רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 7 במאי 2018

ידיעות כלליות


פתיחת השגרירות: בישראל מעריכים טראמפ לא יגיע לפתיחת השגרירות, הנשיא טראמפ הצהיר כמה פעמים בתקופה האחרונה כי הוא עשוי להשתתף בטקס חנוכת השגרירות בי-ם. אולם מסתמן כי זה לא יקרה. (מדיני)
 
יואב יצחק: כחלון תקוע עם צרות משלו: יחידת יהלום מחכה לשובו לארץ של קובי מימון. כחלון יידרש להשיב לשאלות; מעמדו נוצל בכמה עניינים פליליים בהם נכרך שמו של אחיו; כחלון מתקשה להציג ירידה בשוק הדירות; טרפוד פסקת ההתגברות והתחנפות לשמאל ולשופטי העליון מקימה לו חסינות בכלי תקשורת.

עמית חדד: פרסום ראשון: שלוש בכירות במשרד הבריאות הגישו תלונות לנציבות שירות המדינה נגד מנכ"ל המשרד, משה בר סימן טוב, בגין התעמרות וקבלת החלטות מתוך מניעים פסולים.

פרסום ראשון: בסופ"ש האחרון הוקם כוח מיוחד של לוחמי כיבוי אש, צהל וקקל כדי להילחם בטרור העפיפונים בעוטף עזה. תצפיות ורחפנים אמורים לזהות את העפיפונים באויר ולכוון את הכוחות בקרקע. (תמיר סטיינמן)

חמאס: חמאס במסר לישראל: מוכנים לדון בהפסקת אש בעזה למשך שנים, חמאס ביקש לכרוך בעסקה הקלות ניכרות במצור, מתן אישורים לפרויקטים גדולים בתחום התשתיות וכנראה גם חילופי גופות ושבויים. לפי הערכות מודיעין, חמאס במצוקה אסטרטגית חסרת תקדים. (עמוס הראל)

ח״כ עודד פורר (ישראל ביתנו): ״לכל חברי הכנסת שטרם חתמו על המהלך להדחת זועבי, היא צירפה לכם הערב עוד תזכורת בדמות הבערת השטח ותמיכתה באויבי ישראל. אין מקום בכנסת ישראל לגיס חמישי. הגיע הזמן להוציא את חנין זועבי מהכנסת״.

אירן: ‏האיראנים לא רוצים לפתוח מערכה אלא לבצע פיגוע נקמה חד פעמי בחתימה נמוכה, עם שימוש במיליציות וקציני חיזבאללה.  מטרת הפרסום לאותת שאנחנו רואים אותם. רהמ יציג השבוע את המידע הזה לפוטין. (אלון בן דוד)

שרון גל בטויטר: *הכותרות* משבר ביחסים. פוטין הורה לנתניהו לחדול מתקיפות. זעם רוסי.
*המציאות* פוטין מזמין את נתניהו למצעד הנצחון על הנאצים בכיכר האדומה במוסקבה.
*מסקנה* תתחילו להטיל ספק בתאריך בחלק מהעיתונים.

מדברי ראש המל"ל לשעבר פרופסור יעקב נגל לבני רבינוביץ ב'קול ברמה':* אם האמריקאים יהיו נחושים ויסבירו למדינות אירופה שזה או הכסף שלכם או ההסכם עם איראן, הם ילכו עם ארצות הברית.

יקי אדמקר: ‏כלל חדש בוועדת השרים לחקיקה: שקד הודיעה כי החל מהישיבה הבאה, מלבד השרים המגיעים לוועדה (יש כאלה) יתר המגיעים לדיון לא יורשו להכניס טלפונים סלולריים ויצטרכו להפקיד אותם מחוץ לחדר הוועדה. ההוראה בעקבות הדלפת הקלטות מהדיון היום.

דיווח בוושינגטון פוסט: המועמדת לתפקיד ראש ה-CIA ג'ינה האספל, נערכה לבטל את מועמדותה לתפקיד מחשש שמינויה לא יאושר. אולם לאחר מאמצי שיכנוע מכמה אנשי ממשל, נראה כי המועמדות עדיין רלוונטית (אלון מיטלפונקט)

דה מרקר: מנכ"ל חדשות עשר, גולן יוכפז, יפוצה על ידי תחנת השידור גלי צה"ל בכחצי מיליון שקל. יוכפז יפוצה לאחר שנאלץ לעזוב את גלי צה"ל בהחלטה של המפקד הקודם, ירון דקל.

'ישראל היום': מסתמן כי אלאור אזריה צפוי להשתחרר מהכלא כבר ביום רביעי כדי להגיע לחתונת אחיו, יחזור למחרת לכלא ויעבור הליך שחרור.

הותר לפרסום: גופת מחבל פלסטיני מעזה מוחזקת בידי ישראל (מתקרית האש עם צה״ל בצהריים על גבול הרצועה).

יערה שפירא: ‏בעוד הכוננות בירושלים צפויה ממילא להתגבר מאוד בשבוע הבא עם העברת שגרירות ארה"ב - אחד הארגונים האסלאמיים הותיקים בירושלים, חיזב א-תחריר, מרים ראש בשבועות האחרונים. במהדורה ‎@kann_news הבאנו תיעוד מיוחד מפעילותו שכוללת כנסים המוניים והטפה להקמת ח'ליפות בי-ם:

המלחמה בתימן: המורדים החות'ים טוענים כי ירו כמה טילים בליסטיים לעבר יעדים כלכליים באזור נג'ראן בדרום סעודיה. לפי כלי תקשורת בסעודיה, מערכות ההגנה האווירית השמידו שני טילים ששוגרו לעבר הממלכה.

