דפים

יום שישי, 27 בספטמבר 2024

"היום בתניא" יום ו' כ"ד אלול


 "היום בתניא" יום ו'  כ"ד אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק י"ח (עמוד 252)
שנה מעוברת

האהבה השניה:
בעוד שהאהבה בתענוגים, מוגדרת כ"עבודת מתנה" שניתנת לצדיקים. הרי שהאהבה השניה המתוארת במחצית השניה של פרק י"ח, היא מנת חלקם של כולם.
באהבה זו באים לידי ביטוי ה"אהבה ותאוה" (שמבחינת הרצון), מה שהנפש מתאוה וחפיצה לדבוק בה' "ולצרור בצרור החיים" (להיות קשורה בקשר החיים הנצחיים אשר עם ה').
עם אהבה זו "טוב לה (לנפש) מאד", כשהיא חשה את קרבת ה'. וכן במקביל, "רע לה מאד להתרחק ממנו חס ושלום" ושתהיה מחיצה המפסקת בינה לאלוקות.
...
אהבה מסותרת:
"אהבה זו, היא מוסתרת בלב כלל ישראל אפילו ברשעים, וממנה באה להם החרטה" - אהבה זו נטועה בטבע הנשמה, ובאופן כללי יש לראותה כ"אהבה המסותרת" שמדובר עליה בתחילת התניא פרקים י"ח-י"ט.
ב"אהבה מסותרת" זו, ישנו המצב שבו היא מגיעה לידי גילוי והיא מאירה לאדם כפי שהיא בעצמותה (בבחינת "חיה" או "יחידה"). 
ויש גם מצב קוטבי, שבו אהבה זו "נעלמת בתוך הגוף" - מצב שבו "הקליפה יכולה לשלוט עליה".
...
העבודה הנדרשת:
על כל אחד מוטלת המשימה: בראש ובראשונה, להוציא את האהבה המסותרת הזו מגלותה בגוף. לגרש את הקליפה מגופו, שלא תכשילו במחשבה דיבור ומעשה. ולהביא את אהבתו המסותרת לידי גילוי רב, עד שתתלבש בכל כוחות הנפש. והוא יגיע לדבקות בה' כשהוא מרווה את צמאונו בלימוד התורה ובקיום המצוות.
ובשלב מתקדם יותר, עליו לראות להביא את נפשו הבהמית, למצב שבו היא תהיה בגלות בנפש האלוקית - וזאת, כאשר גישתו הכללית לכל עניניו הגשמיים, יהיו כהוראת שלמה המלך באומרו "בכל דרכיך דעהו".
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.