רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביולי 2017

ווארטים


"אל תבסס את הערכתך העצמית על השוואה לאחרים. חיה מעבר לדברי שבח והימנע מהאשמות."

*מעשה בשידוך*
אמרתי לבן שלי, "אתה תתחתן עם הבחורה שאני אבחר לך"
הוא ענה: "לא מסכים"
אמרתי לו: " היא הבת של ביל גייטס"
אז הבן ענה: "אוקיי אז בסדר"
התקשרתי לביל גייטס ואמרתי לו: " אני רוצה שהבת שלך תתחתן עם הבן שלי"
ביל גייטס ענה: "לא מסכים" 
אמרתי לו: " הבן שלי הוא מנכ"ל הבנק העולמי.
ביל גייטס אמר: "אז בסדר"
התקשרתי לנשיא הבנק העולמי ואמרתי לו שאני רוצה שהבן שלי יהיה מנכ"ל הבנק
הוא אמר: "לא מסכים"
אמרתי לו: "הבן שלי הוא החתן של ביל גייטס"
אז הוא אמר: "אם כך אז בסדר"
וכך בעצם, מתנהלת הפוליטיקה...

רב אחד עצר נרקומן ושאל איפה זה הדואר. הנרקומן מסביר לו וחוזר לעיסוקיו. רחמיו של הרב נכמרו על הנרקומן והוא החליט להחזיר לו חסד: "חברי היקר, עזוב אותך מהסמים, בוא ואקח אותך לעולם התורה. אני אראה לך את התענוג האמיתי בדת שייקח אותך לשמיים!"
עונה לו הנרקומן: "אתה תיקח אותי לשמיים? אתה לא יודע איפה זה הדואר!"
ראש עירייה אחד, רצה לבנות גשר חדש והזמין אליו קבלנים להצעות מחיר.
מגיע קבלן ערבי ונותן הצעה של מיליון דולר.
שואל אותו ראש העיר: "איך הגעת לזה?"
אמר: "שליש חומר, שליש פועלים השאר רווח" - ראש העיר שלח אותו הביתה...
הגיע קבלן רוסי ונתן הצעה של 2 מיליון דולר.
שאל אותו: "איך הגעת לזה" זה כפול מהערבי?
אמר לו: אני משתמש בחומרים יותר משובחים, בפועלים יותר מקצועיים, "שליש חומר, שליש פועלים, השאר רווח" - שלח גם אותו.
הגיע קבלן יהודי נתן לו הצעה של 3 מיליון דולר.
שאל אותו ראש העיר: "איך הגעת לסכום הזה? אתה הכי יקר!!"
ענה לו: "מיליון בשבילך, מיליון בשבילי, ומיליון לקבלן הערבי שיעשה את העבודה".
הוא מיד זכה במכרז

 בזמנו של רבי דוד גרודנה, רבה של ווידז, היתה קהילה זו קצתהּ מתנגדים וקצתהּ חסידים, והחסידים רובם חסידי קוֹפוּסט.  וכנהוג, היו החסידים עולים לאדמו"רם קודם ימים נוראים.
פעם אחת, בין כסה לעשור, נכנס אצל רבי דוד עגלון זקן.  ראה רבי דוד שפניו עגומים ואמר לו:
מה אירע לך?
נאנח העגלון:
רבי, סוסי אבדו, ואינני יודע היכן לבקש אותם.  שמא, רבי, תייעץ לי עצה טובה?
החזיר לו רבי דוד:
עצתי, שתמהר ותלך לקופוסט.  הרבה סוסים עלו לשם עכשיו; שמא תכיר ביניהם גם את שלך.
אגדה של מתנגדים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.