דפים

יום ראשון, 31 במאי 2015

מהפכה בוזיניץ בבורו פארק ר' חיים מאיר תפס מנהיגות וזו לראשונה הגיע לישיבה למסור שיעור לבחורים אותם לימד איך מקבלים רבי

הבדל בין שמים לארץ, הוא סבל סבל בל יתואר, הוא היה רב בית כנסת ששלטו שם מבחוץ עם שלט רחוק עד כדי שראש הקהל וראש הישיבה קיבלו פקודות מבני ברק כיצד לטרפד אותו, הוא החליט כי הוא פורש ומקים בית כנסת משלו ואז אביו נכנס לענין והבין כי רק צעד שיזעזע את אמות הסיפים יעזור כאן ונתן לו את האור הירוק לפתוח בית כנסת משלו, והגיעו הדברים לידי כך, שכולם עברו להתפלל אצלו, ובית הכנסת ברחוב 51 נסגר בשבתות

אבל זה כלום לעומת משהו אחר שקרה. למרות שר' חיים מאיר הוא הרב בבורו פארק כבר שנים, מעולם הוא לא הוזמן לישיבה לתת שיעור, אבל עתה לאחר ששניים ממתנגדיו הגדולים מי ששירתו את בנצי שטנגר (פלדמן ודסקל) שינו קו והחליטו כי אין עוד טעם בכך והפכו להיות מתומכיו של ר' חיים מאיר הוא הוזמן לתת שיעור לבחורים והיום הגיע לישיבה שם הוא לימד את הבחורים כיצד מקבלים רבי כשהוא מגיע לניו יורק

למי שלא יודע, ר' ישראל מגיע ביום שני לניו יורק לקראת שמחה משפחתית, והוא יערוך את הקבלת פנים בבית כנסת של בנו ברחוב 53, לשם יגיעו כולם

מדובר במכה קשה לבנצי שטנגר שחשב כי הוא ישלוט על בורו פארק בשלט רחוק, ורק עתה קולט כי הוא הפסיד לאורך ולרוחב, ר' חיים מאיר תפס שלטון הוא עתה בבית כנסת שהוא שלו ורק שלו הוא בעל הבית והוא יכתיב כיצד יראה בית הכנסת

וכך מספרים, כי בבית הכנסת החדש של ר' חיים מאיר אסור לדבר בשעת התפילה, הוא לוחם במדברים בניגוד למה שהיה בבית הכנסת ברחוב 51 ששם בית הכנסת היה שוק, הוא מחדיר סדר חדש, הוא רוצה לראות את ויזניץ חסידית יותר, בתקוה כי ויזניץ תהפוך להיות מרכז רוחני גדול בבורו פארק

חיליק אויערבך מראשי הטרוריסטים המחבלים משתתף בכינוס שרוח 'מחבלית' נודפת הימנה

חיליק אויערבך מימין עם כתב 'בחדרי'
מדובר בכינוס שרחוק מאוד מאוירה ישיבתית ותורנית, ולמרות שנמליץ יושר על מי שהם מבוגרים ומחפשים שידוכים בכל מצב, אבל מי שמטיף מסור לאחרים משמש כטרוריסט במפלגת 'נצח' המחבלית ויודע להכות את כל מי שאינו 'בן תורה' בעיניו, אז בבקשה הוא האחרון שמתאים להיות שם

מחבלים הכו את שלומי אייכלר החשוד בעיניהם כאיש של השונאים הוא הובהל לבית החולים

הוא לא ידע עם מי יש לו עסק, הם שאלו שאלות והוא ענה, האוירה התחממה, ופתאום הוא חוטף מכה וכשהוא מסתובב לראות מי הכה אותו, זה שמולו היכה אותו, זה היה מתוכנן, 2 מחבלים שיחקו עמו משחק של כאילו שאלה, נכנסו עמו לשיחה ואז מילאו את זממם הכו אותו עד זוב דם. - השניים ברחו

אין זו הפעם הראשונה שהמחבלים עושים כך לאנשי השונאים, אך לאחרונה לא שמעו יותר דמי על זה מפני שלמדו שלא נכנסים לכל וויכוח עם מחבלים. מה שקרה כאן, העיתונאי שלומי איכלר כלל לא זיהה כי מדובר במחבלים חשב כי מדובר בצעירים המבקשים לדעת, ונכנס עימם לשיחה והדברים התגלגלו למכות רצח


ר' ישראל מויזניץ סידר את הרבי מדזיקוב ובתוך זמן החתונה ערך 'טיש' בבית הכנסת ברחובות

אם מעשה שכזה היה עושה ר' מנדלי הם לא היו יורדים ממנו קובעים כי הוא מושחת, היו שופכים עליו אש וגפרית איך עושים דבר כזה למי שמחתן, ובתוך זמן החתונה לוקחים את החסידים מן החתונה לבית הכנסת לערוך 'לחיים טיש' ועוד כשמדובר בבן דוד במקום היכן שר' ישראל כובד שם בסידור קידושין

הם לא רק זועמים הם לא מבינים איך זה מי שטוען כי הוא בעל מידות ואדם שחלילה לא יפגע באחר שיעשה דבר כזה. מדובר בחתונה שערך האדמו"ר מדזיקוב-ויזניץ, בן דוד של האדמורי"ם ר' ישראל ור' מנדלי מויזניץ שמקום משכנו ברחובות, הוא מחותן עם הרבי מקרעטשינעף והחתונה היתה ברחובות, הזמינו את ר' ישראל, ולמרות שעל פי הסדר בחתונה הזו היה צריך הרבי מקרעטשינעף להיות המסדר קידושין מפני שהוא הסבא, הוא כיבד את ר' ישראל שהוא יהיה מסדר קידושין ולכן הוא הגיע לחופה. בחתונות קודמות היכן שלא היה מסדר קידושין הוא לא הגיע לחתונה

אבל תשמעו מה עשה ר' ישראל אחרי החופה, הוא היה צריך להתפלל מעריב, אז הוא הכריז והודיע כי הוא מתפלל מעריב בבית הכנסת דזיקוב וקרא לחסידים כולם להגיע לשם תוך הודעה כי לאחר מעריב הוא יקח קוויטלעך ויערוך לחיים-טיש, דבר שגרר זעם רב, למה הוא לוקח את הציבור מהחתונה. בדרך כלל הוא מתפלל מעריב היכן שהוא נמצא כולל בבתים פרטיים ואילו כאן הוא החליט לעשות זאת בבית הכנסת של דזיקוב, בטענה כי הדזיקובער אינו אדמו"ר רק רב בית הכנסת, וכי הוא האדמו"ר גם עליהם, אבל הציבור שאל, מדוע הוא עשה זאת באמצע זמן החתונה הוא לא יכל למצוא זמן אחר? ולמה להפריע ככה במשיכת הזמן עם 'לחיים טיש' ובינתיים הציבור לא יכל להשתתף בחתונה