פריי ב'קו עיתונות': הגר"ד כהן מותח ביקורת על אגודת ישראל בירושלים: "כל קהילה קטנה שכרתה ברית עם מי שצריך - קיבלה הכל. אנחנו צריכים להילחם על כל דבר קטן".

הליטאים יוצאים למערכה בי-ם: "כל קהילה שווה לחסידות" ראשי קהילות ועסקנים בציבור הליטאי בבירה השתתפו בכינוס שהיווה את יריית הפתיחה של מערכת הבחירות המונציפאלית. הגר"ב סולוביצ'יק: "אנחנו לא תלויים בחסדים של אף אחד" (חדשות, חרדים)

י-ם: באסיפה של ׳דגל׳ הוקרא כעת מכתבו של ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי. המכתב שם דגש על שמירת השבת בשכונות המעורבות והרחבת פעילות הקהילות.

סוריה: גורמי אופוזיציה סוריים טוענים כי פלגי המורדים בדרום סוריה החלו במבצע של פשיטות ומעצרים נגד "תאים רדומים" של חזבאללה. בדיווחים בכלי תקשורת שמזוהים עם האופוזיציה נטען כי הפלגים עצרו אנשים שתכננו לבצע פעולות עבור חזבאללה. ‎

נסיעת רה"מ: בעקבות פטירתה של אמו של נשיא קפריסין, רה"מ נתניהו קיצר בחצי יממה את שהותו שם וכבר בשלישי בערב, אחרי כמה פגישות בניקוסיה, ימריא ליממה במוסקבה לפגישה דרמטית לכל הדעות עם פוטין. ‎
הבהלה במירון: שמואל, עד ראיה לריסוס הגז מדמיע ע״י המשטרה בל״ג בעומר בחצר ציון הרשב״י בראיון בחצות בסקופים: שוטר מג״ב אחד החליט לקחת את החוק לידים וריסס עליי גז מצד עזרת הנשים על הגברים מה שגרם לבהלה רבה שבנס לא הסתיים עם הרוגים.

יקי אדמקר בחצות בסקופים: פסקת ההתגברות לא תעלה להצבעה ביום רביעי. מועד ההצבעה החלופה לא ידוע, וכך "ההישג" הגדול של בנט ימוסמס. נושא הגיוס יחזור כעת לסדר היום אבל החרדים ימתינו עד אחרי העברת השגרירות ושאלת ההסכם עם איראן כדי לעלות הילוך.

עו"ד עקיבא ברילנט המייצג את אחד החשודים בבית שמש בראיון בחצות בסקופים: חקרו אותם על סיפור ישן של לפני 9 שנים, כנראה בעקבות הלשנות מנסים לשחזר את הסיפור הישן. אין בפרשה הזו כלום. חקירה לא רצינית ולא מגובשת. המשטרה האזינה לשיחות של החשודים תקופה ארוכה.

חבר מועצת עיריית ירושלים והמועמד לראשות העיר משה ליאון בראיון בחצות בסקופים על הסקר בו הוא מוביל ברוב גדול על פני המועמדים האחרים: אין קשר בין המועמדות שלי לחוקים שיעברו או לא בכנסת, לדעתי אבחר בגלל הכישורים שלי ולא בגלל דילים. אני יודע לאחד את החרדים ואת החילונים ולהגיע למשותף ביניהם שכולם רוצים לחיות זה לצד זה בירושלים.

שר הפנים הלבנוני: נתונים ראשונים על שיעור ההצבעה בבחירות לפרלמנט מעלים כי כ-49% מבעלי זכות הבחירה באו לקלפיות. זאת, לעומת שיעור של 54% בבחירות הקודמות, שהיו לפני כ-9 שנים. הסיבה : התנהלות איטית של הליכי ההצבעה בקלפיות עקב חוק הבחירות החדש.

 להמשך כנסו כאן:



ניר דבורי:
 ‏7 אנשי מערך ההגנה האווירית הסורית נהרגו היום מפצצה שפגעה ברכב בו נסעו בדרך לבסיס T4. לא ידוע מי עומד מאחורי התקיפה. לפי הדיווח מסוריה הם הצוות שהפיל את מטוס האף 16 הישראלי לפני כחודשיים.
אבי מימרן: ‏החל מהערב ולמשך חודשיים אגיש בכל יום ראשון ב 22:00 את "מדברים על זה" סידרה חדשה ברדיו קול חי. נרים את השטיח ונדבר על כל מה שאנחנו מעדיפים לטאטא מתחתיו. גם תגובות כאן, ישולבו בתוכנית. תודה לדוד חכם על מילוי המקום במהדורה המרכזית בכל יום א'.
יקי אדמקר בטוויטר: ‏בזמן שרבו על פסקת ההתגברות, ליצמן וגפני דרשו מנתניהו בפורום ראשי הקואליציה לקדם פתרון לחוק הגיוס בהקדם. ליצמן אמר כי "הממשלה צריכה למלא את ימיה אבל בשביל זה צריך למצוא פתרון מהיר". גפני הוסיף כי יש "לקדם את זה מהר ככל שניתן".
דיווח בארה"ב: חברת קש בשם זהה לחברת הקש בתחקיר על הארווי ויינסטין (שנטען שהוקמה ע"י בלאק קיוב) ניסתה להשיג "לכלוך" על בכירי ממשל אובמה בעבור ממשל טראמפ; חברת בלאק קיוב הישראלית מכחישה הדיווחים: זה לא אנחנו.
שמעון ריקלין: ‏די מדהים שלפיד וכחלון שמקפידים שהמפלגות שלהם לא יהיו דמוקרטיות, מנסים לשכנע אותנו שהם מגיני הדמוקרטיה בהגנה על בג"צ. האמת היא שלאנשים הללו אין מושג מה זו דמוקרטיה ולא מעניין אותם להגן עליה. אבל פופוליזם? להתחנף לשמאל? וואו בזה הם אלופים.
בהמשך להודעה על סיכול חדירת המחבלים לשטח הארץ והניסיון לפגוע בתשתית ביטחונית.
מבדיקה עולה כי חוליה בת ארבעה מחבלים הגיעה למרחב גדר המערכת במטרה לחדור לשטח הארץ ובניסיון לבצע פעילות חבלנית עוינת.  החוליה הייתה תחת מעקב תצפיות צה"ל כשהיא נעה באופן חשוד וחבריה פוגעים בגדר המערכת וחוצים אותה. כוח צה"ל הגיע לנקודה הסתער על המחבלים תוך כדי ביצוע ירי ממנו נהרגו שלושה מחבלים. על אחד המחבלים נתפס תיק שמכיל מצלמה לתיעוד, גרזן, קאטר, מסכת חמצן וכפפות. ליד גופה נוספת נתפסו שני בקבוקי בנזין. בכך נמנע ניסיון לפגיעה בגדר ולפגיעה באזרחי ישראל וחיילי צה"ל.  צה"ל ימשיך לפעול להגנת אזרחי ישראל ומול מי שמבקש לפגוע בביטחון המדינה ולא יאפשר פגיעה בתשתיות הביטחוניות המגנות על אזרחי ישראל.
המשנה לנשיאת העליון בדימוס, השופט אליקים רובינשטיין: "אני חושב שפיסקת ההתגברות היא פוליטית. בית המשפט הוא שכפ"צ של מדינת ישראל" ‎
נשיא לבנון, מישל עון, מפציר בשעה האחרונה בלבנונים לרוץ לקלפיות ואומר שיש גם אופציה להאריך את ההצבעה.
נשיא העליון בדימוס, אהרן ברק, על "פיסקת ההתגברות": "הפרשנות של הכרזת העצמאות קובעת את הקוד הגנטי של האסיפה המכוננת, שנועדה לקבוע חוקה שתממש את החזון של העם. היא אינה מוסמכת לפעול בניגוד לחזון. הכנסת אינה מוסמכת לבטל את אופיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית" ‎
איש התקשורת דוד חכם חוזר לרדיו. החל מהערב הוא יגיש בכל יום ראשון את 'המהדורה המרכזית' ברדיו 'קול חי', במקומו של אבי מימרן שיגיש תוכנית חדשה בימי ראשון, שתעלה הערב בשעה 22:00.
סגל: ‏הנימוק העיקרי שנשמע מעיתונאים, שופטים ופעילי שמאל (לא שקל במיוחד להבחין בין הקבוצות לאחרונה) הוא שבגצ נועד למנוע מהרוב הפוליטי לדרוס את המיעוט. במהלך ההתנתקות היו שורת מקרים כאלה. בגצ לא היה שם בשביל המיעוט, התקשורת לא הייתה כדי לצעוק על כך והשמאל סגד לשרון ומילא פיו בספרייט.
