רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 באוגוסט 2018

ידיעות כלליות


המתיחות בדרום!
דובר צה"ל: לוחמי צה"ל ירו לעבר מחבל שפתח באש לעברם בצפון רצועת עזה. אין נפגעים לכוחותינו ולא נגרם נזק.
הפסקת האש עם חמאס נמשכת-חילופי אש בגבול עזה : צה"ל ירה לעבר מחבל, אין נפגעים-כוח צה"ל ירה לעבר מחבל שפתח באש לעברו בצפון רצועת עזה. אין נפגעים ולא נגרם נזק. זוהתה פגיעה במחבל, נבדק חשד כי מדובר בחוליית מחבלים. *יוני בן מנחם*
שר הביטחון ליברמן בראיון לרדיו דרום אחרי התקרית באזור זיקים- "אין לנו עניין לחמם את הדרום"
ראש הממשלה בנימין נתניהו נועד כעת עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון , בלשכת רה"מ בירושלים. בפגישה משתתפים גם ראש המל"ל מאיר בן שבת, שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר.
השר נפתלי בנט בגל"צ : "אין הסכם עם חמאס, יש הבנות בלתי כתובות"- עוד מנפתלי בנט: כרגע חמאס חלשים ללא רקטות רבות, זה הזמן להכות בחמאס. מעריך שבסוף הקבינט ייאמץ את ההמלצות שלי, גם אם זה ייקח קצת זמן (כמו שהיה בצוק איתן)

חדשות בארץ!
מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב לגלסנר ב'קול ברמה' : אין סיבה לבהלה ממחלת העכברת. יצאנו בהודעה על שישה מקומות שאסור להיכנס אליהם, כל שאר המקומות הם בטוחים אפשר לטייל בהם ואין מה לחשוש.
'ישראל היום' מסקר את פרישתו של עורך 'ידיעות' רון ירון - "הוא ערך את העיתון בשמונה שנים האחרונות ועבד בו במשך 26 שנה. לפי הערכות מחליפו יהיה ראש מערכת החדשות נטע ליבנה".
"ישראל היום": מהיום יבוטל המכס על יבוא עגבניות לישראל, מדובר בבשורה טובה לצרכנים ועשויה להביא להורדת מחיר העגבניות ולהגדלת המבחר.
"ישראל היום": לא רק מפני טילים: בפיקוד העורף יטמיעו קובצי שמע בצופרי האזעקה המפוזרים בארץ • המטרה: התרעות מסוגים שונים יזהירו מפני צונאמי, רעידת אדמה וחדירת מחבלים • היישום: רק בעוד כשנתיים.
"ידיעות": תיקון הכבישים והמדרכות, החלפת עמודי התאורה, גינון וטיפול בפחי האשפה. הרחוב שבו שוכן מעונו של ראש הממשלה יעבור סדרת שיפוצים. משרד רה"מ יממן סכום של 326,704 שקלים, העירייה תישא ביתר ההוצאות.
"מרכז העניינים": מועצת אגו"י צמצמה את הפער שבין הסכמה מצידה לאישור החוק לבין הליכה לבחירות ומיקדה אותו בתביעה אחת – שינוי הסעיף הקובע כי חוק הגיוס יתבטל אם לא יעמדו שלוש שנים ב-%85 מהיעדים, התיקון המוצע: אם לא יעמדו ביעדים החוק הנושא יובא לדיון בכנסת.
"מרכז העניינים": כבר כמעט הושג פתרון למשבר בית הספר "נתיבות משה" בחיפה, אלא שנציג החינו"ע בחר לא להגיע לישיבת הגישור, "המטרה היתה פוליטית לנגח את ראש העיר יונה יהב כאשר כבר אין היבט פוליטי את מי מעניינים הילדים"
ח"כ איתן כבל למנדי וביתאן בכאן מורשת: "מה שקורה בתחום הטיסות לאומן מחפיר. ראיתי כבר כרטיס שנמכר ב-1400 דולר"
הממונה על ההגבלים עסקיים גב' מיכל הלפרין הודיעה על פתיחת חקירה להזנקת מחירי הטיסות לאומן בערב ראש השנה לדבריה המחיר קופץ ב-600% כל ערב ראש השנה מה שמעלה חשד על תיאום מחיר על גב החסידים שטסים באומן בכל מחיר.
