשר הוא מציג את עצמו בפני משפחתה של רבקה, הוא מציג את עצמו כ'עבד אברהם', ולא מציג את שמו. 

 

זה ועוד הרבה פרטים - לומדים אנו בדורנו, דור ששליחותו של הרבי התפשטה בכל העולם, במטרה למלא את התפקיד כראוי, עד לגאולה השלמה במהרה. 

 

 

גוט שבת!

שייע

החלקות אשר קנה

 

מאת הרב ישראל אהרן קלצקין

בס"ד, ערב שבת קודש פר' חיי שרה חשון תשפ"ה.

לידידיי ומכריי קוראי ומתענגי הגליון 'מעדני הפרשה'.

פרשת השבוע עוסקת בקברים ומיתת צדיקים וכך יצא שאמשיך מה שהתחלתי בשבוע שעבר.

 אגב: על הפסוק 'ארבע מאות שקל ביני ובינך מה היא' פירש"י 'בין שני אוהבים כמונו' היה רבינו המגיד ר' מרדכי דרוק זצ"ל שואל:

ממתי בדיוק, הפכו עפרון ואברהם לאוהבים? ומה היה משותף בהם?

והיה מתרץ שכך התכוון עפרון: אני 'אוהב כסף' ואתה 'אוהב מצוות' ובין שני האהבות הללו, ארבע מאות שקל כסף מה היא?

 קיבלתי כמה פניות מקוראי המאמר שביקשו לדעת את שם היהודי המרוקאי שר' שלמה חילצו במצוקתו, אין לי מושג למה זה חשוב להם, אולי הם חפצים לספר את הסיפור הלאה והם רוצים את האותנטיות, הרמתי טלפון לראש הישיבה הרב נאשי פרידמן והוא התפלא מה נזכרתי בו? אבל ענה מיד 'מרדכי עבודקל' שמשמעותו: 'עבד קל', היינו עבד ה'. נצטערתי לשמוע שהוא כבר אינו בין החיים, תנצב"ה.

 גם קיבלתי עדכונים מאברכים ממתמידים שקצת האירו את הסיפור עם חלקת הקבר שרבינו החליט להחליף.

 לפני עשרות שנים נתפרסם מבצע שהציעו החברא קדישא, לרכוש חלקת קבר במחיר מוזל ובתשלומים נוחים, רבינו לא תכנן בכלל למות במאה שנים הקרובות, זכורני, כשמלאו לו שישים שנה, עשה סעודה לכבוד צאתו מכלל כרת, ואמר בחדוה, כי כעת הוא נכנס לשישים האמצעי בחייו, כי בודאי יש לו מה לעשות כאן 180 שנה.

 יום אחד ניגש אליו אברך בשם פישר וסיפר לו כי הוא מתעתד לרכוש חלקת קבר באותו מבצע, כסגולה לאריכות ימים ושאל את רבינו, האם הוא מעוניין גם, אזי הוא ירכוש חלקה כפולה, לו ולרבינו. רבינו הסכים והוא הלך ורכש שני קברים בסמוך לציון אביו של רבינו.

 במשך השנים, החלקה נתמלאה ואחר שטמנו שם את ר' שלמה, המחירים האמירו וכל מקום פנוי הפך ליקר המציאות.

 יום אחד שלח מאן דהוא הצעה לרבינו שהוא מוכן לשלם סכום הוגן תמורת חלקתו, חשב רבינו, הלא ודאי אעדיף חלקה משותפת לי ולרבנית תחי' ומשם הכל כפי שסיפרתי, שפנה לאחי ר"ד וביקש לרכוש חלקה חדשה והמחיר שקיבל עבור האחד הספיק לשנים עם עודף.

 עוד סיפרו לי, שכאשר בדק את השטח, העדיף את המקום שבחר, הן משום היותו סמוך לכביש והכהנים יוכלו לגשת קרוב אל הציון ואף התבטא בבדיחות הדעת 'כאן יעמוד ר' שלמה זלמן כהן ויעורר רחמים' (אחד מיוחד מצדיקי הקהילה).

