רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 7 בדצמבר 2018

מדוע ביזה ר' חיים קנייבסקי את ר' ברוך מרדכי לעיני אלפים?

אקדים כי הוא לא הראשון שהוא עושה לו כך, הדבר ידוע בביתו של ר' חיים קנייבסקי אם הוא שם לב שאתה עונד שעון יד הוא יורה לך להסיר זאת מפני שיש בזה משום לא ילבש. מציאות שרוב העולם לא סבור כך, אבל זו דעתו ובביתו לכאורה זכותו לתבוע כי לא יעברו על לא ילבש, אבל כשנמצאים במקום ציבורי ולעיני אלפים השאלה היא האם מותר לבזות אדם בשל כך?

ומעשה שהיה השבוע, ר' ברוך מרדכי אזרחי הטריח עצמו מירושלים לאירוע בבני ברק אמרו לו שיישבו שם כל גדולי העתיד והא מיהר להגיע, הוא השתדל כמה פעמים ללחוץ את ידיו של ר' חיים קנייבסקי וכשהנכד שוב ושוב אמר לסבא כי מדובר בר' ברוך מרדכי הוא כמעט ונתן לו את היד ואז שם לב כי יש לו שעון על היד ולא רצה ללחוץ את ידו ציוה עליו להסיר את השעון

הדבר נעשה לעיני אלפים, ר' חיים ביזה את ר' ברוך מרדכי לעיני אלפים, והשאלה מי התיר זאת, האם העבירה הזו של ענידת השעון כי היא כל כך חזקה הגוברת על לבזות יהודי ברבים ופה מדובר בגדול חבר מועצת גדולי התורה. אם היה אומר לו זאת באופן פרטי, ר' ברוך מרדכי חייב לכאורה לקבל ממנו מפני שכך הצהיר בבחירות כי כולם מחוייבים להוראותיו של ר' חיים קנייבסקי, והאם אכן הוא קיבל על עצמו כי מעתה הוא לא יענוד שעון?

הייתי שמח לשמוע מה פשע וחטא ר' ברוך מרדכי שמגיע לו שיבזו אותו כך ברבים

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.