הבדלי ההשקפות והמציאות החרדית -------------------------------------------- לשליחת חומר: Email: BSHCH120@YAHOO.COM - WhatsApp - 917-204-4752 - P.O.B. 191219, Brooklyn, NY 11219 USA
דפים
▼
יום רביעי, 31 בינואר 2018
מבזקים
אחיין האדמו״ר מתולדות אהרון נעצר הבוקר ע״י המשטרה הצבאית. בחסידות הוחלט לא לצאת להפגנות ולפעול בשתדלנות.
נעצר במחסום ונכלא בענתות, משתמט פרקליטותי בן 21
קלמן ופריי חושפים ב׳קו עיתונות׳: השר זאב אלקין עשוי להתמודד על ראשות העיר ירושלים, כשברקת יודיע סופית שלא יתמודד לקדנציה נוספת. אלקין שכר יועץ חרדי ונערך לנצל את קשריו במגזר
'הארץ': בתי ספר ביטלו סרטון לתלמידים על נרות שבת בגלל תלונות הורים.
טראמפ בנאום לאומה הלילה: לוודא שכספי הסיוע הולכים אך ורק לחברינו ולא למדינות שהצביעו נגדינו באו"ם על ההכרה בירושלים כבירת ישראל.
אמנון אברמוביץ ב'ידיעות': מפלגה חדשה עם אורלי לוי־ עדינה בר־שלום, אשכנזי או גנץ. מיכאל ביטון, צפויה לגרוף 9 מנדטים ולנגוס מכל המפלגות.
מבזקים
פוסק הדור הגר"צ בוארון למימרן בקו"ח: ליברמן הוא הפריץ. הוא עושה מה שהוא רוצה, נגד שבת, נגד חוקי הממשלה, ונגד התורה. יש 2000 בנות מסורתיות ספרדיות ששומרות שבת וכשרות שהצבא הולך לגייס בכוח, והנציגים שלנו בכנסת שותקים! ש"ס ואגודה לא עושים כלום. שיפרשו מהממשלה, זה עיקרי הדת!
גדסי ופרידלנדר ב׳קול חי׳: לקראת סגירה סופית: אריה קינג ירוץ ברשימה אחת עם דב קלמנוביץ ויוני יוסף נכדו של הגר"ע
מזכ"ל הבית היהודי ניר אורבך למימרן בקו"ח: ההתבטאות של ח"כ שלח שהוא מבכירי יש עתיד על רבני ישיבות ההסדר ותלמידיהם - מוכיחה כי הבית היהודי ויש עתיד לא יוכלו להתסדר יחד על עקרונות משותפים שיובילו לישיבה משותפת בממשלה
יצחק פינדרוס לגלסנר ב'קול ברמה': יש תחושה של איבוד שליטה בסיפור של בית וגן, ההתנהלות בעייתית שאיני יכול להיות חלק ממנה ולכן התפטרתי.
מנחם שפירא לגלסנר ב'קול ברמה': פנינו לגורמים הרלוונטיים ע"מ להעביר את מיון המסתננים מבני ברק לא נסכים להיות הדלת האחורית של תל אביב
מבזקים
אטרקציה חדשה בבני ברק: בבית העלמין בעיר נוצר אגם גדול מהגשמים, ילדי העיר צפים עם מתנפחים. תושבים לסקופים: מדובר בסכנת נפשות.
לשכת נתניהו על הפרסום הדרמטי ב'ידיעות': ראש הממשלה לא מכיר את גנור ולא ידע דבר על קשר כלשהו בין גנור לדוד שמרון.
אליעזר ראוכברגר לברקת על התפטרות פינדרוס מתיק שפ"ע: "הפרה של ההסכם הקואליציוני עם 'יהדות התורה' דורשים פגישה דחופה".
ח"כ אורן חזן למימרן בקו"ח: בצהריים יצאה הודעה שאני מורחק מהכנסת, בזמן שיו"ר ועדת האתיקה אמר לי שלא הייתה החלטה כזו, לצערי ח"כ ועקנין שיקר לי, והלבין את פני. ההודעה לתקשורת יצאה מהוועדה שלו.
ח"כ אורן חזן למימרן: כל הח"כים החרדים לא עושים כלום חוץ מח"כ מקלב.
