רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 11 ביולי 2024

הערות והארות

 

לא רק לא להתייצב!
לו חכמו ישכילו זאת...
המדינה צריכה לדעת שהיא גם מפסידה משהו, הרבנים צריכים לכלול במכתבם הוראה לכל אלו שכבר התייצבו והתגייסו שכמחאה על התנהלות הצבא מול הציבור החרדי יצאו כולם מהצבא ויסרבו פקודה, כולם יהיו סרבנים.
האמת היא שאם היו ניגשים לכל רב ירא ה' ושואלים האם על פי דין תורה מותר ללכת לצבא בעת הזו, כולם היו מורים שאסור על פי דין ללכת לצבא, כי שם יורדים מדרך התורה, קצת או הרבה.
בפרט שהמנהיגים מכריזים בגלוי שהמטרה של הגיוס היא 'חינוך מחדש', במילים אחרות 'שמד', ובשעת שמד ההלכה ברורה שמוסרים נפש.
================
יענקי פרבר: ‏כשהרב שך אסר על ח"כים חרדים לקחת משרות שרים, הוא ראה מה זה יגרום. החרדים התרגלו למשרות ולפינוקים הנלווים, שכחו שאם מושלים בממשלה ששולחת חיילים לשדה הקרב, אי אפשר לא לקחת חלק בלחימה. ולכן הרב שך אסר לח"כים לכהן כשרים.
================
מי שהביא את החורבן על כלל ישראל בענין גיוס החרדים הוא הרבי מגור כאשר התיר לליצמן לכהן כשר בממשלה, מאז החילונים אומרים אם החרדים שווים בממשלה יהיו שווים גם בשירות. - לפני כן החרדים האשכנזים לא כיהנו בממשלה כשרים וזה הבדיל, ידעו כי החרדים אינם אותו דבר. באותו יום שחור כשהרבי מגור התיר את מינויו של ליצמן לשר באו כל הגזירות על העולם החרדי
================
פישל קדוש - בדרך כלל החרדים מתגייסים בפורים (ורואים את זה ברחוב).
מסיכום דיוני ועדת החוץ והביטחון, הופעות ראשי הצבא בוועדה וכו', אפשר כבר להבין שהסדר זה ימשך.
בעיקר בגלל הצבא שממש לא רוצה חרדים.
הגיוס ההמוני ימשיך להתרחש בפוליטיקה, בג"ץ וכאמור בעיקר בפורים.
================
'הרדאר' שמע היום טענה מאוד מטומטמת שהעצניקים משמיעים כביכול הציבור הליטאי נזכר רק היום לעשות את מה שהם כבר הבינו לפני עשור - לא להתייצב בלשכות הגיוס.
ותחילה 'הרדאר' חשב שאין טעם להתייחס לטענה כל כך חסרת משכל אבל הואיל ו'הרדארית' לא הבינה אז 'הרדאר' הסביר לה שזה כמו לבוא ולטעון לאלו שחזרו ללימודים בסיום הקורונה שהאדמו"ר מבעלזא חזה את זה לפני כולם כי הוא הורה כבר בתחילת הקורונה להמשיך בלימודים כרגיל.
מי שחושב שזאת טענה חכמה כנראה גם כל פעם שהוא מתפנה לשירותים הוא חושב לעצמו איזה דפוק הוא שהוא לא חשב על הרעיון כבר לפני שעה כשחברו החכם התפנה כבר אז לשירותים.
עד כאן סיפורים על אנשים עם אפס מנת משכל.
לילה טוב
================
אליאור לוי: אי אפשר להגדיר אותי כאדם צמא דם, אבל יש דבר אחד מרכזי שהוא בלתי נתפס בעיניי, אם אכן יקרה: שיחיא סינוואר ומחמד דף - שני האנשים שאחראים על הטבח הכי גדול שבוצע בעם היהודי מאז מלחמת העולם השנייה - ייצאו מהמלחמה הזאת כשהם בחיים. בלתי נתפס 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.