רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 בספטמבר 2020

"היום בתניא" יום ו' ז תשרי


"היום בתניא" יום ו' ז תשרי
(אגרת הקדש המשך פרק כ עמ' קל)
נשמות שבאצילות, שם המלאכים והאדם:
לעומת ההיכלות וגופות המלאכים שבאצילות, שלמדנו לעיל שהם בגדר "היש הנברא". הנה, יש בעולם האצילות  נשמות מלאכים ונשמות אדם שיש לראותם "מעין בחינת אלוקות בצמצום גדול." (רק "שאינן אלוקות ממש לברוא יש מאין").
...
שילוב הכחות האלוקיים:
רבנו מוסיף ומבהיר (בדרך הקבלה), כיצד מתהוה המציאות של "יש מאין"? וכיצד מתקבלים הברואים במצבם הסופי כ"בעלי גבול ותכלית"? מתברר, שהדבר נעשה בשילוב הכחות האלוקיים.
וכדוגמת האדם, שיש פעולות שאותן הוא עושה בכח נפשי אחד, ויש פעולות הנעשות בכח נפשי אחר, ויש דברים שהוא עושה אותם בשילוב של כל מיני כחות. הנה, כך גם מצינו אצל הקב"ה, בהפעילו את כחותיו האלוקיים בהתהוות ובבריאת הבחינות והברואים השונים שבעולם.
...
למשל:
עצם ההתהוות של הנברא מ"אין ליש", נעשה על ידי ה"קו" הנמשך מ"אור אין סוף" שהוא "כעין המאור" - שהוא "מהותו ועצמותו של המאציל ברוך הוא, שאינו עלול מאיזו עילה שקדמה לו". ש"רק הוא לבדו בכחו ויכלתו לברוא יש מאין ואפס המוחלט". אולם, כדי שה"יש הנברא" יתהוה בפועל כ"בעל גבול ומדה". מתלבש ה"אור אין סוף" (הנמשך ב"קו") בכלים של עשר הספירות שבאצילות (שיש בהם  את ההגבלה של המידות)  והוא "מתיחד בתוכם בתכלית היחוד". "עד דאיהו וגרמוהי חד" (עד שהאור הנמשך מעצמותו והכלים שבספירות משתלבים יחדיו כאחד) "לברוא בהם ועל ידם ברואים בעלי גבול ותכלית".
...
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.
גמר חתימה טובה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה,  חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.