רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביולי 2017

דברי מחשבה ועמקות מתוך *מחשבת הנפש (חלק לא)*

יותר מעשרים וחמש שנים זיכה אותנו הקב"ה לראות ולשמוע מידי יום צרכי עם ישראל, ראינו אנשים רבים, שונים ומשונים. אבל מכנה אחד משותף מצאנו אצל כולם, כולם מחפשים משהו. 

כל אחד מחפש את המשהו בצורה אחרת, יש שיודעים פחות או יותר איך לחפש, ויש שאינם יודעים והולכים בדרך רחוקה בכדי לחפש דבר שנמצא תחת ידם.

וכך מסופר על חכם שהסתובב בשעת לילה מאוחרת בכפר, והנה הוא רואה ערבי שיושב על הרצפה מביט ומסתכל בכובד ראש ובשקיקה גדולה לתוך דלי גדול מלא מים. 

כאשר התקרב אליו החכם וניסה לדבר איתו, צעק הערבי בבקשה אל תפריע לי. המתין החכם בצד, ואחרי זמן שוב פנה אליו בשאלה החכם, להבין מה הוא עושה ועל מה הוא מתבונן כל כך בתוך הדלי. בסוף ענה הערבי לחכם ואמר, אל תפריע לי אני מנסה לראות את הירח נשקף בדלי. 

ענה ואמר לו החכם, מדוע אתה מתאמץ ומשתדל כל כך? אתה צריך רק להרים את הראש ולהסתכל לשמים, שם תראה את הירח בלי לסבול, להצטער ולחפש את הירח בהשתקפות בתוך הדלי.

כך האדם מחפש את הקב"ה, מחפש את דרך הישר, את השקט, את השלוה, את השמחה בכל מיני דרכים שונות ומשונות. צריך רק להרים את הראש, לישר מבט לשמים, להתיישר עם האמת עם הקב"ה ואז הכל נוח וטוב, ישר בלי שום דרך עקיפה, קשה ולא נוחה במציאת האמת.

*(מפי כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א)*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.