דפים

יום שלישי, 7 במאי 2024

מבזקים

 

✅ אזור ספסופה/מירון נשמעו לפני דקות מספר פיצוצים ולאחר מכן נראו לפחות 2 נפילות ככה"נ בשטחים פתוחים

✅ אדמקר: ‏ש״ס ויהדות התורה שכרו את רז נזרי, המשנה ליועמ״ש לשעבר כדי שייעץ להן בגיבוש חוק הפטור מגיוס לצה״ל. נזרי סרב להצעה אחרת לייצג את הממשלה בבג״ץ אך הסכים לייעץ בשכר מאחורי הקלעים. במקביל, החרדים העבירו מסר לנתניהו: רוצים להתקדם עם החקיקה מיד עם סיום הפגרה בעוד כשבועיים

✅ בכירים ישראליים לרויטרס: הצעת חמאס לא מקובלת עלינו (עמית סגל).

✅ שופט העליון דוד מינץ מורה לשר המשפטים ולועדה להשיב מדוע היא לא ממנה את כלל השופטים אלא ממנים רק שופטים בהסכמה. (אשכנזי).

✅ בשורה היסטורית לתלמידות הסמינרים: איגוד הסמינרים הודיע הבוקר על השקת תוכנית ׳הזדמנות שווה׳ של שר העבודה יואב בן צור וסגה״ש אורי מקלב בהיקף של כ60 מיליוני שקלים. באיגוד הודיעו כי החליטו בשל כך להקל מעל ההורים ולהוזיל את שכר הלימוד השנתי ע"ס 3,300 ש״ח במגמות המקצוע שתחת מערך ההכשרות של מה״ט״.

✅ גל"צ: בקרוב - חברה פרטית תשלוט בשירותי הדואר: הפרטת דואר ישראל אושרה בוועדת הכספים - הערב נדע כמה קבוצות מתמודדות במכרז הסופי, וכבר בשבוע הבא נדע מי ירכוש את הדואר

✅ רב פקד מאיר סוויסה, שתועד זורק רימון הלם לעבר מפגינים נגד הרפורמה המשפטית בקפלן, ימונה למפקד תחנה במחוז תל אביב. המפכ"ל הוא זה שהמליץ לקדם אותו, והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קיבל את ההמלצה. (חדשות 12)

מבזקים

 

✅ קרית יערים: תלמידים מקרית יערים הלומדים בבתי ספר בירושלים קיבלו היום הודעה מעיריית ירושלים על ביטול הסדר הלימודים  שלהם במוסדות החינוך בעיר בשנה הבאה כל עוד מועצת קרית יערים לא תסדיר את חובה לעיריית ירושלים.

✅ חברי קיבוץ ניר יצחק התבשרו לפני זמן קצר על מותו של החטוף ליאור רודאייף, בן 61. לישראל ידוע על 39 גופות מתוך 132 החטופים

✅ מטה משפחות החטופים: ליאור רודאיף נרצח ב-7/10 וגופתו נחטפה לעזה על ידי מחבלי חמאס. המטה ימשיך ללוות ולתמוך במשפחה בשעתה הקשה ועד שתוחזר גופתו לישראל

✅ ליאור רודאיף ז"ל, בן 61 במותו, התנדב כנהג אמבולנס באשכול. הוא הניח אחריו אישה, ארבעה ילדים ושלושה נכדים

✅ ערוץ 12: השר בן גביר מסר עדות פתוחה על תאונת הדרכים של נהגו ברמלה. הוא הצהיר שנהגו האישי נסע לפי כל האמצעים הנדרשים, כשהוא מסיע איש מאוים שניסו לרצוח אותו 5 פעמים

✅ יו"ר ועדת הכלכלה, דוד ביטן מהליכוד, התחייב לכנס את הוועדה עם פתיחת כנס הקיץ לקידום הצעת החוק שלו שנועדה למנוע עליות מחירים בתקופת המלחמה ובמצבי חירום. "מאחר שהממשלה גוררת רגליים ולא מצליחה לבלום את השתוללות המחירים, אין מנוס מלמנוע זאת בחקיקה"

✅ ברק רביד: בכירים ישראלים טוענים כי ראש  ה-CIA וגורמים נוספים בממשל ידעו על ההצעה החדשה שגובשה ע"י חמאס, מצרים וקטאר אך לא עדכנו את ישראל. בירושלים גם חושדים שהאמריקנים נתנו לחמאס ערבויות לסיום המלחמה, בכירים בממשל ביידן מכחישים.

מבזקים

 

✅ רובי המרשלג: תשכחו מהמושג 'חילופי אש בצפון'. כבר כמה שבועות יש כאן רק צד אחד שתוקף. הצד השני מגיב בצורה שמזכירה מושג מימי 6.10 ואחורה: 'הכלה'.

✅ הרמטכ"ל למבקר המדינה: "במדינת ישראל מעולם לא נערכה ביקורת על צה"ל תוך כדי מלחמה, ביקורות הופסקו בעתות כאלה, ולא בכדי"

✅ אמיר אטינגר: ‏ציטוטים מדהימים של יריב לוין למשפחות חטופים ‏- ״לא מספרים לנו כלום על המלחמה והמו״מ, רוב מה שאני יודע שזה מצפיה באלגזירה״, ‏- ״בדקתי חוקית אם דודי אמסלם יכול להחליף אותי קבוע בקבינט כשר מטעם משרד המשפטים. אי אפשר לקבל שם החלטות הכל דולף״

✅ השר דודי אמסלם ב'קול חי': הקבינט המורחב זה סוג של פרלמנט שאני מגיע אליו ומקבל עדכונים קצת פחות עמוקים, אני שומע בתקשורת ואז מגיע לקבינט.

