רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 21 בספטמבר 2020

ידיעות כלליות


בג״ץ: יש להעמיד לדין משמעתי את רב העיר צפת הרב שמואל אליהו בדין התבטאויות גזעניות

‏מתוך תוספת של 2,000 אחיות שהובטחה על ידי שר הבריאות אדלשטיין ב4.8 - נקלטו 558 אחיות. מתוך 600 רופאים - רק 243.

גנץ לצה"ל: להתחיל בהיערכות לפתיחת בתי חולים שדה (יואב זיתון).

חדשות 12: לראשונה - ישראל עקפה את ארה"ב בשיעור הנדבקים

בעקבות הסגר: 42 אלף עובדים הוצאו לחל"ת מיום חמישי.

‏שר התקשורת יועז הנדל שוחח עם עמיתו, שר התקשורת הבחרייני הוד מעלתו כאמל בין אחמד מוחמד. בשיחה העלו הצדדים נושאים משותפים לקידום משותף, וביניהם: קידום טכנולוגיות תקשורת מהירה ומתקדמת, פתיחה וקידום של דיוור וקווי טלפון ישירים, סייבר ותקשורת לווינית. עמיחי שטיין

‏השרה אורית פרקש-הכהן, בריאיון לעיתון באמירויות: "ימי החרם מאחורינו, אנחנו מוכנים לשלב ידיים נגד הטרור. ההיסטוריה מלמדת שקבלה הדדית היא קריטית לקידום סולחה וקידמה באזורנו.

גלצ: נהג רכב פלסטיני התנגש בניידת משטרה במחסום בצומת גוש עציון ונמלט לאחד הכפרים הסמוכים. אין נפגעים, נבדקת האפשרות כי ניסה להתחמק מתשלום קנס על הפרת סגר

לדברי גורמים במערכת הביטחון בני גנץ ינסה לחזור מארה"ב עם הישג. הוא לא טס רק לעדכן ולהתעדכן. בצה"ל ממתינים. אמיר בוחבוט

ארי קלמן: נראה שגפני הגיע להסכמה עם האוצר, ועדת הכספים תתכנס ביום רביעי בבוקר

ארי קלמן: בדרך לנשיאות מחליפים כיפה. בוז׳י הרצוג ששוקל להתמודד לתפקיד נשיא המדינה החליף מכיפה סרוגה לכיפת עור יבשה. בימים האחרונים תיאמו בלשכת הרצוג פגישות בינו לבין חלק מחברי הכנסת החרדים.

מיכאל שמש: בנוסף להפחתת שכר חברי הכנסת והשרים בעשרה אחוז. הממשלה תאשר היום גם את ביטול העלאת השכר שחברי הכנסת היו צפויים לקבל בשנת 2021

שרת החינוך לשעבר לימור לבנת ברדיו 103: "אין כבר ליכוד - יש מפלגה שכולה בנימין נתניהו".

‏מתווה ההפגנות - סגן שר הבריאות יואב קיש: "היועמ"ש מנדלבליט הנחה את הדרג הביצועי שלא יהיו תקנות - המשמעות של זה היא שאי אפשר לאכוף את המתווה. לא מבין מה הסיבה שלו".

ליאור קינן: ‏ועדת הכספים תתכנס (אחרי כ4 שבועות) ביום רביעי הקרוב כדי לאשר את תוספת 11 המיליארד לתקציב ההמשכי של 2020, דיון שאמור היה להתקיים ב13.9 ונדחה מאז בגלל דרישה של גפני לקבל פירוט על חלוקת הכסף, פירוט שעדיין לא התקבל לטענת גורמים בועדה.

מירב כהן: ‏מהמתרחש בישיבת הממשלה: הרב רפי דורש ממזכיר הממשלה צחי ברוומן "אנחנו בצום, לא לדחות יתר על המידה" השר מיכאל ביטון: "הרב רפי תסביר לכולם על מה הצום". השר דרעי: "אנחנו יוצאים בשעה 18 למנחה וערבית".

מוריה אסרף: ישיבת הממשלה שהייתה אמורה להתחיל ב15 מתחילה כעת. הקראת השמות בשיאה. בינתיים אקוניס כבר הספיק להתוודות שהוא לא קורא עיתוני סופ״ש, אלקין: נו ברור, אתה קורא רק את המקומונים של ת״א דרעי: בענייני מקומונים אני ממליץ להתייעץ עם משה ליאון ולא עם אלקין

אוהד יחזקאלי דובר בית החולים הציבורי אסותא אשדוד: "בית החולים אסותא אשדוד נמצא בתפוסה מירבית של חולי קורונה. המצב שוקף ומשוקף למשרד הבריאות ולמד"א. מטופלים מאומתים המגיעים לבית החולים וצריכים אשפוז, יועברו לבית חולים אחר"

דוברות הכנסת: יועצו של ח״כ חיים כץ, אחד מעובדי הדפוס ואחד מעובדי המזנון - נמצאו חיוביים לנגיף הקורונה

‏התחדש הדיון בוועדת הכלכלה: אושר הסעיף בתקנות שקובע מגבלה על מספר הנוסעים בכלל התחבורה הציבורית, לאחר שמנכ"ל משרד התחבורה חזר עם מתווה שלפיו יוגבל מספר הנוסעים ברכבת הקלה.