 וסיבה נוספת כי המיקום קרוב לשער הכניסה לחלקה, ממש ליד הברזים וכך תתמעט הטרחה של הבאים לציונו.

 וכעת נחזור אל 'ישכר שטרן' (ז"ל, שלא נתפס) שהזכרתי לפני שבועיים.

 עם ישכר למדתי בחיידר עץ חיים מגיל 3 ואח"כ גם בישיבה, עד לחתונה, היה לנו סבא רבא משותף, ר' יעקב לייב קלצקי זצ"ל וכך הפכנו לחברים מאוד קרובים ורק החתונה שלו הפרידה קצת בינינו וכעת המוות הפריד אותי לחיים.

 הרבה דברים אפשר היה ללמוד ממנו, אך המרכזי שבהם, בעיניי, תמיד היה עם חיוך על פניו עד שהיה נראה כי כך היא תווית פניו.

 בילדותי, הייתי הולך הרבה לביתו כמנהג הילדים ואהבתי לראות את מעשי החסד של אביו הגאון ר' יוסף שטרן זצ"ל, שלמרות היותו מרביץ תורה בישיבת 'תורה אור', החזיק גמ"ח כלים גדול בקומה שתחת ביתו ושם היו אלפי כלים נאים ומשובחים ומי שעשה שמחה בבית או באולם וחפץ בכלי פורצלן וכוסות קריסטל מרהיבות, וסכו"ם יוקרתי, היה בא ואומר כמה הוא צריך ור' יוסף היה טורח טרחה דמצוה ומרים ארגזים וסופר כמה שביקשו ולצד הכלים גם היה גמ"ח שכיום כבר יצא מהאופנה, זה היה גמ"ח של 'ראלעס', היינו, מי שרצה לצבוע את ביתו עם דוגמיות יפות, כגון פרחים או ענפים או פירות וכדו', היה לו מאות חותמות גומי עגולות וארוכות של שלל דוגמאות וזה התלבש על מתקן עם ידית שמילאו בו צבע לפי בחירת הלקוח וכך צבעו את הבית בגיוון לבבי והכל ללא שום תמורה.

 לא פלא שמאותו בית צמח אילן רב פארות שכל רואיו יעידו כי הם זרע ברך ה'.

 מנהג אחד ראיתי שם ומאוד מצא חן בעיניי: ברכת המזון בסעודת השבת, הם היו אומרים כולם ביחד כמו מקהלה עם ניגון מיוחד ונעים. ואני מצטער תמיד על שלא העתקתי את המנהג היפה הזה.

 פעם אחת סיפרה אמו מרת שיינדל ע"ה סיפור משעשע מימי נעוריו של אבי ז"ל שהתרחש בבית הוריה.

 אבי התייתם טרם מלאה לו שנה אחת, ובבחרותו היה מתארח בשבתות אצל דודיו, ואחד מהם היה דודו הרה"ח ר' חיים שטינברג ז"ל ורעיתו הצדקנית מרת מלכה שטיינברג ע"ה, שביתם היה פתוח לכל נדכא ושבור לב, למרות שהיה בביתם בנות צנועות וחסודות, אחת מהן היתה מרת שיינדל שטרן הנז' וזכו שכל הבנות הקימו משפחות מהמפוארות שבירושלים (רבינוביץ, פריימן, שטרן, כהן, גנזל).

 וכך סיפרה: שבת אחת ישב אביך בשולחן סעודת יום השבת בבית הוריי שהתגוררו בדירת קומת קרקע בשכונת בית ישראל, באמצע הסעודה והזמירות, עבר שם בחור מזרחי מסכן אחד, שהיה ידוע כמי שנתקף שגעון מעת לעת ונעמד מול החלון של הסלון שלנו והחל לזרוק חפצים לתוך הבית, חצץ ופקקים ובקבוקים ועוד כהנה.

 קם אביך ממקומו וניגש אל החלון ואמר לבחור באידיש 'זיי גיזונט' (תהיה בריא) והבחור חשב שהוא מקלל אותו באידיש וענה בזעם 'אתה תזיי גיזונט', וכל המסובים פרצו בצחוק, אך אביך לא הרפה ואמר שוב לבחור בקול 'זיי גיזונט או שטארק' (תהיה בריא וחזק) והבחור השתולל מזעם וצעק בחזרה 'אתה תזיי גיזונט און שטארב' וקולות הצחוק פרצו שחקים...

 

בברכת שבת שלום ומבורך: ישראל אהרן קלצקין

10 הערות על צווי המעצר


 מאת פישל קדוש

10 הערות על צווי המעצר 
1. הנזק המעשי של נתניהו זניח. כבר שנים שהיציאות שלו מגבולות הארץ מתוחמות לארה"ב ול..רוסיה, שתי מדינות שאינן מכירות בבית הדין ובהחלטותיו. אבל אין ספק שהצווים יכבידו על קשריו עם ראשי מדינות המכירות בהאג.
2. המפסיד הגדול הוא גלאנט. מקרה קלאסי של "גם אכל את הדגים המקולקלים, גם שילם, וגם מגורש מהעיר". הנ"ל נשאר שר בטחון רק לצורכי סנקציות. כמו ההוא שנשארה לו שן אחת לכאב שיניים.  
3. המאויימים ביותר מההחלטה הם למרבה האירוניה דווקא אויבי הימין מ"מערכת הבטחון". זו הסיבה שהמגנים הראשונים היו לפיד וגנץ, ולאחר עוד שעה הבליח במפתיע גם המישיגינר הרשמי של השכונה, יאיר גולן. זה לא בא מדאגה לישראל, אלא כי הכל מבינים שזה מבוא לצווי מעצר נגד כל הצמרת הצבאית. לא מופרך שכבר התקבלה, כי הנוהל בהאג הוא לשמור החלטות על צווי מעצר בסוד, כדי לשים יד על הקרבן בהפתעה. מסקנה: אם הרצי, פינקלמן, רונן בר, וגם גנץ, אייזנקוט וכל השאר, יחפצו לטייל בעולם, הם עשויים למצוא עצמם בכלא, כפושעי מלחמה.  
4. שלא תהיה טעות, צווי המעצר הם עבודה של מימשל ביידן (ש"במפתיע" שותק), אולי להבדיל מביידן עצמו שספק אם יודע על כך. כי המימשל מנוהל בידי אובאמה, שיש לו פרקטיקה מוכרת של מכות מתחת לחגורה לישראל בימים שבין הבחירות להעברת המימשל לטראמפ. 
5. זו לא העבודה האחרונה של המימשל, וצפו לתוכנית המנעות דרמאטית שלו במועצת הבטחון, למשל על הקמת מדינה פלשתינית או דרישה לפירוק ההתנחלויות.
6. יתכן שכמו בהחלפת המימשל מאובאמה לטראמפ, הקשר של טראמפ -ונתניהו- עם פוטין, יטרפד את המהלך (גם לרוסיה ווטו במועצת הבטחון, ואז הודיעה כי תשתמש בו). הכרזת המלחמה של ביידן על רוסיה, כאמצעי ענישה נגד טראמפ, עשויה לסייע מאד בעניין. 
7. זה בוער בקצות האצבעות להגיב, אבל כמו בלבנון ובעזה: צריך לחכות חודשיים. כניסת טראמפ ב-20.1 עשויה להפוך כמה וכמה קערות על פיהן. 
8. טראמפ יודע טוב מאד שהודעת הפלילי בהאג היא צעד נגדו, והתמריץ שלו להכות בחזרה גבוה במיוחד. לא במקרה כבר היתה תגובה של היועץ החדש לבטחון לאומי. כמה "קווצ'ים" של טראמפ במקומות הנכונים והכל מתבטל, כעפרא דארעא. חברי ביה"ד לא מעוניינים למצוא עצמם במצב שחשבון הבנק שלהם מוקפא, ועל הדרך הם חשופים ואולי גם משלמים בחייהם על האג'נדה.
9. מי שיצר את התסבוכת זו הרש"פ, שהיפרה את ההסכם על פיו היא נוצרה וקיימת, שאוסר עליה לפעול נגד ישראל בפורומים בי"ל. סיבה טובה שישראל תבטל את הרש"פ. מהלך שיהיה אפשרי בימי טראמפ, וגם השמאל בישראל שבמרכזו "יוצאי מערכת הבטחון", בעל כורחו יענה אמן. ככלות הכל בעלי הדרגות והפנסיות התקציביות לא משתגעים לוותר על טיולים בחו"ל. 
10. מישהו שם אצבע על הלינקג' בין צווי המעצר לחרדים לצווי המעצר בהאג. ויש גם עוד צווי מעצר שבמקרה התכנסו לפונדק אחד: צווי המעצר נגד פלדשטיין והנג"ד. בכל שלושת הפרשיות המככב העיקר הוא הרמטכ"ל.