הרב דוד בלוך מבהיר בצורה הכי ברורה מה קרה עם 'הנחל החרדי' וכי הרב שטיינמן הסכים רק על בחורים נושרים ולא אחרים
בס"ד
ערש"ק פרשת 'בשלח' תשע"ח
השלום והברכה.
אקדים התנצלות בפני חיילי 'גדוד נצח יהודה' [הנחל החרדי' ] לדורותיהם שבגיני, אך שלא באשמתי נפגעו מאוד.
וזה
הסיפור: בימי ה'שבעה' על הגראי"ל שטיינמן זצ"ל פורסם בתקשורת שבני הגראי"ל
טענו שאני והרב ברחיים גרמנו לפגיעה קשה באביהם כי פרסמנו כזב ברבים שהרב
שטיינמן זצ"ל עמד מאחורי הקמת הנח"ל החרדי וליווה אותו בכל השנים, הדבר
נתן כלים ל'רשעי הפלג הירושלמי' ומטורפי הסיקריקים, להשמיץ את הגראי"ל
כפשרן וכמעודד חרדים לשרת בצבא השמד.
קודם
אקדים, שלא אנחנו פרסמנו שהרב שטיינמן תמך בהקמת הנח"ל לעולם זה נודע ע"י
גורמים אחרים, כמו כן סיפורי הכזב שהופצו כאילו הרב שטיינמן לא רצה לקבל
אותנו בביתו גם הם לא היו ולא נבראו. כבר כתבתי ועוד אכתוב אי"ה את הסיפור
האמיתי בדבר תמיכת או התנגדות הרבנים לגדוד 'נצח יהודה' [תופתעו מאוד].
לאחר
כמה ימים התקשרו אליי מרדיו 'כאן מורשת' לקבל את תגובתי, הכחשתי שכך
פרסמנו והוספתי שאכן כשדברנו עם הרב שטיינמן הנושא היה הצלת בחורים נושרים
לא דיברנו על בחורים אחרים.
הדגשתי
בראיון שאני עצמי יודע ומשוכנע בוודאות שהגדוד מתאים גם לכל בחור חרדי בעל
מצפון וירא שמיים שאינו במעמד 'תורתו אומנותו' ורוצה להתגייס לצבא.
ואכן שרתו במשך השנים ומשרתים גם כיום חיילים רבים יראי שמיים שקידשו ומקדשים את השם בהתנהגותם.
למחרת
הריאיון הופצה בכל הרשתות החברתיות [טוב, לא בכולן] ובאתרים חרדיים בפרסום
בולט הידיעה הבאה: דוד בלוך: 'הנחל החרדי מתאים רק למחללי שבת וחייבי
כריתות' פרסום השקר הזה פגע עמוקות בחיילי הגדוד כיום ובאלפי בוגריו.
לכן
מצאתי לנכון לפרסם ולהדגיש! הנהלים והפקודות בגדוד 'נצח יהודה' הופכים את
המחנה למקום שגם צדיקים מופלגים יכולים, אם רק ירצו, לשרת בו ולנהל שם אורח
חיים חרדי מוקפד. הם יכולים לקיים במחנה את מצוות 'לא תעמוד על דם רעיך'
בהידור רב לזכות ולהיות מאלה שעליהם נאמר 'כל המציל נפש אחת בישראל כאילו
קיים עולם מלא' .
נהלי הצניעות במחנה הופכים את המקום למקום שקל יותר להיזהר בו ב'שמירת העיניים' יותר מכל רחוב בבני ברק.
הכתב והחותם לכבוד 'מוסרי הנפש' כפשוטו של ביטוי
שאנו כולנו חייבים להם 'הכרת הטוב' שאין כמותה. על שבעזרת ה' הם מאפשרים לנו ולמשפחותינו לחיות ללמוד ולקיים את מצוות התורה מתוך שלווה.
דוד בלוך.
