דפים

יום שישי, 27 בספטמבר 2024

חקירת ענק על שחיתות בבני ברק


 חקירת ענק בעיריית בני ברק

חשיפת "מרכז הנדל"ן": הרשות לאכיפה במקרקעין מנהלת בשבועות האחרונים חקירה אינטנסיבית בעיריית בני ברק, במסגרתה נחקרה באזהרה שורת בכירים בעירייה. בין היתר נחקר היתר בנייה לא חוקי שעליו חתום ראש העירייה. תגובת עיריית בני ברק: "מאז כניסת ראש העיר הנוכחי לתפקידו, הגברנו משמעותית את האכיפה"

נמרוד בוסו
 | 
מרכז הנדל''ן | 
פורסם 17:49 26.09.24 
 
במהלך השבועות האחרונים הרשות לאכיפה במקרקעין מנהלת חקירה מעמיקה בעיריית בני ברק, שבמסגרתה נלקחו לחקירה תחת אזהרה עשרות אנשי נדל"ן ובעלי תפקידים ציבוריים בעיר - כך חושף הבוקר (ה') מרכז הנדל"ן. בין הנחקרים נמנים חברי מועצה, עובדי עירייה, וכן אדריכלים פרטיים הפועלים מול העירייה.

על הנחקרים נמנה בין היתר מנחם שפירא, המשמש כיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה וגם כממלא מקום ראש העירייה; מהנדס העיר ערן וקסלר; מהנדס העיר לשעבר ישראל קשטן; ורות מוזס, סגנית מהנדס העיר. חקירת הרשות מתמקדת בכמה מקרים בולטים של הפרות בתחום התכנון והבנייה בעיר, חלקם זכו לחשיפה בתקשורת במהלך החודשים האחרונים.

אחד המקרים המדוברים הוא היתר הבנייה שניתן באופן לא חוקי לפרויקט תמ"א 38 של חברת נופי השחר ברחוב אנילביץ. ביולי 2022 אושר לנופי השחר היתר בנייה שאינו עולה בקנה אחד עם החלטות הוועדה המקומית, ואפשר את בניית "חצרות" המגיעות עד לקו הגבול של המגרש, דבר שפוגע בבתי השכנים הסמוכים. היתר זה סותר את התוכנית המאושרת ולא מתיישב עם החלטות הוועדה, כך שהשכנים שנפגעו מהבנייה לא יכלו להגיש התנגדות.


על ההיתר שניתן חתמו ישראל קשטן, שכיהן אז כמהנדס העיר, וחנוך זייברט, ששימש באותה תקופה כסגן ראש העיר וכיו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה והיום מכהן כראש העיר. הפרשה פורסמה לאחרונה ב"כלכליסט" והוזכרה בהחלטה חריפה של ועדת הערר המחוזית שניתנה לפני כשלושה חודשים.

בהחלטת ועדת הערר, בראשות עו"ד יפעת בן אריה שטיינברג, נכתב כי מדובר ב"מקרה חמור של תכנון ורישוי בלתי חוקיים", שהובילו להקמת מבנה הכולל בנייה משמעותית במרווחים בין קווי הבניין והמגרש, דבר שלא נידון ולא אושר על ידי הוועדה המקומית. הוועדה הורתה על ביטול ההיתר הבלתי חוקי ועל הריסת החצרות שנבנו על גבול המגרש.

בכתבה ב"כלכליסט" הוזכר כי הרב יעקב רוזנשטיין, בעל חברת נופי השחר, הוא אישיות מקושרת היטב בצמרת ההנהגה החרדית, ששימש במשך כ-25 שנים כעוזרו ודוברו של הרב אהרון יהודה ליב שטיינמן, וכן כדובר ועוזר של חברי הכנסת משה גפני ושמואל הלפרט.

נושא נוסף שנמצא בחקירת הרשות הוא השתלטות על שטחי ציבור בבני ברק, כמו גינות ורחבות ציבוריות, על ידי גורמים פרטיים ועמותות. חבר מועצת העיר יעקב וידר (ליכוד), המכהן כאופוזיציונר היחיד במועצה, התראיין ל"מרכז הנדל"ן" ואמר: "בעיר ישנם עשרות מקרים של השתלטות על שטחים ירוקים, שלפתע מוקמים עליהם קרוואנים, והכל נעשה על ידי גורמים שיש להם קשרים בעירייה".

מעיריית בני ברק נמסר בתגובה: "עיריית בני ברק, נבחריה ועובדיה משתפים פעולה באופן מלא עם כל בדיקה או חקירה. אנו בטוחים שעם סיום ההליכים יתברר כי פעולות העירייה היו תקינות. נציין כי מאז כניסתו של ראש העיר לתפקידו, הגברנו משמעותית את האכיפה וההריסה כנגד בנייה בלתי חוקית, תופעה שהיא בעיה כלל-ארצית ולא ייחודית לבני ברק בלבד".

הרשות לאכיפה במקרקעין מסרה כי היא מנהלת חקירה בענייני עבירות תכנון ובנייה בעיריית בני ברק, הכוללת חקירה תחת אזהרה של כמה בעלי תפקידים בוועדה המקומית.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.