גם בזירה אחרת קרה משהו מאוד מעניין, ונראה כי זה קרה לכבוד נסיעתו הערב של הרבי ר' ישראל לאמריקה להשתתף בשמחות של נכדיו, בנצי שטנגר צלצל לאחד בשם שמעון מאיר פריד עם מי שהרבי כבר שלש שנים לא דיבר בשל סכסוך פנימי, ואיחל לו מזל טוב בשם הרבי לרגל הולדת בתו. שטנגר אמר לפריד שהרבי מחכה לו ושיגיע מיד לבית של הרבי לקבל מזל טוב מהרבי, והוא אכן הגיע מיד והיה סגור עם הרבי 25 דקות, וזאת לאחר שלש שנים שלא דרך בבית הרבי

הצעד הזה היה מאוד תמוה, האיש שסילק את פריד מסביבתו של הרבי היה ר' חיים מאיר, ובנצי שטנגר ביקש להוכיח מי בעל הבית אצל הרבי ומי קובע, וסידר את הטלפון הזה, על מנת להוכיח כי הוא קובע לא הבן ר' חיים מאיר

לעומת זאת בבורו פארק, הנצחון הוא כולו של ר' חיים מאיר הציבור עבר להתפלל אצלו, וכשר' ישראל יגיע הוא יתפלל אצל בנו ולא ברחוב 51, להראות לכולם כי מעתה כאן המרכז של ויזניץ

ר' אליש ענגלנדר לר' פנחס פרידמאן אנחנו תלמידי הרבי מבעלזא זי"ע וזכותנו להקרא על שמו לאף אחד אין את היכולת לקחת זאת מאתנו - הסכם הפשרה שגם באנגליה יקראו לבית הכנסת בעלזא-מחנובקה

שתקנו הרבה זמן למרות שדווחנו על כל פרט, ידענו כי כל דיווח מהווה מוקש לשלום ולכן התנזרנו, דיווחנו על כך בחדשים האחרונים כי עובדים חזק על השלום והסתפקנו בכך, היו כמה מוקשים רציניים, בבעלזא שמעון וואלף קליין לא רוצה בשום אופן שלום, אבל ייאמר לזכותו של ר' אהרן מרדכי שהחליט כי הוא הולך למלחמה עם שמעון וואלף בנושא והפעיל את כל כוחו אצל אביו כי הגיע הזמן לעשות סוף למחלוקת הזו, שמעון וואלף השתולל אבל הרבי הכריע לטובת בנו בשל הנימוק כי אי אפשר להמשיך את המחלוקת לעולמי עד ואם יש דרך של פשרה צריך לעשות לזה סוף

במחנובקה כבר מזמן יכלו לעשות שלום אבל האיש שמונע זאת הוא ר' אליש ענגלנדר שכוחו לא רק בכסף, אלא בכך שהוא רואה את עצמו תלמיד של הרבי מבעלזא זי"ע וחסיד בעלזא, ולמרות שהוא ממתנגדי הרבי הזה הוא כבר אז היה מן המורדים, הוא ממשיך לקרא לעצמו חסיד בעלזא, ועד כדי שבית הכנסת שלו באנגליה  קרוי על שם 'בעלזא' בלבד בלי מחנובקה, הוא לא מוכן לוותר על הענין הזה בשום אופן

הוא לחץ שכך יהיה גם בישראל אבל ייאמר לזכותו של הרבי ממחנובקה שהוא לא רצה ללכת למלחמה ממש עם בן דודו והציע פשרה בעלזא-מחנובקה, אבל כידוע בעלזא לא הסכימו גם לזאת

עתה לאחר חדשים רבים של שיחות שלום ולאחר שנראה היה כי הכל כבר בדרך המלך, נשארה בעיה אחת והיא באנגליה האם ר' אליש ענגלנדר יתן יד לשלום או שמא ימשיך במחלוקת, ולשם כך נסע ר' פנחס פרידמאן החברותא של הרבי מבעלזא או יותר נכון המלמד שלו לשיחה עם ר' אליש ענגלאנדער

נביא לכם כאן בקיצור ממה שהתרחש בבית ר' אליש ענגלנדר ומתוכן השיחה. ר' אליש לא מתנגד לשלום בתנאי שהוא יכול להמשיך ולקרא לעצמו בעלזא, הוא אמר לר' פנחס פרידמאן כי הוא תלמידו של הרבי מבעלזא זי"ע במשך של 65 שנה הוא רואה את עצמו חסיד בעלזא, ולא יאפשר לאיש בעולם לקחת זאת ממנו, אין לאף אחד את היכולת הזו והוא לא מוכן לוותר על השם בעלזא. הוא מסכים כי הגיע הזמן לסיים את המחלוקת, זו אינה נצחית, עברנו מספיק אלימות והרבה עגמת נפש ולא צריך שגם הדור הבא ימשיך במחלוקת הזו, אבל על בעלזא להבין כי ישנם תלמידים לרבי זי"ע מבעלזא ואלו זכותם המלאה להקרא חסידי בעלזא מפני שהם חסידי הרבי זי"ע מבעלזא

ובכל זאת, מה מוכן ר' אליש ענגלנדר לתרום לשלום, שהוא ישים שלט חדש על בית הכנסת שלו ויקרא מעתה בעלזא-מחנובקה, ועל פי ההסכם, רק לבעלזא ירושלים מותר להקרא בעלזא, ואילו חסידי מחנובקה הם יקראו בעלזא-מחנובקה

כאן זה מחזיק, ואם ר' פנחס פרידמאן יצליח להביא את האישור מירושלים אז המחלוקת הסתיימה וזו תיחתם עוד בטרם יעלה על המטוס בדרכו חזרה לירושלים, שני הצדדים יעשו מאמצים להכריז קבל עם ועולם כי אין עוד מחלוקת. בבעלזא ירושלים חילוקי דיעות, שמעון וואלף קליין רוצה מחיקת השם בעלזא מכל מקום בעולם, זה לטענתו שייך רק להם, על כך ר' אליש לעולם לא יסכים, הוא טוען כי הוא תלמידו של הרבי זי"ע מבעלזא ולא שמעון וואלף שמעולם לא למד אצלו

השעות הקרובות יכריעו, מחנובקה ור' אליש ענגלנדר הסכימו לפשרה כי הם לא ישתמשו יותר בשם בעלזא לבד אלא בשם 'בעלזא-מחנובקה' ועתה בעלזא צריכה אף היא לאשר זאת והסיפור נגמר

יצויין כי אין כל מחלוקת על נדל"ן או רכוש אחר, המחלוקת היא על השם בלבד

ממשלת אנגליה מזהירה את בעלזא אם תסלק ילד מן המוסדות בגלל שהאמא נוהגת הם יועמדו לדין בעוון אפליית נשים וזריקת ילדים ממוסדות חינוך בניגוד לחוק

הם חשבו כי מכתב הרבי מבעלזא יופנה לחסידים בלבד ואף אחד לא יידע מזה, מתברר כי נמצאו בבעלזא מי שהתקוממו והחליטו לעצור מיד בעד המגמה לאסור על נשים לנהוג, וחסידי בעלזא העבירו לשלטונות העתק של המכתב עם תרגום, כשתוך כדי הם הפעילו את התקשורת שידווחו על כך שבעלזא אוסרת על נשים לנהוג ומי שתנהג יזרקו את ילדיה מבתי הספר של בעלזא