קול חי: ערב חדש מתחיל בקול חי - בימי ראשון בשבע המהדורה המרכזית עם דוד חכם, בשמונה זירה מקומית עם איתי גדסי, בתשע ערב חי עם אריאל ברמן, ובעשר מדברים על זה הנושאים הפנים חרדים שלא דוברו עד היום בהגשת אבי מימרן, כי משהו חדש וטוב מתחיל בימי ראשון בקול חי, ברדיו 93.0| 92.8 fm באתר : 93fm.co.il באפליקציה : 93fm.co.il/app בטלפון 03-6-780-780.
אסון השיטפון בערבה | אביב ברדיצ'ב, המדריך החינוכי של מכינת "בני ציון", נחקר היום במשטרה במשך כמה שעות.
סערה בפלג: המסמכים שנחשפו ב'בחדרי' הביאו את מנהל הת"ת אליהו טומבק להריץ מכתב בהול לבכירי רבני הפלג, ובו טען כי בעקבות הגילוי לפיו ההקצאה לוותה ברישום במחוז החרדי במשרד החינוך - יוותר הת"ת על ההקצאה
עוד ב'בחדרי': טומבק הכחיש כל קשר להקצאה, אלא שהפרוטוקול מוכיח בבירור - חבר העמותה שתפעיל את הת"ת נכח בדיוני ההקצאה
בנדר: ח"כ אורלי לוי אבקסיס מתנגדת לפסקת ההתגברות ותצביע נגדה.
פרשת השחיתות בבית שמש: שלזינגר מדווח ב'בחדרי' כי חוקרי להב 433 עצרו היום עורכת דין החשודה גם במעורבות בפרשה והיא תובא מחר להארכת מעצר
ווייז: פעם השניה תוך שבוע: דיווחים על תקלה בווייז.
רוסיה: פעיל האופוזיציה אלכסיי נבלני שוחרר, לאחר שנעצר אתמול בהפגנות נגד השבעתו של פוטין לכהונה רביעית (אלון מיטלפונקט)
יו"ר הכוחות הלבנוניים,  הנוצרי סמיר ג'עג'ע, שנוא נפשו של נסראללה, יוצא נגד הקריאה של נעים קאסם להאריך את הבחירות ואומר שזה לא חוקי.
הבחירות בלבנון: גורם במשרד הפנים הודיע שלא תהיה הארכה מעבר ל-19:00; מי שנמצא במתחם הקלפי יממש את זכות ההצבעה. מאז קריאתו של הנשיא מישל עוון ללבנונים לבחור, עולה מספר הפונים לקלפיות ברחבי לבנון - בעיקר בדרום ובצפון. ‎
ח"כ משה גפני לחכם ב"קול חי": לא נכון לומר שחברי הכנסת החרדים מחו פחות, מחיתי בכל הכוח. לא מדובר בחילול שבת ממשלתי וקבוע כמו הרכבת.
יו"ר "דגל התורה" ח"כ גפני לחכם ב"קול חי": מונטג אחד הנציגים הטובים ביותר של דגל התורה, מקווה שייצא נקי. ההנחיה שלנו לנציגים לפעול לפי החוק, מקווה שהתברר שאלו חשדות שווא.
ח"כ גפני לחכם: יש החלטה לנהל מו"מ עם אבוטבול ולחזור לגדו"י. כל מי שמוציא ספינים עושה זאת על דעת עצמו.
גפני ב"קול חי" כל ההודעות שיצאו בתקשורת על בית שמש זה היה ספינים. וכל מוציאי הספינים עשו זאת על דעת עצמם. מי שמחליט זה גדולי התורה הם הורו על מו"מ ולאחר המו"מ נחזור לגדולי התורה.
ח"כ גפני לדוד חכם ב'קול חי' - "ניסיתי למנוע את חילולי השבת בסופ"ש האחרון, לא היה עם מי לדבר. רה"מ התחייב שידבר עם השרים רגב ולוין שאחראיים על כך".
ח"כ גפני ב'קול חי' על הבחירות המוניציפאליות - "בבית שמש אנחנו מחכים לקבל עדכונים מהמו"מ עם אבוטבול. באלעד לא קיבלנו עוד שום החלטה, עדיין בדיונים. ההחלטה על י-ם לא תתקבל אצל רה"מ, היא תתקבל אצלינו".
ח"כ גפני ב'קול חי' על הבחירות בחיפה - "המצב בחיפה כרגע שגב' קליש עוברת את יונה יהב בסקרים. יהב הוא ראש עיר רע לתושבי העיר. ננסה לתאם עמדות כדי לרוץ יחד עם ש"ס ואג"י".
דוד חכם לח"כ גפני ב"קול חי": אם ראש הממשלה יבקש ממכם לתמוך באלקין לראשות העיר י-ם?
גפני: "הוא יכול לבקש הרבה דברים גם לנו יש בקשות שיפסיקו לחלל שבת ויעבירו מהר את חוק הדיחוי".
'כיכר': מטרת הכינוס הערב של 'דגל' - הרצון להוכיח מפגן כוח של הסיעה הליטאית בי-ם. עסקן בכיר ב'דגל': "החברים ממורמרים על יחסי הכוחות מול אגו"י, לא ייתכן שמתוך 8 נציגי יהדוה"ת יהיו 5 לאגו"י ורק 3 נציגי 'דגל".
בשעה זו מתחילות להיסגר הקלפיות בלבנון. שר הפנים אישר לאלה שכבר נמצאים בתוך מרכזי הבחירה להצביע אחרי השעה שבע, אך לא האריך את ההצבעה.
