רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 בספטמבר 2020

"שיימינג" נגד "הגביר המעגן" יעקב הופמן

בערב ראש השנה נתלו והופצו בריכוזים שונים בארץ אלפי כרוזים הקוראים להחרים את יעקב הופמן, "הגביר המעגן". זאת, לאחר שדיין בית הדין הרבני בתל אביב, הרב שלמה שטסמן,  קבע כי הוא גורם מרכזי, ביחד  עם בנו, חיים יהודה הופמן, לעיגונה של כלתו מזה חמש עשרה שנה.
ה"פשקוויל" הופץ בריכוזים שונים, לרבות ליד מרכז חסידות ערלוי בירושלים, שהופמן נמנה עם תורמיה הגדולים, תחת הכותרת "אוי לנו מיום הדין", "ידיכם דמים מלאו", "סורו סורו טמא קראו למו".
בין השאר, יש בו קריאה לציבור להיבדל מ"האי חציפא דמתקרי מר יעקב הופמן המתראה כחסיד ומבקש להסתופף בהיכל בית ה' כאחד ה'גבירים' אך עושה כמעשה זמרי ואנשי בליעל, בהיותו מעגן את כלתו מזה כחמש עשרה שנים ויותר".
עוד נאמר בכרוז כי "בהחלטות שניתנו נגד האי חציפא הופמן נאמר כי פרשה זו מגלה שיאים חדשים של פגיעה כואבת בחייה של אישה אשר לא שפר עליה גורלה, ובהיותה אם צעירה לשני ילדים קטינים ספגה אירוע מוחי קשה. אישהּ נטשהּ, מתנכר לה ומסרב לשחררהּ לחופשי מזה שנים. בידי יעקב הופמן נתון המפתח להביא לסיום העיגון אלא שהוא ממאן לעשות זאת, פעם אחר פעם, בחרי אף ובעזות מצח. למרבה הצער יעקב הופמן אטם את אוזניו מלשמוע. ועליו ייאמר כאשר נאמר על ירבעם בן נבט, אשר החטיא את ישראל, סירב לחזור בתשובה ולא שב ירבעם מדרכו הרעה". על כן נקרא כל הציבור הקדוש לקיים מצוות "הבדלו מתוך העדה הרעה הזאת". על כל אחד ואחד מוטל לבער הנגע הרע הזה מקרבנו, ולא יישמע ולא ייפקד ולא ייזכר עוד כדבר הרע הזה, ולשומעים ייטב ועליהם תבוא ברכת טוב ובזכות זה ישמע ה' תפילתו ותתקבל ברצון. ויסיר ה' מעלינו ומעל עמו את החרפה הזאת".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.