רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 16 ביולי 2017

גואטמלה מתעלמת ממותו של הלברנץ

מאת חוקר 'לב טהור'

ערש"ק פינחס
מאוד מוזר שאין כל איזכור בכלי התקשורת בגואטמלה על מותו של הלברנץ.
בחודש אלול שעבר היו המון עדכונים וסרטונים על הפשיטה בגואטמלה סיטי והמעבר לאורטוריו וכעת כלום. זה נראה שקודם כל מצד לב טהור הם הורידו פרופיל בענין המדיה התקשורתית. והסיבה לזה יתכן כי ישנה שמועה שהלברנץ עבר למקסיקו כי הוא הוכר על ידי השלטונות כאישיות לא רצויה במדינה.ויתכן שלכן הם מעונינים להוריד פרופיל.
בכל מקרה נראה שהוא אכן מת. למה אני כותב את זה כי שוב לא היה שום עדכון על הפטירה והלויה בגואטמלה. גם בחשבונות הפייסבוק של ראשי עיריית אורטוריו אין שום התייחסות וזאת למרות שבעבר הם הביאו שם תמונות איתו. יתכן שזה בגלל שיש איזה הנחיה מלמעלה להתעלם מזה  וכפי שכבר ציינו בעבר שהתובעת הכללית בגואטמלה שהיא האישיות הכי חזקה במדינה זו עויינת את הלברנץ.
אבל ישנם כמה חשבונות של גרים שהינם חסידי לב טהור שכרים בגואטמלה והם מבכים על מותו של הרבי.
מעניין לציין את אחד מהם-שמו ג'ימי לארא - ושמו היהודי שלום אברהם יצחק. הוא כותב שהצדיק נלקח לשמים בשביל שלא יראה ביסורים של כלל ישראל (השמדת ישראל? מסכן הוא הרי רצה לראות את זה מפה לא מלמעלה) עוד הוא כותב שהרבי לא היה כמו כל הרבנים של הקהילות של אמריקה הלטינית שעושים מה שהציבור רוצה. כאן הציבור שלו עשה מה שהוא רצה. מה שנכון.לסיום הוא כותב שלמרות שהרבי הלך מכל מקום דברי תורתו שנשארו מחיים אותו בליבנו. א חבד'ס'קער תורה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.