למי שאינו יודע, דבר כזה הוא פעמיים נגד החוק האנגלי, ראשית אפליית נשים שהוא עוון חמור באנגליה, והשניה לזרוק ילד מבית הספר בשביל דבר כזה אפשר לשבת על זה בבית הסוהר, הנושא עלה מהר מאוד לתקשורת, הטלויזיה והעיתונות דיווחו על ההוראה הזו ומנהל בעלזא מיהר לכתוב מכתב להסביר כי לא הבינו נכון וכי הכוונות היו אחרות, אבל זה לא עזר להם, הם קיבלו מכתב רשמי מן הממשלה הקובעת כי מעשה שכזה הוא בניגוד לחוק ואם אמא אחת תופלה לרעה בגלל שהיא נוהגת, ואם ילד יזרק מבעלזא בגלל נימוק כזה, ימצו את הדין עם מנהלי בעלזא יישבו על כך בבית הסוהר

בבעלזא לא תהיה ברירה אלא להרים ידיים בנושא הזה, היום מודים כי היתה זו טפשות לכתוב מכתב כזה, עדיף היה לעבוד בשקט עם כל אמא שנוהגת לדבר אישית ולא ברבים כפי שעשו, וכך הסתבכו, עכשיו כל אמא שנוהגת שיסלקו את ילדיה, גם אם זה יהיה בשל סיבה אחרת היא תטען כי זו הסיבה וכי הם אומרים משהו אחר על מנת שלא יענישו אותם הם יהיו בצרות

מנהלי מוסדות אחרים אומרים כי בעלזא הכניסה אותם לצרה, מפני שגם הם מתמודדים עם הבעיה של נשים נוהגות ואם הם יענישו ייאלצו להתמודד עם סוגיית האפליה, אם לא היו כותבים מכתב כזה איש לא היה מעלה את הענין הזה והם יכלו להמשיך ולעבוד ולא לפחד מאימת השלטון בנושא הזה

אצל פירר אם אתה ערבי או חילוני תקבל תור מיד אם אתב חרדי עליך להמתין ששה שבועות

מאת חרדי

ככה זה כשהאף למעלה, משחקים משחקים חושבים שככה נראים חשובים יותר ואולי הוא למד זאת מרבו הנוהג להכנס באיחור של שעות וחושב שככה הוא רבי גדול יותר, אז הוא דוחה כל מפגש בכמה שבועות להראות איזה תור ארוך יש אצלו

ותשמעו סיפור. אחד הגבאים של החצרות הידועות מבניברק התקשר למזכירו של פירר וביקש תור לפגישה לכמה דקות , המזכיר אומר עוד שש שבועות יש לי תור עד אז הכל תפוס, הגבאי התחיל ללחוץ וטען כי זה דחוף, ולבסוף התרצה וקיבל תור לעוד שלושה שבועות

כששמעתי על הדבר, התקשרתי למזכירות של פירר ואמרתי קוראים לי כך וכך ואני מתגורר בצפון תל אביב מתי יש תור לפגישה,  ומה הפלא היה תור לאותו היום בערב 

אחרי כמה דקות התקשרתי שוב ואמרתי שאני ערבי גר בכפר קאסם ורוצה פגישה, ומה הפלא קיבלתי תור לעוד שלוש שעות 

הגבאי התקשר למזכירו של פירר ושאל למה כשאתה שולח אלי אנשים אני צריך להכניס באותו יום לרבי וכשאני צריך אצלך תור אתה נותן לי לעוד שלוש שבועות, וסיפר לו את מה שעשה ואיך שקיבל תור לאותו היום, המזכיר 'התנצל' ואמר חבל שלא אמרת לי שזה בשביל חילוני או ערבי הייתי נותן לך לאותו יום

מי מבקש לרצוח את ר' אשר אולמן?

מאת תולדותער

הסיפור שמסעיר את חסידות תולדות אהרן. בסמוך לבית המדרש המרכזי ישנה מכולת ותיקה של חסיד דושינסקי בשם ר' אשר אולמן המשרתת את קהל החסידות שנים רבות. יום חמישי בשעות הערב עמד ליד החנות חסיד תולדות אהרן. לפתע עוצרת מכונית וממנה יוצאים מספר גברתנים ואומרים לו: "אם חייך חשובים לך תכנס לתוך הרכב". בעוד הוא מתמהמה עזרו לו אותם גברתנים להיכנס לרכב. בתוך הרכב ניסו להשקות אותו בכוס קולה. החסיד חשש בצדק שמא יש במשקה סם מרדים וסירב לשתות. לאחר שתישאלו אותו מספר פעמים אם שמו אשר ולא האמינו לגרסתו עד שהוציא תעודת זהות שמראה ששמו לא אשר, שיחררו אותו לנפשו וברחו מהמקום. למותר לציין כי ר' אשר אולמן בעל המכולת עודכן מיד ולא מצליח להבין מי מבקש את רעתו. בני משפחתו חוששים לשלומו.

מכתבים קצרצרים


האלימות החרדית היא אפס לעומת האלימות המוסלמית לולא מוראה של מלכות כמעט ולא היו נשארים חרדים חיים
זה כואב אבל אמת מרה, מי שילמד את ההיסטוריה החרדית, נסיון לרצוח הוא מן הדברים הקטנים, ולולא מוראה של מלכות היו במשך השנים אלפי חרדים נרצחים על ידי מי שמכונים חרדים רק ומפני שאינם מאמינים ב''שיטה' או 'השקפה' של הרב שלו. עד היום הזה אתה רואה את הרציחה בעיניים של מי שמעבר ל'השקפה' של הרבי שלך, עד כדי שהוא מוכן לרצוח אותך אם רק היה יכול, תלמדו איך ניסו חסידי סאטמאר לרצוח חסידי חב"ד בווילימסבורג ובקראון הייטס ואיך שבניסי ניסים  ניצלו, תלמדו מה הם עשו לחסידי בעלזא ולפני כן לחסידי קלויזנבורג, ותלמדו מה עשו לכותב שורות אלו איך ניסו לרצוח אותו ובחסדו הגדול של ה' יתברך קרה אחד הנסים הגדולים שיצא אדם אחר מהמשרד ואותו תפסו הכניסו לרכב והחדירו בו 11 פעמים את הסכין לצד לבו ולולא זעק כי הם טועים בכתובת ובדקו ומצאו כי טעו הוא לא היה יוצא חי עד כדי שהם אמרו לו תאמר וידוי מפני שאתה בידי סאטמאר. יותר מארבעים שנה אני מתמודד עם האלימות הזו בהרבה ריכוזים חרדים, ואין אפילו צל צילו של ספק, כי לולא מוראה של מלכות מספר הנרצחים באחוזים היה עובר את האכזריות המוסלמית