‏צה״ל יקים יחידה מיוחדת לחקירות אפידמיולוגיות שתכלול 600 חיילים שיגיעו בעיקר ממערכי החינוך ובראשה יעמוד סא״ל. בכך מכפילים פי שניים את מספר החיילים שעומד היום על 300 בלבד. ״מבינים שקטיעת שרשראות ההדבקה זו משימה קריטית ומטפלים בה בהתאם״ (צחי דבוש)

‏מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, במכתב למנהלי בתי החולים: "אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-200-300 חולים קשים, מונשמים או קריטיים. מבקשכם להתייחס למצב זה כמצב חירום של מערכת הבריאות. על בתי החולים הכלליים להפסיק פעילות אלקטיבית לא חיונית"

בית החולים הדסה: למרות מצב החירום במדינה, בית החולים הגדיל את מחלקות אשפוז הקורונה וממשיך לקלוט את כל חולי הקורונה המפונים אליו. גם המרפאות והמכונים עובדים כמעט כרגיל

ראש עיריית אילת הוציא היום מכתב לשרי הממשלה ובה בקשה לדיון דחוף בנוגע לפתיחת העיר אילת במהלך חג סוכות (לי אברמוביץ').

שר האנרגיה יובל שטייניץ ל"כאן" על המשך המחאות בסגר: "אני בעד לאפשר את היכולת למחות - בתקשורת, באינטרנט, במשמרת מחאה עם 5-10 אנשים. אף אחד לא חוסם פה הבעת דעה. אז ל-3 שבועות ישמרו על הכללים. בשעות חירום לאומי לא מבטלים זכויות אבל מגבילים זכויות".

עוד מהשר יובל שטייניץ ברשת ב: "אני מתפלא על שר הבריאות, כשאני דיברתי על סגר חריף לפני חודשיים הוא אמר שלא צריך. אני מותח ביקורת על כולנו, כולל על מערכת הבריאות ולאו דווקא על השר. מערכת הבריאות הייתה חייבת לראות את הכתובת על הקיר"

‏מנכ"ל שירותי בריאות כללית, פרופ' אהוד דודסון: "סגר צריך להיות הרבה יותר מהודק. לכל הדעות אנחנו נמצאים במצב לא טוב. אנחנו מקבלים אנשים שהמתינו להתמתחות, נעזרים ברופאי קהילה שהם בוגרי בתי החולים ועכשיו אנחנו קוראים לפנסיונרים".

‏נתניהו בישיבת הממשלה: כל מי שזלזל בהגבלות שהטלנו, כל מי שדילל את ההחלטות או ביטל אותן - שלא יבוא אלינו בטענות איך התחלואה עולה. אנחנו נזמן מחר את קבינט הקורונה כדי לבדוק איזה צעדים אנחנו צריכים לעשות. מאז שקבילנו את ההחלטה יש עליה תלולה בחולים קשים. מחר נשקול את הצעדים.

‏לראשונה מזה 23 שנה: רוב מקורות המים הטבעיים של ישראל נמצאים מעל לקווים הירוקים.

הוועדה לפניות הציבור תתכנס ביום שלישי, ד' בתשרי התשפ"א, בשעה 09:30 הנידון: החשש מפני חיובי חשבון מופרזים וקריסת אנטנות שידור בעקבות שימוש גובר בשיחות טלפון ללמידה – ישיבת מעקב.

‏הרב שמואל אליהו בתגובה: ביהמ"ש הזה תמיד יגן על מסתננים, מחבלים, ימנע הרס של בתי רוצחים, ישמור על בדואים שבונים על אדמות של יהודים. לעולם לא תמצא אותו מגן על מזרחיים או אלה שגרים בפריפריה. אם מדובר על זכות הדיבור של דתיים או של רבנים - אין לנו אצלם שום סיכוי כי הכל שם פוליטי

גדלוביץ' ב'בחדרי': אסירים חרדים מפנים בימים האחרונים טענות קשות נגד שב"ס, שלדבריהם מתעלם מצרכי הדת הבסיסיים בצל הימים הנוראים. האסירים טוענים כי הועברו ב'מחטף' מהאגף התורני בכלא מעשיהו לכלא דקל שם השתנה כלפיהם היחס באופן משמעותי, ללא כל סיבה.

עוד מגדלוביץ' ב'בחדרי': בני משפחות האסירים החרדים טוענים, כי בשונה מהשנים הקודמות, הם לא הורשו להכניס 'קיטל' ובגדי שבת וחג. בראש השנה סירבו הסוהרים לפתוח את בית הכנסת בנץ החמה בטענה ש"אין היום סליחות".

הג'רוזלם פוסט בחר את 50 האנשים המשפיעים על העולם היהודי. בין הנבחרים הם ראש הממשלה נתניהו, ג'ראד קושנר, רובי ריבלין, אביחי מנדלבליט, אסתר חיות, דן שפירו, גדעון סער, בני גנץ, ויאיר לפיד.

ממשל טראמפ צפוי להכריז היום על סנקציות נגד גופים ואנשים שמעורבים בתוכנית הנשק הגרעיני ומערכות הטילים של אירן. וושינגטון תדרוש שמדינות נוספות יתמכו בחידוש הסנקציות נגד אירן, מהלך שבנות בריתה של ארה"ב באירופה לא מכבדות כרגע ובמוסקבה - מתנגדים (עמית ולדמן).

נשיא לבנון מישל און אומר שהוא לא רואה פתרון באופק ליצירת ממשלה במדינה המתרסקת ומוסיף: ארגון חיזבאללה מתעקש למנות שרים שיעים, כולל לתפקיד שר האוצר.

פרבר ב'בחדרי': רעייתו של מועמד המפלגה הדמוקרטית בארה"ב בבחירות לנשיאות, מורה מחנכת במקצועה, ציטטה את הרב ישראל מסלאנט, אבי תנועת המוסר: "כפי שלימד הרב ישראל סלנטר, כל עוד הנר עדיין דולק, עדיין ניתן לתקן", אמרה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.