עמית סגל: ‏איתן כבל: אם רבין היה יודע איך ייגמרו הסכמי אוסלו, ודאי שלא היה חותם עליהם כפי שהם. אמר את הדברים בהשקת הספר ״אדוני ראש הממשלה״ של יהודה אבנר ז״ל
ח״כ מיקי זוהר לבני רבינוביץ ב׳קול ברמה׳ - ״ההתנגדות של כחלון לפסקת ההתגברות עלולה להביא אותנו לבחירות״.
הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני בנושא המתיחות בגבול הצפון והסכם הגרעין עם איראן. הישיבה נמשכה כשלוש שעות וחצי ‎
יוזם פסיקת ההתגברות ח"כ בצלאל סמוטריץ לבני רבינוביץ ב'קול ברמה': החוק הזה קריטי בשביל המדינה. אני לא מבין את המהפך של כחלון הרי הוא היה גדול הלוחמים נגד בג"ץ ב 2005.
ח"כ מירב בן ארי לבני רבינוביץ ב'קול ברמה': כרגע אין מה לדבר שנצביע בעד חוק ההתגברות. אם רוצים את הקול שלנו בהמשך, צריכים לשבת ולדבר. רוב של 61 הוא לא רוב! אני מאמינה לראש הממשלה שרוצה להגיע לפתרון.
יו"ר ועדת הכנסת ח"כ מיקי זוהר לבני רבינוביץ ב'קול ברמה': החקיקה שעברה היום היא משהו שונה ממה שרצינו להעביר אבל אנחנו מברכים עליה. רוב של 61 הוא רוב דחוק אך זה יוכל לעזור לנו למשול. ההתנגדות של כחלון עלולה להביא אותנו לבחירות.
שמעון ברייטקופף לחכם ב"קול חי": ח"כ גפני סימן הערב את הקו המוסרי של המפלגה. לא זורקים אבן אחר הנופל ונותנים גיבוי לנציג שהציבור החרדי חייב לו הרבה. אין מקום לסכינאות בתקופה קשה של בן אדם.
עמית סגל: ‏בעקבות הביקורת: בממשלה שוקלים מחדש את הסעיף שמאפשר לרה"מ ושר הביטחון להכריז מלחמה לבדם.
רועי שרון: ‏גורם בטחוני: מפקד משמרות המהפכה סולימאני משלים בימים אלו, יחד עם מפקד יחידת הטילים במשה״מ ובכירים בחיזבאללה, את ההכנות לקראת הנקמה האיראנית - שיגור טילים מדוייקים נגד מטרה צבאית בישראל.
אלון בן דוד: ‏בישראל מזהים הכנות איראניות לשגר מטח טילים לעבר צפון ישראל, כנראה לעבר מטרה צבאית. קציני חיזבאללה נשלחו לסוריה לפקד על המיליציות שאמורות לבצע את הפיגוע. עוד פרטים מייד במהדורה המרכזית.
במהדורה המרכזית אצל דוד חכם סקר של הגל החדש, סקר בקרב המגזר הכללי בירושלים:
משה ליאון 21%
זאב אלקין 12%
עופר ברקוביץ 13%
דודי אמסלם 6%
ח"כ הרב ישראל אייכלר  לבני רבינוביץ ב'קול ברמה': אנשים שוכחים שאנחנו במשטר חילוני. בכל פעם שיש חילול שבת באים ואומרים איפה הח"כ החרדים? בימים כאלה שיש חשש מאיראן אין דבר שיכול להגן על ישראל יותר מהשבת.
תוכנית הנקמה האיראנית נחשפת: כוח משולב של חיזבאללה ומשמרות המהפכה מתכנן מתקפת טילים בזמן הקרוב, אך אינו מעוניין להשאיר טביעת אצבע על הפעולה. בצה"ל מבהירים כי הם ערוכים לכל תרחיש  ‎#חדשותהערב.
חדשות 10: ‏הערב במהדורה: תמלול בלעדי מחקירת אשת ראש הממשלה שרה נתניהו בפרשת המעונות: על מני נפתלי, מילצ'ן, אלוביץ' והאוכל התעשייתי. הצטרפו עכשיו למהדורה.
השר דרעי ל׳ווינט׳ על סוף לבזבוזים ביום העצמאות - ״אין שום סיבה שרשויות חלשות ישלמו מחירי עתק לזמרים ביום העצמאות, מעל ומעבר ליכולות שלהן, ויגרמו לגירעונות גדולים שיבואו על חשבון שירותים חשובים לתושבים".
ברק רביד: ישיבת הקבינט הייתה היום חריגה ועם מאפיינים חריגים אך יש צנזורה עכשיו בחדשות עשר.
ח"כ מירב בן ארי לעטרה בסרוגים: פסקת ההתגברות לא תעבור וזה יהיה בגלל עבודה של הבית היהודי. "לא מצליחה להבין את הלחץ, למה דווקא היום"? על כולנו: "תונהג משמעת סיעתית על ההצבעה בטרומית".
ראש המל"ל לשעבר פרופסור יעקב נגל לבני רבינוביץ ב'קול ברמה':* אי אפשר לנתק בין הסכם הגרעין שנחתם עם איראן לאירועים בצפון בסוריה. אנחנו עושים כל מאמץ לשכנע את הרוסים שלטובתם אסור לאיראן לשלוט בסוריה. 


