רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 בדצמבר 2018

ידיעות כלליות


חדשות מדיני וביטחוני!
הפלסטינים: צה"ל החלו בהרס ביתו של המחבל אשרף נעאלווה, מבצע הפיגוע בברקן שחוסל בשבוע שעבר על ידי היממ בשכם. עשרות פלסטינים התגודדו בשוויכה שבאזור טול כרם במטרה לעצור את פעולות ההריסה והתעמתו עם כוחות צה"ל. הפלסטינים מדווחים על מספר פצועים באורח קל בעימותים. אור הלר
שני חיילי צה"ל נפצעו הבוקר באורח בינוני בתאונת אימונים ברמת הגולן. השניים נפצעו כשכלי הנדסי מסוג D9 התהפך: החיילים פונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה: נסיבות האירוע ייבדקו.
השמדת המנהרות בצפון | דיווח ב"א-שרק אל-אווסט": רוסיה העבירה מסר ללבנון לפיו "אל לה לשחק בהחלטה 1701", הנוגעת לנעשה על הגבול. מסר זה מגיע בעקבות הפגישה הביטחונית בין רוסיה וישראל שהתקיימה לאחרונה, שבמהלכה הציגה ישראל בפני הרוסים מידע מפורט בנושא המנהרות שנחשפו לאחרונה. אורי שאבי
אלוף במיל איתן דנגוט לשעבר מתאם פעולות הממשלה למימרן בקול חי : החמאס מתנהל כאילו השיג משהו משמעותי. החמאס נוטש את עיניו ליהודה ושומרון.ההסמלה ביהודה ושומרון הגיעה לשיאים חדשים פיגוע רודף פיגוע דם ועוד דם של אזרחים.
ראש מועצת שומרון יוסי דגן לגלסנר ב'קול ברמה' : אנחנו לא מוכנים שהאהבה לממשלת הימין תקלקל את השורה. הממשלה נכשלה בדברים האמיתיים - דם ישראלי נהפך להפקר.
ח"כ בצלאל סמוטריץ למימרן בקול חי: אם ראש הממשלה לא מורה על סיגרת צירי יהודה ושומרון לתנועת ערבים הדם של הנרצחים על האחריות שלו באופן אישי. מי שמעדיף את האיכות החיים של הערבים על פני עצם החיים של היהודים לא ראוי להיות ראש ממשלה.
 
חדשות בארץ!
בכיר בליכוד המקורב לרה״מ ל׳ידיעות׳ על העימות הסוער של נתניהו עם בנט - ״אחרי אתמול בנט לא יהיה שר הביטחון גם בממשלה הבאה. שהוא ייקח בחשבון שכל ההתנהלות הילדותית שלו עלולה להרחיק אותו גם משולחן הממשלה בכלל״.
סימה קדמון בטור ב׳ידיעות׳ על הפגנת השרים נגד הממשלה - כזה דבר עוד לא היה לנו: תשעה שרים מתוכם ארבעה מ׳הליכוד׳ שמפגינים נגד הממשלה שבה הם מכהנים. ככה זה כשהבחירות קרובות והפריימריז מעבר לפינה. המאמץ העיקרי של השרים הוא מול הבוחרים.
זאב קם ברשת ב': ‏חברי הכנסת של האיחוד הלאומי משאירים את האולטימטום, בו הם דורשים העברת "חוק ההסדרה 2" בשלוש קריאות בכנסת, אחרת לא יצביעו בעד "חוק גדעון סער". מדובר באיום ממשי מאחר שנדרשים 61 תומכים להעברת "חוק גדעון סער" בגלל שמדובר בתיקון לחוק יסוד.
שרקי בטוויטר: האליטה החרדית לא בדרך לבקו״ם ורוב המתגייסים מגיעים מהפריפריה של המגזר החרדי או מקבוצות ״רכות״ יותר. אבל יותר ויותר ילדים חרדים מכירים בן דוד, שכן, או מישהו שלמד איתם פעם ואחר כך התגייס.
שרקי בכתבה בערוץ 2: חווית השכול יכולה להשפיע על גיוס חרדים יותר מכל חוק או קמפיין. בבית של יוסף כהן הי״ד פגשתי את השכנים, ואת החברים שחושבים להתגייס. אי אפשר שלא לראות איך זה משפיע על נערים חרדים.
דפנה ליאל: בתום הדיון בקבינט אישרה ועדת שרים לחקיקה את הצעת החוק של הבית היהודי (מוטי יוגב בדחיפת בנט ושקד) שתאפשר לגרש משפחות מחבלים לאזור אחר ביהודה ושומרון תוך 7 ימים ממועד הפיגוע.
'ידיעות': אלף אסירים, ובהם עברייני אלימות שנשפטו עד ארבע שנות מאסר, קיבלו קיצור מנהלי וישוחררו ביום חמישי הקרוב במבצע חסר תקדים של השב"ס, הסיבה: הוראה של בג"ץ להגדיל את שטח המחיה לכל אסיר.
השר ישראל כ"ץ על השתתפות השרים בהפגנת ראשי הרשויות ביו"ש: "שקלתי להגיע כהזדהות, אבל ברגע שהבנתי שמדובר בהפגנה נגד הממשלה אז נמנעתי. כשקראתי מה אמר השר בנט, שזה ממש התקפה נגד הממשלה, זה דבר שלא יכול להתקיים. גם להיות בתוכו וגם לתקוף מבחוץ, נראה לי דבר לא סביר"
מבוכה לשר הכלכלה אלי כהן: במהלך ראיון לערוץ הכנסת בו נשאל על עליית המחירים הוא טעה בדבריו חשב שמדובר בראיון מוקלט וביקש להתחיל את הראיון מהתחלה, אך הראיון שודר בשידור חי.
'כאן' : ‏פרסום של פרשננו מרדכי גילת על פרשת נתיבי ישראל: הפרקליטות צפויה להגיש השבוע כתבי אישום ראשונים נגד מקורביו של ליברמן – מנכ"ל החברה לשעבר אלכס ויז'ניצר וח"כ לשעבר מיכאל גורלובסקי.
השר אקוניס לגלסנר ב'קול ברמה': אנחנו נכנסים לשנה החמישית של הממשלה ולכן רואים כל מיני חריקות בישיבות הממשלה. טעו שרי הבית היהודי כשהתנגדו למיניו של של ראש הממשלה לתפקיד שר הביטחון.
השר אופיר אקוניס לגלסנר ב'קול ברמה': העצרת היום הייתה תמיכה בתושבי יהודה ושומרון, לא נגד הממשלה, אלא תמיכה בממשלה. ולכן לקחתי בה חלק. ההתקפות הפראיות של בנט וחברי הבית היהודי נגד הממשלה לא במקום.
השר אקוניס לגלסנר ב'קול ברמה': בכישורי והדברים שעשיתי לטובת מדינת ישראל אני ראוי לתפקיד שר החוץ. אם אני אקבל את התפקיד בסבב הזה, התשובה היא לא.
יאיר נתניהו: ‏מה שעוד יותר מדהים זה שאת הפוסט הזה פייסבוק הסירו תוך 5 דק. שאני מדווח לפייסבוק על פוסטים של אנשים שמסיתים נגדי ברצח לוקח להם חודש לחזור אלי ולספר שהפוסט ״אינו מפר את כללי הקהיל ״
סמוטריץ' למימרן בקו"ח: חוק ההסדרה השני נועד לפתור מצוקה של אלפי משפחות, כל הקואליציה תומכת בו. היועמ"ש הוא לא חלק מהקואליציה ואם הוא לא ידע לייצג את החוק הזה נמצא יעוץ משפטי פרטי כמו בחוק ההסדרה הראשון. ואם גם זה לא יעזור יש לי בקנה הצעת חוק נוספת שתסדיר את נושא היעוץ המשפטי מול הממשלה.
ח"כ סמוטריץ' למימרן בקו"ח : השאלה עם בנט יצליח כשר ביטחון תיבחן רק אם נתניהו יתן לו את התיק הזה, כרגע ראש הממשלה מתעקש מסיבה לא ברורה להשאיר את התיק בידיו והדבר הזה יוצר תחושה לא מקצועית. חייבים לעשות פעולות ממשיות בכבישי יו"ש כדי שכל רכב פלסטיני שנע על הציר יבדק במחסום.
סגן השר כהן למימרן בקו"ח: הביטוח לאברכים מוכן, כל גדולי הדור חתמו עליו, איש אחד מעכב הכל, והציבור שותק. אני פונה לגפני ואמר לו, תן לאברכים עתיד.
השר צחי הנגבי למימרן בקו"ח: מדוע מתעקש שר בממשלה לדרוש מהאיש הכי מנוסה במדינה להפסיק להחזיק בתיק הבטחון? הדרישה של השר בנט מגוחכת, הוא עצמו הציב אולטימטום מגוחך, וחזר בו. כולנו בממשלה היינו המומים מה קרה שפתאום הדרישה הזו עלתה שוב הבוקר כאילו לא קרה כאן כלום לפני חודש?
השר הנגבי למימרן בקו"ח: אני מרכז בפועל את נושאי מדיניות החוץ כפי שהטיל עלי ראה"מ. הוא הבטיח שבקרוב ימונה שר חוץ ושר קליטה, הוא יחליט מי ימלא בתפקיד ואני לא עוסק בזה. כל מה שיחליט מקובל עליי.
יקי אדמקר: ‏אל תשאלו למה עכשיו אבל תוהה כעת האם יש סיבה למה אבי גבאי מיהר להעניש את רוברט טיבייב על הצבעה אחת שלא הצביע עם האופוזיציה אבל את חיליק בר שנעלם פתאום לסין לשבועיים - נאדה? חוץ מזה שהוא כנראה חזק רק על חלשים.
ח"כ נחמן שי למימרן בקו"ח: בני גנץ זו מפלגת טרנד, זה לא ישאר עד הבחירות. מה העמדות שלו? אם הוא יבוא אלינו למחנ"צ הוא יוביל את הדברים שהוא מאמין ורק ככה נוכל לקבל לידינו את השילטון.
מורן אזולאי: ‏זה נכון שעוד מוקדם, אבל נראה שבני גנץ מאמץ ויאמץ את שיטת קליש-רותם. להיבחר בלי לדבר.
ראש העיר טבריה רון קובי בהודעה לתושבים: למרבה הצער השלטון הקודם בטבריה שרף את כספי נקיון העיר על כלכלת בחירות! תקציב הנקיון של נובמבר דצמבר נגמר והחל מהיום אנחנו ללא חברת נקיון! היום עצרנו זמנית את עבודת הקבלן עד להודעה חדשה. סבלנות, אנא שמרו על הנקיון מסביבכם.
אריק בנדר: ‏יש סיבה אחת שבגללה 9 שרים נהרו אתמול להפגנת המתנחלים מול ישיבת הממשלה: הבחירות בפתח, הפריימריז מעבר לפינה. המתנחלים הם עדיין קבוצת הלחץ החזקה במדינה. זה לא מזיק אלא להפך, רק מועיל, להתייצב כשהם קוראים. זה גם מסביר את מופע הצעקות אתמול נגד ציפי לבני בעפרה במפגש עם ראשי ישובים.
חיים אפשטיין חבר הועדה המחוזית בי-ם ב׳קול ברמה׳ - הדיון על הכותל היה אמור להתקיים בועדה המקומית שם יש רוב חרדי. שמעתי ששר חרדי אומר שהדיון במחוזית לא חשוב כי ההחלטה ממילא היתה עוברת. ככה הורסים הכל.
ח״מ עיריית י-ם חיים אפשטיין לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - עדיין לא ישבתי עם משה ליאון לשיחה בענייני קואליציה, כרגע אני בחוץ. חשבתי שאתעדכן מכם אם יש חדש.‏
 
המחאה על יוקר המחיה!
עקיבא נוביק חושף צילומי מסך בערוץ עשר: מארגני המחאה נגד גל ההתייקרויות - מזוהים עם השמאל - אנשי מפלגת העבודה, מרצ, ושלום עכשיו.
עוד מעקיבא נוביק: ‏מי שתרם את מאה האפודים הראשונים הוא שי כהן, איש מפלגת העבודה וגם מנכ״ל ״הברית הישראלית״. לפי האתר של הברית היא ממומנת ע״י הארגון הפרוגרסיבי-אמריקני tides . בין תורמי הארגון נמצא, ניחשתם נכון, ג׳ורג׳ סורוס.
השר אקוניס לגלסנר ב'קול ברמה': המחאה החברתית החדשה היא מחאה פוליטית. מחיר הלחם והמים לא יעלה ויש עוד מספר דברים שאנחנו נטפל בהם על מנת לעצור עליה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.