✅ חסימת שידורי אל ג'זירה: ביהמ"ש יכריע בראשון האם להשאיר את החסימה - המדינה טוענת כי מערכת היחסים בין חמאס לבין הערוץ לא מסתכמת בקשרי עיתונות, אלא נושאת מאפיינים שאינם מקובלים בקשר בין ערוץ תקשורת לבין מושא סיקור.

✅ יתרות מטבע החוץ שבידי בנק ישראל הסתכמו בסוף אפריל בסך של 208 מיליארד דולר - קיטון של 5.6 מיליארד דולר מחודש מרץ (חדשות 12).

✅ השקל מתחזק מול המטבעות הזרים: הדולר היציג ירד ב-0.51% ושערו נקבע על 3.722 שקלים. האירו היציג איבד 0.57% ושערו נסגר על 4.007 שקלים

מבזקים

 

✅ ‏מבול של עתירות מרושלות בשם פלסטינים שנעצרו מנהלית מקריס בימים אלו את שופטי בית המשפט העליון ואת כלל עובדי המנהלה. גם השב״כ כורע תחת הנטל. השופט אלרון קורא למחוקק לשנות את החוק, ובמקום שהעתירות יידונו בפני שלושה שופטי בג״ץ, הן יידונו בפני דן יחיד (אבישי גרינצייג).

✅ ‏הלל ביטון רוזן: פרטים נוספים על פעילות כוחותינו במרחב רפיח: כיבוש המעבר הושלם תוך כ-8 שעות, כאשר הצפי היה שזה ייקח יומיים. כעת - לוחמינו עמלים על חשיפת תשתיות טרור מתחת לקרקע, בנוסף להיערכות להתקדמות למקומות חדשים בימים הבאים.

✅ ‏ערוץ 7: סקר חדש שפורסם היום באתר 'אקסיוס' בחן את הנושא המשפיע ביותר על סטודנטים אמריקניים בכל הקשור להצבעה בבחירות. הסקר נערך לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב שייערכו בחודש נובמבר ובחן את ההשפעות על ההצבעה של הסטודנטים. באופן מפתיע, בהתחשב במחאות הגדולות והאלימות נגד ישראל בקמפוסים, המלחמה ברצועת עזה הגיעה אל המקום האחרון.

✅ סגן נשיא ארה״ב לשעבר, מייק פנס: ״לישראל אין ברירה אלא לפלוש לרפיח ולצוּד ולהשמיד את חמאס, אחת ולתמיד. המלחמה צריכה להסתיים כשהמטרות הצבאיות של ישראל מושגות, וכל בני ערובה בבית - ולא רגע קודם״. (אריאל כהנא)

✅ נשיא ארה"ב ביידן נגד ההפגנות הפרו-פלסטיניות בקמפוסים: "הן לא שלוות וזה נגד החוק, יהודים מותקפים". בנאום ליום השואה הבהיר: "שנאת יהודים לא הסתיימה בסוף מלחמת העולם השנייה, והיא נשארה בליבם של יותר מדי אנשים בעולם. המחויבות שלי לביטחונה של ישראל כמדינה יהודית היא איתנה כברזל. לא ננוח עד שנשיב את כל החטופים הביתה"

✅ הנשיא ביידן: אנשים שוכחים את ה-7 באוקטובר, שוכחים שחמאס פתח במתקפת טרור ומחזיק חטופים - אני לא שכחתי. המחויבות שלי לביטחון ישראל היא ברזל, גם כשאיננו מסכימים.

✅ שני זנים חדשים של קורונה החלו להתפשט בארה"ב ובאירופה, ואחד מהם כבר הגיע גם לישראל. משרד הבריאות מבהיר: "אין שינוי במדיניות המשרד בנוגע למחלה"

צימוקים

 

✅ אסון בין הזמנים: בחוף הים הנפרד בבת ים טבע למוות חסיד גור תושב בני ברק בן 42.

✅ אתר ׳כיפה׳ בפרסום ראשון: הרב שמואל אליהו החליט להתמודד על תפקיד הראשון לציון. מקורביו החלו להכין את השטח.

✅ הבחירות לרבנות הראשית: חבר הגוף הבוחר, השר לשעבר מתן כהנא מתנער מוועדת רבני הציונות הדתית. בראיון לאבי מימרן בקול חי אמר הערב ״איני מחוייב לדילים של סמוטריץ'. אפגש עם  המועמדים השונים ואחליט באופן אישי״.

✅ בשבת הקרובה, היא שבת היסטורית, שלא התקיימה 7 שנים, שתאריך ההילולה של רבי ישעיה מקערסטיר זיע"א, חל בשבת.     אלפים רבים צפויים לשבות השבת באתרא קדישא דבעל ההילולה.