ראש הממשלה בישיבת שרי הליכוד:
הדרך הנכונה להעביר את פסקת ההתגברות היא באמצעות גיוס כל מרכיבי הקואליציה.  רצינו לדחות בשבוע כדי להשיג הסכמה ולהביא את החוק בתמיכת הקואליציה כולה.
‏דיווח בעזה: ישיבת חירום של חמאס והג'יהאד האסלאמי.
נתניהו בתדרוך כתבים זרים, 6 ימים לפני הכרעת טראמפ בהסכם הגרעין: "הדבר האחרון שאפשר להגיד על ההסכם זה שהוא חוסם את כל הדרכים של איראן לפצצת אטום. אני רוצה דבר פשוט ואמרתי את מהרגע הראשון, או לתקן את העסקה באופן מלא או לבטל את העסקה באופן מלא".
שר האוצר כחלון בטוויטר: "‏עצוב לראות איך חבורת קיצוניים לוקחת את תושבי דרום תל אביב כבני ערובה בשביל מאבק על כמה מנדטים וכותרות בעיתונים. כפי שהתחייבתי, נתמוך בכל פיתרון שיביא מזור אמיתי לתושבי דרום תל אביב ולהרחקת המסתננים. אם הם לא מסוגלים להביא את הפתרון, אנחנו נביא אותו."
שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד: "הממשלה היום התחילה בבניית חומת ההפרדה בין שלוש הרשויות. התערבות בג"ץ בחקיקה ובהחלטות ממשלה חרגה מזמן מהנורמה המקובלת. פסקת ההתגברות תחזיר את אמון הציבור בבית המשפט העליון ותשיב את תפקידיהן המקוריות של הרשויות: הכנסת מחוקקת, הממשלה מבצעת, בית המשפט מפרש. אל לה לרשות להתערב בחברתה. יש לזכור כי הכנסת, כמייצגת את העם, היא הריבון כמו בכל דמוקרטיה מתוקנת".
ב"כיכר": בבורסת השמות לראשות העיר ירושלים ניצבים כעת שלושה מועמדים מובילים; משה ליאון המועמד החרדי יוסי דייטש וזאב אלקין.
השר זאב אלקין לקאהן ב"קול חי": "מס' השוטרים שחיללו אתמול שבת לא שונה ממה שמתרחש במגרשי הכדורגל. כשר לענייני ירושלים דאגתי שבירושלים האירוע יסתיים לפני כניסת השבת"
אולמרט: שקד חרגה מסמכותה והתערבה בשחרור אולמרט. "הארץ" מדווח כי שרת המשפטים העבירה מסר בהודעת טקסט לפרקליט המדינה לפיו לא יעז לערער על ההחלטה לנכות שליש ממאסרו.
גזענות: אלוף במיל' יו”ט סמיה, שמתכונן לרוץ ברשימת 'העבודה' לכנסת מסית בשידור לריזל ב'רדיו 101.5': ”ש”ס מקיימת מערכת חינוך גזענית. לוקחת כסף מקופת המדינה בכמויות מטורפות, הרבה יותר משיעור מצביעיה, באופן לא הוגן”.
גיור: לקראת הגשת המלצותיו על הגיור. ראש מערך הגיור משה ניסים נפגש עם יזהר הס מנכ"ל התנועה המסורתית שכתב בתום הפגישה "אין מה לדבר היהודי חכם-חכם ומנוסה-מנוסה".
מרכז האופוזיציה, יואל חסון בטוויטר: "האופוזיציה בגיוס מלא לקראת ההצבעה על "פסקת ההתגברות", לא נקזז את ראש הממשלה בזמן שהותו ברוסיה"
טרבלסי ב'אקטואליק': השבועון 'שעה טובה' נעקץ ב-700,000 ש"ח - וחדל מלהופיע.
דיון סוער בגל״צ על מירוץ האופניים וחילול השבת. יגאל גואטה לרינו צרור: ״זה לא תפקיד הח״כים החרדיים אלא זו זעקה של כל המסורתיים״. ישראל כהן: ״הרבנים והעיתונות החרדית לא התעלמה אלא הביעה מחאה בכותרות ראשיות״
השר אורי אריאל לעמרני ב׳קול ברמה׳: אנחנו לא מוכנים לדחייה בפסקת ההתגברות מכיוון שהניסיון מלמד שדברים שנדחו, מוסמסו לתמיד. הגשת ערר על ידי מפלגת כולנו תגרום למשבר קואליציוני משמעותי.
ישראל כהן בטוויטר: אולי החרדים צריכים ללמוד משהו מהנחישות של "הבית היהודי". בזמן שהם עסוקים במאבקים פנים מפלגתיים, אחרים יוזמים ופועלים. במפלגות החרדיות יהנו מההפקר מחוק עוקף בג״צ שעובר רק בזכות בנט ושקד.
השר כחלון: "כולנו" תתנגד לחוק עוקף בג"צ בהצבעה בכנסת. ח״כ רחל עזריה (כולנו): ״אצביע נגד פסקת ההתגברות״, ח"כ בגין מ"הליכוד": להערכתי לחוק לא ימצא רוב.
בנדר: ‏השר כחלון יודיע על משמעת קואליציונית בסיעת כולנו שתחייב את כל חברי הסיעה, כולל השר גלנט, להצביע נגד פסקת ההתגברות במליאה
חיים פרידלנדר: ‏דוברו של אמסלם מכחיש את הטענות כי הוא החליט שלא להתמודד על ראש עיריית ירושלים."שמועות ופייק ניוז שמטרתם לפגוע בח״כ דודי אמסלם".
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני העלה בפני ראש הממשלה נתניהו בישיבת ראשי הסיעות את מחאתו מכך שהממשלה מימנה את אירוע הספורט הגדול בשבת האחרונה, תוך חילול שבת המוני ואמר כי מדובר בצעד חמור שגרם לחילול שבת של רבים במימון ודחיפה ממשלתית, וכי על הממשלה לתת את הדעת למנוע אירועים כאלו ביום השבת ולשמר את קדושת השבת במרחב הציבורי.
קלמן ב'בחדרי': ב'דגל' לא מבזבזים זמן לקראת הבחירות, הערב כינוס ראשון של הקהילות בירושלים בהשתתפות החכי"ם, ישאו דברים: הגר"ד כהן , הגר"ב סולובייצ'יק וחה"כ גפני.
גדסי ב׳קול חי׳: לפי הסקרים השר אלקין מביא יותר קולות מאמסלם, ליאון או דייטש בירושלים, בעיקר מהדת"ל והרוסים. גם המועמד החילוני עופר ברקוביץ' מפתיע בסקרים.
השר אלקין לזיגמן ב׳קול ברמה - החלטה סופית להתמודדות על ראשות עיריית י-ם יכולה להתקבל רק בתיאום עם ראה״מ, אז זה יקח עוד מעט זמן. יש למשפחתי דירה בנווה יעקב, לא תהיה לי בעיה למצוא דירה בירושלים.
קול חי: התכנית המוניציפאלית של ׳קול חי׳ בהנחיית איתי גדסי עוברת מיום שלישי ליום ראשון ב- 20.00. ומיד לאחר מכן תכנית חדשה ב'קול חי' מדברים על זה בהגשת אבי מימרן | ראשון - 22:00
נשיא איראן: אם ארה"ב תצא מהסכם הגרעין היא תצטער על כך "לדיראון עולם". רק ארה"ב, סעודיה והמשטר הציוני אומרים שמדובר בהסכם רע - כל שאר המדינות אומרות שמדובר בהסכם מצויין  הנשק שאיראן צריכה "אינו פתוח למו"מ" - "נייצר כמה טילים שאנחנו נצטרך".
ערוץ 20: ארגון הBDS יוצא בקמפיין ציבורי באירופה נגד נטע ברזילי שליחת ישראל לאירוויזיון
כאן חדשות: ‏בעקבות הג׳ירו ד'איטליה שהתקיים בשבת, מזכ"ל האיחוד הלאומי אופיר סופר מזהיר מ"אג׳נדה חדשה" ופגיעה בסטטוס קוו: "קורא לרה"מ להסביר בישיבת הממשלה איך ובסמכות מי מאושר חילול שבת המוני".
מעריב: ‏רבע ממשתמשי פייסבוק עזבו את הרשת החברתית בעקבות פרשת הדלפת הפרטים.
דובר צה"ל: סוכלה חדירת מחבלים לשטח הארץ ופגיעה בתשתית בטחונית בגבול רצועת עזה. לפני זמן קצר כוח צה״ל ביצע ירי לעבר שלושה מחבלים אשר ניסו לחצות את גדר המערכת מדרום רצועת עזה לעבר שטח הארץ ולפגוע בתשתית ביטחונית במרחב הגדר. שניים מהמחבלים נהרגו.
יואב זיתון: ‏התקרית בגבול עזה: כוח מגדוד 51 של גולני זיהה, ירה והרג שני מחבלים שחצו את גדר הגבול וניסו לחבל בתשתית בטחונית. מחבל שלישי נפצע קשה. יתכן וגופות שני המחבלים בידי צה"ל
‏נשיא צרפת עמנואל מקרון בריאיון לדר שפיגל: "אם טראמפ ייצא מהסכם הגרעין, מלחמה יכולה לפרוץ. אני לא חושב שטראמפ מעוניין בכך"
ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, בהלווית ששת ההרוגים בפיצוץ אמש: "דמם של ההרוגים יקר עבור חמאס, העם הפלסטיני ופלגיו. אנחנו נסלק את החוב באמצעות מכות וחבטות עד שנגיע לרגע בו נרים את דגלי הניצחון והשחרור על אדמות פלסטין" (גיא גונטר).
‏ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, בהלווית ששת ההרוגים בפיצוץ אמש: "ההרוגים הם חלק מפעולות הג'יהאד ההירואי המתמשך זה שנים. האחים הללו עובדים מידי יום וליל במערכת חשאית נגד האויב, מלחמה שלא כולם מכירים.
צפת: היות ועיריית צפת לא התחשבה באלפי החוגגים בל"ג בעומר שהחנו את רכביהם בעיר, ומשם נסעו עם שאטלים למירון, ונתנו דוחות חניה לכל מי שעצר אפילו לכמה דקות.
ולמרות הפרסומים הרבים מטעם העירייה שיאפשרו לחוגגים להחנות את רכביהם ללא אכיפה מצידם, אזי עשרות אנשים קיבלו דוחות של סך 250 ש"ח.לכן מתארגנים העסקנים לתביעה ייצוגית נגד העירייה ע"י עורך דין בכיר מכל עשרות הנעקצים שקיבלו את הדוחות ללא רחם.
אז כל מי שקיבל דו"ח חניה מוזמן לשלוח את פרטיו למספר וואצאפ 0537121850 או למייל 2820379@gmail.com תודה.
קוריאה הדרומית: המשטרה מנעה מפעילים חברתיים להפריח בלונים עם מסרים נגד מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, כחלק מתהליך הפיוס בין המדינות. ‎
שר החוץ הטורקי: ההצעה האמריקנית להטיל סנקציות על טורקיה שגויה, אינה תואמת את הברית בין המדינות, ותגרור תגובה טורקית אם אכן תתקבל. ‎
