רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 11 בדצמבר 2019

מרן האדמו"ר הרי"ף על מה עושה תפילתו של הצדיק

אנחנו יושבים לילה שלם במחשבות וחשבון נפש, על כל האהובים החביבים, על כל הענינים והדברים של הכלל, של הפרט, ועולה בדעתינו הקושיה הידועה והחזקה.

אדם שנמצא בצרה, בבעיה, בקשיים, מה עושה ?
מדורי דורות הולך לצדיקי הדור שיעתירו בעדו, יתפללו עליו שיצא מאפילה לאור גדול, ואור השם יאיר עליו לצאת מהבעיה שנמצא בה.

וקשה, הרי כך גזר הקב״ה על האדם ההוא, צרה, בעיה, איך הצדיק פועל להפוך את גזרת הקב״ה ?
הרי זה מה שגזרה חכמתו יתברך, צרה, בעיה לאדם מסוים, מה עושה התפילה של הצדיק ?

שאלה זו קשה ביותר ושנים רבות עלו בדעתינו תשובות רבות, אך דברי רבנו ״הנועם אלימלך״ בפרשתנו, חזקים ביותר ומסבירים את כל הענין של הליכה לצדיקים, שיתפללו על צרה ובעיה מסוימת, ומה פועלם בשמים.

ומבאר רבנו ״הנועם אלימלך״ זצוק״ל, שהצדיקים בתורתם ועבודתם, הם בונים שמים חדשים וארץ חדשה, ועל ידי זה, הם מביאים את האדם אשר נגזר עליו ח״ו שום דבר רע, בעולם חדש אשר נעשה על ידם, ובעולם החדש הזה לא נגזרה הגזירה כלל, ומזה ניצל על ידם.

ועל פי זה יובן, כאשר עמד יעקב אבינו וראה שעולמו חרב לו, עשו רודף אחריו, אליפז בוזז ממנו את כל רכושו, הוא נהיה עני וחסר כל, צריך ללכת לבית לבן שכל חייו זה שקר ומרמה, עומד יעקב ברגעים קשים ושואל את עצמו, ״מאין יבא עזרי״ ?הרי כל מה שקרה לי, זה גזרת הקב״ה, שעשו ישנא, אליפז יבזוז, אם כך ״מאין יבא עזרי״, איך יהיה, הקב״ה מוביל את הכל קשה נגד יעקב.

מיד מלמד אותנו יעקב אבינו את היסוד הגדול ״עזרי מעם ה׳״
מהצדיק הדבוק בהקב״ה, אשר בעבודתו ובתורתו הוא עושה שמים וארץ חדשים, ובעולם החדש שהצדיק בונה שמים וארץ חדשים, לא נגזרה הגזירה על יעקב אבינו, ומשם ימשך השפע הגדול וההצלחה הגדולה ליעקב אבינו.

וצריך לדעת את היסוד הזה של רבנו הנועם אלימלך זצוק״ל חזק מול עינינו, הבניה החדשה של העולם, של השמים ושל הארץ, על ידי קבלות חדשות, הנהגות חדשות, בונים שמים חדשים, ושם אין את הגזרות הקשות שיש על האדם.

כאשר עולם שלם, בונה שמים חדשים שלא היו לפני כן, שבכל שבת עשרות אלפים ומאות אלפים לומדים ספר דברים, כאשר בונים עולם חדש שלא היה לפני כן, בעולם הזה לא נגזר דברים קשים על האדם, וכאשר האדם נכנס בשלמות לעולם החדש הזה, ברמ״ח אבריו ובכל מאודו, הוא נהיה כבריאה חדשה, וכל הגזרות והדברים הקשים אשר היו על גורלו, מזלו, על שמו, אינם קיימים יותר, הוא חי ונמצא בעולם חדש, מושפע שפע מעולם חדש.

לכן האדם צריך להיכנס בשלמות לעולמו החדש, לא למחצה, לשליש ולרביע, אלא בשלמות גמורה.
וזה העולם החדש של ״שובה ישראל״, וככל שמגדילים ומרחיבים את העולם הזה, על ידי עוד יהודי שנכנס לעולם הקדוש הזה, משפיעים שפע של טובה וברכה מכל העולמות, ובונים עולם חדש.

מובא ברבותינו הקדושים, שהבסיס של מקדש של מעלה, נבנה על ידי אברהם, שבנה יסוד וקיר ראשון במקדש של מעלה, על ידי מידת החסד שבו ועל ידי תפילת שחרית.  יצחק, בנה קיר שני יחד עם תפילת מנחה והדין שביצחק. 
יעקב אבינו, בנה קיר שלישי עם תפארת ואמת שהיא חותמו ותפילת ערבית. 
ומשה רבנו, בנה את הגג של בית אלוקים בשמים.
וכך בכל תפילותיו של האדם, משלים ומחזק את בית ה׳ בשמים.

כל תפילת שחרית, משכללת את הקיר של אברהם, וכן מנחה של יצחק וכן ערבית של יעקב, ועל ידי שזוכרים את תורת משה ומחזקים ספר דברים, מחזקים את הגג של בית המקדש של מעלה, ובתוך העולם הרוחני והקדוש הזה, על פי דברי רבנו ״הנועם אלימלך״ זצוק״ל, אנו בונים עולם חדש נקי מקיטרוגים, נקי מכל מידת הדין, שבה הברכה והשפע והטוב מושפעים.

אך האדם צריך להיות מושלם בעולם הזה, ולא לפסוח על שתי הסעיפים, לחיות את הבניה החדשה שבונים בשמים, ״לישרי לב שמחה״, וכך הברכה והשמחה והשפע תהיה מנת חלקנו, ועל ידי זה יושפע שפע רב מכל העולמות.

בברכה וישועה,
יאשיהו יוסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.