חרדי לא מסוגל להשלים עם קיומו של החרדי שאינו חלק ממפלגתו דינה להכחדה אם זה רק היה אפשרי
מי שילמד את החיים החרדים ימצא משהו מפחיד, כל מי שמשתלט על הקופה או על ההנהגה בונה את עצמו ועושה הכל להקטין את האחר ואם היה יכול היה מחסל אותו. ישנם מי שאומרים רק אנחנו קיימים וכל האחרים לא מעניינים אותנו, וישנם מי שמרחיקים עוד יותר וטוענים כי אין לאחרים זכות קיום בעולם, ושוב, לולא מוראה של מלכות היו עושים הכל להורגם. ומאחר והם מפחדים מן המלכויות באיזו מדינה שהיא, הם מבטאים זאת בדרכים אחרות כולל אלימות פיזית שזה מכות או ירידה לחיים בכל דרך שהחוק מאפשר או מעלים עין. בעיית החרדי שאינו מסוגל לשמוע גישה דרך או שיטה והשקפה שהיא שונה משלו או של סובביו, בעיניו כל מי שמאמין אחרת הוא גרוע מון האפיקורס ודינו להרג חנק סקילה ושריפה. החרדי מחונך לדרך אחת וזו של קהילתו, כל דרך אחרת היא עקומה או אסורה, לכל קבוצה אחרת כינוי, ככה אצל הליטאים וככה אצל החסידים, ומעטים מי שמסוגלים להשלים עם מציאותו של האחר ולכבד אותו. המציאות הפוליטית יצרה לאחרונה גישה קצת שונה מפני שזקוקים לקולותיהם בבחירות או בהתמודדויות פנימיות, ולולא החשבון הזה, המלחמות היו בשיא, כל צד היה עושה כל מה שרק היה יכול לחסל את האחר, ובמיוחד הגדולים אלו שמבקשים לשלוט חשוב להם למנוע מן האחרים לגדול מפני שזה פוגע בכוחם

חרדיות ואובייקטיביות הן תרתי דסתרי
כבר מזמן ביקשתי להסביר את הנושא, ובלי נדר עוד אעסוק בכך בהרחבה אבל כאן אכתוב בכמה מילים להסביר את השאלה האם שייך להיות גם חרדי וגם אובייקטיבי. מי שילמד מה זה להיות חרדי בזמנינו ומה זו אובייקיטיביות יבין כי שני הדברים אינם הולכים יחד, מפני שאתה מחונך מיומך הראשון לדרך אחת וכי זו האמת והנכונה, וכל דרך שיטה או השקפה אחרת במקרה הטוב היא עקומה או קרובה אבל לא זו שצריכים לדגול בה, וישנם מי שירחיקו ויקבעו כי דרך אחרת היא רק קרובה ליהדות. אם אתה חרדי אתה שייך לקבוצה זו או אחרת, ואוטומטית כבר לא יכול להיות אובייקטיבי, לא תמצא חרדים שהם יכולים בו זמנית להיות חסידי סאטמאר בעלזא והרב שטיינמן יחד, או יותר נכון לשפוט אותן שוה בשוה, בעיני כל חרדי כל קבוצה מזו שמניתי גישתו שונה, וישפוט אחרת. גם שכאתה יודע שקבוצתך לא צודקת תצדיק אותה, מפני שזה האינטרס שלך שהרבי שלך יהיה מעל, ושהמפלגה שלך תצליח יותר או שיהיו לכם יותר בשר תותחים, הראש החרדי שונה בתכלית מכל ראש אחר, מפני שמראש הוא מחונך לדרך אחת ויחידה ולא פתוח לדרכים אחרות מפני שזה ההיפך מן החינוך החרדי שמראש סוגר אותך ומבטיח שתלך בדרך אחת ולא אחרת. יחידים בציבור החרדי יכולים להסתכל על דברים בצורה נכונה למרות שאינם אובייקיטיביים, כשיחד עם זאת ישנם רבים שבחדרי חדרים כשהם מאמינים שאף אחד לא שומע הם יאמרו את מה שלא יעיזו לומר בגלוי

האלימות הליטאית היא אכזרית גרועה וקשה מכל
עברתי הרבה סוגי אלימות בחיים, למדתי אותם, כולם חיות טרף ברגע של אלימות, אבל יש הבדל תהומי בין קבוצה לקבוצה. קחו למשל את באבוב 48 שם השנאה לבאבוב 45 כל כך קשה, שאם הם היו יכולים היו רוצחים ממש, עד היום הזה למרות שעברו כל כך הרבה  שנים הם לא מסוגלים לשבת זה לצד זה, עד כדי שלשמחות משפחתיות בעיה רצינית להתפלל יחד מפני שאינך יודע מה יעשו לך. בסאטמאר מבחינה זו יותר טוב, שם במשך השנים נרגע ואלו יישבו לצד אלו למרות שהרבי'ס שלהם עד היום לא השלימו. בסאטמאר בעבר האלימות היתה אכזרית וקשה, אבל המחלוקת הפנימית גדעה את האכזריות הזו מפני שהם עברו להכות את אחיהם בשריהם ובאיזשהו מקום הם אומרים לעצמם כי הם מרחיקים וזה הרגיע את האלימות הזו, אם כי אין לזלזל בה. אבל כשאנחנו עוברים לאלימות הליטאית, כאן ה' ישמור ויציל, האלימים מאמינים כי הם משרתים את הקב"ה בכבודו ובעצמו ועושים למען ה'תורה' ולמען 'כבוד התורה' ולמען כל מיני מילים יפות כאלו, והם מסוגלים לרצוח. מה שעשו לפני כמה שעות לעיתונאי שחשוד אצלם שהוא איש השונאים זה רק טבעי היה, מפני מי שמתווכח עם מחבל עליו לקחת בחשבון כי השפה המחבלית זו חבלה, הם לא מדברים בפה הם מדברים בידיים, מכים הורגים עד כדי שהיו צריכים לקחת אותו לבית החולים

הרב שך היה צועק 'אן אלימות' הוא ידע עם מי יש לו עסק
מי שיילך אחורנית ויזכר בנאומי הרב שך הוא ידע מי הם התלמידים שלו אלימים ואכזרים והיה צועק 'אן אלימות' (בלי אלימות), ודוקא מפני שאמר כך תלמידיו קיבלו את המסר הסאטמארי כפי שהיה נוהג אהרן טייטלבוים בזמן שהיה ראש ישיבה במונרו, כשהיה רוצה שיכו מישהו, הוא היה נכנס לישיבה ומזהיר שחלילה לא יפגעו בפלוני אלמוני, וזה היה מספיק בשביל להבין שצריכים ללכת להכותו. כך היה גם אצל הליטאים בשעתו כשהרב שך היה צועק 'אן אלימות' (בלי אלימות) זה היה האור הירוק ללכת מכות, ומה שהם עשו אז כתובים על ספר, הם התירו לעצמם את הגרוע מכל בטענה כי הם עושים למען 'כבוד התורה', ולא שהחסידים יותר טובים כאשר הם מלווים רבי'ס, היה זה הרב שך שסבל מן האלימות הזו בכל עת שהיה מגיע לאירוע יחד עם הרבי מגור חסידי הרבי היו מלווים אותו בדחיפות עד למקום ישיבתו כפי שנהוג שם, והרב שך היה נדחף ועף, הוא היה צועק עליהם 'חיות', והרבי מגור היה עונה 'חיות הקודש', בעלזא למדו מהם ושם רואים זאת בימינו כשהרבי מגיע או הולך הם מסוגלים לדרוך עליך להעיף אותך בלי רחמנות, דם רב נשפך במשך השנים מן האלימות הזו שמשתיקים אותה בשביל לא לפגוע באדמורי"ם. האלימות היא סמל של כח ברחוב החרדי, ומי שאלים יותר חזק יותר בבחינת כל דאלים גבר

