רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 16 ביוני 2021

עלו והצליחו


מאת יהודי פשוט

המגבית של רבי שאול אלתר מזכירה לי את מאמר החכם שאמר: אל ירבו בעיניך אלף אוהבים ואל ימעט בעיניך שונא אחד.. מתבהר שהדימוי של הגאון המצטנע הנוח לבריות שעינו יפה בכבודו של כל רב ואדמו״ר כבש בזמן קצר לבבות לאלפים ופתח את הכיסים, וזה לא עניין של ממון גרידא, כי לאורך הזמן אין  לו לאדם ידידים נאמנים מאלה שכבר השקיעו בו, ובטוחני שנושא המימון והיעדר תמיכה ציבורית לא יעמוד כבר על דרכו של ראש הישיבה.  ואי אפשר מבלי להזכיר את בן דודו האדמו״ר מגור שאסר עליו מלחמה הוא כבר זקן מדי שילמד את הלקח המתבקש. הוא נכנס לאדמו״רות עם התחושה שהוא גביר אדיר שהומלך על יותר מעשרת אלפים משפחות ורשת אדירה של מוסדות שאלפים תלויים בהם למחייתם אין לו שום צורך להתחשב באיש ועאכו״כ שלא ברכישת ידידים, ולא די שאיש קרוב או רחוק לא חייב לו אישית דבר קלגסיו מיררו בשליחותו חייהם של אנשים אין קץ, וליבי אומר לי שאותו עשיר עני לא ייצא מהעולם הזה ואפילו מקצת תאוותו בידו.  ולחברי הגורים אני אומר אל תיגררו לקחת את הסיפור באופן אישי כי גם הרבי לא מתחלק עמכם בנכסיו או בכספי המעמודעס שהוא מקבל.  אחד אלוקינו בשמים והארץ.. שום אדמו״ר איננו אלוקות וכל אחד יבקש לו מנהיג רוחני הראוי לו לפי נטיותיו ושרש נשמתו.
בכל אופן אני מאחל לה למגבית העולמית הצלחה אדירה.
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.