הרה"ח עוסק
בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת
כ"ק אדמו"ר שבת פרשת נח שנת ה'תשנ"ב
סימן יב ,
על פי זה מובן ,
שכשעושים חשבון צדק בסיומו של השבוע הראשון לעבודה בעולם בשנת ה'תשנ"ב , היה
תהא שנת נפלאות בה , ובאים למסקנא שאין הדבר תלוי אלא במשיח צדקנו עצמו [ כנזכר
לעיל סימן ט ] – צריך הדבר להתבטא בתוספת זהירות והידור בקידוש לבנה , שהם עתידים
להתחדש כמותה , בגאולה האמיתית והשלימה על ידי דוד מלכא משיחא , דוד מלך ישראל חי
וקיים , ובפרטיות יותר , לכל לראש – להזהר ולהשתדל יותר בקידוש לבנה , בבגדים
חשובים ונאים , ברחוב וברוב עם הדרת מלך , גם באותם מקומות שעד עתה לא הקפידו על
זה [ לפי שדרים בין הגוים ] , כולל גם הזהירות בנוגע להזמן דקידוש לבנה – שמצינו
בזה חילוקי מנהגים , אחר ג' ימים למולד , אחר ז' ימים למולד , ובמוצאי שבת , אם
ליל מוצאי שבת הוא קודם י' בחודש , , אבל אם הוא אחר כך אין ממתינין עד מוצאי שבת
, שמא יהיו ב' לילות או ג' או ד' עננים
ולא יראו הלבנה ויעבור הזמן , ובפרט במדינות שרגיל יותר שהשמים מכוסים בעננים ,
ובפרט בימות החורף – ונהרא נהרא ופשטיה , ובכל מקום ומקום לפי ענינו [ ובמקום שיש
שאלה וספק יעשו כהוראת רב מורה הוראה שעל אתר ] , ועוד ועיקר – קידוש לבנה מתוך
כוונה מיוחדת למהר ולזרז ולפעול תיכף ומיד ביאת דוד מלכא משיחא , על ידי הוספה
בדרישה ובקשה על הגאולה , כסיום וחותם קידוש לבנה , ובקשו את השם אלקיהם ואת דוד
מלכם אמן ,
סימן יג ,
ויהי רצון שעוד לפני
קידוש הלבנה דחודש מרחשון – ובפרט בשנה זו שכיון שחשון וכסלו שניהם מלאים , ישנם
שלשה חדשים שלמים
[ תשרי חשון כסלו ] בהמשך אחד , שעל ידי זה
נעשית חזקה בהתחלת השנה על שלימות החדשים , שרומזת על השלימות דבני ישראל שעתידים
להתחדש כמותה – יתקיים בנו מקרא שכתוב ובקשו את השם אלקיהם ואת דוד מלכם אמן ,
ביאת דוד מלכא משיחא תיכף ומיד ממש , ובפשטות – שתיכף ומיד מתקיים הציווי שקורין
תיכף בזמן המנחה , לך לך גומר אל הארץ אשר אראך , לארצנו הקדושה , כיון שלזרעך
נתתי את הארץ הזאת מנהר מצרים עד הנהר הגדול נהר פרת את הקיני ואת הקניזי ואת
הקדמוני וגומר , ארץ עשר אומות , ובארצנו הקדושה עצמה – הלוך ונסוע הנגבה , לצד
ירושלים , , הר המוריה , ושם גופא – אל מקום המזבח שמקומו מכוון ביותר , ושם נעשה
לפניך , , כמצות רצונך , כולל גם השלימות דקידוש לבנה באופן שמקבלים פני שכינה –
יראה אל אלוקים בציון , ויתירה מזה , יראה גומר אל פני האדון השם , כולל גם היחוד
דשם השם ושם אלוקים שמודגש בקידוש לבנה [ כנזכר לעיל סימן יא ] , השם הוא האלוקים
, ובעילוי אחר עילוי שבע פעמים השם הוא האלוקים שאומרים בנעילת יום הכיפורים [
לאחרי אמירת שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד פעם אחת , וברוך שם כבוד מלכותו לעולם
ועד שלש פעמים ] –
[כ"ק אדמו"ר שליט"א הכריז בניגון
המקובל]
השם הוא האלוקים , השם הוא האלוקים ,השם הוא
האלוקים , השם הוא האלוקים , השם הוא האלוקים , השם הוא האלוקים , השם הוא האלקים
, לשנה הבאה בירושלים !
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.