אין וויכוח תרבותי ברחוב החרדי יש קללות וגידופים
אחד הדברים הכי כואבים בעולם החרדי זה סגנון הוויכוח, לא נמצא וויכוח תרבותי שיתמקד בנושא בלבד, תמיד זה יגלוש לפסים אישיים יירדו על הצד האחר על מנת להחליש אותו פסיכולוגית. כל מי שחלש בלענות על מה שכתב הצד האחר הוא יורד עליו כותב שהוא כזה וכזה ומונה לו את עבירותיו וככל שהוא מצליח לגדף יותר הוא מאמין שהוא טוב וחזק יותר, ולכן כשיושבים מי שיודעים כי אלו שונאים ואלו מחבלים לצד שולחן ומתווכחים עליהם לקחת בחשבון כי טוב לא ייצא מזה. שימו לב, מחבל לא יתייחס לנושא אלא מיד יצעק כי מדובר בפשרן ב'מרן המגייס' הנושא כשלעצמו מפחיד אותם, מפני שהוכח הרבה פעמים שדוקא הצד של השונאים צודק, וכי הם המחבלים חרגו מן הדרך כפי שחינכו בעבר, זה לא מעניין אותם וכפי שאומר ישעיהו וויין מעורכי 'הפלס' כי הם שאהידים שפירושו מתאבדים, לא התוכן עיקר אלא המכות עיקר, מתאבד הוא אחד כזה שאין לו עוד מה לעשות בעולם הזה, מפני שאם הוא מאמין שהוא יכול להשפיע ולעשות ולנצח הוא ימשיך עד שינצח

מבזקים - מפה ומשם


נסיון רצח!!
בליל שבת בבני ברק.
בני עוולה הנמנים על דרכו הקנאית של הרב אוירבך משערי חסד.
תקפו ללא טיפת רחמים את העיתונאי שלומי אייכלר
בליל שבת קודש.
ולא עזבהו עד שנפל מתבוסס בדמו.ופונה לבית החולים.
שם עבר מספר טיפולים דחופים .להצלתו....
-------------------
הניעס החרדי: האד' מבעלז בשמחת הפארשפיל: לאור המקרה הטראגי בו קיפח את חייו אחד מן החבורה האברך יוסף וינד ז"ל בתאונה קשה בעת חזרתו מהחתונה הקודמת ע"כ הפעם נסיים אי"ה את שמחת החתונה בשעה 1:30.
-------------------
התפתחות דרמטית בהסכם השלום בין בעלזא למחנובקה, האדמו"ר מבעלזא שלח הלילה את מקורבו האישי הגאון רבי פנחס פרידמן ראש הכוללים של בעלזא במיוחד בטיסה ללונדון שם ייפגש עם הנגיד  פטרון חסידות מכנובקה רבי אליש אנגלענדר וידון עמו בענין השלום המתגבש.
-------------------
הגאון רבי אברהם יוסף, יוצא במתקפה חריפה נגד הרב אמנון יצחק, שפתח בחודש האחרון במלחמה נגד הכשרויות • הגר"א יוסף: "האינטרס שלהם רק כלכלי" • על הרב יצחק: "הוא מין ואפיקורוס" •  אמנון יצחק בתגובה: "דברים יוצאים מפה סרוח, אדם שחשוד בעבירות פליליות
-------------------
היועץ וינשטיין החליט להגיש כתב אישום נגד פואד בן אליעזר באשמת שוחד ומרמה
 -------------------
השר בני בגין התפטר מהממשלה.
 -------------------
מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי נפצע בתאונת אופניים בצרפת והוטס לטיפול.
 -------------------
שיף ב'בחדרי': רבני ירושלים (הגרש"מ עמאר והגר"י שטרן) פנו לבג"ץ בבקשה להצטרף לעתירה בעניין מתן אפשרות להציג בית עסק 'כשר', למרות שאינו מחזיק תעודת כשרות מטעם הרבנות המקומית.
 -------------------
גירא ב'קול החרדי': מתח חסידי: האדם הקרוב לאדמו"ר מבעלזא יצא ללונדון בשליחות הבאת שלום סופי עם מחנובקא. השעות הקרובות יכריעו האם אנו בפני היסטוריה או פיצוץ.
 -------------------
ישי כהן ב'סקופים': מאחורי הקלעים במאבק על חוק הגיור; הראשל"צ הגר״י יוסף איים לפני כשנה על רוה"מ נתניהו ״ביום שהחוק עובר - אני מגיש התפטרות, אני מתפטר".
 -------------------
ביהמ"ש גזר על יצחק רוכברגר ר"ע רמת השרון 6 חודשי עבודות שירות, 6 חודשי מאסר על תנאי, קנס 40,000 ש"ח וקלון.
-------------------
יונתן יוסף מנאמני קבר דוד המלך בראיון לסוכנות הידיעות "חדשות 24": "תיפלת הנוצרים שתוכננה להיערך הבוקר בתוך ציון קבר דוד המלך נמנעה באמצעות הגעתם של מאות יהודים בראשות הגאון רבי שלום ארוש שמילאו את הציון, קיים חשש כי אותם נוצרים יגיעו בשעות אחה"צ וינסו לקיים את אותה תיפלה, המשטרה שהגיעה לא יכלה להוציא את כל המאות שהיו בחדר הציון ובמבואות, ובכך הצליחו למנוע את אותה עבודת אלילים. אני קורא להגיע אל הציון בכדי לשמור על קדושתו".
 -------------------
 גירא חושף ב'מדברים אקטואליה' ב'קול חי': נתוני גיוס החרדים לצה"ל בשנה החולפת מלמדים על גידול במספר המתגייסים. טענות קשות של חיילים חרדים על מזון בכשרות לא מהודרת ובעיות חמורות של צניעות בבסיס טירונות.
-------------------
דובר צה"ל בתגובה: לא הובטח לחיילים החרדים כשרות מהודרת הדומה לזו הניתנת לחיילי הנח"ל החרדי. בעיות הצניעות בטירונות סודרו באמצעות מחיצה. שני חיילים מוסעים מדי בוקר הלוך ושוב למקווה.
-------------------
'הקול החרדי': מתח בהר ציון: מאתיים מתפללים מאריכים בתפילת שחרית בקבר דוד, כדי למנוע כניסת כמרים לתיפלה במקום וככל הנראה לבצע טקס מיסה נוצרית.
-------------------
אבנר נתניהו התעניין בביהמ"ד לעלוב האם יש עירוב. בשבת אחה"צ נצפו בחורי ישיבה משוחחים עם ראש הממשלה ברחובות העיר צפת

להמשך המבזקים כנסו כאן:

מגזין הלילה בנייעס החרדי

העיתונאי שלומי אייכלר בראיון:"קבוצת בחורים ניגשה לשוחח איתי בליל שבת, הם השתייכו לאנשי 'נצח'. בשלב מסויים אחד מהם התחיל לדחוף אותי, השני בעט בי בפנים, בגדי התמלאו בדם, בבית החולים מעייני הישועה תפרו את החתכים. מי שיכול לחסום כבישים ולהפגין באלימות יכול להתנהג כך גם כלפי אדם חרדי!". היכן לומדים הבחורים, והאם יגיש תלונה במשטרה נגד הפורעים?
שערוריה! מחר ב-08:00 בבוקר יסולקו היהודים מקבר דוד המלך לצורך תפילה לנוצרים.
אריה קינג חבר מועצת עיריית ירושלים בראיון: אני אגיע לציון הקדוש, ואני קורא לכולם להגיע. אתפלל תפילת 18 כמו של יום כיפור ומקווה שלא יפריעו לי בתפילה. רבינוביץ, אזולאי, וכל האחראיים על המקום אשמים ואין כאן שום דמוקרטיה!
מצבו של המקובל רבי דוד כדורי קריטי.
ר' משה נימני מקורבו של רבי בראיון היישר מביה"ח:בערב שבת הוזעקו בני המשפחה וערכו וידוי סביב למיטת הרב יחד עם מקובלים,היינו ערוכים לגרוע מכל...רק בזכות התפילות יש התייצבות בשעות האחרונות.מה הביא לאישפוזו הממושך של הרב?האם היה מאז בהכרה?ומה ההגדרה הרפואית המדויקת של מצבו?
אבי שיף בחדרי חרדים בראיון:לפיד הופך להיות המבוגר האחראי של האופוזיציה,והערב הוא טוען שהוצע לו תיק החוץ ע"י הליכוד,שם מכחישים בתוקף.עד כמה הנזק לתדמיתו של הרצוג מחשיפת הסרט המתעד את הקמפיין,והאם אצל האחרים זה מתנהל כך?כמה זמן חיכה ביבי עד שיצא לחופש בצפת?ומה שווים האיומים של אורן חזן על שלמות הקואליציה?
הכתב הצבאי של עיתון בשבע חגי הוברמן מסביר מה מצבו של דעא"ש במערב, ואיך בדיוק הם מצליחים ללא כמעט ציוד מלחמתי? ומדגיש המערב טועה! במלחמת גרילה צריך גם תקיפה רגלית ולא רק מהאויר. ומתייחס לההחלטה שלא להפריד בין ערבים ליהודים באוטובוסים ביו"ש.
דביר עדני מתנדב ביחידת האופנועים של איחוד הצלה מספר בראיון כואב על מקרה הטביעה של בחור הישיבה ביום חמישי האחרון, מדוע הבחורים נכנסו למים למרות הגדרות ושלטי האזהרה? כיצד ניצלו שאר הבחורים מטביעה?  איך מתמודדים עם הדילמה אם להכנס למים ולנסות להציל את הטובע ובכך לסכן גם את עצמו? וכיצד מונעים מקרים כאלו בעתיד?
להאזנה חייגו; 0559808000 או 053-423-9926 מכשרים.

מכתב אישי וגלוי לאדמו"ר מבעלז

כבוד הררבי מבעלזא שליט"א

השבוע הנך עומד לחתן את הנכד השלישי שלך וכמובן שאתה מאוד שמח ומאושר וכמובן גם שהחתן הצעיר הולך לחתונה ללא שום דאגה מה יהיה עם קורת גג בשבילו כי הוא בוודאי מסודר כבר בדירת פאר ללא כל מאמץ מצידו או מצידך

אבל רצינו לעורר את תשומת לבך (יכול מאוד להיות שאתה כבר יודע זאת ברוח הקודש...) לצרה צרורה וקשה שמצויים בה מאות משפחות של חרדים יראי שמים שרשומים בפרוייקט דירות של הרב סילמן בבית שמש בקרקע שהעזה להברא בבריאת העולם סמוך ונראה לקרקע הקודש של קרית בעלז בבית שמש וחסידיך המהוללים כן כן אנשים חסידים "יראי שמים" כבר שלושה שנים עושים הכל כדי שאלו שבעוונותם אינם נימנים על חסידיך ואינם מהמממנים של חתונותיך ע"י פת לחמם (וד"ל) לא יוכלו להכנס לדירה שלהם

ומה לא עשה הרב סילמן כדי להתחנן לרבנים של בעלז כדי שחסידיך יגלו קצת רחמים על בני העם היהודי שרשומים בפרוייקט כדי שיגמרו הסיוטים של השכירות הנוראה בה הם חיים וחסידיך מצפצפים וממשיכים לחבור לכל חילוני מצוי בבית שמש ולכל רודף חרדים כדי להצר את רגלי הפרוייקט (בעוונותיהם נרשמי הפרוייקט עדיין לא זכו להימנות על המאפיה שאתה מנהיג)

בחתונה הקודמת של הנכד היה זה פרסטר שראה את הביזבוז האדיר שמתבזבז רק בשביל כבוד בית המאפיה ... בזמן שהוא דיבר איתך על משפחות שהגיעו עד פת לחם ואמרת לו שזה לא מעניין אותך העיקר עכשיו זה שיהיה לנכד דירה
ואז פרסטר ההמום אמר שזה היה חלק מהתובנות הנפלאות שהוא הבין על ידם את גודל קדושת ומעלת...
וההמשך ידוע
לכן עכשיו אולי תועיל בטובך ובקודשך לרחם על יהודים מסכנים שהוריהם ומשפחתם כבר הגיעו למריטת עצבים מלחכות כל כך הרבה זמן להפסקת ההתנגדויות של חסידיך הקדושים
אנו רוצים להאמין שמה שנקרא בעיתונים בעוד שבוע בסיקורי החתונה שבשעה שלפני החופה בשירי ההתעוררות "הרבי רואה את כל צרותיהם של ישראל, וממשיך השפעות וישועות ...."
אנו מקווים שתראה אותנו בתצלום הלווין ברחבי הגלובוס.

               החותמים בכאב
     משפחות נרשמי הפרוייקט שעדיין מאמינים
     שיש רבנים אמיתים שהתורה והיושר נר
     לרגליהם ולא הכל מונהג על ידי מאפיה
      עסקנית מושחתת ששולטת על הרבנים

תחת איזו קטגוריה נופלים ״מחזיקי האייפון״

מאת הרב ישראל גולדמן

כבר כמה שבועות ירושלים מעוטרת בפסק הלכה של גדולי הרבנים, הקורא לפסול לעדות אדם שמחזיק אייפון.
* * *
תורה היא וללמוד אני צריך. עלעלתי בבוידעם שלי, נזכרתי קצת גמרא שלמדתי בישיבה (נבחנתי מאות דפי גמרא, וקיבלתי תעודה מ״ותלמידו בידו״. לא לזלזל) והחלטתי לבדוק את מקורות ״פסק ההלכה הזה״.
* * *
נתחיל את שיעור התורה.
* * *
משנה (סנהדרין דף כ״ד ע״ב):
״ואלו הן הפסולין (לעדות): המשחק בקוביה, והמלוה בריבית, ומפריחי יונים, וסוחרי שביעית״
ובהמשך המשנה:
״אמר רבי יהודה: אימתי? בזמן שאין להן אומנות אלא הוא, אבל יש להן אומנות שלא הוא - כשרין.״
* * *
אז תחת איזו קטגוריה נופלים ״מחזיקי האייפון״?
הגיתי בשאלה חמורה זו והגעתי למסקנה שהם שייכים לקטגוריה של ״משחק בקוביה״!
והנה ההסבר:
הגמרא המסבירה את סיבת פסילת ״משחק בקוביה״ לעדות: ״לפי שאין עסוקין ביישובו של עולם״. כלומר: הם לא עובדים! התכונה שהכי מאפיינת את מחזיקי האייפון, וכל כך רחוקה ממפרסמי המודעות!
* * *
ככל שאני מתבונן בזה מתחזקת אצלי המסקנה שבטוח שזו הסיבה! מה יכול כבר להיות?
״מלווה בריבית״?
עפעס…
אולי ״מפריחי יונים״?
ספק גזל? נו…
״סוחרי שביעית״?
נו. מה? באמת?
* *
מסקנה: הם לא עובדים! ואין להם אומנות! זו חטאם!
רק חבל שהרבנים לא כותבים את זה יותר ברור ומפורש. אני מכיר הרבה מחזיקי אייפונים שלא הבינו את הרמז. חבל

מי מינה את הרב גרליצקי לרבה של חב"ד בתל אביב?