האדמו"ר הקדוש והטהור מויזניץ מטייל בפורטלוטרדייל פלורידה
בשל מצב בריאותו האדמו"ר הקדוש והטהור ר' מנדלי מויזניץ מחלים בפלורידה, הוא נמצא בפורטלוטרדייל לא הרחק ממיאמי שם סידרו לו דירה גדולה שהשתמש בה בעבר אדמו"ר אחר כשהיה חולה
מזג האויר שם מצויין ולעומת ניו יורק זה זהב ממש, ר' מנדלי עבר ניתוח לא פשוט והוא זקוק למנוחה, וטוב שהוא שם, הקור חזר לניו יורק, הבוקר היה קר מאוד
התוועדות ט"ו בשבט
ווארטים
״כל אדם יכול לגרום לשמחה כשהוא עושה משהו מיוחד, אך, רק בן אדם מיוחד יכול לגרום לשמחה מבלי שיעשה שום דבר...״
חרדי הולך לתדלק..אחרי שהוא סיים בא אליו המתדלק אומר לו: אשראי? עונה לו החרדי: אשריך...
מסופר על חסידי ברסלב שיצאו להתבודדות בשדה (בפלד) בט"ו בשבט ולא ראו שם שם אילנות לא מצאו את העצים התפלאו על כך עד שנזכרו שהיום זה ט"ו בשבט ראש השנה לאילנות וכל העצים נסעו לאומן לציון רבינו הקדוש רבי נחמן מברסלב זיע"א ...
אחד
מספר לחברו שחמיו נפטר.
"באמת, מה היה לו?", שואל החבר.
עונה האיש: "כלום,
בקושי דירה של שלשה חדרים
קתולי,
פרוטסטנטי, מוסלמי ויהודי יושבים בבית קפה. הקתולי אומר ״אני עשיר אקנה את
סטארבאקס״ אומר הפרוטסטנטי ״אני ממש עשיר אקנה את ג׳נרל מוטורס״. המוסלמי אומר ״אני
מולטי מליונר אקנה את מיקרוסופט״ . כולם מסתכלים על היהודי לראות מה הוא יגיד. היהודי
מסיים לערבב את הקפה, מניח את הכפית ואומר ״אני לא מוכר״...
עסקן:
אנחנו אוספים כסף לבנש"ק שאין לו פרוטה
אברך: מה הפירוש אין לו? הלא הוא נסע עכשיו לפלורידה לופש?
עסקן: כן כן שם ראינו אותו בחוף בעירום ובחוסר כל
אברך: מה הפירוש אין לו? הלא הוא נסע עכשיו לפלורידה לופש?
עסקן: כן כן שם ראינו אותו בחוף בעירום ובחוסר כל
מכונית ללא נהג
מרכז הפיתוח של GM - ג'נרל מוטורס, מבצע בישראל בתקופה זו, ניסויים על כבישים ציבוריים באבות טיפוס של רכבי קאדילק עם מערכות נהיגה אוטונומיות בדרגה גבוהה.
אין עדיין מידע מפורט באילו כלי רכב של המותג מדובר, אך ככל הנראה אלה רכבי פאר ושטח שמצויידים במערכת האוטונומית החדשה "סופר קרוז" שחשפה GM בארה"ב לפני מס' חודשים.
הרכב האוטונומי משייט בכביש ללא התערבות נהג, כולל עקיפות בכבישים מהירים, בלימות חירום ופניות מתונות.
חלק לא מבוטל של הפיתוח מבוצע כיום במרכז הפיתוח המתקדם בהרצליה. רכבים אלו ייצאו לשוק, ע"פ הבטחתם, בעוד שנתיים עד חמש שנים.
יצויין כי עד כה ערכה רק מובילאיי ניסויים בכלי רכב אוטונומיים, של יצרנים חיצוניים בכבישים ציבוריים בארץ.
במרכז הפיתוח מציינים כי בקרוב יבוצעו ניסויים גם ברכבים אוטונומיים של קונצרן מרצדס.
*[מגזין "עולם הרכב החדש בישראל"]*
ט"ו בשבט – מתנדבי "לשבוע" המתיקו את בית החולים
כמסורת
של שנים, גם בט"ו בשבט השנה לא דילגו מתנדבי "לשבוע" על תפקידם
כמפיחי רוח חיים במחלקות המרכז הרפואי "קפלן".
כבר
קרוב לעשור הם עושים זאת, מתנדבי ארגון החסד "לשבוע" שבנשיאות
האדמו"ר מקרעטשניף. המתנדבים מסתובבים בין מסדרונות בית החולים בחדרי המיון,
במחלקות הילדים, היולדות וביחידות הטיפול-נמרץ ומחלקים מידי יום ביומו כריכים,
שתיה קרה, חטיפים, מזונות ומיני מתיקה חינם ללא תמורה.
