רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 באפריל 2021

האדמו"ר הינוקא מסדיגורא: האדמו"ר ר' יואל מסאטמאר הודה במתיבתא דרקיעה שטעה בהוראתו שלא להשתתף בבחירות


מאת איש צפת

בליל שישי האחרון כבו"ק מרן אדמו"ר מאסדיגורה שליט"א ערך את שולחנו בקלויז בצפת, לאחר שהיה נואם הכבוד בכינוס "סיכום הבחירות" של פעילי אגודת ישראל ושלומי אמונים בטבריה.

אחד האברכים מאנ"ש שמע מהרבי שליט"א התבטאות נדירה ושמימית, הוא שאל את הרבי אם זה נכון שלפני הבחירות האחרונות הורה הרב לאחד האברכים שחשב להימנע מלהצביע, שהוא עובר עבירה, וחייב מדאורייתא להצביע לאגודת ישראל?

הרבי השיב שאכן, ואבותיו הקדושים וכל צדיקי בית רוזין אחזו שזה חיוב דאורייתא וחוב קדוש ביותר.

שאל האברך, ואולי אותו אחד שלא רצה להצביע לא רצה להכניס ראשו במחלוקת, כי הרבי מסאטמר אחז שזה איסור כמו עבודה זרה, ולכן רצה לנקוט בשב ואל תעשה.

הרבי השיב מיניה וביה, אנחנו לא סאטמר, אנחנו לא בשיטה הזו. וזקני ר' געציל בערגער שהיה מקורב מאוד עם הרבי מסאטמר אמר פעם שבין מעלותיו הרבים שהוא יכול לשנות את דעתו כשרואה שהאמת בצד השני. ולכן מסתמא אחרי שהרבי מסאטמר עלה למתיבתא דרקיעא, ונפגש בגן עדן עם רוב גדולי ישראל שחלקו עליו, זקני הכנסת מרדכי, דו"ז האביר יעקב, דו"ז מבאיאן, וכל צדיקי בית רוזין, ופוסקי הדור כמו החזון איש והטשעבינער רב, אז הוא הרי היה איש אמת, אז בוודאי הודה שטעה וחזר בו, וגם הרבי מסאטמר אוחז היום שזה חוב קדוש להצביע בבחירות.

בימים הקרובים עתיד כבו"ק מרן אדמו"ר שליט"א להצטרף למועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, ולהשמיע את דבר ה' ברמה בדרך האמת    

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.