שלום לך הרב חיים שאולזון היקר!

אני עוקב אחרי האתר שלך מהיום בו הוקם, עוד כשהייתי בחור ישיבה, ורציתי לומר יישר כוח על העבודת קודש שאתה עושה בכך שאתה מפרסם שחיתות של אחינו החרדים, יהיו מי שיהיו, ואולי גורם בכך שיופחת השחיתות או לכל הפחות שמי שעושה מעשה לא טוב אתה מפרסם זאת למען יראו וידעו!

הרבה דברים שקוראים/קראו בחב"ד אני חושב לכתוב לך או לא, אך לא עשיתי זאת. הפעם לא הצלחתי להתאפק.

יצא לי לאחרונה לשים לב ושיש עיתון כפר חב"ד (אתה יכול לראות בעצמך) שהרב גערליצקי כותב שם טור. הרב גערליצקי כותב יפה. יפה מאוד אפילו.

דבר אחד משך נורא את עיניי. 

הרב גערליצקי פועל בתל אביב כן או לא, הרבה אפשר לכתוב בנידון. וכמו שאפשר לראות בתמונה ששלחתי לך ככתוב: שליח ראשי לתל אביב, רב מרכז תל אביב וכו'.. אבל וזה אבל גדול.. משליח ראשי ורב מרכז תל אביב ועד לרבה של קהילת חב"ד בתל אביב?? 

אני פונה אליך בשביל שתפרסם את זה כאן, ואשמח אם הרב גערליצקי או מישו אחר יוכל לומר לי מתי בדיוק, מי בדיוק, ואיפה הסמיכו אותו לרבה של קהילת חב"ד בתל אביב??

לאחר שהרב של קהילת חב"ד זו, הרב משה אשכנזי ע"ה נפטר חלק מהקהילה ביקשו את הרב הלפרין חתנו של בנו הרב חיים אשכנזי ע"ה להיות להם לרב הקהילה. אבל בנוגע לרב גערליצקי.. לא שמענו דבר כזה מעולם.!!!!!

לפלא הוא הדבר שעיתון מכובד כדוגמת עיתון כפר חב"ד ישתף ומשתף פעולה עם כזה דבר, נטו שחצנות יהירות ושטלתנות של הרב גערליצקי.

הרב שאולזון, אתה מוזמן לבדוק את הנושא לעומק ולראות ולדעת שאכן כן הדבר. 

בתקווה שתשתף את מה שאני כותב לך,
חסיד חב"ד כואב מתל אביב (בעילוי שם)

ווארטים


״הסיבה שאנו נאבקים בחוסר ביטחון, היא, מפני שאנו משווים את ״מאחורי הקלעים״ שלנו, עם ״הבמה המרכזית״ של אחרים״.

מספרים על אדם שבא לבבא ואמר לו: ״תן לי ברכה״. אמר לו:״ זה יעלה לך 450₪״. שאל אותו: ״ולמה הכהנים בברכת כהנים בבית הכנסת- מברכים אותנו בחינם״?. אמר לו הבבא:״ מה נגיד לך, בגלל זה הם הולכים יחפים....״

איש זקן הולך לאיש צעיר ואומר לו: "אני נהג מרוצים!"
הצעיר אומר לו: "אתה כזה זקן, איך אתה נהג מרוצים?"
הזקן עונה: "אני מסיע את הנכדים שלי והם מרוצים..."

יהודי יצא זכאי בבית המשפט בהולנד בברכת הרב ברלנד

מאת ברסלבר

עוד סיפור שהתפרסם בקו המידע. היה יהודי רחוק מאוד מיהדות, ישראלי שגר 30 שנה בהולנד, והסתבך מאוד עם רשויות החוק ובית המשפט החליט לתת לו 3 שנים בבית הסוהר או שהוא ישלם סכום של 1.8 מיליון יורו בתשלום אחד. אח שלו שהתקרב למורנו הרב שליט"א לפני כמה שנים סיפר לו על גדולת הרב ושהוא פועל ישועות, ולאחר זמן שכנע אותו לבוא לרב. הוא הגיע לרב, ומאחר שיצאה כבר ההחלטה של בית המשפט הוא ביקש מהרב שהוא יעשה נס שהם יתנו לו לשלם את המיליון יורו בתשלומים, כי אין לו בכלל את הכסף הזה ואם הוא לא ישלם הוא ייכנס לכלא. הרב אמר לו לתת פדיון ואמר "לא יהיה עליך שום דין" וכתב לו תפילה להגיד לפני המשפט. בינתיים מדי פעם הוא היה נוסע לרב להתחזק וללמוד תורה. הוא סיפר לאחיו שהוא לא מבין למה הוא נוסע, כל היהדות שלו עד עכשיו הסתכמה בזה שהוא הניח תפילין פעם אחת בבר מצווה, ונכנס פעם לבית הכנסת בשבת לפני החתונה, אז הוא לא יכול להסביר עכשיו למה הוא נוסע כל פעם נסיעה של שעתיים לרב ללמוד תורה. עדיין היה קשה לו להאמין במה שהרב הבטיח לו שהוא יצא נקי בלי שום דין, אבל הרב אמר שהוא יגיד עליו תיקון הכללי ואין לו לדאוג כלל, הוא יצא חפשי. לאחר המשפט של הערעור הרב שלח מישהו לבית משפט להגיד לו ללכת לאגם להגיד תיקון הכללי עד ההחלטה, וכך עשה. איך שהוא סיים את התיקון הכללי הטלפון צלצל, שני עורכי הדין שלו בטלפון אומרים בהתרגשות שהחלטת השופטים היתה ש-כלום! אין בית הסוהר ואין חיוב לתת שום כסף! הוא לא האמין למשמע אוזניו. מאוחר יותר עורכי הדין שלו התקשרו אליו ושאלו מה הוא עשה כדי לקבל את ההחלטה הזאת כי זה לא בגלל העבודה שלנו, מה היה פה ששינה את ההחלטה?! איך השתנתה ההחלטה אנחנו לא יודעים! אבל הוא ידע, וידע טוב מי ומה שינה את ההחלטה.
(מתוך עלון "כנישתא חדא" גליון 41)

כח האמונה - אין עוד מלבדו

פרשת השבוע נשא, מפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א

"ותחל רוח ה' לפעמו" (מהפטרת נשא)