ירושלים: החל מיום שישי הקרוב, נהגי האוטובוס יפסיקו להטעין מנויי "חופשי יומי" ונסיעה בודדת על גבי כרטיסי "רב קו". עם זאת, תימשך מכירת כרטיסי נייר לאזרחים ותיקים ולמלווים לעיוורים. נהגי האוטובוס ימשיכו למכור כרטיסי רב-קו אנונימיים מוטענים בנסיעה בודדת, עבור נוסעים שלא תיקפו את כרטיס הרב קו לפני הנסיעה.
ביתאן בטוויטר: ‏פוניבז' והסכסוך הליטאי על מורשת הרב שך: השמועה מספרת שבשיעור א' של "המחבלים" יש ארבעים תלמידים שנקראים אלעזר מנחם מתוך 120, ובפלג "השוינאים" רק ארבעה מתוך 220. אם זה נכון, זה נהדר.
שר הפנים דרעי הורה להחזיר כספים לאזרחים ששילמו מחירים גבוהים לדרכונים זמניים בקיץ שעבר בשל ההמתנה הארוכה לדרכונים ביומטריים. השר דרעי: "האזרחים אינם אשמים שהיה לחץ גדול והגיע הזמן להחזיר את הכסף העודף ששילמו".

הבחירות לרשויות המקומיות!
מחלוקת דגל שלו"א אצל מימרן בקו"ח: סגר"ע אלעד צוריאל קריספל: ישבנו בשקט ובשלום כל הקדנציה כדי שיהיה שלום בעיר. בלי אופוזיציה גם זבוב יכול לנהל את העיר. אני בנתק מישראל פרוש כבר כמה חודשים, למרות שהיה לי קשה מאוד ואנשי שס בעיר זועמים על שתקתי.
עו"ד אברימי יוסטמן (שלו"א): יש מחלוקת האם ההסכם עם דגל התורה כולל את בית שמש או מדבר רק על אלעד, בדיוק בשביל זה הולכים לדין תורה כמו אנשים יראי שמים.
יהודה אבידן: הטענה שפרוש הוא ראש עיר טוב אינה טענה, כי יש הסכם. תמיד האגודה דרשו לקיים הסכמים גם שקרליץ ולופוליאנסקי היו ראשי עיר טובים.
מני גירא שוורץ: הכל תלוי אם בית שמש כרוכה בהסכם של אלעד או לא. טרם ראינו מסמכים.
חבר מועצת העיר באלעד אבי עידן לגלסנר ב'קול ברמה': ש"ס מחפשים כל הזמן אנשים מבחוץ וכל מיני מקורבים ולא רוצים להביא מישהו מבפנים לכן אם הייתי יכול הייתי רץ באופן עצמאי. יש לא מעט דברים שאני חושש מהם אקבל החלטות עם רבותי.
ראש מועצת רכסים איצ׳ה רייך לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - ״המגמה שלנו, עסקני דגל התורה, היא שאנחנו מעדיפים לרוץ לבד, גם בירושלים. ראינו בבית שמש שדגל רצה בנפרד וזה מתוך אוירת שלום״.
אברהם וובר איש המספרים של ׳דגל׳ לקאהן ב׳קול חי׳ - ״בגלל שזה יום שבתון אנחנו מעריכים שיגיעו להצבעה 63% שזה 260.000 קולות. בשביל לקבל 40% צריך 104.000 קולות״.