מקרון: ‏בראיון ל"JDD", טען נשיא צרפת, עמנואל מקרון, כי הוא שכנע את טראמפ לתקוף בסוריה: "אני אמרתי לו שאסד בוחן אותנו באפיזודה החדשה הזאת, ושאין כוונה לצאת למלחמה נגד סוריה אבל שמתקפה משולבת שלנו נגד אתרים כימיים בלבד, חיונית לאמינות שלנו". ‎
בכיר ב'יהדות התורה' מספרא לרבינא ב'כיכר': אלקין בניגוד ליתר המועמדים לא מכיר את העירייה וייקח לו שנתיים חפיפה והשתלבות במערכת. נעדיף מועמד מבפנים.
לקראת הצבעת הכנסת מחר על חוק "קיזוז משכורות מחבלים", חושף משרד הביטחון נתונים בנושא: רוצחי משפחת סלומון והנקין, ורוצחי הרבנים שבח ובן-גל ירוויחו למעלה מ-10 מיליון שקלים, כל אחד, עד יום מותם. שר הביטחון ליברמן: "אני קורא לכל חברי הכנסת להצטרף אלינו, ולשים סוף לתיאטרון האבסורד הזה".
אבי מימרן: ‏פסקת ההתגברות, דורשת קודם כל להתגבר/להתאפק. איך הקואליציה תתגבר על בגץ לפני שהיא יודעת להתגבר על דחפיה ולחציה? סוף מעשה במחשבה תחילה.
ניר דבורי: ‏הכנות אחרונות למצעד הצבאי של ה-9 במאי בכיכר האדומה במוסקבה. נתניהו יהיה המנהיג היחיד שיגיע להשתתף לצד פוטין במצעד הניצחון על הנאצים.
פרשת השחיתות בעיר בית שמש
אהרון רבינוביץ: ‏הותר לפרסום: הבכיר בעיריית בית שמש החשוד בפרשת השחיתות - משה מונטג, יו"ר ועדת תכנון ובניה. מעצרו הוארך עד ליום חמישי. השופט: יש חשד סביר הקושר אותו לחשדות המיוחסים לו. יש עילת מעצר מובהקת של שיבוש. מובהר שאין די בזמן זה לסיים את פעולות החקירה. נקבע דיון המשך.
החשוד השני: לייב ולדמן, יזם\קבלן החשוד במתן ותיווך שוחד בפרויקט חסידות סאטמר ברחוב שפת אמת. מעצרו הוארך עד ליום חמישי. השופט: קיים חשד סביר. יש חשש לשיבוש
‏החשוד השלישי: יצחק רבר. עסקן שקישר בין הגורמים השונים בפרשה. מעצרו הוארך עד ליום חמישי. עורך דינו: הוא התעלף לאחר המעצר ושוטרים הכו אותו. התובע: אכן התעלף אך לא הייתה אלימות של השוטרים. הנושא יעבור לבדיקת מח"ש.
חשוד רביעי: עו"ד שלמה אייזנשטיין. חשוד בתיווך ומתן שוחד. השופט: ישנו חשד סביר. קיים חשש לשיבוש. פרקליטו ביקש לאסור פרסום שמו, השופט מסרב.
‏חשוד חמישי: דני צרפתי, מהנדס העיר. מעצרו הוארך עד יום חמישי. השופט: יש חשד סביר. פרקליטתו: היה אמור להתחיל היום טיפול במחלה. השופט מסרב להקל במעצר.
חשוד שישי: משה איפרגן. מאכער שפעל על פי המשטרה לתווך בין המעורבים בפרשה. שוחרר למעצר בית מלא עד ליום חמישי ואיסור יצירת קשר עם המעורבים. השופט: חשד בעוצמה נמוכה. המשטרה מבקשת עיכוב ביצוע למספר שעות.
שלזינגר ב'בחדרי': מעצרו של משה מונטג יו"ר ועדת תכנון ובנייה בבית שמש החשוד בקבלת שוחד בתמורה לקידום פרוייקט מגורים בשטח ציבורי, הוארך עד ליום חמישי. "מתקיימת עילת מעצר מובהקת באשר לשיבוש הליכי חקירה" אמר השופט גיא אבנון
פרשת השחיתות בבית שמש: שלזינגר ב'בחדרי'; קבלן/יזם בשנות ה-70 לחייו חשוד שלכאורה נתן שוחד כדי לקבל אישורים והיתרים שלא כדין. לשאלת עו"ד שרון כהנא אישר החוקר כי הפרוייקט פורסם בתקשורת כבר בשלהי 2016, פרוייקט סאטמר ברח' שפת אמת. גם מעצרו הוארך עד ליום חמישי.
‏שלזינגר ב'בחדרי'; עצור שלישי חשוד כי שימש כמאכער ומתווך בין גורמי העירייה ב-6 תיקים ומעצרו הוארך כמו קודמיו עד יום ה'. לדברי פרקליטו הותקף באלימות על ידי השוטרים. לדברי החוקר, למרות שאינו איש ציבור, מתייחסים אליו כך היות והוא מתווך ביניהם
פרידלנדר בטוויטר: ‏דיווח: נוקבו צמיגי רכבו של תושב בית שמש שנחשד שמסר מידע למשטרה בפרשיית השחיתות שהתפוצצה הלילה בעיר.
שלזינגר ב'בחדרי': בפתח הדיון אמר החוקר כי התקשורת מכנה את התיק כתיק הולילינד. השופט ביקש למחוק את זה מהפרוטוקול.
גורם בקהילה הליטאית בבית שמש ל"כיכר": "למחצית מהנעצרים אין קשר לסיפור והם נעצרו על בסיס של הלשנה רחבה למשטרה שתבין למפרע את הטעות שעשתה".
עוד מהגורם החרדי בבי"ש לישראל כהן ואבי רבינא: "זרוע חרדית ארוכה עירבבה גורמים משטרתיים במטרה "לעשות סדר" בשכונה. אני מקווה מאוד להתבדות ולגלות שהכל עורבא פרח וכי אין קשר לאנשים חרדים שמסרו לשלטונות בגלל מניעים פוליטיים אישיים".



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.