דפים

יום שלישי, 9 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ שלושת האחים לבית וינגרטן מראשי כת לב טהור, קיבלו עונשי מאסר כבדים על התעללות וחטיפת ילדים. על יואל הוטלו 12 שנה, על יעקב ושמואל הוטלו 14 שנות מאסר

✅ ציטוטים מהדיון הסגור בוועדת חו"ב: ח"כ טור פז: "אולי עדיף להקים פלוגות או גדודים חרדיים. חטיבה מגזרית היא דבר לא בריא לצה"ל ועלול ליצור מיליציות" ראש אכ"א: "אני לא מוכן לשמוע את זה, מדובר בגדודים מצוינים, חיילים טובים, שנהרגו בקרבות והשאירו משפחות שכולות" ח"כ מרב מיכאלי: "ב'נצח יהודה' יש לא מעט בעיות" ראש אכ"א: "אני חייב להבהיר, אין שום בעיות, אנשים תורמים, אכפתיים מצוינים" (יהודה שלזינגר)

✅ ישי כהן: כשהוקמה הממשלה, היה בכיר חרדי אחד שהתעקש להעביר את חוק הגיוס והסדרת מעמד תלמידי הישיבות מיד ולא להסכים לדחיות שביקשו נתניהו ולוין. שמו מאיר פרוש. שאר הנציגים החרדים דחו את טענותיו והסכימו להמתין. הגיע הזמן שיודו בטעות. פרוש זיהה כבר אז לאן ממשלת הימין מלא הולכת. עוד לפני המלחמה.

✅ דורון קדוש: עוד פרטים על שליחת הצווים לצו ראשון לחרדים: המהלך נקבע ע״י הדרג המדיני לאחר דיון שנערך עם הרמטכ״ל. שימו לב שההחלטה היא לשלוח צווי זימון לצו ראשון, עדיין לא גיוס, כי מן הסתם צריך להתחיל את התהליך שם קודם כל. עדיין לא נקבע כמה צווים בדיוק יישלחו - ״בהתאם ליכולות הקליטה והמיון״

✅ כ-3,000 צווי גיוס לחרדים יצאו לאישור בשבוע הבא, מחציתם - למלש"בים מתחת לגיל 21 (i24news)/

✅ ‏השר בן גביר בגל״צ: "אני אומר בצורה מפורשת אם לא יצרפו אותי לקבינט המצומצם - אני אשבש את עבודת הקואליציה, אני רוצה לעשות שינוי בקבינט המלחמה. לש"ס יש את עניין בתפקידים וכל מיני דברים שהם רוצים מבחינת תפקידים - ולי חשוב שעם ישראל ינצח"

✅ ניצחון לאופוזיציה באלעד: לאחר שאגודה ודגל הגישו עתירה בטענה שרה"ע בוטבול לא נותן ייצוג הולם בוועדות העירוניות, זימן רה"ע אמש ישיבת מועצה דחופה וקיבל את כל הדרישות, והאופוזיציה הסכימה למחוק את העתירה. השופט הביע תרעומת על ייצוג האופוזיציה בוועדת תו"ב והמליץ להגיש עתירה נפרדת בנושא. (שטארק)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.