שנאת הקפלניסטים את הקב"ה - תשמעו ותזדעזו


 אלו הם החברים של אנשי ש"ס דוגמת דרעי וארבל ומשה גפני ודומיהם עם אלו הם רוצים להיות בקואליציה אחת

סיכום פרשת אלי פדלשטיין

 

סיכום פרשת אלי פדלשטיין.

קיבל את המסמך מנגד במיל', נגד פטריוטי, דתי ציוני אוהב הארץ.
הנגד, לא הבין מדוע המסמך הזה לא מגיע לרוה"מ.
הגיע לאלי פדלשטיין, שהיה בעברו דובר צה"ל וקרוב ללשכת נתניהו.

פדלשטיין העביר את המסמך לידיעת נתניהו.
כנראה גם העביר אותו לעיתון הגרמני, בילד, לצורך השפעה על האג וארה"ב שיבינו שהחמאס מנהל משא ומתן על החטופים שלא בידיים נקיות וכל מהות המשא ומתן היא לגרום מחאות וכאוס ברחובות הארץ עד הפלת הממשלה.

עמית סגל גם פרסם את המסמך וקיבל את אישור הצנזור!

הגרי, דו"צ כינס כתבים ותדרך אותם נגד הדבר המופיע במסמך וטען שהמסמך לא אוטנטי.
בתקווה לקבור את מהות המסמך..

5 ימים לאחר הפירסום בבילד פנתה עיתונאית מישראל היום, לדו"צ ולצנזור לפרסם את המסמך.
הצנזור אישר ודו"צ אף חיבר אותה לאנשים באמ"ן שיסבירו לה מה מופיע במסמך ומה ההשלכות.
היא פרסמה את הדברים, בתוספת ביאורים והסברים שלא הופיעו בעיתון הגרמני, בילד.

עד כאן, למרות הסתירה בין פעולת הגרי לעמית סגל לעומת העיתונאית בישראל היום, הכל כבר בשקט מתחת לראדר.

באחת השיחות פדלשטיין אמר לרמטכל שהוא העביר את המסמך לבילד הגרמני.. כאן, עקב ענינים לא סגורים מהעבר, בין הרצי לפדלשטיין (היה האיש של וינטר) הרצי יצר קשר עם ראש השב"כ שיחקור את המקרה ולכן ראש השב"כ היה מעורב אישית בחקירות..
כנראה שלנושא הזה הרמטכ"ל רתם גם את הפרקליטות, היועמשית ובעיקר הפרקליט הראשי
שפיקחו והיו מעורבים בכל שלבי החקירה וקיימו דיונים בחקירה הזו, מס' פעמים.