פריי בתיעוד בטוויטר: ‏כעת בעיריית פתח תקווה, ישיבת הזדהות לקראת הבחירות. יו"ר ש"ס אוריאל בוסו מציג את בא כוח הסיעה, חיים ביטון, ובעקבותיו יתר החברים. בישיבה הושלם סופית המעגל, כאשר נציג סיעת 'ישי' של בני זהבי הצהיר על השתייכותו לש"ס.
עורך 'בחדרי' יעקב גרודקה: ‏עזבו פוליטיקה. שמעתי שאמרו ש'אלעד' בגימטריה 'סדום'. כאחד שמתגורר בעיר 8 שנים, אני חייב לעשות מחאה. אלעד היא עיר קסומה, מלאה בעשרות כוללים וישיבות בהם לומדים אלפים מכל החוגים. עשרות ארגוני חסד. רבנים, קהילות ושיעורי תורה, עסקים ותעשייה מצליחה. תתפלאו, אנשים ברחוב מחייכים ומאושרים.
לייזר ראוכברגר ב'קול חי': גור ובעלזא לא היו שותפים בעבר לאחדות החרדית, נקווה שהפעם כן.
מיכי אלפר ב'קול חי': אם היום ייערכו הבחירות בחיפה, עינת קליש רותם ראש העיר.
ראש מועצת רכסים איצ׳ה רייך לזיגמן ב׳קול ברמה ׳ - המגמה שלנו, עסקני דגל התורה, היא שאנחנו מעדיפים לרוץ לבד, גם בירושלים. ראינו בבית שמש שדגל רצה בנפרד ולא קרה שום דבר.
ישי כהן ב"כיכר": ‏מחר בשעה 11 בבוקר, ש"ס ירושלים פותחת את מטה הבחירות ברחוב בית הדפוס בהשתתפות השר אריה דרעי.
פריי ב'קו עיתונות': ש"ס מריצה לראשונה רשימה עצמאית בגבעת שמואל. בראש הרשימה יעמוד משה קייקוב, עו"ד מצליח שעד היום לא היה מזוהה פוליטית. המוטו המרכזי: שוויון לחרדים, הקמת ת"ת ועזרה לילדים בעלי צרכים מיוחדים. 

להמשך כנסו כאן:

המתיחות בדרום!

"הפסקה" והרבה אש: בלוני תבערה נחתו במרכז מסחרי בנתיבות. "הפסקת האש" בין ישראל לחמאס: מחבלי חמאס המשיכו גם היום לשגר בלוני תבערה לעבר שטח ארצנו וממשיכים לשרוף את שדות עוטף ישראל, שלוש שריפות מהבוקר.
עיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד": מצרים מתכננת לערוך פיסגה בהשתתפות מצרים, סעודיה, ירדן והרשות הפלסטינית על מנת לגבש עמדה סופית בנוגע ל"עסקת המאה"
הפלסטינים מדווחים כי המשלחות של כל הפלגים הפלסטניים , כולל נציגי חמאס והג'יהאד האיסלאמי, שבו לרצועת עזה דרך מעבר רפיח לרגל חג הקורבן. הן צפויות לחזור לקהיר בתחילת השבוע הבא להמשך הדיונים בהפסקת האש ובפיוס הפנים-פלסטיני . כאן
פרסום ראשון | טראמפ למלך ירדן: אם ישראל והפלסטינים לא ייפרדו – לראש ממשלת ישראל יקראו מוחמד.
יוני בן מנחם לרונן כץ בקול ברמה: אבו מאזן סירב להפגש עם ראש המודיעין המצרי וסרב להשתתף בדיונים כי הוא טוען שהוא המייצג היחיד של עזה. ליברמן מאותת לציבור הישראלי ולחמאס שלבלוני התבערה יש מחיר. לחמאס אין אינטרס להסלים את המצב.
