רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 24 במאי 2024

"היום בתניא" יום ב' י"ט אייר

 

"היום בתניא" יום ב' י"ט אייר
תניא ליקוטי אמרים
המשך  פרק מ"ט (עמוד 138)
שנה מעוברת

מ"יוצר אור" ל"אהבת עולם":
כהמשך ישיר לברכת "יוצר אור", באה ברכת "אהבת עולם" המביעה את גודל אהבתו של הקב"ה שהיא לישראל דוקא.
כאשר, תחילה מתבונן האדם בגדולת ה', שכל המלאכים בטלים לאורו יתברך ומשמיעים ביראה וכו'. ואחר כך הוא ממשיך להתבונן בברכה השניה, שאף על פי כן "אהבת עולם אהבתנו ה' אלקינו", והניח הקב"ה את כל צבא מעלה (את כל המלאכים העליונים) והשרה את שכינתו עלינו דוקא, ו"חמלה גדולה ויתרה חמלת עלינו" - הרי ש"כמים הפנים לפנים", תתעורר באדם אהבה חוזרת אל הקב"ה (שגם הוא יניח את כל אשר לו, למען אהבת בוראו).
...
"ובנו בחרת:"
לאחר באור משפטי הפתיחה בברכת "אהבת עולם", עובר רבנו להסביר את הנאמר בחתימת הברכה: "ובנו בחרת מכל עם ולשון", "וקרבתנו מלכנו לשמך הגדול באהבה, להודות לך וליחדך".
"ובנו בחרת" - רבנו מדגיש, כי בחירה זו בישראל "מכל עם ולשון". אינה מביעה את בחירתו יתברך בישראל מצד מעלת נשמתם, אלא דוקא מצד גופם החומרי "הנדמה בחומריותו לגופי אומות העולם".
ולפנינו איפוא, חיבה וקירוב שבעקבותיהם מתבקש מאיתנו "להודות לך וליחדך" - להודות להקב"ה ולהתיחד עימו באחדות גמורה. "יחוד" שבו, לא רק הנפש האלוקית, אלא גם "הנפש  החיונית ולבושיה וכל כחות הגוף", כולם עולים ומתיחדים באור ה'.

חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.