פדלשטיין היה, בעברו, גם הדובר של בן גביר שזה התאים ליועמשית לחפש דרכו או דרך הפל' שלו חומרים על בן גביר, שאת ראשו היועמשית מחפשת זמן רב... מכאן הגיעו ההדלפות לאותו "כתב" בערוץ תשקורת ידוע...שעשה במיידי תוכנית בזק, כפולה נגד בן גביר.

פדלשטיין היה גם דובר של עוד אדם חשוב בלשכת נתניהו ודרך הקשר הזה ושוב דרך הפל' שלו ניסו להגיע עד לרוה"מ ומשם להגיע לכתב אישום נגד רוה"מ ואף דרך השב"כ אף להדיח אותו על "פרשה ביטחונית", לכן אותו בכיר גם נחקר שעות רבות בגין המצאה של זיוף, סחיטה וכו...לבלבל את כולם, כאשר בוודאי רצו גם אצלו למצוא דברים נגד רוה"מ.

כל מעשיהם עלו בתוהו, לא נמצא כלום לכן דימרי, בפרשה אחרת טוען, "כל מי שחיפש דבר נגד רוה"מ שיאכל את הכובע"- אמר ושתק.

הפרשות לא צצו לחינם בזה אחר זה עם דברים הזויים מטרתם הייתה אחת, להגיע לרוה"מ, לא מצאו כלום ולא הצליחו לשבור אף אחד מהחשודים ולהפכם לעדי מדינה.

לכן החשודים לא קיבלו יצוג סנגורים ונחקרו באופן סודי ביותר בידי השב"כ בלבד.
כאשר התיק הגיע גם למשטרה היא החלה לדווח שאין כלום בתיקים הללו ואין על מה להשאיר את החשודים במעצר.

לא סתם השופטים הישרים בשלום ובמחוזי שיחררו את החשודים למעצר בית, אך לפתע בערעור לעליון, שכבר רצה לשחררם, לפתע צצו מסמכים "חדשים", ביטחוניים, מסוכנות של החשודים.
וחיזקו זאת בשיחה :פתאומית" בפל', לשופט העליון, מגורם בכיר בצבא, ששיכנע את השופט להשאירם במעצר עד למחרת ב 18.00.
ואז השבכ והפרקליטות הכינו הצהרת תובע, דרשו עוד 5 ימי מעצר נוספים וכעת מחכים למעצר עד תום ההליכים בסיום החמישה ימים.

פדלשטיין הועבר לכלא באר שבע, כלא אש"ל, במתקן נפרד של מחבלים וישב שם באגף עם ערבים, נגד כל נהלי השב"ס, אך בתא נפרד ומופרד ללא אפשרות למפגש בינו לערבים הביטחוניים,
כל זה כאשר פדלשטיין נמצא בסטטוס של "עצור ימים" ללא תנאים, ללא אפשרות לשיחות טלפון, ללא שרוכים, חגורה ושום חלון בתא, בניגוד לשקרים בתשקורת (אם אין חלון, אז אין גם גומי מהחלון) כך גם טענה בתי, בכירה מאוד בשב"ס, לשעבר.
פדלשטיין עצור בתנאים ללא מיטה, שמיכה על הריצפה.

לגבי הנגד במיל', אין שם כל מידע כלל.. שזה עוד יותר מדאיג.

עכשיו היות והשב"כ והפרקליטות נשארו בלא כלום, איו להם איך לרדת מהעץ, כי זו שוב כמו אותן פרשות שהתפוצצו לפרקליטות בפנים בתקופה האחרונה..
אז מה עושים?
נוקמים, עד הסוף  דורשים מעצר עד תום ההליכים ומאיימים על פדלשטיין במאסר עד תום ההליכים ואיום שישב במאסר עולם, כנגד כתב אישום שייחסו לו בעלילת דם- פדלשטיין והנגד במיל' הם אסירים פוליטיים!!!

הכל עוד יתהפך עליהם כי לא סתם רוה"מ יצא בנאומו בכנסת כנגד החקירה הזו, האכיפה הבררנית הזו...הסיפור עדיין לא תם ולא נשלם.