ח"כ מוטי יוגב לרונן כץ בקול ברמה: כל מהות ההסדרה היא להשיג זמן שקט, וזה לא יחזיק מעמד. כרגע לישראל ולחמאס יש אינטרס לא להגיע לעימות כולל, כח ההתרעה הישראלי נשחק. ביום מן הימים ניאלץ לכבוש את עזה ולהשמיד את החמאס. כל הנסיונות להיפטר מעזה הן חסרות סיכוי. יש פחד ממחיר דמים אך זה קצר טווח.
עוד מח"כ יוגב לרונן כץ בקול ברמה : גם אם כרגע לא מטפלים ברצועת עזה, עדיין יש צורך לייצר הרתעה מול הבלונים. הצבא צריך להיות ערוך ונכון להכרעה צבאית גם במחיר דמים. בלי הרתעה הם ימשיכו להטריד אותנו, אנחנו צריכים להחזיר את הנעדרים והרש"פ אינה רלוונטית כלל ברצועה.
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש כעת עם היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ון בולטון, במסגרת ארוחת ערב במעון רה"מ בירושלים . בפגישה משתתפים גם שגריר ארה"ב בישראל דיוויד פרידמן ושגריר ישראל בארה"ב רון דרמר. בפתח הפגישה אמר רה"מ נתניהו: "השגריר בולטון, ג'ון, אני שמח לראות אותך. אנחנו ידידים כבר שנים רבות ואני יכול להעיד שבמסגרת תפקידך, וגם מחוצה לו, אתה ידיד אמת של ישראל ותומך נלהב של הברית בין אמריקה לישראל. ביקורך פה הוא בעל חשיבות רבה, לאחר ההחלטה החשובה של הנשיא טראמפ, להעביר את השגרירות לירושלים, ולצאת מההסכם הרע עם איראן. אני מצפה לשוחח איתך על נושאים רבים, אך בעיקר כיצד להמשיך לבלום את התוקפנות של איראן באיזור ולהבטיח שלעולם לא יהיה להם נשק גרעיני. יש נושאים רבים אחרים, אך זאת נקודת התחלה טובה".
היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בולטון: "כבוד גדול להיות פה. אני שמח לראותך שוב ולדבר על היחסים בין ארה"ב לישראל. השנה וחצי האחרונות היו מרגשות מאוד בממשל טראמפ, כולל חלק מהנושאים שהזכרת. ברור שעומדים בפנינו אתגרים גדולים, לישראל, לארצות הברית ולעולם כולו. תכנית הגרעין של איראן, תכנית הטילים הבליסטיים נמצאות בראש הרשימה. אז אני שמח להיות פה ואני מצפה לדיונים בינינו".

חדשות בארץ!
'ויינט': משה חוגג, הבעלים החדש של בית"ר ירושלים , לא הגיע אתמול למשחק הכדורגל, זאת למרות שהמשחק החל כשעה לאחר צאת שבת. לטענתו הוא "שומר שבת ולכן לא יכול היה להגיע בזמן".
ח"כ רוברט טיבייב (המחנ"צ) בתגובה לדברי כחלון לפיהם "עליית מחירי הדיור היא לא בעיה שלי אלא של ישראל": "לא, כחלון. עליית מחירי הדיור היא בעיה שלך. הבטחת ולא קיימת. אתה חייב הסבר לציבור על הכישלון שלך".
קלמן ב'בחדרי': שבוע לפתיחת הלימודים, 260 תלמידי ת"ת אמונת ציון בירושלים של רשת 'מעיין החינוך התורני' נזרקו הבוקר לרחוב, אחרי שרשת 'אורט' סירבה להאריך את השכירות של מבנה הת"ת.
שוב, ליברמן נגד בנט : "משיחי ופופוליסטי, למה הוא לא תוקף את ראש הממשלה? הוא פועל משיקולי בחירות".
השר ליברמן ברשת ב' : להקדים בחירות על מזבח של מאבק פנימי אצל החרדים על הגיוס זה לא נכון. חוק הגיוס וחקירות נתניהו לא מצדיקים את הקדמת הבחירות. בכל מקרה הבחירות יהיו ב-2019.
התוכנית אופירה וברקוביץ' תבוטל השבוע: קשת משעה את התוכנית של אופירה וברקוביץ לשבוע בעקבות דבריו של אייל ברקוביץ על חברי הכנסת הערבים: "הדברים שנאמרו בתכנית חרגו מהקו של חופש הביטוי בו דוגלת החברה. בשל חומרת הדברים, הוחלט להקדיש את הימים הקרובים לבחינת הנהלים והכללים. אי לכך לא תשודר התכנית ביום שישי הקרוב".
ח"כ עיסוואי פריג' (מרצ) הגיש תביעת לשון הרע נגד אייל ברקוביץ בגין דבריו בתוכנית המהוללת "אופירה וברקו" נגד הח"כים הערביים.
'סרוגים': בסוף השבוע הבא, בגלל חג הקרבן המוסלמי, יצאו העובדים הערבים לחופשה וברשתות השיווק צפוי מחסור חריף בבשר, עופות וירקות.
אחרי שפרסם תיעוד שלו עם עד המדינה ניר חפץ, העיתונאי חיים לוינסון מחזיר לבן כספית ומפרסם תיעוד שלו מפגישה עם רה"מ לשעבר אהוד אולמרט: "מי שילם? תספר".
עורך "ידיעות" במכתב הפרישה: בשנה וחצי האחרונות העיתון עבר טלטלה. תיק 2000 נחת עליי, עלינו, כרעם ביום בהיר. די היה במה שפורסם כדי לחייב את כולנו לעשות חשבון נפש. גם אם ייתכן ש"לא היה כלום", זה לא אומר ש"לא יהיה כלום"

הבחירות לרשויות המקומיות!
פריי ב'קו עיתונות': ‏קרבות אלקין vs 'הליכוד' בירושלים לשפל חדש: אחרי שרשימת 'הליכוד' הודיעה על כינוס חגיגי ביום שני לפתיחת מערכת הבחירות, מטה אלקין הודיע על אירוע קביעת מזוזה באותו יום.
פריי ב'קו עיתונות': משה ליאון החל להזרים דיווחים על תרומות. עד כה גייס 66,800 ש"ח מ-14 תורמים, בהם בכירים בשוק ההון, הפיננסים ושותפים עסקיים מהעבר. בין התורמים: ישראל צישינסקי, יו"ר 'רפואה ושמחה' ומתווך חסידי.
'כיכר': משה גבאי, חילוני מסורתי, עובד מידי ערב כדי ג'יי במסיבות, אך מעתה הוא הופך לנציג במקום ה-5 ברשימת ש"ס בחדרה. תפקידו: "להשים בראש מעייניו את צרכי התרבות של הצעירים".
מכה ליונה יהב בחיפה: חברת המועצה בסיעתו סיגל ציוני ערקה לעינת קליש המתמודדת מולו לראשות העיר.
מיכי אלפר למימרן בקול חי: קשה לי להאמין שמשהו יגיד לתמוך ביהב וילך נגד גדולי ישראל. לא מאמין שזה הוראה של ליצמן לתמוך באחד שרומס את השבת.
אתר ׳לדעת׳: מסתמן פילוג באחדות החרדית בחיפה - ב׳דגל׳ מאיימים: ״אם אגו״י אכן יתמכו ביונה יהב, גם הרשימות ירוצו למועצה בנפרד״.
מתקפה ראש בראש - בכירים ב׳דגל׳ ל'כיכר' על ה'דין תורה' של שלו"א: "האם ההתדיינות אצל הגר"י סילמן במשך חודשים אינה הליכה לבוררות של דין תורה? האם מישהו יעז לצאת נגד החלטות של הגר״ח קנייבסקי, הגר״ש כהן, הגר״ג אדלשטיין והגר״ש בעדני?״.
עוד מ׳כיכר׳ - ב׳שלומי אמונים׳ מגיבים ל׳דגל ׳: ״הרב סילמן מונה ע״י מנהיגי ׳דגל׳ לגבש עמדה אחידה למפלגה, לא לברור בינינו לבינה. הבקשה לדין תורה לא מכוונת נגד גדו״י, מדובר בויכוח לגיטימי בין מפלגות. אפשר להיות תוך שבוע אחרי כל הסיפור הזה״.
'אשדוד 10': במהלך מסיבת עיתונאים לקראת פתיחת שנת הלימודים תקף ראש העיר יחיאל לסרי: לא יכול להיות שיש מי שמעלה סרטון של אפלה וחושך וידרשו ממגזר מסויים שלא לבוא לפארק עירוני ולבקש לסלק אותם. בכוונתי להחזיר את אשדוד למקום שבו הייתה ולהפסיק עם הפייק ניוז וחרדיזציה.
רבינא חושף ב'כיכר': יו"ר 'דגל' ח"כ גפני שינה מהמקובל עד כה, ומינה לקראת הבחירות לבא כוחו במודיעין עילית את מקורבו משה שיפמן, ולא את ראה"ע גוטרמן שהיחסים ביניהם ידעו עליות ומורדות.
אברהם וובר איש המספרים של ׳דגל׳ לגלסנר ב׳קול ברמה ׳ - ״אני מכיר את המספרים והנתונים יותר מכולם, כרגע יש לנו 8 נציגים בי-ם, 5 מתוכם שייכים ל׳דגל׳ ו- 3 לאגו״י״. אבי גרינצייג: ״גם אגודה מסכימה ש׳דגל׳ גדלה משמעותית בי-ם״.
יו"ר סיעת 'דגל' בירושלים, אליעזר ראוכברגר לגלסנר ב'קול ברמה': ברור שמועמד חרדי הוא רצון של כולם. אנחנו יושבים ודנים האם יש סיכוי למהלך. השיקול אם המועמד הוא מסיעת שלו"א, לא חלק מהדיון.
אבי גרינצייג לגלסנר ב׳קול ברמה ׳ - ״הסקר האחרון מביא למצב שגם אלקין וגם ברקוביץ יישארו עד הסוף״. אברהם וובר - ״בישיבות הפנימיות שלנו אנחנו מעריכים שיצביעו 95.000 חרדים״. גלסנר: ״לפי החשבון שלי יכולים להגיע ל- 110.000 קול״.
לקראת הבחירות המוניציפאליות - ח״כ גפני שלח מכתב לנציגי ׳דגל׳ בכל הארץ ולא רק למודיעין עילית. לפי המכתב ישמש גפני עצמו כבא כוח הסיעה בכל הערים ש׳דגל׳ מתמודדת וכל התקציב יעבור דרך ׳דגל׳ הארצית.
הרב בנצי נורדמן לגלסנר ב'קול ברמה' : עדין לא ברור היכן אני ארוץ. גם בכל מפלגה שאני אהיה, זה יהיה בתיאום עם הנציגים החרדים. אני מתייעץ עם גדולי התורה ומה שהם יחליטו אני אקבל.
אברהם וובר חושף אצל גלסנר ב׳קול ברמה ׳ - ״הפלג׳ חתמו הסכם סגור עם אלקין. אני אומר זאת בוודאות. כדאי שהציבור יידע מזה״.
'סרוגים': ישראל גנץ המועמד לראשות מועצת מטה בנימין נחקר היום במשטרה לאחר שפתח היום עצמאית עם מאבטחים את המחסום בענתות.
חבר ועדת הבחירות אברימי יוסטמן ב'קול חי': לשלו"א ו'דגל' יש מסורת ארוכה של שיתוף פעולה, ומאמינים שהיא תימשך, יש ניסיון אמיתי להסדיר את הדברים עם בורר מוסכם שיפתור את הבעיות בין הסיעות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.