רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 28 בינואר 2021

מרן האדמו"ר הרי"ף על פרשת השבוע חלק ב'


חלק ב :

אך הקב״ה החשבונות שלו חשבונות אחרים. אדם יראה לעינים והקב״ה יראה ללבב. ואין שכחה מתחת כסא כבודך, ועל הכל יביא אלוקים במשפט. 

אם כן עלינו לדעת, שהגאולה באה לאדם או ברבות מצוות ומעשים טובים שלו או שהסאה של אומות העולם או האדם שכנגדו גדלה. אם הישועה באה לא מזכויותיו אלא מעברות הצד השני, הישועה יכולה להתהפך. כי אם יעשה מצוה או מצות ירחיק ממנו הבעיה, אבל אם הישועה באה מכח תפילתו או מכח מעשיו הטובים יש לישועה כח גדול ומחזיקה לזמן. 

והנה כל הטענה והמחשבה של מצרים על כספם, שהוא בתורת השאלה או חסד וזה נותן להם כח לרדוף אחרי עם ישראל, אין בזה ממש. וכבר מביאה הגמרא שבאו אנשי מצרים לדין, עם עם ישראל לבקש את כספם שלקחו ישראל. וענה להם הטוען בדין, איפה תשלום העבודה שעבדו בני ישראל בחומר ובלבנים ובכל עבודה בשדה, היכן שילמו על זה המצרים. ועוד, יעקב ועשו חלקו שני עולמות, יעקב עולם הבא ועשו עולם הזה. אם כן, איך אנו נהנים מעולם הזה. אלא כאשר קנה יעקב את הבכורה מעשו, קנה את עשו גם לעבד, ומה שקנה העבד קנה רבו. 

ולכן בימים אלו שהקב״ה מביא אנדרלמוסיה בעולם ואין דין למטה ואיש הישר בעיניו יעשה, אלו ימים שכמה שנדבק יותר בתורה, ננצל. כי כל המקבל עליו עול מלכות שמים, מעבירים ממנו עול דרך ארץ. כמה שיותר יהיה עליך עול של תורה, כך פחות יהיה עליך עול של דרך ארץ. 
וגם אם קשה בהתחלה ודברים מטרידים, תילחם עם ההטרדות ותקדש כל מחשבה להקב״ה. 

והאלילים כרות יכרתון...ותמלוך עליהם מהרה, 
יאשיהו יוסף.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.