דפים

יום שני, 19 באוקטובר 2020

יענקי קנייבסקי נלחם בגדולי התורה


אין זה חדש, עוד בחייו של מרן הגדול האמיתי מרן הגאון רבי אהרן יהודה לייב שטיינמן זצוק"ל הוא ניסה להשתלט אבל לא הלך לו, ובשניה שרק נודע שהוא הלך לעולמו הוא השתלט על העסק עד כדי שהוא קרא למלחמה במרן ראש הישיבה הגאון רבי גרשון איידלשטיין שהוא בחמש שנים מבוגר מסבו, ומאז הוא עושה הכל ליחצ"ן את סבו ולהעלים את רבי גרשון, וברגע של הכרעות קשות כאשר סבו כבר לא מסוגל להחליט לבד, במיוחד במצבו כרגע הוא זה המחליט ומכתיב למרן ראש הישיבה החלטות שהוא החליט אפילו לא סבו, ורוצה כי ראש הישיבה יקבל את הכרעתו.

אין זה פלא ש'יתד נאמן' לא מוכן להפוך להיות שופרו של יענקי במצב הזה

הציבור קולט ותופס מה שקורה, ומביאים אנו לכם ממה שרץ ברשת ממי שמספר על הקורה שם:

לאנשים רבים בזמן הקורונה יש קונספירציות שונות ומשונות, גם לי יש אחת כזו: יענקוש קניבסקי רוצה להשתלט על כלל הציבור הליטאי – ודרך זה על כלל הציבור החרדי.

הנחות יסוד: רוב הציבור משוכנע שהרב קניבסקי שליט'א, כל כמה שהוא גדול בתורה ואיש קודש, אינו בר הכי להנהגה ציבורית. גם אם לא היו סביבו גיחזים למיניהם.

רוב הציבור, הגם שמעריצים אותו אישית, ובצדק. אינם מצייתים להוראותיו בשום תחום. גנרטור? איסור שעון יד לגברים? גידול פיאות מלפני האוזן? חתונות בגיל 18?

גם הוא עצמו, אינו משיב דבר הלכה אלא רק לשואלים, ואינו רוצה לקחת אחריות על פסיקת הלכה. גם בספריו השונים – הן אלו שכתבם בעצמו והן אלו שתלמידים כותבים מה ענה להם – מודגש שאין לסמוך על זה למעשה.

עוד זאת, כולנו ראינו את הבזיון שנעשה לו בערב פסח "מי שיצביע גימ'ל זה יהיה שמירה בשבילו מהמגייפע" וכן "המדינע רוצה לסגור את החיידרים".

האחרון הכביד, כולנו סופגים כעת גלי שנאה נוראים מכל צד, בגלל ההוראה התמוהה לפתוח מחדש את הת'תים בניגוד לעמדת משרד הבריאות. הא תינח אם היתה חזית אחידה של כלל הרבנים, או אם היינו רואים דיון רציני ומעמיק סביב השולחן ברשב'ם 23. עם רופאים יר'ש ודומיהם. אבל כל זה לא קיים.

ליענקי חשוב הרבה כסף ושלטון, והוא מנצל את כוחו בשמו של סבו וגורם ליהדות החרדית בזיון ובעיקר גורר שנאה נוראה. כל הצרות הגיעו מטעויות שנעשו בבית ר' חיים קנייבסקי, מפני שיענקי ואבא שלו החליטו ולא גדולי התורה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.