אבל
בט"ו בשבט זה היה אירוע יוצא דופן. המתנדבים המתיקו את בית החולים כשעגלתם
המוכרת עמוסה בכל טוב של פירות, ובמארזים של פירות משלל סוגים לציון ר"ה
לאילנות. נותנת החסות למיזם זה היתה חברת "מור ולבונה" אשר מגמתה
המוצהרת הייתה להעלות חיוך, ולהרים את המורל בקרב החולים ובני משפחותיהם הנאלצים
לשהות בין כותלי בית החולים.
יצוין,
כי מנהל החברה מר מור הגיע בעצמו למתחם המרכז הרפואי כדי לפקח מקרוב על החלוקה
וליטול בה חלק פעיל. לדבריו, מיזמים מסוג זה מסבים לו קורת רוח רבה וחיוכי התודה
הם תמורה שעולה על כל מחיר. יו"ר ארגון "לשבוע" סיכם בסיפוק רב את
המשוב החיובי שהתקבל מן היוזמה וציין לשבח את מנהלי חברת "מור ולבונה"
על האכפתיות, האנושיות ואהבת האדם שהפגינו בפרויקט ט"ו בשבט תשע"ח.
דודי שמואל מראשי
המתנדבים שניהל את פרויקט החלוקה אמר: "אנחנו ממשיכים להפיץ אהבה, חיוך ואור
גם בט"ו בשבט, וזאת הודות להוראתו של האדמו"ר מקרעטשניף, וכך נמשיך
לעשות, לצד החלוקה היום יומית של כריכים ומיני מתיקה בבית החולים". 'הצוואה' - פרק המשנה היומית לע"נ רבינו אהרן יהודה לייב ב"ר נח צבי זצוק"ל מסכת תרומות פרק ח
משנה א הָאִשָּׁה שֶׁהָיְתָה אוֹכֶלֶת בַּתְּרוּמָה, בָּאוּ וְאָמְרוּ לָהּ, מֵת בַּעְלֵיךְ אוֹ גֵרְשֵׁךְ, וְכֵן הָעֶבֶד שֶׁהָיָה אוֹכֵל בַּתְּרוּמָה, וּבָאוּ וְאָמְרוּ לוֹ, מֵת רַבָּךְ, אוֹ מְכָרָךְ לְיִשְׂרָאֵל, אוֹ נְתָנָךְ בְּמַתָּנָה, אוֹ עֲשָׂאָךְ בֶּן חוֹרִין. וְכֵן כֹּהֵן שֶׁהָיָה אוֹכֵל בַּתְּרוּמָה, וְנוֹדַע שֶׁהוּא בֶן גְּרוּשָׁה אוֹ בֶן חֲלוּצָה, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר מְחַיֵּב קֶרֶן וָחֹמֶשׁ. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, פּוֹטֵר. הָיָה עוֹמֵד וּמַקְרִיב עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ, וְנוֹדַע שֶׁהוּא בֶן גְּרוּשָׁה אוֹ בֶן חֲלוּצָה, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, כָּל הַקָּרְבָּנוֹת שֶׁהִקְרִיב עַל גַּבֵּי הַמִּזְבֵּחַ, פְּסוּלִים. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, מַכְשִׁיר. נוֹדַע שֶׁהוּא בַעַל מוּם, עֲבוֹדָתוֹ פְּסוּלָה:
משנה ב וְכֻלָּם, שֶׁהָיְתָה תְרוּמָה בְּתוֹךְ פִּיהֶם, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִבְלָעוּ. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, יִפְלוֹטוּ. אָמְרוּ לוֹ נִטְמֵאתָ וְנִטְמֵאת תְּרוּמָה, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִבְלַע. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, יִפְלוֹט. טָמֵא הָיִיתָ וּטְמֵאָה הָיְתָה תְרוּמָה, אוֹ נוֹדַע שֶׁהוּא טֶבֶל, וּמַּעֲשֵׂר רִאשׁוֹן שֶׁלֹּא נִטְּלָה תְרוּמָתוֹ, וּמַּעֲשֵׂר שֵׁנִי וְהֶקְדֵּשׁ שֶׁלֹּא נִפְדּוּ, אוֹ שֶׁטָּעַם טַעַם פִּשׁפֵּשׁ לְתוֹךְ פִּיו, הֲרֵי זֶה יִפְלוֹט:
