רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 12 באוקטובר 2018

מי התיר מצוה טאנץ לילה לפני החתונה?

עם כל הכבוד ולא איכפת לי במי מדובר, גם ולמרות שמדובר ביהודי יקר במי שהוא מן האדמורי"ם היותר שפויים מתנהג כמו שצריך ולא מבזה ב"ה את החסידות, אדמו"ר שיש לו חסידים שמעריצים אותו, ואם הייתי צריך לדרג אותו הוא היה תופס מקום חשוב מאוד במיוחד בימינו, אבל המנהג הזה חמור ואסור. אני יודע שלא הוא זה שקבע את המנהג, אבל כאדמו"ר אני מצפה שיקום ויעשה סוף למנהג חמור זה של ריקוד החתן והכלה יחד לילה לפני החתונה

לא רק שיש כאן שאלות הלכתיות רציוניות ולא אכנס לפרטים, אותם אדמורי"ם שוכחים שבגלל מעשיהם אלו הם מכשילים את העמי הארצים שעושים חשבון שאם לבן של אדמו"ר מותר לרקוד עם הכלה שלו לילה לפני החתונה מדוע שהוא יהיה לו אסור להסתובב עם הכלה שלו בשבוע של החתונה

כל הצרות של מצוה טאנץ אצל ההמון שהוא כל כך פרוץ באה מהמצוה טאנץ אצל הרבי'ס מבקשים לחקות אותם וזה התדרדר לממדים הזועקים לשמים, הפריצות הכי גדולה רואים שם, תפקידו של אדמו"ר הוא לקחת אחריות על המצב השורר בעולם בענין הזה ולעשות סוף למנהג חמור זה, ולהציל בכך את העתיד היהודי. אין בזה קדושה ואף לא טהרה, ויש הטוענים כי מקור המנהג הוא מן העמי הארצים של אוקריינא שכך נהגו והאדמורי"ם העתיקו מהם

בימינו חייבים לקחת בחשבון את הכלל כולו ואת ההשפעות שיש למצוה טאנץ כזה, ומי שמתעלם מכך פוגע בעצמו ובכלל, וחבל שאדמו"ר חשוב ויקר יהיה זה שמחטיא את הרבים

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.