במדינת דימיוניה מעשה שהיה, כך היה

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
במדינת דמיוניה אירע אירוע שטלטל את המדינה כולה. אזרח שומר חוק שראה כיצד רכב עוקף רכבים ברחוב עמוס ותוך כדי כך פוגע ברכב אחר וממשיך בדרכו כאילו מאומה לא אירע, העיר ליושבי הרכב שהם פגעו ברכב אחר. יושבי הרכב זינקו ממנו, הציגו עצמם כבלשי משטרה ועצרו את המעיר להם, כהמעצר בוצע תוך הפעלת אלימות רבה. לאחר מעצרו, הוכנס האזרח לרכב הבלשים, הושכב על הכסא האחורי ואחד הבלשים התיישב עליו והחל להכותו עד זוב דם. אירוע מצמרר. הקורא הסביר משוכנע שהאירוע כזה יכול להתרחש במדינה לא מתוקנת, כזו שאנשי החוק שלה מורשים לעולל כל שמתחשק להם באזרח. באותה מידה של סבירות, הפיקוד הממונה על הבלשים האלימים לא הדיח אותם מתפקידם ולא השעה אותם. הרי כבר אמרנו, מדובר במדינה בה דם אזרחיה הפקר הוא.
 
המקרה הגיע לבית המשפט. בפסק דינם הרשיעו השופטים את הבלשים האלימים. במשפט נשמעו עדויותיהם של מפקדי המשטרה כי מדובר בבלשים מצטיינים, שאחד מהם משמש בתפקיד פיקודי בכיר ומפקדיו שבעי רצון ממנו מאוד. בית המשפט פסק את דינם וקיבל את הרשעתם. הדיון הבא נקבע לדיון בגזר הדין (לאלו שפחות מתמצאים. פסיקת בית המשפט נחלקת לשניים. בשלב הראשון מקבל בית המשפט עדים ומתייחס לאירוע עצמו. האם אכן נהגו השוטרים באלימות בלתי מוצדקת ובשלב הבא גוזר בית המשפט את דינו של הנאשם: מה המחיר שעליו לשלם על מעשיו.
 
בארצנו הקטנטונת מוכרים מקרים רבים, בהם אזרחים אלימים מכים ועורכים לינץ' באזרח שמעיר להם על חניה. אדם סביר מן היישוב שוקל שלש פעמים אם להעיר לנהג מתפרע, מחשש שזה יתגלה כעוד נהג אלים. אם אינך רואה בסביבה שוטר שאתה יכול לסמוך עליו שימנע את הלינץ' בך, סביר להניח שתשמור מרחק בטיחות ותמנע מהערה שעלולה להתגלות כהרת אסון.
 
אצלנו, לא היה עולה על הדעת לחשוש להעיר לשוטר. סוף סוף הוא אשר ממונה על החוק ומן הסתם יתנצל ויצטער על הרגע בו הרשה לעצמו לתקוף אזרח. מדינת חק, לא?
 
באותה מדינת דימיוניה, הדברים אינם פועלים כך. משהגיע של הטיעונים לעונש, עלו ובאו מפקדי המשטרה והעידו שהשוטרים החביבים, מגיני האזרחים ביום יום, הינם שוטרים מעולם ואין נגדם כל תלונה. יתר על כך, הרשעתם עלולה לעכב את קידומם במשטרה ולכן על בית המשפט להתחשב בדבר ולא לעונשם בחומרה.
 
בית המשפט נורמלי, היה הופך את הדברים ומסיק מהם שאם גם שוטר 'נורמלי' מסוגל לתקוף כך על שום דבר אזרח, מן הסתם צריך להחמיר מאוד בעונשו. לא יעלה על הדעת שאזרח יצטרך לפחד משוטרים, שמא אלימים הם. הטיעון שענישתם תהיה עצירה בקידומם היתה אמורה להעלות תמיהה רבתי בפי השופט: וכי יעלה על הדעת לקדם שוטרים שתוקפים סתם כך אזרח??
 
לא כך מתנהלים הדברים במדינת דימיוניה. שם החליט השופט שאכן צודקת הגישה של המשטרה וכי יש לפטור בכמעט כלום את השוטרים האלימים. בהתאם, פסק בית המשפט 120 שעות שירות לציבור לשוטר אחד ו 80 שעות שרות, לשוטר השני.
 
יתר על כן. בית המשפט החליט למחוק את הרשעת השוטרים, משום שהרשעתם עלולה לגרום להם עצירה בהמשך תקפידם. להוכחת חוסר העניין של השלטונות בביעור הרוע, הביא השופט את החלטת המשפטה שלא לפטר את השוטרים, או לפחות לשהותם. מכך הגיע השופט למסקנה שאין מדבור באירוע חמור וכי יש לבטל את הרשעתם.
 
כך, במקום שבית המשפט יגן על האזרחים מפני אלימים ובמקום שיחליט להענישם בחומרה רבה (שהאי אין הדבר הגיוני ששוטרים יתקפו אזרחים סתם כך, כי בא להם), פסק בית המשפט שין ההרשעה להימחק והשוטר הבכיר יוכל להמשיך בתפקידו הבכיר. בית המשפט אמנם לא פסק שעל המשטרה לקדם שוטרים אלימים, אבל לא צריך להיות גאון בשביל להבין שדם האזרחים הפקר. כה כתבה השופטת בפסק דינה "אמנם איני מזלזלת בחומרת המעשים, אבל פיטוריהם או הדחתם הינם ענישה לא מדיתית ולכן יש למחוק את הרשעתם". אלה שופטיך ישראל.
 
היכן הקצ'? איך יכול לקרות שבמדינת חוק יפקיר בית המשפט את אזרחיו לידיהם האלימות של הממונים על שלומו בטחונו??
 
הפתרון פשוט. מדובר באזרח חרדי. רק תארו לעצמכם מה היה קורה לו שוטר היה תוקף – גם בהתגרות האזרח – מפגין בכיכר קפלן. או אם היה מדובר באזרח ערבי.
 
מדינת דימיוניה/ישראל בחרה את דרכה. ועל בית משפט כזה אנחנו אמורים לסמוך.
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

חוק שכולו מונופול בין-חרדי


 יואלי ברים בגל"צ: זה חוק הסלולר שמקודם בכנסת

המפלגות החרדיות מקדמות בכל הכוח את חוק הסלולר שמעניק מונופול מוחלט לועדת הרבנים לענייני תקשורת על שוק הסלולר החרדי. ועדת הכלכלה דנה כעת בחוק החדש שגם מכשיר את קיומה של וועדה שתשלוט בפרט החרדי וגם קובע שחרדי שרוצה לעבור עם המספר שלו לגוף פיקוח אחר של רבנים, לא יוכל לעשות זאת. כלומר, מבלי שהוסמכה לכך מהציבור החרדי, ועדת  הרבנים לענייני תקשורת תהיה הבלעדית לשלוט במאות אלפי איש

 עוד סעיף הזוי בחוק: חרדי שרכש טלפון כשר, לא משנה מתי, החוק קובע שהוא הסמיך את ידיה של העמותה להיות הבעלים של המספר שלו, ולכן אם ירצה להתנייד לכשרות אחרת: המספר יילקח ממנו וכעבור כמה חודשים החשבון שלו ייסגר. בניגוד לכל אדם במדינה, שיכול להתנייד עם המספר שלו מחברה לחברה ככל שיחפוץ.

האם גורמים מיסיונרים חדרו לטבריה?


 בעקבות גל של הצבת פסלים ממש בטבריה רחמנא ליצלן, קריאה לרשויות המדינה לבדוק, האם גורמים מיסיונרים עומדים מאחורי הפרוייקטים ,

תרעומת ותיסכול בקרב הקהילה החרדית והדתית בטבריה, מכל המצב הזה, שאין טיפ טיפה היגיון ומחשבה, עם קצת רגישות לנושא הצדיקים בעיר,  שממש לאחרונה הוצבו פסלים של בעלי חיים, במקומות בולטים בעיר,

ולא רק שהציבו את הפסלים רחמנא ליצלן, גם הניחו אותם בכיכרות לא רחוק מקברות צדיקים [להבדיל אלף אלפי הבדלות], 

רבנים ביקשו מרשויות המדינה הרלוונטים, לבדוק אם מדובר בטעות אנוש מלווה בטיפשות, או במגמה של מיסיונרים מחו"ל לטמא את טבריה עם פסלים, בכל מקרה הם מבקשים מהמדינה, להסיר את אותם פסלים, 

והם ביקשו ממשרדי ממשלה רלוונטים, לבקש שתהיה שקיפות בנושא לציבור, והאם יש מגמה של ארגונים מיסיונרים מחו"ל בדבר הזדון הזה,

תקופת מבחנים בישיבות, זכרונות תשמ"ז

 

לקראת תקופת מבחנים בישיבות ולנוכח השיח בקבוצה נזכרתי ורשמתי.
בזמנו, שנת תשמ"ז, סיימנו 3 שנות לימוד במתיבתא תורה תמימה, ו"יצאנו לעולם", לחפש ישיבות, לא המשיכו שם ישיבה ישיבה גדולה.

ישיבת ברסלב בני ברק היה נחשב אצל הרבה ברסלבר, כשטיבל לבחורים שבורי לב, שמתחזקים בליקוטי תפילות, התבודדות ואזמרה.
הטובים הלכו לטשעבין, שם גם למד אבא שלי רבי חיים בורשטיין ז"ל ואחי הגדול.

יום אחד, בתקופת המבחנים, חודש תמוז, הגיע המגיד שיעור הבלתי נשכח, ר' נפתלי צבי לינדר, שיח'.
אדם עקבי ועם משמעת ברזל, מעולם לא איחר, ואפילו ימי מחלתו קרו רק בחופש, כך הגוף שלו חונך.
והוא החל לתת לנו דרשה שלא מהמנין.
אינני מאמין, ואני דן לכף זכות!! רעם.

בחורים כאן ענו לשאלות  שנשאלו על חבריהם, במידה כזאת שמשגיחי ישיבות מסרבים להכניס אותם אליהם!!
דהיינו?
האם פלוני חברך לספסל הלימודים מגיע בזמן?
ברוב המקרים כן.
האם הוא מצויין בלימודים?
רגיל.
האם הוא בעל מידות טובות?
נראה לי.

וזעק:
אלו תשובות שבמונחים והשפה של היום מתפרשים כך, שהבחור הזה מגיע אחת לשבוע לישיבה, שנוא על כולם בגלל תכונות שליליות ולא יודע צורת אות!!

והמשיך: 
הייתי עד למשגיח בישיבה קטנה שרצה להכניס בחור מאצלם לישיבה גדולה, וכך תיאר את הבחור: הוא עוד יכנס בשרשרת גדולי הדורות!
הוא יהיה דוגמא לכל הישיבה כולל הכיתות הגדולות ממנו!
היה מדובר בבחור בינוני.
הוא התקבל.

הבנו את המסר,קלטנו משך חיינו את הטרמינולוגיה, ואיך דברים עובדים.

אני וחברי שמעון נחמן קרמר, חפשנו גם ישיבה גדולה.
ב"ה לשנינו לא חסר ראש מבריק, ידע בגמרא, והליכות עולם.

לא הלך!!
החלטנו לנסות להתקבל בישיבת קמניץ, במבנה הישן.
"הישיבה" הייתה מורכבת מ30 בחורים בלבד, מנין לשיעור, מנין לשיעור, לעומת זאת היא התברכה ב2 ראשי ישיבות, הרב שיינר וליכטנשטיין.
שניהם קבלו אותנו במאור פנים, הוצרכנו להיבחן אצל שניהם (מי שמכיר את דברי ימי וולוז'ין העליזים עם המחלוקת בין אנשי הנצי"ב לבין ר' חיים מבריסק, שהיום פונוביז' מחבלים שונאים, זה משחק לעומת אז, מבין למה  צריך להיבחן אצל 2 ראשי הישיבות)
כיפת קטיפה סטייל הרב אזרחי לראשם, שולחן עמוס בספרים, וחיוך עם הזמנה ותארים: 
חשובער בחור, היכן כתוב בגמרא כך וכך?
בסופו של דבר, היותנו חסידי ברסלב עמד בעוכרינו, ולא התקבלנו להשלים מנין בשיעור א' קמניץ תשמ"ז.

בימים ההם, ישיבת באר יעקב,  הישיבה המוסרית המפורסמת שהרב וולבא היה הדמות ור' משה שמול שפירא היה הראש ישיבה, גבה טורא ביניהם, והרב שפירא עזב את העיירה ושכר בשכונת הר נוף, החדשה הבלתי מאוכלסת כמעט, כמה דירות, לישיבה, פנימיה וחדר אוכל.
לשם התקבלנו יחד עם ריבלין אחד.

הגעתי עם חפצי, משגיח עם כיפה גבוהה ומודעות עצמית גבוהה יותר, של "משגיח בשרשרת הדורות", הראה לנו את החדר שלנו והפינה בסבר פנים יפות.

בערב, סיימנו את היום הראשון אלול ואני פונה לפנימיה, הוכיתי בשוק! 
האמבטיה מליאה שמפו,  סבונים, תכשירי גילוח, קרם גילוח, דורדורנט, ג'ל שיער, אפטרשייב, מכל סוג כמה מינים.
בחורים שמים יפה תכיפה על הכיסא, והולכים לישון, רחוצים, גלוחים, מבושמים.
ואני אנא אני בא...
למחרת מתחילים שניים אוחזין,
נער מתקיף ישר בקושיה,  לא הבנתי מה הוא רוצה??
פתאום חששתי שעבדו עלי במתיבתא ברסלב, וסיבבוני בכחש, ואני עם הארץ, שהרי אינני מבין קושיא של נער!!!
המג"ש הביא חידושים, שהיו לי לפלא.
בהמשך הסתבר שהקושיא הייתה מופרכת מתחילתה, זה למה לא הבנתי. 
החידושים של המג"ש, פשוט יובאו מדף ט' .
שבועיים גג הצלחתנו להחזיק מעמד שם.
 
בהפסקות רצנו כל המדרגות הרבות מלמעלה הר נוף לבית המדרש בוסטון, שם היה מזגן ו... ספרי רבינו!!!
רק אז התחלתי להבין מה יש לנו!!!
מאחר שנולדתי וגדלתי רק בברסלב, לא יצא לי להבין מה זה מדבר רוחני צחיח.
בחצי חודש אלול עזבתי את בגדי בידם ונסתי על נפשי משם.
לאן?
לברסלב בני ברק.
איך?
כי היה הייתי משמש אצל ר' יעקב מאיר ואמרו לי לפליאתי, שהוא ממליץ ללמוד בברסלב בני ברק!?
רצתי בבת אחת את כל המדרגות עד לביתו למעלה.
 דפיקה בדלת.
הוא פותח,  אני יורה שאלה במפתן הדלת, בלי להיכנס אפילו:
זה נכון???
כן!
אמרתי שלום, רצתי להכין מזוודה ובא' חשוון נכנסתי בשמחה לברסלב בני ברק.
שיעוריו של רבי פנחס שרייבר ראש הישיבה, לא נפלו ברמתם מראשי הישיבה הקודמים שהייתי שם.

יצחק פינדרוס, בדיון על הקומה הכשרה בכנסת


 יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס, בדיון על הקומה הכשרה בכנסת: "באה קבוצה ואומרת אנחנו רוצים משהו מסוים, אבל באים "בעלי זכויות האזרח בכנסת" ואומרים : אין לכם את הזכות לקבוע את הכללים. באיזו זכות הרוב הליברלי במדינת ישראל וכופה אורח חיים מסוים על אנשים בסלון הפרטי שלהם?!"

הגנב של בני ברק נמצא מת בבני ברק

הקלה גדולה בבני ברק: הגנב הערבי איברהים צליח'ת שהיה ידוע כגנב גדול בבני ברק ודרוש לחקירה מספר פעמים, נמצא היום מת בתוך בניין ברחוב ירושלים בעיר, הגנב אותר בחדר המדרגות ככה"נ במהלך ניסיון פריצה נוסף לדירה, הוא קיבל דום לב ומת במקום, צוותי משטרה וזק"א  ת"א הגיעו לפנות את גופתו מהזירה. (ידיעות בני ברק)

 

משה גפני הבוקר: "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים


 ‏יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הבוקר: "משרד האוצר לא עושה שום דבר בנושא העלאת המחירים, גם לא משרד הכלכלה. הממשלה נחלה כישלון  מוחלט בנושא הזה! אנשים לא גומרים את החודש, משפחות קורסות מיוקר המחיה הגואה"

ממשיכים בתנופת ההשתלות

 
ממשיכים בתנופת ההשתלות 
ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב.
ממשיכים בכוחות מוגברים בהצלת חיים. והיום יהיו השתלות נוספות ששתיים מתוכם השתלת שרשרת.
ביום שלישי כ"ט בניסן תשפ"ד,  7 במאי 2024, יתקיימו ההשתלות הבאות
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של
🟢1️⃣🟣
בבית החולים שיבא בתל השומר
החולה, צעיר תושב המרכז
דוד חי דניאל בן אילנה
והתורמת היקרה, תושבת איזור ירושלים, שבעלה גם הוא תרם כליה
רחל בת ציפורה
🟢2️⃣🔴3️⃣🔵
בבית החולים איכילוב בתל אביב
החולה, צעיר תושב הצפון
דרור בן אסתר
והתורם היקר, שהגיע לתרום למכר אך לא התאים לו 
החפץ בעילום שם
החולה, תושב המרכז העוסק במשפטים
איתי אהרן בן שרה
והתורם היקר, תושב ירושלים העוסק ברפואה 
אריאל בן שרה
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל
בתפילה לשלום החיילים ובכללם תורמי הכליה היקרים ובני משפחותיהם,
ולהחזרת החטופים

יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם,
רחל הבר
וצוות מתנת חיים

שתי כותרות- כל מילה מיותרת


 אלישע ירד:
שתי כותרות מהיום.
מחבל נוח'בה - אל מול יהודי שחיסל מחבל נוח'בה.
כל מילה מיותרת.


גבריאל אטאל, ראש ממשלת צרפת, בנאום יוצא דופן, מגן על מדינת ישראל


 צפייה חובה: גבריאל אטאל, ראש ממשלת צרפת, בנאום יוצא דופן, מגן על מדינת ישראל - ויוצא בחריפות נגד מפלגות השמאל במדינה, על הגיבוי שלהם לחמאס.

איש העסקים זיו קיפר המחזיק באזרחות רוסית, ישראלית וקנדית, נרצח הבוקר בידי אלמונים באיזור אלסנדריה


 רשת אל ערבייה: איש העסקים זיו קיפר המחזיק באזרחות רוסית, ישראלית וקנדית, נרצח הבוקר בידי אלמונים באיזור אלסנדריה

היום כולם מבינים את זה


היום כולם מבינים את זה.... חודש טוב וניצחון מוחלט על האויב הנאצי ימ"ש

"היום בתניא" יום ג' כ"ט ניסן


 "היום בתניא" יום ג' כ"ט ניסן
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק מ"ד  (אמצע עמוד ס"ג)
שנה מעוברת

כאהבת הבן לאביו:
המדרגה השניה הכלולה מהאהבה רבה ואהבת עולם, היא האהבה לה' הדומה לאהבת הבן את אביו. המוכרת כאהבה שאפינה את משה רבנו (הרעיא מהימנא של ישראל), שהיתה (כתרגום הזהר): "כבן המשתדל למען אביו ואמו, האוהבם יותר מאשר את עצמו ונפשו ורוחו".
אדמו"ר הזקן מדגיש, כי אהבה זו גדולה מהאהבה שבבחינת "נפשי איויתיך". אולם גם היא ירושה לנו מאבותינו.
ואף שמצד עצמה מסותרת היא בנפש היהודי, הרי שקרוב הדבר לכל אחד לעוררה. שכן "אב אחד לכולנו" (למשה ולישראל)  - כך שאהבת משה להקב"ה (שהיא כבן האוהב את אביו),  שיכת גם "בכל נפש מישראל".
...
להיות כמשה?:
היתכן שכל יהודי יוכל לאהוב את ה' כמשה?
כן!  בתיקוני הזהר מובא, שהתפשטות ממשה, ישנה בכל דור ודור בששים רבוא נשמות ישראל,  להאיר להם.
נכון שההארה הנמשכת ממשה לכל יהודי, היא רק "אפס קצהו ושמץ מרב טובו ואורו" של משה. בכל זאת, עצם הימצאותה של הארה זו בכל אחד, נותנת לו את הכח להשיג את האהבה שהיא "כבן  האוהב את אביו", כאהבתו של משה.
...
הבאת האהבה לידי גילוי:
הדרך שבה ניתן לעורר את האהבה שלפנינו (ממצבה בו היא מסותרת בנפש בהעלם גדול) ולהביאה לידי גילוי בפועל, היא, לדבר אודות דבר זה ובקול.
כאשר האדם יעמיק במחשבתו (על ידי דיבורו ובקול), שהקב"ה "חיי החיים אין סוף ברוך הוא" הוא "אבינו ממש האמיתי ומקור חיינו". ובהתאם, הוא גם יעורר אליו יתברך תמיד (בדבור ובקול) את האהבה לה' שתהיה אצלו כאהבת הבן אל האב.
הנה, "כשירגיל את עצמו כן תמיד הרי ההרגל נעשה טבע" - ואהבתו זו להקב"ה תהיה אצלו בפועל ובגלוי  כדבר טבעי.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

ווארטים

 

📌 ‏ביידן מתקשר לנתניהו: 
ביידן: מה קורה אני מבקש לדעת 
נתניהו: כפי שביקשת לא נכנסים לחיפה. 
ביידן: מעולה.

📌 מתווך בעזה מראה דירה לקונה ואומר לו: הדירה עם נוף לים..הלקוח: איפה הנוף אני רואה בניין.
המתווך: תן לזה רבע שעה

📌 "ויכבד השם את לב חמאס...
וידבר השם אל ביבי לאמור
הכה תכה בהם עד חורמה .. כי אני הכבדתי את ליבם למען שיתי בהם מכותי ...ולמען עשות מופתי בארץ וידעתם כי אני השם אלוקי ישראל.
לא תירא מהם ולא מאומות העולם.
ויאמר השם לגלנט .. אמור להרצי ויכה בחמאס שוק על ירך. והיכיתם בהם ובמשגריהם... והישמדתם את שמם מתחת השמים... וידעתם כי אין כמוני בכל הארץ"
(חרבות ברזל פרק ב פסוק כו)

📌 מספרים על אחד האדמו"רים שליט"א ששוהה בימים אלו באחוזת נופש מפוארת באירופה
נכנסו וסיפרו לו, על הקרבות בארץ ישראל, על הטילים, על האזעקות, על החרדות, על ההרוגים ועל הפצועים.
נאנח האדמו"ר שליט"א, נשא כפיו השמימה והכריז בזעקה כחוני המעגל בשעתו: "רבונו של עולם, איני זז מכאן עד שתגמר המלחמה"....

דברי רשכבה"ג מרן גאון ישראל שליט"א לועידה השנתית של 'לב שומע'


 דברי רשכבה"ג מרן גאון ישראל שליט"א לועידה השנתית של 'לב שומע' שהובאו היום במרכז המעמד

רבני רכסים עלו אמש למעונו של רשכבה"ג מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו


רבני רכסים הגר"י יעקובי הגר"מ שכטר והגר"י שמואלי יחד עם ראש המועצה הרב יצחק רייך עלו אמש למעונו של רשכבה"ג מרן גאון ישראל הגר"ד לנדו להתייעצות נרחבת וממושכת בעיניני הישוב רכסים

כ"ק גאב"ד ערלוי בני ברק בניחום אבלים אצל אב"ד שטפנשט נראה הרה"ח ראובן צביאלי


 כ"ק גאב"ד ערלוי בני ברק בניחום אבלים אצל אב"ד שטפנשט נראה הרה"ח ראובן צביאלי

בכירי ש״ס בני ברק בבר מצווה לבנו של הרב הגאון יוסף שושן


 בכירי ש״ס בני ברק בבר מצווה לבנו של הרב הגאון יוסף שושן באולמי אור מרדכי  בעיר

הרב גלויברמן בניחום אבלים בקרית שמואל חיפה אצל הרב נתן אוירכמן שליח הרבי בעכו והסביבה


 בניחום אבלים בקרית שמואל חיפה אצל הרב נתן אוירכמן שליח הרבי בעכו והסביבה ובני משפחתו שיחיו,  על פטירת האישה/ אם המשפחה מרת אילנה ע"ה

תושבי אזור בנימין חוסמים כוחות משטרה ומנהל אזרחי ומבעירים צמיגים


 חזקי ברוך: תושבי אזור בנימין חוסמים כוחות משטרה ומנהל אזרחי ומבעירים צמיגים 

במטרה למנוע הרס בגבעת אור מאיר בבנימין. 
בתגובה לציוץ של חזקי ברוך:
> בדקות האחרונות הגיעו שוב פקחי המנהל האזרחי בליווי כוחות הביטחון לבצע פעולות אכיפה בגבעת אור מאיר בנימין.

> הפינוי מתבצע לאחר שאמש הגיעו אנשי יחידת הפיקוח וכוחות הביטחון והרסו את המבנים ונעצרו 3 תושבים ו-30 עוכבו, אך הבוקר חזרו תושבי הגבעה ונכנסו שוב למקום.

תיעוד מזעזע - בלשי משטרה ללא תג זיהוי עוצרים באלימות קשה


 תיעוד מזעזע - בלשי משטרה  ללא תג זיהוי עוצרים באלימות קשה מאוד ואף שוברים את ידו של ילדדדד קטן שהפגין מול משאיות הסיוע של חמאס

רעיונות עזרה לנהג משאית


 פעיל ימין מנסה "להציע רעיונות" עזרה לנהג משאית לאחר שהשביתו  אותה בדרכה לעזה

הפגיעה במטולה


 4 טילי נ״ט שיגר חזבאללה בשעה האחרונה, שניים לשתולה ושניים למטולה. יש פגיעות ישירות בבתים ונזק רב, אך ללא נפגעים. (בתמונה: הפגיעה במטולה כפי שצולמה מהצד הלבנוני)

המוסלמים מכים נוצרים בבלגיה


 בלגיה 🇧🇪 תם עידן אירופה הקלאסית!
מהגרים מכים אזרח בלגי נוצרי.  אם אזרחי אירופה הנוצריים הקלאסים חושבים שהברברים היסלמיסים לא יפגעו בהם חחח הם חיים בסרט, תוכלו את הדייסה שלכם, עוד תתחננו למדינת ישראל לסייע לכם לטפל באיסלמזציה! ברוכים הבאים לעולם שכולו ברברים .כידוע בלגיה מפוצצת ב isis. בעתיד הם ירצחו את הילדות שלכם, בגלל חוסר צניעות  ברחובות.

סוכלה העברת אמצעי לחימה מאיראן לידי גורמי טרור בשטחי ישראל


 בלוג המודיעין אינטלי טיימס: הערב אנחנו חושפים כי בתקיפה ביום חמישי (2.05) בפאתי דמשק, סוכלה העברת אמצעי לחימה מאיראן לידי גורמי טרור בשטחי ישראל. מדובר בתקיפה ראשונה נגד תשתיות איראניות בדמשק מאז חיסולו ב-1.04 של הגנרל חסן מהדווי - מפקד כוחות "קודס" בסוריה ולבנון .


תהילים היומי


 בצער רב התקבלה הידיעה על פטירתה הפתאומית של האישה הצעירה מרת חנה דייטש ע"ה - בת הזקונים של האדמו"ר מספינקא (דונולו) וכלתו של הגאון רבי מתתיהו דייטש רבה של רמת שלמה,  נפטרה בגיל 30 לאחר שלא התעוררה משנתה

קריאת ולימוד ה' פסוקים מספר דברים על פי הנהגת כבוד האדמו"ר:

 
יום שלישי כט ניסן:     

{יט} כִּֽי-תָצ֣וּר אֶל-עִיר֩ יָמִ֨ים רַבִּ֜ים לְֽהִלָּחֵ֧ם עָלֶ֣יהָ לְתָפְשָׂ֗הּ לֹֽא-תַשְׁחִ֤ית אֶת-עֵצָהּ֙ לִנְדֹּ֤חַ עָלָיו֙ גַּרְזֶ֔ן כִּ֚י מִמֶּ֣נּוּ תֹאכֵ֔ל וְאֹת֖וֹ לֹ֣א תִכְרֹ֑ת כִּ֤י הָֽאָדָם֙ עֵ֣ץ הַשָּׂדֶ֔ה לָבֹ֥א מִפָּנֶ֖יךָ בַּמָּצֽוֹר:  {כ} רַ֞ק עֵ֣ץ אֲשֶׁר-תֵּדַ֗ע כִּ֣י-לֹא-עֵ֤ץ מַֽאֲכָל֙ ה֔וּא אֹת֥וֹ תַשְׁחִ֖ית וְכָרָ֑תָּ וּבָנִ֣יתָ מָצ֗וֹר עַל-הָעִיר֙ אֲשֶׁר-הִוא֙ עֹשָׂ֧ה עִמְּךָ֛ מִלְחָמָ֖ה עַ֥ד רִדְתָּֽהּ: {א} כִּֽי-יִמָּצֵ֣א חָלָ֗ל בַּֽאֲדָמָה֙ אֲשֶׁר֩ יְהֹוָ֨ה אֱלֹהֶ֜יךָ נֹתֵ֤ן לְךָ֙ לְרִשְׁתָּ֔הּ נֹפֵ֖ל בַּשָּׂדֶ֑ה לֹ֥א נוֹדַ֖ע מִ֥י הִכָּֽהוּ:  {ב} וְיָֽצְא֥וּ זְקֵנֶ֖יךָ וְשֹֽׁפְטֶ֑יךָ וּמָֽדְדוּ֙ אֶל-הֶ֣עָרִ֔ים אֲשֶׁ֖ר סְבִיבֹ֥ת הֶֽחָלָֽל:  {ג} וְהָיָ֣ה הָעִ֔יר הַקְּרֹבָ֖ה אֶל-הֶֽחָלָ֑ל וְלָֽקְח֡וּ זִקְנֵי֩ הָעִ֨יר הַהִ֜וא עֶגְלַ֣ת בָּקָ֗ר אֲשֶׁ֤ר לֹֽא-עֻבַּד֙ בָּ֔הּ אֲשֶׁ֥ר לֹא-מָֽשְׁכָ֖ה בְּעֹֽל:   

סגולה גדולה לקרוא מידי יום את הפסוק הבא: "כִּי תִקְצֹר קְצִירְךָ בְשָׂדֶךָ וְשָׁכַחְתָּ עֹמֶר בַּשָּׂדֶה לֹא תָשׁוּב לְקַחְתּוֹ לַגֵּר לַיָּתוֹם וְלָאַלְמָנָה יִהְיֶה לְמַעַן יְבָרֶכְךָ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּכֹל מַעֲשֵׂה יָדֶיךָ"