דפים

יום שישי, 27 בספטמבר 2024

הרבנים אשמים בגללם מעגנים והילדים סובלים!!!


בכל תקופה הנושא עולה שוב לסדר היום, ועתה סוערות הרוחות על היתר מאה רבנים שנתנו לאברך שהצליח לעבוד חזק על הרבנים שמאמינים כי אמרו להם את האמת, ולכאורה בצדק מפני שאין לדיין אלא מה שעיניו רואות. אבל האם זו האמת? בהחלט לא, מי שילמד את מה שקורה בסכסוכים בין בני זוג, ימצא כי חלק גדול מן הקורה היא באשמת הרבנים. כל צד רץ לרב שלו שתומך בו, וככה כולם 'צודקים' ואז מניפים שמות של 'רבנים' ומכתבים הניצבים לצידם, כאשר האמת היא שונה ואחרת. האדם עושה מה שעושה רק בגלל שהוא יודע כי ימצא מי שיסייע לו בכך, מי שיידע כי אין כל סיכוי שרבנים יסייעו לו במצב שלו, חייב יהיה לעשות צעדים מסוג אחר שגם אם הם כואבים אבל לפחות לא תתן לענין להיסחב

אחד הדברים הקשים ביותר בסכסוכים האלו שהם נמשכים שנים, גם אם נכון שאי אפשר להוציא את השנאה שיש מזה לזו וזו לזה, חייב היה להיות סדר ותקנון בעניין. כמו שיש שולחן ערוך בכל תחום כך גם בעניינים האלו חייבים להתקין שולחן ערוך מיוחד על פי החיים בימינו על מה רבים ומה חייבים לעשות במצב הזה. השיטה הקיימת לפיו רצים לבתי הדין לא עובד, מפני שלא סומכים על ישרות הדיינים, מי שמפסיד טוען כי קנו את הדיינים, או שהייתה להם נטיה למישהו, אין בית דין אחד ויחיד שאפשר יהיה לומר עליו כי הוא מקובל על כולם. אולי אם ימנו בית דין מיוחד של מי שאינם רבנים חרדים ואין להם שום קשר עם הציבור החרדי והחסידי, מי שאי אפשר לקנות ולשחד אותם דבר שקשה להאמין ששייך בדרך הזו, רואים שמשה רבנו לא מצא שונאי בצע, ולכן רצים לבתי המשפט ואז הצד השני צועק כי מדובר בערכאות, ולא אפתיע אותכם כי הרוב שפונים לערכאות עושים זאת עם היתר בית דין

הנושא הזה חייב להתפצל לכמה חלקים כאשר שניים מהם הכי קשים. הראשון ולפני הכל סבל הילדים, והאחר העגינות של שני הצדדים, לאלו חייבים למצוא פתרון מידי על ידי הסכמה של כל הרבנים מכל החוגים והעדות מבלי שחלילה פוגעים בצד כלשהו. להתדיין אפשר גם אחר כך, חייבים לקחת בחשבון שכל כך הרבה ילדים מסתובבים עם צלקות בלב ממלחמת ההורים, כל כך הרבה ילדים אינם יכולים להתרכז בלימוד בחיידר ובישיבות ובבתי הספר בגלל המריבות של ההורים, הם נושאים זאת בכל חייהם, ומי מתיר לרבנים לאפשר מלחמות כאלו להתייצב לצד כלשהו, מבלי שהם מבטיחים קודם ולפני הכל שמבטיחים שהילדים יהיו מחוץ לתמונה

לא שמעתי אפילו פעם אחד שאדמורי"ם ורבנים יזעקו בשבת הגדול ובשבת שובה על שפיכת דם הילדים בסכסוכי הורים, ומזהירים את הרבנים שלא יתנו יד לצד כלשהו לפני שלא עושים הכל שהילדים לא יהיו צד בעניין, ואין דבר כזה פירוד ההורים מהילדים. רק במקרה של סכנה פיזית חייבים לטפל בעניין אחרת. - במקרה הזה היו טענות קשות, שנדלג עליהם כרגע בתקוה שיעשו סוף לסכסוך - אבל בשל סכסוך בין הורים בלבד, הורה שלא מבטיח כי הילדים לא יהיו חלק מזה מפסיד אוטומטית

לא מצאנו בהלכה כשבעל אומר על אשתו מאוסה עלי שמותר בשל כך לשפוך את דם הילדים, ומה קודם למה? אם אין ילדים או אחרי שהילדים כבר עזבו את הבית חצי צרה, אבל ברוב הסכסוכים כשעוסקים בעגונים ועגונות מדובר בילדים שמעורבים שם. נכון שיש מקרים היכן שאין ילדים כבמקרה אותו ראש ישיבה ידוע שאשתו הראשונה עד היום הזה לא מוכנה לקבל גט שזה ענין אחר, מפני שהוא הפקיד גט והיא יכולה לקחת את הגט מתי שתרצה. הסדר הזה של משחקים עם גיטין אצל רבנים ולא לתת אותם לאשה בשל טריקים כמו אלו שהבעל רוצה שישלחו את הילדים לפסיכולוג להוציא מהם את השנאה לאבא, ורק אז אם זה יצליח הוא יסכים לתת לה גט. בצורה שכזו אף אישה לא תקבל גט לעולם, מפני שתמיד הבעל יטען כי הוא מרגיש שהילדים לא אוהבים אותו מספיק בגלל מה שהאשה החדירה בהם

מי שילמד את מה שקורה בפרשה הנוכחית, הרבנים מצדיקים לא לתת לה גט למרות שהבעל קיבל היתר מאה רבנים, הרבנים כותבים כי האשה חייבת לשלוח את הילדים לפסיכולוג להוציא מהם את שנאתם לאבא, ואז האבא יטען כי הוא עדיין מרגיש שאינם אוהבים אותו. ושימו לב, אם הוא מקבל לכיסו כמה מיליונים הוא נותן את הגט באותו יום, ולא צריך עוד פסיכולוגים לרפאות את הילדים

הרבנים שנתנו יד לכך גורמים למצב הזה להתפתח, ילמדו מהם וימצאו טריקים איך לעגן אישה לכל חייה, ואת זה חייבים לעצור. במקרה שלפנינו המאבק הוא על כסף בלבד ולא יותר מזה, מפני שאם הכסף היה מגיע לידיו הוא היה נותן גט מיד. כאן חייבים לקחת בחשבון שאם היה מדובר במי שאין לאבא כסף, בשל כך האשה תשאר עגונה כל חייה?

העניין אינו הלכתי כלל, מציאות היא שלשני הצדדים יש רבנים שתומכים בהם, ובמצב הזה נילחם כל החיים, האם זהו התכלית, וכך תיראה היהדות החרדית? חייבים למצוא דרך ותקנון קבוע למצבים כאלו מבלי שזה יהיה תלוי בבעל או באשה. אם כי נכון שהלכתית אי אפשר לכפות גט, מפני שאז זה יהיה גט מעושה ולא כשר. הפתרון למצב הזה הוא, לאסור את ההיתר מאה רבנים, ואז אם הבעל ירצה להתחתן הוא יוכל לעשות זאת רק אם יתן גט בידה של האשה ולא ימסור לרב הטוען כי איבד את הגט כפי שעשו במקרה הזה

לשני הצדדים תומכים מבני קהילתם, ככה שזה הופך יותר לפוליטי קהילתי מאשר הלכתי, האם נסכים כי בכל סכסוך בין בעל לאשה הקהילות ילחמו זה בזה למען הצד שלהם? נכון שקשה מאוד לפתור את הבעיה, ובכל זאת הרבנים חייבים להיות חכמים יותר ולמצוא פתרונות ולא לגרום לענין להסתבך הרבה יותר כפי שזה נעשה כאן מאבק הנמשך שנים ומי יודע עוד כמה זה ימשך

פתרון העניין הוא בידי הרבנים בלבד ולא בידי הזוג שלא יוכל להגיע להסדר בשל הפצע שלא יגליד בשל מאבק של הרבה שנים, במקום להיאבק בצד חייבים להיאבק ברבנים מפני שזה בידיהם, הם היכולים לפתור בעיות כאלו, כאשר יפשרו, ויכריעו בדרך שכל צד יוכל לצאת מן העניין לא שלם, אבל לפחות עם הרגשה שלא הפסיד. במאבק הנוכחי כל צד מבקש לנצח, וככה זה ימשך בלי סוף, ומי שמשלמים את המחיר הם הילדים הסובלים סבל בל יתואר בגלל שני ההורים לא רק בגלל צד אחד. הטענה כי האמא נגד האבא, והאם האבא לא דיבר עם הילדים נגד האמא? בית המשפט הורה שהילדים יהיו אצל האמא, ובגיל 16 כל ילד יחליט לעצמו. ומדוע פסיכולוג רק להוציא שנאה נגד האבא, ומה עם השנאה נגד האמא שהחדיר האבא בילדים זה כן בסדר?

מדובר בצרה צרורה שחייבים לעשות לזה סוף. הרבנים לא משתדלים מפני שזה מביא להם הרבה פרנסה, אם התהליך יהיה קצר הם לא יעשו מה שהם עושים היום. חייבים להקים בתי דין מפשרים שאינם לוקחים כסף בכלל, אולי אז לא יהיה עניין לרבנים לסחוב. אני מעלה כאן רק רעיונות, הרבנים הם אלו שצריכים למצוא את הפתרונות לבעיות כאלו. תפקידו של רב זה לא רק לעשות כסף, התפקיד המקורי קשה, הוא חייב לחפש כל דרך להשכין שלום או לפשר ולגמור עם העניין. על פי מה שקרה בשנים האחרונות בתיק הזה כל צד עם הרבנים שלו נלחמו נגד הרבנים מהצד האחר, ולאן נגיע

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.