רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 20 בספטמבר 2019

"היום בתניא" שבת קדש כא אלול:

"היום בתניא"  שבת קדש  כא אלול:
עידוד לנותני הצדקה:
פרק יז שצורף ל"אגרת הקדש" שבתניא, הוא חלק מאגרת שנכתבה בשנת תק"ע, כעידוד לנותני הצדקה עבור "עניי צאן קדשים אשר בעיר הקדש צפת שהם ממדינתנו" וכן עבור "רבים ושלמים מפולניא העומדים לימין צדקם להצילם מרודפיהם אחיהם הידועים" - ונצין, שבצירוף האגרת לתניא, שולב רק החלק הפנימי העיוני שבה, בהשמטת הפתיחה והסיום שאינם שיכים למסגרת הלימודית של ספר התניא.
...
לאור התנהגות האדם:
יש דברים שהקב"ה עושה אותם כמובן ביוזמת עצמו. ויש דברים, שההתעוררות לעשיתם למעלה, באה לאחר ובעקבות ההתעוררות היפה של האדם למטה - ובין הדברים הללו היא הצדקה, שהאדם אוכל פירותיה בעולם הזה והקרן קימת לעולם הבא.
...
הפירות הניתנים בעולם הזה:
הפירות הנשפעים לאדם בשכרו למטה (כבר עכשיו בעולם הזה), נמשכים אליו "ממקור הרחמים" (שלמעלה מסדר ההשתלשלות) "וחיי החיים ברוך הוא" (שהוא בחינת האלוקות העליונה המחיה את החיות שבכל דבר).
השפעה נעלית זו, יורדת ונמשכת למטה ממקורה העליון בשלבים, ועד שמתלבשת בעולם הזה הגשמי, בהשפעות גשמיות בפועל ממש, ב"בני חיי ומזוני" (בבנים, בחיים ובמזונות, שהם למעשה כל צרכי האדם).
...
"והקרן לעולם הבא":
נקדים, שהמושג "עולם הבא" המובא בדברי חז"ל, פעמים מוסב על "גן עדן" (שאליו מגיעים לאחר המיתה), ופעמים הוא מוסב על הזמן של תחית המתים.
ומה ההבדל במהות השכר הניתן בשני זמנים אלו?
השכר הניתן בגן עדן, הוא מבחינת האור ה"ממלא כל עלמין" ( שהוא אור מצומצם ומוגבל). ואילו, הגילויים שבהם האדם זוכה בשכרו בעולם התחיה, הם מבחינת האור ה"סובב כל עלמין", אור שהוא "בלי גבול ותכלית".
...
חבר נכבד:
*מומלץ לשלב את התניא היומי בדברי התורה הנאמרים ליד שלחן השבת.
*מוסדות תורה רבים מבקשים לקבל כתרומה את הספרים שחיברתי, באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם" - השתתפותך בהפצת הספרים תתקבל בברכה.
שנה טובה וכוח"ט.
הרב יקותיאל גרין
0544960839

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.