עיקר בריאת העולם הייתה לגלות יראתו ומלכותו "יראת ה' טהורה עומדת לעד" צריך לדעת שיש רק יראת ה', צריך רק ליראה מה', רק לפחד מה', לא לפחד מאף אחד, משום אדם, לא מהמן, לא מפרעה, לא מנאצים, צריך רק יראת ה' אסור שתהיה שום יראה לא משר לא מאדון לא מגנב לא משודד לא ממחבל. כל הבריאה כולה היא בחינת מלכות שמגלה את מלכות ה' בעולם  כל הבריאה אומרת "ה' מלך ה' מלך ה' ימלוך לעולם ועד" – חוץ מה' שום דבר לא קיים אין מחבלים אין רוצחים אין כלום רבנו אומר דבר ראשון לעבודת ה' שלא יהיה שום פחד! העיקר מה שתקבלו ממני שלא יהיה לכם שום פחד, הרבי לא צריך פחדנים הרבי לא סובל מוגי לב, מה אתה פוחד? יש ה' בעולם! ה' חי וקים! יש צדיקים, יש משה רבינו יש יהושע בן נון הם מושלים פה בעולם, הם הראשי ממשלה. אם אדם רוצה להצליח בעבודת ה', אם אדם רוצה להצליח באיזה שהוא דבר, אז דבר ראשון שלא יהיה לו שום פחד, שום זיק של פחד. אומר ר' נתן שפירא (מגלה עמוקות) שהפחד זה הטומאה הכי גדולה בעולם , שאדם פוחד זה פירוש שאין לו שום אמונה. לכן שיש לאדם פחד אז הוא צריך לעקור אותו מהשורש אומר רבינו בתורה רמ"ט: "עיקר הגבורה בהלב, כי מי שלבו חזק ואינו מתיירא משום אדם ומשום דבר, יכול לעשות גבורות נוראות ולכבש המלחמות על ידי חזק ותקף לבו" – אדם חייב להיות גיבור חיל אדם חייב שיהיה לו אומץ לב בלי סוף, שתהיה לו גבורה בלב שיהיה אמיץ לב ואז יוכל לנצח את כל המלחמות שלו. וזה בחינת ”איזהו גיבור הכובש את יצרו“, כי דבר ראשון זה להתגבר על המחשבות הרעות להתגבר על ההסתכלויות הרעות. וזה מה שכתוב על שמשון הגיבור "ותחל רוח ה' לפעמו בין צרעה ובין אשתאול" שבאותם המקומות צלחה עליו רוח ה' ולבש גבורה ובא לו חוזק ותוקף בלב, שם באותו המקום הוא שיסע את האריה ועשה גבורות נוראות 

להמשך כנסו כאן

"נשא את ראש בני גרשון גם הם לבית אבותם למשפחותם" (ד,כב).

מאת מזכה הרבים הסופר הרב מנחם אזולאי שליט"א

"נשא את ראש בני גרשון" –גם אם כביכול מגרשים אותי מעבודת השם אני נושא את הראש לשמים בתחינה אל ה' שירחם עלי ויושיע אותי כי לא אבדה תקוותי (מ.א)
"נשא את ראש בני גרשון גם הם" (ד,כב).
נשא היא הפרשה הגדולה ביותר בתורה (קע"ו פסוקים) ובמה היא פותחת? בנשיאת ראש. "נשא את ראש בני גרשון". כמה יפה היא התנועה הזו של יהודי שמרים את ראשו למעלה, נושא את ראשו אל ה'.אין דבר יותר יפה מזה.
לשאת את הראש אל ה' זה להגידה' אני רוצה אותך! ה' אני אוהב אותך! ואם גם פותחים פה גדול, מכווצים את העיניים וצועקים צעקה גדולה בלי קול, זה כבר אש להבה לה'. זה כבר דבקות.
לשאת את הראש אל ה' זה לבקשה' תעזור לי לנצח את המלחמה, קשה לי, אני יודע שרק אתה יכול להושיע אותי.

להמשך כנסו כאן:

הרב ירמי' דמן ור' משה (מונה) רוזנבלום באלבום חדש: ״לדור ודור״ – ארבעים שנות ניגוני חסידי בעלזא

לקראת שמחת בית בעלזא שתתקיים אי״ה בט״ו סיון, יוצא בעל המנגן החסידי המפורסם, הרב ירמי' דמן, באלבום חדש אך בטעם של פעם, כשהוא שב אל שיתופי הפעולה המוזיקליים הגדולים שהצמיחו במהלך השנים להיטי ענק, שהפכו לנכסי צאן ברזל של המוזיקה החסידית.

האלבום החדש "לדור ודור - ארבעים שנות ניגוני חסידי בעלזא", רואה אור כאמור בסימן "כקדם". הרב ירמי' דמן חוזר לעבוד עם המעבד האגדי, ר' משה מונה רוזנבלום, איתו ניפק בעבר כמה מהלהיטים הגדולים ביותר כ"יהי החודש הזה", "אב הרחמים" ועוד. למלאכת העיבודים הצטרף גם המעבד החסידי, רובי בנט, כשההפקה נצבעת בצליל עשיר, בתזמור מלא ובכלים חיים.

אחת ההפתעות באלבום היא צמד המעבדים הצעירים אלי קליין ואיצי ברי (בנו של המוזיקאי ר׳ יששכר, שוכי ברי) אשר עיבדו את שיר הנושא "לדור ודור" והעניקו לאלבום גוון נוסף.על "מקהלת חסידי בעלזא" הנוטלת חלק באלבום ניצח ר' אלתר מאיר קאליש המנצח המפורסם של ה"קאפעלע" של חסידות בעלזא.

על הלחנים הסוחפים שבאלבום אחראיים ר' ירמי' דמן עצמו שחיבר חמישה שירים חדשים והרה"ג ר' פנחס פרידמן ראש הכוללים של בעלזא המשמש גם כבעל תפילה קבוע בשבתות וימים טובים אצל כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א וידיו רב לו בהלחנת ניגונים רבים שחדרו לכל שכבות הציבור החרדי.

השירה והניגון בחסידות בעלזא הם בהוראת כ"ק אדמו"ר שליט"א שביקש להביא לכך שצעירי הצאן לא ירעו בשדות זרים ח״ו ויהיו ניזונים ממקורות מוסיקאליים קדושים בלבד.

הרצינות, הקדושה והשמחה האמיתית שאופפת את הניגונים שמולחנים ומבוצעים על ידי רבנים ואנשי חינוך כהרב דמן, הם ככל הנראה סוד ההצלחה האדירה של ניגוני חסידות בעלזא כפי שתחושו אותם גם באלבום החדש.

הפצה: שיינקיס

לפרטים: ישראל ברגר – ברגר מדיה 052-6075512

ביתר עילית: מעמד 'לחיים' בפתיחת כולל 'שבילי התורה' - תמונות


הבוקר נערך מעמד 'לחיים' עם פתיחת כולל 'שבילי התורה' בעיר ביתר עילית שע"י רשת כוללי יום שישי 'שבילי התורה - וולברוז', הכולל בראשות הרה"ח רבי משה דוד הכהן טורנהיים. במעמד ה'לחיים' השתתף האדמו"ר מוולברוז'.
צילום: אבי חן חדשות 24

לגלריה כנסו כאן: