רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 14 בינואר 2022

מבזקים

 

💥 זיסמן ב'יתד': השר אלקין שכאמור נחשב לשושבין הראשי של הממשלה הנוכחית, ספג השבוע ביקורת גם מחזית נוספת. היה זה בישיבת קבינט הקורונה, שם התפתח ויכוח שעלה לטונים גבוהים ביותר בינו לראש הממשלה בנט. אלקין ניסה לשאול שאלות ובנט השתיק אותו.

💥 ורטר בטורו ב'הארץ': כמעט בכל שבוע ב–28 השבועות מאז כינונה, ממשלת בנט־לפיד שבה ומגלה כי מה שנתניהו יכול היה לעשות בקלות — ללא הפרעה, "משבר" או "סערה" — מיתרגם לסכנה ממשית על קיומה. כך היה בחוק החשמל וחוק האזרחות. כך עלול לקרות בגזרת חומש, אביתר, והבנייה בשטחים :

💥 ‏בדיקת גלובס מראה כי הפעילות הכלכלית במשק בירידה דרסטית - הרכישות בכרטיסי אשראי צנחו ב–10%, במסעדות מדווחים על ביטולים, ובכבישים התנועה דלילה. חגיגה נרשמת רק ברשתות הפארם וחברות המשלוחים. (גלובס).

💥 משרד הבריאות: וריאנט BA2 הינו וריאנט המתפתח לצד האומיקרון ונמצא במעקב של משרד הבריאות ומדינות נוספות בעולם. בשלב זה אין עדות לכך שהוא מתנהג אחרת מהאומיקרון.

💥 יולן כהן: במשרד הבריאות שוקלים לקצר את הבידוד למאומתים ל-5 ימים.  אמנם קיצרו את הבידוד ל-7 ימים, אבל כבר היום יש 260 אלף מאומתים והמספר רק צפוי לגדול ולגרום למאות אלפים בבידוד. בנוסף, הסיבה ששוקלים קיצור נוסף היא שאלפי רופאים נמצאים בבידוד וזה מגדיל את העומס בבתי החולים.

💥 פרופ' ערן סגל מעריך: אתמול נדבקו כ-150 אלף איש וכ-900 אלף במצטבר. 50 אלף אומתו, הרבה לא נבדקים, לא בודקים בזמן, ו/או לא בודקים נכון. בלונדון על-פי בדיקות סקר היו פי 3.5 נדבקים ממאומתים. לפי המודל, העקומה תישבר סביב 2 מיליון במצטבר, שזה עוד הכפלה אחת, ולא בטוח שנגיע אליה. כנראה קרובים לשיא.

💥 סיקור ענק ב'ידיעות': התורים האינסופיים במתחמי הבדיקות גרמו בעיקר לעשירים, אבל לא רק להם, לשלם מאות ואלפי שקלים לחברות פרטיות שיבואו לדגום אותם בסלון. לשוק נכנסו גם בתי החולים - שהבינו את פוטנציאל הרווח.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.