עכשיו פורסם אצל איילה חסון שאותו קצין שהביא לפתע מסמכים שהופכים אותם למסוכנים, זה גם אותו קצין שלקח את הציוד, בצו, מאותו חיון מאופקים שהיה עוקב אחר החמאס והג'יהאד בעזה.
תקשרו בין כל הפרשות... הבנתם מה קורה כאן?
לגמרי הבנתם? אני בספק!
אסגור לכם את הסיפור.

אנשי צמרת בצבא ובשבכ כשו פוטאש' נגד רוה"מ ועוד קודם היו מעורבים בהפיכה צבאית נגד רוה"מ ולכן בסיפור הסימים ושאר האידיקציות שהתגלו בחצות וב 2:00 בליל ה 7.10 השניים הללו לא טרחו להעיר את רוה"מ או את המזכיר הצבאי בזמן אמת.
לכן הם גם לא עדכנו את מפקד ח"א ולא את חיילי גולני באוגדה ולא את צוותי האבטחה בישובי העוטף וגם לא את המודיעין במשטרה או את המפכ"ל ישירות, כי כל אלו לא היו במעגל סוד הענינים להפיכה הביטחונית.

עכשיו שימו לב מה נתניהו עושה במלחמה הזו
הוא כל הזמן יורד לשטח לבסיסים, למאחזים לעזה ועד לבנון, עמוק בשטח, למה?

לקבל מידע אמיתי מהמפקדים הלוחמים בשטח, דרג השטח.

לקבל מהם אמון ולתת בהם אמון, שבשעת הפקודה, אם תבוא מהרמטכ"ל/ראש השב"כ, ביום שיפוטרו או ביום שבג"ץ/היועמשית תצווה עליהם, "האיש בטנק" ידע למי להקשיב!!- לדמוקרטיה האמיתית, לממשלה, להם הצבא כפוף..

מכאן תבינו מדוע בער לרמטכ"ל לחקור ולזרוק מהצבא את אותו לוחם שתמך בנתניהו בגלוי.

מכאן תבינו מדוע תא"ל וינטר ודומיו כמו האלוף יניב עשור, איש גולני, הוזזו מהצבא או בדרכם לצאת מהצבא.
מדוע סוסים דוהרים בעזה כמו האלוף כליפא (היה תא"ל בעזה) הוזז לתפקיד משרדי ולא מול החיילים הלוחמים בשטח.

עכשיו תבינו מדוע הרצי רץ אץ לו למנות את צמרת צה"ל, כי הוא רוצה שכל המפקדים יהיו אנשיו ליום פקודה וגם ליום שלמחרת הצגת התחקיר.

נ.ב.

התחקיר על ליל ה- 7.10 מוכן ומסקנותיו ידועות לכולם בצמרת צה"ל אך הוא לא מפורסם כי הדברים יזעזעו את כל הציבור בישראל, יתגלה המון רפש ואף מעבר לזה ודי למבינים החכמים מהימין האמוני.

התיקון הכללי הראשון שהודפס בירושלים לפני יותר מ 100 שנה בישיבת פורת יוסף

 



חשיפה מעניינת : התיקון הכללי הראשון שהודפס בירושלים לפני יותר מ 100 שנה בישיבת פורת יוסף*: 

המקובל האלוקי הרב *בן ציון חזן* זצוק"ל *,מיסד ישיבת פורת יוסף*

בספר שיצא לאחרונה על הרב חזן בני המשפחה מספרים כי הוא מצא בליקוטי מוהר"ן את העשרה מזמורי תהילים ולכן קרא לו בשם *ספר תיקון הכללי* כידוע שהרב בן ציון חזן הדפיס את ספריו של הבן איש חי ועסק הרבה בכתיבת ספרים של גדולי הדור . בנו מעיד כי בכל יום מקובלי ישיבת פורת יוסף בראשותו של החכם אפרים כהן ( אבא של הרב שלום כהן ) היו אומרים את התיקון כחלק מסדר היום של ישיבת המכונים