משנה ג הָיָה אוֹכֵל בָּאֶשְׁכּוֹל וְנִכְנַס מִן הַגִּנָּה לֶחָצֵר, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִגְמוֹר. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, לֹא יִגְמוֹר. חָשְׁכָה לֵילֵי שַׁבָּת, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִגְמוֹר. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, לֹא יִגְמוֹר:
משנה ד יַיִן שֶׁל תְּרוּמָה שֶׁנִּתְגַּלָּה, יִשָּׁפֵךְ. וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר שֶׁל חֻלִּין. שְׁלֹשָׁה מַשְׁקִין, אֲסוּרִין מִשּׁוּם גִּלּוּי, הַמַּיִם וְהַיַּיִן וְהֶחָלָב. וּשְׁאָר כָּל הַמַּשְׁקִין, מֻתָּרִין. כַּמָּה יִשְׁהוּ וְיִהְיוּ אֲסוּרִין, כְּדֵי שֶׁיֵּצֵא הָרַחַשׁ מִמָּקוֹם קָרוֹב וְיִשְׁתֶּה:
משנה ה שִׁעוּר הַמַּיִם הַמְגֻלִּין, כְּדֵי שֶׁתֹּאבַד בָּהֶן הַמָּרָה. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, בַּכֵּלִים, כָּל שֶׁהֵן. וּבַקַּרְקָעוֹת, אַרְבָּעִים סְאָה:
משנה ו נִקּוּרֵי תְאֵנִים וַעֲנָבִים וְקִשּׁוּאִין וְהַדְּלוּעִין וְהָאֲבַטִיחִים וְהַמְּלָפְפוֹנוֹת, אֲפִלּוּ הֵם כִּכָּר, אֶחָד גָּדוֹל וְאֶחָד קָטָן, אֶחָד תָּלוּשׁ וְאֶחָד מְחוּבָּר, כָּל שֶׁיֶּשׁ בּוֹ לֵחָה, אָסוּר. וּנְשׁוּכַת הַנָּחָשׁ, אֲסוּרָה, מִפְּנֵי סַכָּנַת נְפָשׁוֹת:
משנה זהַמְשַׁמֶּרֶת שֶׁל יַּיִן, אֲסוּרָה מִשּׁוּם גִּלּוּי. רַבִּי נְחֶמְיָה, מַתִּיר:
משנה ח חָבִית שֶׁל תְּרוּמָה שֶׁנּוֹלַד בָּהּ סְפֵק טֻמְאָה, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, אִם הָיְתָה מֻנַּחַת בִּמְקוֹם הַתֻּרְפָּה, יַנִּיחֶנָּה בְּמָקוֹם הַמֻּצְנָע. וְאִם הָיְתָה מְגֻלָּה, יְכַסֶּנָּה. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, אִם הָיְתָה מֻנַּחַת בְּמָקוֹם מֻצְנָע, יַנִּיחֶנָּה בִּמְקוֹם תֻּרְפָּה. וְאִם הָיְתָה מְכֻסָּה יְגַלֶּנָּה. רַבָּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר, אַל יְחַדֵּשׁ בָּהּ דָּבָר:
משנה ט חָבִית שֶׁנִּשְׁבְּרָה בַּגַּת הָעֶלְיוֹנָה, וְהַתַּחְתּוֹנָה טְמֵאָה, מוֹדֶה רַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, שֶׁאִם יְכוֹלִים לְהַצִּיל מִמֶּנָּה רְבִיעִית בְּטָהֳרָה, יַצִּיל. וְאִם לָאו, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, תֵּרֵד וְתִטַּמֵּא, וְאַל יְטַמְּאֶנָּה בְּיָדָיו:
משנה י וְכֵן חָבִית שֶׁל שֶׁמֶן שֶׁנִּשְׁפְכָה, מוֹדֶה רַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, שֶׁאִם יָכוֹל לְהַצִּיל מִמֶּנָּה רְבִיעִית בְּטָהֳרָה, יַצִּיל. וְאִם לָאו, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, תֵּרֵד וְתִבָּלֵעַ, וְאַל יְבַלְּעֶנָּה בְיָדָיו:
משנה יא וְעַל זוֹ וְעַל זוֹ, אָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, לֹא זוֹ הִיא תְרוּמָה שֶׁאֲנִי מֻזְהָר עָלֶיהָ מִלְּטַמְּאָהּ, אֶלָּא מִלְּאָכְלָהּ. וּבַל תְּטַמְּאָהּ כֵּיצַד, הָיָה עוֹבֵר מִמָּקוֹם לְמָקוֹם וְכִכָּרוֹת שֶׁל תְּרוּמָה בְיָדוֹ, אָמַר לוֹ נָכְרִי, תֶּן לִי אַחַת מֵהֶן וַאֲטַמְּאָהּ, וְאִם לָאו, הֲרֵי אֲנִי מְטַמֵּא אֶת כֻּלָּהּ, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יְטַמֵּא אֶת כֻּלָּהּ, וְאַל יִתֶּן לוֹ אַחַת מֵהֶן וִיטַמֵּא. רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, יַנִיחַ לְפָנָיו אַחַת מֵהֶן עַל הַסָּלַע:
משנה יב וְכֵן נָשִׁים שֶׁאָמְרוּ לָהֶם נָכְרִים, תְּנוּ לָנוּ אַחַת מִכֶּם וּנְטַמְּאָהּ, וְאִם לָאו, הֲרֵי אָנוּ מְטַמְּאִים אֶת כֻּלְּכֶן, יְטַמְּאוּ אֶת כֻּלָן, וְאַל יִמְסְרוּ לָהֶם נֶפֶשׁ אַחַת מִיִּשְׂרָאֵל:
משנה ב וְכֻלָּם, שֶׁהָיְתָה תְרוּמָה בְּתוֹךְ פִּיהֶם, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִבְלָעוּ. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, יִפְלוֹטוּ. אָמְרוּ לוֹ נִטְמֵאתָ וְנִטְמֵאת תְּרוּמָה, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִבְלַע. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, יִפְלוֹט. טָמֵא הָיִיתָ וּטְמֵאָה הָיְתָה תְרוּמָה, אוֹ נוֹדַע שֶׁהוּא טֶבֶל, וּמַּעֲשֵׂר רִאשׁוֹן שֶׁלֹּא נִטְּלָה תְרוּמָתוֹ, וּמַּעֲשֵׂר שֵׁנִי וְהֶקְדֵּשׁ שֶׁלֹּא נִפְדּוּ, אוֹ שֶׁטָּעַם טַעַם פִּשׁפֵּשׁ לְתוֹךְ פִּיו, הֲרֵי זֶה יִפְלוֹט:
משנה ג הָיָה אוֹכֵל בָּאֶשְׁכּוֹל וְנִכְנַס מִן הַגִּנָּה לֶחָצֵר, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִגְמוֹר. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, לֹא יִגְמוֹר. חָשְׁכָה לֵילֵי שַׁבָּת, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יִגְמוֹר. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, לֹא יִגְמוֹר:
משנה ד יַיִן שֶׁל תְּרוּמָה שֶׁנִּתְגַּלָּה, יִשָּׁפֵךְ. וְאֵין צָרִיךְ לוֹמַר שֶׁל חֻלִּין. שְׁלֹשָׁה מַשְׁקִין, אֲסוּרִין מִשּׁוּם גִּלּוּי, הַמַּיִם וְהַיַּיִן וְהֶחָלָב. וּשְׁאָר כָּל הַמַּשְׁקִין, מֻתָּרִין. כַּמָּה יִשְׁהוּ וְיִהְיוּ אֲסוּרִין, כְּדֵי שֶׁיֵּצֵא הָרַחַשׁ מִמָּקוֹם קָרוֹב וְיִשְׁתֶּה:
משנה ה שִׁעוּר הַמַּיִם הַמְגֻלִּין, כְּדֵי שֶׁתֹּאבַד בָּהֶן הַמָּרָה. רַבִּי יוֹסֵי אוֹמֵר, בַּכֵּלִים, כָּל שֶׁהֵן. וּבַקַּרְקָעוֹת, אַרְבָּעִים סְאָה:
משנה ו נִקּוּרֵי תְאֵנִים וַעֲנָבִים וְקִשּׁוּאִין וְהַדְּלוּעִין וְהָאֲבַטִיחִים וְהַמְּלָפְפוֹנוֹת, אֲפִלּוּ הֵם כִּכָּר, אֶחָד גָּדוֹל וְאֶחָד קָטָן, אֶחָד תָּלוּשׁ וְאֶחָד מְחוּבָּר, כָּל שֶׁיֶּשׁ בּוֹ לֵחָה, אָסוּר. וּנְשׁוּכַת הַנָּחָשׁ, אֲסוּרָה, מִפְּנֵי סַכָּנַת נְפָשׁוֹת:
משנה זהַמְשַׁמֶּרֶת שֶׁל יַּיִן, אֲסוּרָה מִשּׁוּם גִּלּוּי. רַבִּי נְחֶמְיָה, מַתִּיר:
משנה ח חָבִית שֶׁל תְּרוּמָה שֶׁנּוֹלַד בָּהּ סְפֵק טֻמְאָה, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, אִם הָיְתָה מֻנַּחַת בִּמְקוֹם הַתֻּרְפָּה, יַנִּיחֶנָּה בְּמָקוֹם הַמֻּצְנָע. וְאִם הָיְתָה מְגֻלָּה, יְכַסֶּנָּה. וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, אִם הָיְתָה מֻנַּחַת בְּמָקוֹם מֻצְנָע, יַנִּיחֶנָּה בִּמְקוֹם תֻּרְפָּה. וְאִם הָיְתָה מְכֻסָּה יְגַלֶּנָּה. רַבָּן גַּמְלִיאֵל אוֹמֵר, אַל יְחַדֵּשׁ בָּהּ דָּבָר:
משנה ט חָבִית שֶׁנִּשְׁבְּרָה בַּגַּת הָעֶלְיוֹנָה, וְהַתַּחְתּוֹנָה טְמֵאָה, מוֹדֶה רַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, שֶׁאִם יְכוֹלִים לְהַצִּיל מִמֶּנָּה רְבִיעִית בְּטָהֳרָה, יַצִּיל. וְאִם לָאו, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, תֵּרֵד וְתִטַּמֵּא, וְאַל יְטַמְּאֶנָּה בְּיָדָיו:
משנה י וְכֵן חָבִית שֶׁל שֶׁמֶן שֶׁנִּשְׁפְכָה, מוֹדֶה רַבִּי אֱלִיעֶזֶר וְרַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, שֶׁאִם יָכוֹל לְהַצִּיל מִמֶּנָּה רְבִיעִית בְּטָהֳרָה, יַצִּיל. וְאִם לָאו, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, תֵּרֵד וְתִבָּלֵעַ, וְאַל יְבַלְּעֶנָּה בְיָדָיו:
משנה יא וְעַל זוֹ וְעַל זוֹ, אָמַר רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ, לֹא זוֹ הִיא תְרוּמָה שֶׁאֲנִי מֻזְהָר עָלֶיהָ מִלְּטַמְּאָהּ, אֶלָּא מִלְּאָכְלָהּ. וּבַל תְּטַמְּאָהּ כֵּיצַד, הָיָה עוֹבֵר מִמָּקוֹם לְמָקוֹם וְכִכָּרוֹת שֶׁל תְּרוּמָה בְיָדוֹ, אָמַר לוֹ נָכְרִי, תֶּן לִי אַחַת מֵהֶן וַאֲטַמְּאָהּ, וְאִם לָאו, הֲרֵי אֲנִי מְטַמֵּא אֶת כֻּלָּהּ, רַבִּי אֱלִיעֶזֶר אוֹמֵר, יְטַמֵּא אֶת כֻּלָּהּ, וְאַל יִתֶּן לוֹ אַחַת מֵהֶן וִיטַמֵּא. רַבִּי יְהוֹשֻׁעַ אוֹמֵר, יַנִיחַ לְפָנָיו אַחַת מֵהֶן עַל הַסָּלַע:
משנה יב וְכֵן נָשִׁים שֶׁאָמְרוּ לָהֶם נָכְרִים, תְּנוּ לָנוּ אַחַת מִכֶּם וּנְטַמְּאָהּ, וְאִם לָאו, הֲרֵי אָנוּ מְטַמְּאִים אֶת כֻּלְּכֶן, יְטַמְּאוּ אֶת כֻּלָן, וְאַל יִמְסְרוּ לָהֶם נֶפֶשׁ אַחַת מִיִּשְׂרָאֵל: