דפים

יום ראשון, 31 במרץ 2013

קשה עלי פרידתכם - אשוב אליכם במוצאי יום טוב שני של גלויות בכוחות מחודשים

כבר כתבתי הרבה פעמים ארץ ישראל היא מעל ואין מה שמתחרה לה, ובוכה אני יום יום על שאיני זוכה להיות בה, מאידך יש איזו מעלה קטנה בחוץ לארץ שיש לנו עוד יום, יום טוב. יש מי שרואים בכך עול וחושבים שאני מסכן צריך 'לסבול' עוד יום, ויש מי שחשים ביום כזה תענוג, יום של רגיעה  וחופש, מנותקים מן הטלפון והאינטרנט, אפשר להתרכז, לקרוא בשקט לנוח, אין לי את זה בכל השנה בשל תפקידי כרב שעובד קשה מאוד בשבת, גם כשאני רוצה לנוח לא נותנים לי בשל השיעורים והדרשות, בחורף אין לי כמעט זמן לנוח, בקיץ יש לי שעה עד שעתיים באמצע היום וזהו זה. בליל שבת שיעור, בשבת בבוקר לפני התפילה שיעור, דרשה לפני קריאת התורה של עשר דקות להסביר מה נקרא היום, ולפני מוסף דרשה שיכולה להתארך בהתאם לנושא והזמן, אחר כך אחרי הקידוש והסעודה אחר הצהריים השיעור הגדול שבאים אליה הרבה אנשים גם מבתי כנסת אחרים שנמשך עד מנחה, ולאחריה שלש סעודות וגם שם חצי שעה אני צריך לדבר. ביום טוב אין לי את כל זה, אני מסתפק עם הדרשה בתפילה לפני מוסף פרט ליום האחרון של פסח דרשה ארוכה לפני יזכור, ובנעילת החג שאחרים קוראים לו 'סעודת משיח', ככה שביום לפחות, יש לי מנוחה וזה לא דבר של מה בכך

לכן היום השני של יום טוב בשבילי זה תענוג ולא סבל, ומודה לכל אלו שמרחמים עלי, הלואי שזה יהיה הסבל הכי גדול שלי

שוב אני נפרד, לא מפני שהייתי עושה זאת לולא תורתנו הקדושה מחייבת אותי. מכיר אני את עצמי כי אין לי את הכח להתנתק ורק מצוות התורה גורמות לי לעשות את מה שכל כך טוב, במילים אחרות מכריחים אותי ליהנות מן החיים ואני כטיפש הייתי מעדיף להיות עבד לבלוג

אז חג שמח, אנו בשביעי של פסח ואצלי גם אחרון של פסח שהוא יום גדול יום שמקדמים בו את ביאת המשיח, ישנם המאמינים כי ביום זה יבא המשיח, אז הלואי ונזכה שיתגלה ובמהרה בימינו ולא אצטרך עוד לעסוק במה שאני עוסק שכל מטרתו היא אחת ויחידה לקרב את ביאת המשיח. אני מאמין שרק כאשר אעשה סדר או שאוכיח כי כולו חייב לא תהיה ברירה עוד ומשיח יתגלה ולשם כך אני קיים בעולם הזה, כל אלו שאינם מבינים לשם מה אני קיים, וכפי שכתב השבוע מישהו בוואצאפ כי אני מיותר בעולם הזה אגלה לו ולשכמותו, שכל עוד אני ממלא את תפקידי להלחם בשחיתות החרדית ובמיוחד באותם צבועים המכנים עצמם גדולים והם שפלים ונבזים ואף גרועים מכך, אני ממלא את תפקידי בעולם הזה. ביום שארים ידיים זה סופי, אז אין לי עוד מה לעשות בעולם הזה, פרט אם ייעדו לי שליחות אחרת. אין דבר כזה אדם שהוא מיותר בעולם הזה, אפילו נמלה עצלה אינה מיותרת, אין נברא שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו שהוא או היא מיותרים לכל אחד תפקיד שעליו למלא אותם. גם אם יש מי שהיה רוצה שהקדוש ברוך ינהל את עולמו אחרת. ניהול העולם אינו בידי מחבלים או טרוריסטים, אלא בידי אחד ויחיד שרק הוא קובע ולא אף אחד אחר

ולכן כאן אני מתחייב, כי מיד לאחר יום טוב אשוב לעבודת קודש זו בכוחות מחודשים להרבות ולהוסיף במלחמה קדושה זו שתקרב את ביאת גואל צדק ותעשה סוף לכל הצרות ולכל הגזירות ונזכה לגאולה וישועה בקרוב ממש ובעגלא דידן

הרבי מגור השנה לא שלח מצות ויין לר' נחמיה מנדל מפני שפנה לדין תורה להגן על ירושתו

זה זועק לשמים מפני שאם כך אז לאן הגענו, גם כשפונים לדין תורה נאלצים לסבול ועוד כאשר מדובר בארזים אז מה יאמרו אזובי הקיר ומדוע שהם יהיו יותר טובים

למי שאינו ידוע, ר' נחמיה מנדל עשה הכל למנוע דין תורה לסדר את הדברים לצד שולחנו של הרבי שחזר ואמר לו מה פעמים שאינו מתערב בענין ולא הותיר ברירה אלא לפנות לדין תורה, ובשל כך ירדו לחייו בצורה שאי אפשר לתאר אותה

הדברים הגיעו לכדי כך, בכל השנים הרבי מגור היה שולח בכל ערב פסח יין ומצות לר' נחמיה מנדל בן אחותו. מדובר במצות שהרבי אופה בערב פסח, השנה הוא לא שלח לו. ולא שהיו חסרים לו מצות ויין, אבל זה רק מראה על צורת התנהגות

מביא אני לכם כאן את מה שעבר באימיילים בקרב חסידי גור בענין זה בערב שביעי של פסח:

זה היה כמעט צפוי. איפה שהם לא מסתדרים עם דין תורה, וקו ההגנה שלהם נראה חיוור מול קו התביעה שלו, הם מפעילים טרור, וזה כמעט תמיד מצליח. גם הפעם גור הלכו בשיטה הזו, והפעילו טרור בקנה מידה ענק על רבי נחמיה מאנדל, שיסיר את התביעה על חלקו בצוואה של סבו הלב שמחה מגור.

בתיק הזה מעורבים עד צוואר ה"נאמנים" עצמם, כולל יוסף קופרברג (ה' יחלימהו וירפאהו) ולא הכול ניתן לכתוב. מה שברור עכשיו הוא, שהלחץ הכבד שהופעל על רבי נחמיה מאנדל ע"י אשתו וילדיו, שהיו נתונים לטרור אימתני, הם שהכריעו את הכף, לטובת הפשרה, ובמילים אחרות, הכניעה של ר' נחמיה מאנדל ל"נאמנים" בתיק.

בכתב התביעה שנחשף כאן לפני כמה חודשים, גולל ר' נחמיה את העוול שנעשה לו בעשרים שנה האחרונות, ואז הגיעה כתב ההגנה של הצד השני, בו נטען כי אשתו של רבי נחמיה ביקשה כספים וקיבלה. בעצב הרגיש הזה נכנסו ה"נאמנים" והפכו את התיק. לא הכול אפשר לכתוב מפני הכבוד אבל ב"ראשי פרקים" נציין, שכעבור פרק זמן קצר מנישואיו, ידע רבי נחמיה ימים קשים. משפחת אשתו היו מצד אחד של המתרס וסבו הלב שמחה מהצד השני. (היום כמעט ואי אפשר להבין את זה, אבל זו היתה מלחמה חזקה מאוד). כדרכן של מריבות עלו בזה אחר זה סיפורים מצמררים זה על זו וזו על זה. את התיקים הללו, שלא הגיעו לידי שימוש בזמנו, לשמחת לבו של הסבא הלב שמחה, והזוג חזר לשכון בטח,  איימו עכשיו "הנאמנים" ( !!! ) לפוצץ.

גם אשתו של רבי נחמיה שמעה מכך. איך? הרבה דרכים לטרור, ולנגד עיניה, ראתה את ביתה מתפרק. קשה לה היה לעמוד מול הדברים האלו שאננה והיא נכנסה ללחץ אדיר. הם גם דאגו לשלוח לה כסף ולהגיד לה, שמעתה ועד עולם (...) כל פעם שתצטרך כסף, היא מיד תקבל. מי שמבין את המשמעות לומר זאת לאישה שאינה בקו הבריאות ונוסעת לטיפולים לחו"ל, מבין היטב את הכוונה שלהם. לצד כל זה, הם הוסיפו להבעיר אש אצל בנו של רבי נחמיה. הם הסבירו לו בדרכים שלהם, כי הוא יורחק מהמוסדות והשטיבלך של גור. הוא בנו של רבי נחמיה, נכדו אהובו של הלב שמחה, שיודע באיזה רמות של קירוב קירבו הלב שמחה, ואת אשר גידלו וחינכו, לא יכול היה לשאת בעלבון, ואף הוא הפעיל לחץ על אביו לפרוש מהתיק, רק כדי שיוכל לחזור לגור.

גם חתנו הבכור של רבי נחמיה, שראה כי כלתה אליו הרעה, וחותנו שבור ורצוץ מהענין, אינו אוכל ואינו שותה, החל לחשוש לשלומו, ושלח את הידידים הקרובים ביותר לחמיו, מהשטיבל ומהקריה באשדוד שידברו על ליבו. בשלב מסוים הרגיש רבי נחמיה בדד בזירה ואת זה לא יכל לשאת, הוא אמר לאשתו "חשוב לי יותר שלום הבית" והסכים לשבת לפשרה. כל מי שמתמצא בפשרות מעין אלו, יודע שהכוונה לוויתור ולכניעה, אין שני צדדים, מעתה ברגע שהניף דגל לבן, הרי הוא נכנע לצד שכנגד, והם אלו שיכתיבו כמה ומה והאם בכלל יקבל.

סנונית ראשונה של הכניעה נראתה בדמות החשבונות המדוקדקים שעל רבי נחמיה להגיש, כך שהוא נאלץ לתת דוח מפורט כמה כסף קיבל בשעתו עבור השמחות שלו והבר מצוה של בנו שהתקיים באשדוד לפני שבע שנים, אז הגיע דודו האדמו"ר מגור לשבות באשדוד לרגל השמחה. רבי נחמיה שהרגיש מושפל בשל הגשת הדוח וניסה להתנגד ולומר כי ההוצאות היו גבוהות בשמחת הבר מצוה, רק בגלל שהכשירו מבנה מיוחד לרגל בואו של האדמו"ר, כך יוצא שכל השמחות שלו התייקרו שבעתיים! רק לכבודו של האדמו"ר, אבל טענותיו נפלו על אזניים ולבבות ערלים, והרו"ח מצד הנאמנים יושב על הדו"ח ומתרגם את משמעות השקלים של אז לפי המדד להיום.

המסקנה תהיה כואבת ביותר. רבי נחמיה יוצג כסחטן וכמי שנטל סכומי עתק, לצורך שמחותיו. ברור שהנאמנים אוספים את הנתונים כדי להציגו ככלי ריק, אבל רבי נחמיה קיים בנפשו "טובה פת חריבה ושלוה בה מבית מלא זבחי ריב", היה חשוב לו השלווה בבית, הוא כבר עבר מספיק בכל חייו, כילד מנותק מבית הוריו, ובחייו העצמאיים, והוא רוצה לחיות בשקט ובשלווה.

מתברר שוב כי על חלק חושן משפט בשולחן ערוך אין משנה ברורה, וחסידי גור ובכללן ה"נאמנים", לא מחויבים למה שלא כתוב במשנה ברורה, וכך בדרך ובשיטה הישנה של טרור רדיפות וליכלוך הם מצליחים להשיג את כל מה שהם צריכים.


האבסורד הוא, שבפרשיות של רבי נחמיה עם אשתו לפני שלושים שנה, היה דודו האדמו"ר הנוכחי ראש הבוחשים בקדירה ונלחם להגנת שמו, והיום, עם החומר הזה שנאסף בשעתו, מבקשים ללכלך אותו, בשביל רבי נחמיה זה היה מעבר לקוים האדומים, הוא זוכר איך נלחמו עבורו ועבור סבו הלב שמחה, דודו האדמו"ר שליט"א ציווה אז להרחיק מהטיש את כל הגיסים שלו, והנה, היום, שלושים שנה אחרי, משתמשים באותם כלי מלחמה נגדו , נכדו האהוב של הסבא הגדול.

הרבי מגור לא היה השנה בחול המועד בכותל

מנהגו של הרבי מגור בכל שנה בחול המועד להגיע לכותל המערבי, בדרך כלל הוא היה עושה זאת בימי שישי או ערב יום טוב ולעיתים אחר הצהריים כשיש פחות אנשים, אבל השנה עד לכניסת שביעי של פסח הרבי מגור לא הגיע לכותל המערבי, והשאלה היא מדוע? האם פרץ סכסוץ בין הרבי לרבונו של עולם?

הסבירות אומרת כי הוא לא רוצה שאנשים מחוץ לגור יראו אותו ויותר נכון שיראו איך הוא נראה, הוא העדיף שלא להיות שם

הפלא הגדול הוא, הוא מגיע עם הרכב עד כמעט לכותל, אז ממה הוא חשש? ואם בכל זאת וויתר על כך, אז ככל הנראה היתה לו סיבה רצינית

שאלת הבחורים והאברכים בגור האם בפסח מותר לקחת את הכדורים נגד הייצר הרע?

שימו לב - יונתן מחזיק בידו במטוס את הכדורים המויועדים לרבי
כבר עסקנו בענין הזה בעבר ולא אחדש את הנושא אבל השאלה מאוד מעניינת ולכן אני מביא אותה. - כידוע בגור נותנים לבחורים ולאברכים כדורים נגד הייצר הרע, כשמישהו יש לו בעיה עם חשש שהייצר הרע דוחף אותו למחשבות בענינים הקשורים ביצרים הם לוקחים כדורים ההורגים את אותם היצרים

בכל מקום אחר בציבור החרדי חסידים וליטאים נאבקים ביצרים הללו בעזרת לימוד ספרי חסידות ומוסר, אבל בגור פיתחו שיטה קלה יותר לוקחים כדורים ואין ייצר הרע

כידוע, הייצר הרע עובד 24 שעות ביממה כולל בחג הפסח, הוא לא לוקח חופש בשבוע הזה, ולכן מיהרו בחורים ואברכים ליוס'ל קופרברג הממונה מטעם הרבי על סיפוק הכדורים לבחורים ולאברכים הנאבקים עם הייצר הרע ושאלו מה לעשות, האם בפסח מותר לקחת את הכדורים הללו, ומה דוחה את מה, הייצר הרע את חג הפסח או הפסח את הייצר הרע

למי שאינו יודע, הרבי מגור לוקח הרבה שנים כדורים, אבל בחג הפסח אינו לוקח אותם למרות שהוא יכול למצוא היתר

מי החזיר ביקור למי בויזניץ ומי היה הפותח בסבב ההשתתפות בשולחנות האדמורי"ם?

משמאל לימין הרב יעקב מרדכי בן האדמו"ר רבי ישראל, הרב חיים מאיר בן האדמו"ר רבי מנדלי, האדמו"ר מויזניץ, הרב ישראל ארנסטר בן הראש ישיבה, הרב ברוך הגר בן האדמו"ר מסרט וחתן ר' מנדלי, הרב דוד רוזנבוים בן האדמו"ר מפרמישלאן וחתן ר' מנדלי. השניים האחרונים באו לשבת לדוד רבי ישראל בעקבות הטיש הזה שהיה ביום רביעי
אתמול סיפרנו לכם על נפלאות השלום בויזניץ ועל הביקורים של בני וחתני האדמורי"ם רבי ישראל ורבי מנדלי בטישים של זה אצל זה. הרושם שיצרנו כי ר' מנדלי היה הראשון ששלח ור' ישראל החזיר, אז נתבקשתי לתקן בטענה כי הראשון ששלח היה ר' ישראל בטיש של יום רביעי כבר שם השתתף בנו ר' יעקב מרדכי' ור' מנדלי שלח בשבת את חתניו להשתתף בטיש של ר' ישראל

היום הגיעו לטיש של ר' מנדלי ר' ישראל ארנסטר בנו של ר' מנחם האבא שעל פי התכנית אמור היה להגיע משום מה לא הגיע, ור' ישראל שלח את חתניו

הקהילות החרדיות שאינן מיוצגות בכנסת תובעות ייצוג בעיריה - לא יתכן שיחידים ישתלטו על הציבור - הכונו למערכה הבאה

עברנו יחסית בחירות רגועות מבחינה פנים חרדית, אבל נראה כי לקראת הבחירות לעיריות תתחמם הגיזרה, מפני שקהילות שאינן מיוצגות בכנסת תוובעות ייצוג בעיריות. הן אומרות כי לא יתכן שיחידים ישתלטו על הציבור, התקופה ההיא עברה ובאה מן העולם, עתה הזמן להתחלק, מי שיושב בכנסת שיפנה מקומו לאחרים בעיריות, אחרת בעתיד ייאלצו לחפש מסגרת אחרת. השיטה הקיימת לפיו בודדים שולטים על הכל הסתיים, ומי שלא אוהב זאת שישאר לבד

אסור לשכוח, אין ציבור כלשהו ברחוב החרדי היכול לשלוט בכל, יחסית מדובר במי שאין להם היום חצי מנדט מקסימום קצת יותר, ולכן חייבים להתחלק, ומי שיושב בכנסת שיפנה מקומו בעיריה למי שאינו מיוצג שם. בבני ברק תתחולל מאבק על הייצוג בעיריה ועושה רושם כי על רקע זה אם לא יצליחו לספק את כולם ייאלצו להתמודד בבחירות, ואז הכל פתוח כולל ראשות העיר

בחדשים הקרובים יבשלו את הנושא הזה, ויהיה הרבה זמן פנוי, הנציגות החרדית בפנסיה יושבים באופוזיציה והם חסרי תעסוקה אז יהיה זמן למלחמות פנימיות - הכונו!

זייברט מבשל דרך רובינשטיין חלוקת קרקעות וגורר מחלוקת קשה בבני ברק

מדובר בנושא עדין, בכל עת כשמגיעים לענין של חלוקת קרקעות פורצת מלחמה מי יקבל וכמה. חנוך זייברט שמתכנן לעמוד בראש עירית בני ברק בסיבוב הבא יודע כי אם יקצו קרקעות בזמנו הוא יהיה בבעיה מפני שיצעקו שנתן לגור ולא דאג לאחרים, לכן הוא רוצה כי רובינשטיין הוא זה שיעשה לו את המלאכה המלוכלכת יקצה עתה את הקרקעות, ויוכל לרחוץ בנקיון כפיו שזה לא הוא זה רובינשטיין

יצויין כי רובינשטיין סילק 5 אנשים מאנשי יעקב אשר מלשכת ראש העיר, שזה נושא בפני עצמו. בבית הרב שטיינמן החליטו בשלב זה להחזיק את הנושא על אש נמוכה בשל התמיכה שיש לרובינשטיין בבית ר' חיים קנייבסקי אבל לא מתכוננים לשתוק לו על חלוקת קרקעות שיעורר תרעומת קשה בציבור הליטאי והחסידי

בני ברק נערכת לקיץ חם של כן או לא בחירות - קבוצות וקהילות יריצו רשימות משלהם

למי שאינו יודע בעבר בשביעי של פסח היו בוחרים את פרנסי הקהילה, זה היה הזמן לגבאים וראשי הקהילה החדשים. בימינו בשביעי של פסח מבשלים את מערכת הבחירות הקרובה, ואין זה פלא מדוע כבר עתה עסוקים במה שיקרה בבני ברק בעוד חצי שנה. בחודש חשון ייערכו הבחירות, יצטרכו להגיש את הרשימות עד לסוף הקיץ, והכל צריך להקבע בחדשים הקרובים.

למי שהספיק לשכוח, בבני ברק לא היו בחירות בסיבוב האחרון, הגישו רשימה מסוכמת. שאלת השאלות האם גם הפעם יצליחו או שלא תהיה ברירה ייאלצו להתמודד בבחירות ולא סתם להתמודד אלא כמה רשימות ירוצו. והסיבה? מפני שהקהילות לא מסכימות עוד שבודדים יישבו גם בכנסת וגם בעיריות ישלטו על כל הקופה, תובעים חלוקה מקובלת ומוסכמת, מי שיושב בכנסת שיוותר על העיריה, לכל קהילה מגיע משהו, חיביים להבטיח שלכולם יהיה ייצוג, והחלוקה כוללת את כל חלקי ארץ ישראל, מי שמיוצג בירושלים יוותר על בני ברק ועל מקומות אחרים

למשל, לא יתכן שנציג גור יישב על חשבון קהילות אחרות גם בכנסת וגם בעיריות. ישנן קהילות קטנות שאין להם ייצוג בכנסת מגיע להם מקום בעיריה. ואם נניח גור מבקשת את ראשות העיריה עליהם לוותר על המושבים בעיריה את זה שיקבלו בחלוקה כל קהילה מקום אחד לפחות, אחרת נתמודד בבחירות. קבוצת קהילות יריצו רשימה משלהם, התקופה ההיא שיכלו לאיים לא עובד יותר, לכולם רבנים אדמורי"ם וגדולים וכל אחד יעשה את מה שהוא צריך לעשות

אסור לשכוח בהסכם הקואליציוני נקבע כי מעלים את אחוז החסימה ל-4 אחוז זה יעשה סוף להשתלטות הזו לא תהיה ברירה אלא לנהל מו"מ עם כל קהילה בלי יוצא מן הכלל

נכנסים אנו לכמה חדשי מו"מ שיהיה מן הקשים בתולדות ההיסטוריה של החרדים, אם יצליחו להגיע להסכמה לא יהיו בחירות ואם לא, יילכו לבחירות ואלו יהיו מעניינות מפני שלא תרוץ עוד רשימה חרדית אחת אלא כמה, ביניהם קבוצת מחאה שתקרא להצביע במחאה נגד המשתלטים על הציבור

מה חיפש אריה דרעי אצל מרן הגראי"ל שטיינמן והאם נציגי 'יהדות התורה' ישנו כיוון ובמקום להשחיז סכינים יעסקו בקירוב והידברות?

מה מחפש אריה דרעי אצל מרן הגראי"ל שטיינמן? האם הוא יקבל הוראות ממנו? יש לו לכאורה את ה'מרן' שלו הרב עובדיה יוסף ושם מקומו. אבל מתברר כי דרעי מבין כי כל עוד שיטת השחזת הסכינים עובדת ברחוב האשכנזי אין סיכוי להזיז משהו בכיוון הנכון, לאחר שהממשלה קמה אין עוד טעם בהשחזת סכינים צריך לחפש מה יועיל יותר

דרעי יודע כי דעת הרב שטיינמן מאז ומתמיד היתה במצבים כאלו לעסוק בקירוב והידברות להשיג את המקסימום שאפשר לטובת עולם הישיבות ועתיד היהדות החרדית, ולכן לא היה זה פלא שהוא בא לבקש ממנו שיורה לנציגי 'יהדות התורה' לשנות כיוון, להתפייס עם 'הבית היהודי' וככה להציל את המקסימום האפשרי, שורה ארוכה של נושאים על סדר היום לא רק גיוס בני הישיבות וצריך לקחת אותם בחשבון

הרב שטיינמן אמר לדרעי כי במצב שנוצר המתווה הקיים הוא הטוב ביותר מפני שזה מאפשר לכל מי שרוצה ללמוד שיוכל לעשות זאת. הבעיה היא תקציבית וצריכים למצוא פתרון לכך, אבל העובדה שלא ימנעו מאף אחד לימוד התורה זה כבר עדיף על כל הצעה אחרת שהיתה גורמת שיגייסו בכח

דרעי יצא מרוצה מבית הרב שטיינמן השאלה עתה היא האם גם נציגי 'יהדות התורה' ישנו כיוון או שהם ימשיכו לקלל את ראשי 'הבית היהודי'

במה בירך מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן את הגאון רבי בערל פוברסקי

בחול המועד הגיע הגאון רבי בערל פוברסקי ראש ישיבת פונוביז' לביתו של מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן, השניים שוחחו על מצב הישיבות ומה עושים להבטיח את העתיד

בסיומה של השיחה לאחר שעסקו בדברי תורה בירך מרן הגאון רבי אהרן לייב את הרב פוברסקי בברכה מיוחדת שיצליח לגבור על שונאיו המחבלים. - למי שאינו יודע ר' בערל נרדף על ידם עשרות שנים אך ורק מפני שנולד לאביו ר דוד ראש הישיבה בפונוביז' שהרב שך רדף אותו אך ורק מפני שהקדים אותו והיה הראש הישיבה הרשמי של פונוביז'

המלחמה הפנים ליטאית משנה כיוון לא מחרימים עוד את תומכי הרב לנדא האדמו"ר מנדבורנא הוזמן לתת שיעור לתלמידי פונוביז'

אם תשימו לב, מאז מלחמת המחבלים והשונאים נשכחו מחלוקות אחרות ביניהם המחלוקת עם הרב לנדא רבה של בני ברק שהשיכיסטים קידשו מלחמה בו. המחבלים דוגמת מנחם כרמל לא מכרו תוצרת שבהכשר הרב לנדא ואף לא שתו קוקה קולה מפני שיש לזה הכשר של הרב לנדא, והחרימו את כל מי שיש לו קשר עמו

אבל לאחרונה מהפכה של ממש. מי היה מאמין שמנחם כרמל ימכור בבתי העסק שלו תוצרת בהכשר של הרב לנדא, הוא עשה סיבוב של מאה ושמנים מעלות זה לא מעניין אותו יותר. וגם אם כן המצב הפיננסי שלו יותר חשוב לו, הוא הפסיד הרבה קליינטים אז הוא התחיל למכור עוד סוגי מוצרים בשביל להשלים את החסר

משהו מעניין ראו בחול המועד בבני ברק הליטאים הזמינו נואמים מי שבעבר לא היו מזמינים. לדוגמא, האדמו"ר מנדבורנא שהוא מן הלוחמים הגדולים בעד הרב לנדא הוזמן לדבר בפני תלמידי פונוביז' וזאת למרות שהוא מן הלוחמים הגדולים ב'מעייני הישועה' המנציח עדיין את המחלוקת אין שם מוצרים בהכשר של הרב לנדא

שמעון פרס עלה לרגל לביתו של הרב עובדיה יוסף - ליוה אותו ר' שמואל רבינוביץ

כמידי שנה בחול המועד שמעון פרס נוהג לעלות לרגל לבית הרב עובדיה יוסף. ולמרות שש"ס באופוזיציה שמעון פרס ממשיך במסורת זו

ליוה אותו הרב הצמוד שלו שמואל רבינוביץ רב המקומות הקדושים והכותל המערבי. השתתפו בביקור גם אלי ישי ואריה דרעי

מדוע אריה דרעי כל כך מודאג?

בעת ששמעון פרס ביקר אצל הרב עובדיה יוסף אריה דרעי שיב מאוד מודאג, הוא לא הסתכל לכיוון הרב והנשיא הוא היה מרוכז בעצמו חושב הרבה על המצב שנוצר. הוא היה בטוח ששמעון פרס יעשה עבורו את המלאכה אבל נוכח לדעת כי טעה, הוא לא יכל לעזור לו וש"ס מחוץ לממשלה. - פרס יודע כי דרעי מהווה היום את המכשול העיקרי לצירופה של ש"ס לקואליציה

הסיבה האמיתית לדאגתו של דרעי, הוא יודע כי ש"ס באופוזיציה בגללו, ברור לו כי אם הוא יפנה מקומו בש"ס תיפתח הדרך לצירופה של ש"ס לממשלה, ואינו יודע כיצד לצאת מן הפלונטר הזה

היום ששה ימים לעומר


אם אתה סופר במשך היום, או שהפסדת יום אחד מספירת העומר, התחל כאן:





מיכאל ענגלמן שמכר טריפות בלוס אנג'לס היה לו בעבר חנות בשר ונתפס במכירת טריפות נאלץ למכור ובכל זאת נתנו לו הכשר

לא קשה להבין מדוע עושים זאת, מחיר עוף לא כשר הוא רבע ממחיר הגלאט כשר, הרווח כאן הוא ענק, ולכן כולם חשודים, כולל מי שישבעו כי ההוא לא חשוד כל בעל איטליז באיזשהו מקום חשוד מפני שמשחקים פה בכסף גדול

גם אם ישנם מי שלא ימכרו טריפות, כבר היה לעולמים מי שהיו קונים 'כשר' ומוכרים אותם בתור 'גלאט כשר' שגם כאן הרווח הוא כפול לפחות, אי אפשר להאמין לאף אחד בענינים האלה כולל איטליזי סאטמאר, ואין לי ספק כי ישנם עוד מקומות היכן שמפילים יהודים בפח ומאכילים אותם טריפות, אבל זה ענין בפני עצמו

אני מבקש כאן סליחה מאותם בעלי איטליזים שהם לא עושים כך, צר לי שזה המצב היום, קשה להאמין לאיש, ודוקא מי שיותר 'תלמיד חכם' מסוכן יותר מפני שהוא ימצא הסבר והיתר למעשיו ינמק זאת בנימוקים משלו כי זה לא נורא בכלל. כואב לכתוב את הדברים אבל אין ברירה זה המצב. יתכן והגיע הזמן לשוב לשיטה הישנה של לשחוט לבד וככה להבטיח כי אוכלים לפחות כשר. אני מוותר על ה'גלאט כשר' למען ה'כשר', מפני שאחרת נאכל רחמנא לצלן טריפות

מדוע אני כותב שורות אלו מפני שנודע לי פרט מאוד מעניין. אותו בעלים ששמו מיכאל ענגלמן ונתפס עתה עם הטריפות כבר היה לו סיפור כזה בעבר, היה לו חנות בלונג ביץ' קליפורניה הוא היה מספק סחורה גם לבתי אבות יהודיים, תפסו אותו במכירת טריפות הוא שם עליהם פלומבות של גלאט כשר. הוא נאלץ למכור את החנות לאחרים, והלך ופתח חנות אחרת וקיבל הכשר, למרות שנתפס עושה מעשה שכזה

 הטענה כאן קשה לרבנים, איך זה שהם נתנו הכשר לאדם כזה, וגם אם יטענו כי לא ידעו איך זה שלא בדקו, כל כך קל היה לגלות את הפרט הזה שהיה לו עסק כזה ונאלץ למכור אותו לאחר, ומדוע

הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן מבקש שיתפללו לרפואתם של הרבנים חיים קנייבסקי וניסים קרליץ - הדור זקוק להם

מי שילמד טוב את מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן ימצא משהו מדהים, בכל שנות חייו ראייתו היא למרחוק, עוד בזמן הרב שך המחלוקת שלו עמו היתה על העתיד, הוא טען שגם אם כרגע מנצחים אבל מפסידים את העתיד ולכן צריך לחשוב פעמיים אם זה כדאי. וכמה הוא צדק, הישיבות שהיו עד אז על טהרת הקודש הפכו לסניפי מפלגות, ולא כאן המקום להאריך בזה

בחול המועד ישב הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן ושוחח עם מקורביו ודיבר על כמה עניינים חשובים הקשורים בעתיד איך מבטיחים את קיום עולם הישיבות. הוא אומר במפורש כי לא המפלגה עיקר אלא התורה עיקר. למי שאינו זוכר את הימים ההם, עשו מן המפלגה עיקר והתורה טפל, ועובדה, וויתרו על חיזוק לימוד התורה והמוסר למען הפוליטיקה, החדירו עיתונים לישיבות הפכו אותם למוקד פוליטי, לימוד התורה נחלש לעומת מה שהיה בעבר. עכשיו הוא הזמן לראות מה עושים שבעתיד לימוד התורה יתפוס את המקום הראשון לפני כל חשבון פוליטי אחר

וכאן אמר הרב שטיינמן כי חייבים להתפלל לרפואתם של הרבנים חיים קנייבסקי וניסים קרליץ, שישארו אחריו להנהיג את הדור שחלילה לא יפול בידי רשעים מי שעשו מן המפלגה עיקר ומן התורה טפל. הם צועקים תורה ומתכוונים מפלגה, זה דרכם כסל למו זה שנים

מאמצי על עושה הרבי מגור לעשות טיש בשביעי של פסח - בהבדלה הוא לא יכל לעמוד והתיישב - הוא סובל קשות ברגליים בנוסף על הבעיה החמורה האחרת שמחלישה אותו נורא

קודם ולפני הכל היום זה במודה שהגדולים חולים, אז לא צריך לקחת את זה כאילו שרק הרבי מגור לא מרגיש טוב, רשימת הגדולים שלא מרגישים טוב גדולה וכולם זקוקים לרפואה

הסיבה מדוע אני כותב שורות אלו, אני רוצה שחסידי גור יידעו איזה מאמץ עשה הרבי להיות עימם בפסח, זה לא היה קל בכלל, בשבוע שלפני פסח היה חשש מאוד רציני שהרבי לא יוכל להכנס לבית המדרש הוא לא יכל לעמוד על רגליו. הוא סובל ברגליו בצורה חמורה מאוד, זה בנוסף על בעיה אחרת שבינתיים לא אכתוב פרטים אציין רק זאת, שהרבי זקוק לרחמים מרובים וטוב יעשו החסידים אם בכל יום יאמרו עוד פרק תהילים לרפואתו של הרבי

אני עושה זאת, מפני שהרבי לא יעשה זאת, החסידים אף אחד לא יעיז כי אחת דתם, לכן במקום שאין איש אני קורה לכל יהודי בכלל ולחסידי גור בפרט להתפלל לרפואתו של הרבי וה' ישלח לו רפואה שלימה

קשה לרבי לעמוד על הרגליים ובהבדלה ראו איך שהרבי לא יכל לעמוד והתיישב, ובשעת כתיבת שורות אלו לא ברור כלל אם יהיה טיש בשביעי של פסח, ומי שילמד את ימי החג לא עברו לצד הרבי לומר גוט יום טוב

הרבי זקוק לטיפול ולא תהיה ברירה הוא יעשה זאת בקרוב ולא נציין פרטים בשביל שלא להכשיל, אם נכתוב פרטים אז יעשו את ההיפך, ומאחר ואנו רוצים בשלומו וטובתו של הרבי מגור נעלים את הפרטים הידועים לנו בתקוה כי הטיפול ייעשה מה שיותר מהר מפני שרק כך ייטב לרבי ואולי יקל עליו

האם וואווע זילברשטיין הדפיס ומכר מזוזות פסולות שהעתיקו במכונת צילום?

בעקבות הדברים שפרסמנו בערב החג על המכות בין אשתו של וואווע זילברשטיין ואברך בגור העבירו לי מידע על שורת דברים אחרים, בין היתר על שהיה מוכר מזוזות פסולות. מדובר במזוזות שהעתיקו במכונת צילום והיו מוכרים אותם כאילו מדובר בכשרות

לטענת מי שתפס אותו בענין הזה, כששאל אותו היתכן הוא אמר כי הוא לא עשה זאת הוא רק נתן לאשתו וילדיו שיעטפו אותם, את הצילום עשה אחר

אני בודק את הנושא, אבל מה שכבר ידוע חמור מאוד, גם אם נניח שלא הוא היה זה שצילם את המזוזות במכונת הדפסה, עצם העובדה שידע במה מדובר חמור מאוד, מאות יהודים המזוזות שבבתיהם לא נכתבו על ידי סופר מדובר בצילום במכונת הדפסה

משחקים שלום בויזניץ - ר' מנדלי שלח בשבת את חתניו לטיש של ר' ישראל והוא ישלח מחר את בנו לטיש של ר' מנדלי

כל אחד מסתכל על זה אחרת, יש האומרים כי אלו הם פירות השלום ויש הרואים בזה משחקי שלום, אבל נקבע, שיהיה זה אפילו משחק, עדיף כך מאשר מלחמות בנוסח סאטמאר ובאבוב

היה זה מעניין לראות השבת ב'מיטאג טיש' של ר' ישראל הופיעו ר' דוד רוזנבוים ור' ברוך הגר שניהם חתני ר' מנדלי. ר' ישראל כיבדם בכבוד גדול

עתה מוסרים כי ר' ישראל הורה לבנו ר' יצחק ישעי' שיילך מחר יום ראשון ל'מיטאג טיש' של ר' מנדלי. גם הגיס הר"ר מנחם ארנסטר אמור להשתתף בטיש הזה

יצויין כי ר' מנדלי עורך 'מיטאג טיש' בחג גם בימי שישי וערבי חג ואילו ר' ישראל לא נוהג לעשות אז טיש

הזאלונים על האהרוני: במקום שישמח שהחרדים בחוץ הוא בוכה על שאין חרדי בממשלה

בבכיות נוראות בכה האהרוני בדרשתו בחול המועד על שהממשלה בישראל ריקה מחרדים, ואמר כי המצב נורא ואיום, הוא ממש מפחד מן הגזירות שיבואו על ישראל. מדבריו השתמע שכאשר חרדים יושבים בממשלה המצב יותר טוב

הזאלונים בתגובה אומרים כי עולם הפוך מצאו אצלו, במקום להיות שמחים שסוף סוף החרדים בחוץ והממשלה נראית ציונית מושלמת גם במראה החיצוני, ולא כמו עד עכשיו שהחרדים מצרו לה רושם אחר ולכן היו מי שטעו וחשבו כי אפשר לחיות עם הממשלה הזו, אז האהרוני בוכה על המצב הזה. טוב שהחרדים בחוץ, עתה יקלטו ויבינו כי הציונים ציונים ואין לנו דבר עימם כולל כשהחרדים הם חלק מן הממשלה הזו

האהרוני חושש מאוד לכיסם של מי שלוקחים מן המדינה ועתה לא יקבלו כי לא ישרתו בצבא, אומרים הזאלונים טוב מאוד, יבינו כי אין להם כל חלק ונחלה עם הציונים והמדינה שלהם ויתחילו להתארגן לבד

האהרוני תוקף את הזאלונים וטוען כי הם מאכילים טריפות למען תאוות הנצחון

האהרוני נשא דברים ביום חמישי וכדרכו מידי שנה לספק כותרות הוא סיפק כמה ביניהם התקפה קשה על הזאלונים שהם מאכילים טריפות. הוא צעק כי כל הסיבה שהם ממשיכים למכור טריפות זה בשל תאוות הנצחון

מה שמדהים בענין הזה, כל הטענות שיש לאהרוני נגד השחיטה של הזאלונים הם טענות רבה של קאשוי ז"ל שבשעתו זעק ככרוכיה וטען כי הם מאכילים את הציבור טריפות, רבה של קאשוי מעולם לא אכל מההכשר שלהם ואסר על חסידיו לאכול מהם מפני שמדובר בטריפות. הוא זעק נגד הניקור שלהם ועוד עניינים, והיה זה האהרוני שאז היה הממונה מטעם אביו על הכשרות בסאטמאר שלחם נגד רבה של קאשוי טען כי הבשר כשר התנפל על רבה של קאשוי בצורה הכי גרועה וחמורה וזעק לעברו עפרא לפומיה על שהעיז לומר כי הבשר של סאטמאר טרף

והנה, האהרוני בכבודו ובעצמו מאשר את כל טענות רבה של קאשוי, ומדוע? מפני שהיום לא הוא הממונה שם אלא אחיו, ולכן הכל הופך להיות טרף. בדרשתו הוא זעק כי כל הסיבה מדוע אין מתקנים אצל הזאלונים הוא רק בשל תאוות הנצחון לא להכנע אליו כאילו שהוא צודק בענין הזה

הוא חזר ודיבר על צומות הגידין. ואחד הרבנים שאל השבוע, האם בעיית צומות הגידין החלה אתמול? היכן הוא היה כל השנים שהוא היה הממונה על השחיטה של סאטמאר ולא דיבר על כך מילה אחת, האם עד לפני שלש שנים לא היתה בעיה של צומות הגידין?

לטענת רב העוסק בענין בכל השנים היה ענין כזה ובדקו והתירו מפני שמדובר באחוז מאוד קטן, והאהרוני שזקוק לכותרות מנפח מספרים ומציאות שאינה קיימת

עוד הוא מוסיף שגם אם קיימת בקרית יואל אין זה אומר שהיא קיימת במקומות אחרים מפני שהם קונים את העופות ממקום אחר ואלו שקונים בקרית יואל, הם עם הבעיה הזו

על פי הוראות הרופא ר' שמואל אויערבך מעדיף ללכת רגלי ולא בשל שכר פסיעות

לאחרונה מרבה הרב שמואל אויערבך ללכת יותר ממה שהלך בעבר, מאז שחלה בלבו הרופא הזהיר אותו כי אסור לו לשבת במקום אחד יותר מדי עליו להתעמל ולהשתדל ללכת יותר

בחול המועד הוזמן ר' שמואל אויערבך לפדיון פטר חמור, אך במקום להכנס לרכב ולנסוע הוא אמר כי הוא רוצה ללכת רגלי. תלמידיו אמרו כי הסיבה מפני שהוא רוצה שכר פסיעות. אבל האמת היא, כי זה מפני שהוא רוצה להאריך ימים, הרופא הזהיר אותו שיילך יותר או שיתעמל רק כך ישמרו על בריאותו

בשל איזה קפידא התלקחה שריפה בביתו של הרב קרלנשטיין מראשי המחבלים באשדוד

שריפה שכזו ועוד מהדלקת נרות שבת, משהו כאן לא בסדר אין בכך ספק והשאלה היא מה גרם לשריפה. אלו הבקיאים בנעשה בעולמות העליונים אמרו כי מדובר באיזו קפידא קשה שרק הרב קרלנשטיין יודע עליה ובודאי יעשה מה שצריך להסיר הקפידא

למי שאינו יודע, למרות פסק הדין כי אסור לו להשתמש בשם 'גרודנא' ממשיכים תלמידיו להשתמש בשם הזה בניגוד לפסק הדין, ששם ישיבתו תהיה 'הורדנא' ולא 'גרודנא'

אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל


תניא רבי יוסי בן אלישע אומר אם ראית דור שצרות רבות באות עליו צא ובדוק בדייני ישראל, שכל פורענות שבאה לעולם לא באה אלא בשביל דייני ישראל, שנאמר שמעו נא זאת ראשי בית יעקב וקציני בית ישראל המתעבים משפט ואת כל הישרה יעקשו וגו'...  (שבת קלט א

היום חמשה ימים לעומר


אם אתה סופר במשך היום, או שהפסדת יום אחד מספירת העומר, התחל כאן:





יום שישי, 29 במרץ 2013

איך השתיק הבאבא פנחס אבוחצירא את הטרור בגור ומה הוא איים עליהם אם ימשיכו להכות במורו ורבו הרב בצלאל ווקסלשטיין?

איש לא יאמין עד להיכן מגיעים הדברים, היה זה פלא לראות את הרב בצלאל ווקסשלטיין בחג בגור ואיש לא מעיז לנגוע בו, ולא סתם, מבית הרבי עשו הכל שחלילה איש לא יגע בו ברור היה להם כי אם קורה לו הדבר הכי קטן, איחוד מוסדות גור וקבוצה גדולה של חסידי גור בערד יפגעו קשות מעזרה גדולה שיש להם

אז כאן נקדים ונספר לכם כי הבאבא פנחס אבוחצירא בנו וממלא מקומו של הבאבא אלעזר שנרצח מאוד קשורים, בכל נושא וענין שיש להרב אבוחצירא שאלות במיוחד בהלכה הרב ווקסלשטיין הוא הרב שהוא פונה אליו ומתייעץ עימו, וכשהוא שמע מה עושים לו הוא לא נח והחליט לטפל ברודפיו

עוד פרט חשוב, הרב פנחס אבוחצירא הוא אחד מאלו התומכים במוסדות גור, הוא דוחף עשירים מבני קהילתו לתרום, ביניהם תורם גדול במוסדות גור בערד. הרב פנחס אבוחצירא שלח להודיע לראשי גור כי אם ממשיכים להלחם בהרב ווקסלשטיין הוא יורה לאיש שלו בערד להפסיק את העזרה לגור ולא רוצה יותר שום עסק עימם

כאן נוסיף, שעוד יהודי עשיר מאוד מחוץ לארץ הנותן הרבה כסף לאיחוד הודיע כי אם יירדו לחייו של ווקסלשטיין הוא מפסיק את התרומות שלו לאיחוד

כל אלו השפיעו ועשו את שלהם, וזו הסיבה מדוע הכל עבר בשלום אם כי חוששים מאוד משביעי של פסח שזה יום המועד לפורענות בגור בעבר היה זה יום שהטרור הכה בכל מי שלא מצא חן בעיניהם ואי אפשר לדעת מה יקרה השנה

וואווע זילברשטיין ביקש להשתלט על קופת הרב ווקסלשטיין ומכות רצח הלך בין הנשים של גור לאחר שהכתובה שלהם היתה בקלסר עם החומר נגד האברכים - חסידת הרבי הכתה אברך - סיפור מדהים על הקורה בגור

תקראו מילה במילה זה מדהים ולא ייאמן לאן הגיעו פני הדברים בגור

מעשה ב"וואווע" שאיבד את הרבנות בגלל קלסר חום ו"הרבנית" שדחפה אברך
הסיפור של הרב ווקסלשטיין ועזיבתו את רבנות קרית גת, בקיימו בהידור רב את "ולא תגורו מפני איש", ממשיך להכות גלים ברחבי גור, ולא רק. בקרית גת הפסידו גור מאות משפחות מתוסכלות, שממאנות להינחם ולהבין שאין יותר רב, ועוד רב שהיה אהוב על כל הקהל. גם הרב ווקסלשטיין הבין שהוא כבר לא ישוב לשם, מדובר בויכוח של "מי בראש" בין שני בני הרבי, נחמיה ושלמה צבי, שהאחרון עומד על כך בתוקף, כי למען ישמעו ויראו אסור להחזיר את הרב ווקסלשטיין למשרתו.
הרב ווקסלשטיין מצידו קיבל הזמנה לכהן כר"מ בישיבת לוצרן בשוויץ ובכהונה נוספת כמרא דאתרא באחת מערי אירופא החשובות, אך עד כה לא נאמרה מילה מצידו על תוכניותיו. החסידים התפלאו לראותו בליל הסדר מופיע בבית מדרש גור בירושלים וחרושת השמועות החלה לפרוח. הללו אומרים, לא נאסר עליו כי אם להיכנס אל הרבי, והללו אומרים לא אסרו עליו כי אם לכהן ברבנות. עיקרן של דברים, שהרב ווקסשלטיין הסתובב בביהמ"ד כימים עברו, כשחיוך גדול צופן סוד על לחייו. לאברכים מקרית גת שנגשו אליו בחשש גדול ללחוץ ידו, אמר הרב: מה לכם לפחד, הלילה ליל שימורים.
אבל כאמור, בעוד הרב ווקסלשטיין יקבע ויחליט את גורל עתידו, אם להיכנע לגור ולפסוק נגד ההלכה ודין התורה, או להמשיך ולקיים "לא תגור מפני איש", הרי שבקרית גת הענינים רוחשים. לא פחות מ-5 מוצ"ים מכרו חמץ, ולשבת הגדול ייבאו במיוחד את הגר"מ מנדלסון רבה של קוממיות שיתן דרשה לשבת הגדול.
אבל זה רק קצה הקרחון, האנדרלמוסיה ששוררת בקרית גת הזמינה את הסיפור ההזוי הזה. אחד מהמו"צים הצעירים, הרב "וואווע" זילברשטיין, בנו של הרב חיים מת"א, וחתנו של אברהם מרדכי שלסר מירושלים, גיסו של אברהם משה קליינהנדלר ודודו של שלמה צבי, קלט כי יש כאן פירצה. מזמן הוא חלם להיות כאן רב, הוא עוד ירד לחייו של הרב הקודם בן דודו, הרב אריה זילברשטיין (כיום הרב של גור בבני ברק), ומשהלך הבן דוד לבני ברק, קיווה הרב זילברשטין לקבל את הרבנות, אך האדמו"ר מגור קבע כי מייבאים את הרב ווקסלשטיין, הוא חיכה בפינה, ואז הגיעה ההזדמנות.
אחד מתפקידיו של הרב ווקסלשטיין, ובעצם התפקיד שהפיל אותו, היה חבר בוועדת הרבנים לעניני מחשב. "וואווע" ניצל את ההזדמנות בה יוכל לכבוש אולי את כס הרבנות והודיע כי קיבל הוראה מגבוה על פתיחת "בית דין לעניני טכנולוגיה", כשהוא מציב לצידו את אחד הטרוריסטים הידועים שלום מאיר,(שמחלת אביו לא מונעת ממנו להתעסק בשטויות אלו) לקח שני אברכים תלמידי חכמים  ותיתמים צבי ז'יטלני ויעקב יצחק רוזנפלד וקבע בית דין. הזמנות נשלחו לאברכים מסומנים, המזוהים עם הפלג של הגר"ש אלתר, שיבואו להתייצב בבית דין, וכך לא העז אף אחד מהקריה לבדוק בכלל מי שלח את אותו "וואווע", כולם היו בטוחים שהוא קיבל הוראה מגבוה.
האברכים שנקראו להתייצב בבית דין, לא ידעו את נפשם, מהם אברכים חשובים יראי ה', שמתבקשים לבוא למלא טפסים, שאין להם אינטרנט וכו', ואם יימצא ברשותם, יעופו ממוסדות גור. הטפסים כולם הוכנו ע"י "וואווע" ושלום מאיר ותויקו בקלסר חום.
בתום דיון ארוך לאברך שנטפלו אליו, קלט אחד הדיינים, הרב רוזנפלד, שהוא שותף לחיסול חשבונות של מאפיה, ועל אתר הודיע על פרישתו. עניין של כמה שעות עד שהדיין השני, הרב ז'יטלני, הודיע גם הוא שהבית דין הזה אינו מריח כשורה ופרש מהחבורה ההזוויה הזו. נותרו שניהם לבדם, "וואווע" ושלום מאיר.
ואז כשהאברכים המושפלים שחתמו על רשימת התקנות ההזויות בפני "וואווע" קלטו שהכול היתה המצאה אחת גדולה, שאולי מגובה על ידי האחיין של "וואווע", שלמה צבי, הם החליטו לעשות מעשה. שני אברכים ארבו ל"וואווע" מתחת לביתו, וכשהוא ירד מביתו לבית החסידים  בר״ח פרת, כדי למכור חמץ, לאלו שמאמינים בו, הם עלו לביתו ונקשו על דלת הבית, וביקשו מאחד מבניו שאבא ביקש את הקלסר החום. הילד העניק להם את הקלסר החום והם עטו על השלל כמוצא שלל רב וגילו בו את כל רשימות החיסול שהכין ביחד עם הטורוריסט שלום מאיר. כעבור חצי שעה התברר ל"וואווע" ולאשתו "הרבנית" שהקלסר חמק מידיהם והם החלו להשתולל ולרתוח מזעם. בקלסר הזה היה מונח גם שטר הכתובה שלהם. לא רב כ"וואווע" ידור עם אשה בבית, ללא שטר כתובה, כדת וכדין.
הם יצאו במסע ציד המכשפות, הם פנו לעבר הבתים של האברכים החשודים, פתחו את דלת הבית מבלי לדפוק והחלו לזרוע הרס וחורבן, תוך כדי שהם מקללים וצורחים. כל קריית גת היתה על הרגליים. אמנם, לאחר חיפוש מדוקדק הם לא מצאו כלום והם שבו לביתם אבלים וחפויי ראש. "וואוע" רעד על בשרו שהטפסים והפרוטוקולים והמסמכים אותם החתים אברכים חפים מפשע, יראו אור שמש ויפוצו לכל עבר, ולא יכול היה להירגע.
האברכים סיימו את מלאכתם וביערו את כל המסמכים, והחליטו להשיב את הקלסר החום עם שטר הכתובה. פנו לאברך מהקריה, שיעשה טובה וישיב את הקלסר האבוד לבעליו. האברך (שמו  אהרן גובנר שאחיו היה אחד מן השניים שלקחו את הקלסר מבית זילברשטיין) שידע את הפרשייה, לא הסתכן ונסע עם אשתו אל ביתו של הרב ו"הרבנית" זילברשטין, שעמדו מתחת לבית והקהילו קהילות. ואז, כשהגיעו האברך ואשתו להשיב את הכתובה, הם החלו לשאוג בקולי קולות על האברך ואשתו, ששניהם כאחד אמרו: באנו לעשות לכם טובה וידינו לא היתה במעל. "הרבנית" לא שלטה בעצמה, וניגשה אל האברך אהרן גובנר והדפה אותו בכוח רב ובעוצמה אל הקיר, לנגד עיני אשתו. - האשה לא נשארה חייבת והיא היכתה את האשה שהכתה את בעלה, היה זה מדהים לראות מכות בין נשות גור המתערבות במחלוקת מן הסוג הזה
אבל זה היה הסוף שלהם. "וואווע" עלה הביתה אבל וחפוי ראש, הוא הבין שבמערכה כאן הוא הפסיד, רב בקרית גת הוא כבר לא יהיה, לאחר שאשתו "הרבנית" היכתה אברך ולאחר שקלונו התגלה ברבים. הגבאים ששמעו את הפרשייה המזעזעת, פנו אל יוסל קופרברג, שאמר להם שלא היתה כל הוראה כזו. מיד הודיע קופרברג על הקמת וועדת גבאים לעניני טכנולוגיה, וכעשרה גבאי השטיבלך נבחרו לוועדה הזו, כשכמובן המו"צ "וואווע" לא קשור לוועדה, ועד לערב החג הוא ישב בבית ולא העז להוציא את פניו החוצה, כשהוא מפסיד את דמי ה"מכירת חמץ", אותה קיווה השנה להרוויח, על גוויתו של הרב ווקסלשטיין.

סאטמאר בינתיים דוחים את בקשת הרבי מגור להגיע יחד עם ר' שמואל אויערבך להפגנת סאטמאר בניו יורק

הם מומחים בלחרחר מחלוקת, ואם חשבתם כי הנה עברנו בחירות שקטות יחסית אז לעולם חוסן הכונו למלחמות הפנימיות, מבשלים לנו בישולים שיעסיקו את הציבור הרבה זמן יחממו את הגיזרה לקראת הבחירות לעיריות שיתכן וידחו בכמה חדשים בגלל חוק הקובע כי לא ייערכו בחירות באותה שנה שהיו בחירות

אם חשבתם כי אצל הרבי מגור יושבים 20 דקות טעות בידכם, זה המון זמן, אצל הרבי מגור הכל הולך מהר, והפעם היה לרבי הרבה זמן לשבת עם ר' שמואל אויערבך שלא תכנן כלל לבא, הוא זה ששלח לבקש ממנו שיבא, הסבירו לו שזה לא מתאים שרק הרבי הולך אליו אז עכשיו תורו להגיע מפני שלרבי יש משהו חשוב ופרטי לדבר עמו

הרבי מגור הציע לר' שמואל אויערבך שיצטרף אליו לנסיעה לאמריקה להשתתף בהפגנה שעושים אנשי סאטמאר, ר' שמואל אויערבך לא אמר כן או לא, מפני שהוא לא נוהג לטוס לחוץ לארץ אבל להפגנה נגד גיוס בני הישיבות הוא מוכן יהיה  לנסוע. הרבי מגור שלח לנהל מו"מ עם האהרונים מסאטמאר על בואם של הרבי מגור ור' שמואל אויערבך להפגנה, ותופתעו, בסאטמאר אין חשק לענין הזה מכמה סיבות, ראשית יש הטוענים כי ר' שמואל אויערבך לוקח כסף מן המדינה אז זו תהיה סיבה להתקיף אותם. ענו להם על כך כי 'העדה החרדית' אף הם שיתפו את ר' שמואל אויערבך בתפילה שלהם, אבל מה שנראה שמאוד מפריע להם הם אינם רוצים להיות חלק במחלוקת של השונאים והמחבלים. צעד כזה ירחיק אותם מר' חיים קנייבסקי ורבים מן השונאים ולכן הפוליטיקאים שבין האהרונים סבורים שהם לא צריכים להתערב במחלוקת הזו, זה יפגע בהם בעתיד, במיוחד כשהמחבלים הם החלק הקטן מאוד ברחוב הליטאי

הרבי מגור לוחץ מאוד רוצה להגיע להפגנה, ולא בשל גיוס בני הישיבות אלא מפני שהוא זקוק לטיפולים ורוצה לעשות זאת בארצות הברית, זו הזדמנות מצויינת בשבילו לנמק את הנסיעה בהפגנה ולא בטיפול

אם סאטמאר תאשר את בואו של ר' שמואל אויערבך, יפעילו מכבש כבד עליו לטוס, וכמובן שהשונאים יחרימו ייצאו נגד ההפגנה הזו ויהיה שמחה וששון. יתכן ויציעו לזאלונים לארגן הפגנה משלהם ישלחו להם כמה מרבני השונאים להשתתף בה כקונטרה נגד הפגנת האהרונים ור' שמואל אויערבך

פרשת פינקל בלוס אנג'לס - הפעם האשמה היא של הרבנים היודעים הרבה זמן ושותקים

איני חורץ דין עד שיהיו הדברים ברורים, אבל דבר אחד כבר ברור, כי הרבנים יודעים על כך הרבה זמן ושתקו, זה פשע בל יכופר. מדובר בחשד רציני שזה כמה שנים בעל איטליז לממכר בשר גלאט כשר בלוס אנג'לס, מוכר בשר טריפה באריזה של גלאט כשר, אם החשדות האלו נכונות זה זועק לשמים, ובמקום שהרבנים כששמעו על כך לפני הרבה זמן יבררו מיד או יעצרו את הציבור מלקנות יפרסמו כי אסור לקנות שם עד אשר יתבררו הדברים, הם כלל לא ממהרים לבדוק האם האשמות הללו נכונות

מדובר במשהו דומה למה שאירע בשעתו במונסי, כשרואים כי מדובר ביהודי חרדי ועוד באחד שמתפלל שמנה עשרה חצי שעה מי יחשוד בו, ודוקא בכאלו יש לחשוד יותר ממי שתדמיתו אחרת מפני שהוא יודע כי יחשדו בו ונאלץ להזהר ולהשמר, לעומת זאת מי שמשחק חרדי חושב כי איש לא יחשוד בו ומרשה לעצמו לעשות מעשים כאלו

אם יתברר כי אכן האכילו טריפות שנים, הפעם האשים את הרבנים יותר מאת בעל העסק שהוא פושע אין בזה ספק, אבל הרבנים לא פחות
http://bektzara.blogspot.com/2013/03/blog-post_29.html

המקובל הרב מארגענשטערן: חרון אף גדול בשמים על ששפכו דם נקי העלילו עלילת דם על ר' חיים הלפרין בלונדון

הנושא לא דועך יש מי שרוצים שהוא ישאר חם אבל הם בבעיה מפני שגם הרבנים הלוחמים בו מבינים כי כל עוד המשטרה היא החוקרת את הנושא אינם יכולים לעשות דבר כל שיתוף פעולה יהיה בה משום מסירה ויפתח פתח למסור את המוסרים ואז אין לדבר סוף

הרבנים הלוחמים בר' חיים הלפרין ביקשו להתיר את המסירה במיוחד לנשים ודחפו אותם להעיד במשטרה, אבל הפחד מן ההשלכות של המעשה הזה עוצר אותן בינתיים, אם כי יודעים אנו על מי שבכל זאת עושה הכל לשכנע את הנשים שימסרו במשטרה עדות מלאה

בית הדין המיוחד שאמור היה לדון בנושא לא ישוב לעבודתו עד לסיום החקירה המשטרתית

הרב הצדיק המכונה המקובל רבי יצחק מאיר מארגענשטערן נמצא בפסח בגאלדס גרין, הוא נשא דברים ואמר שהעלילה שהמציאו הרבנים נגד ר' חיים הלפרין שליט"א הוא עלילת דם ונובע מקנאה ושנאה. וכל מי שגורם איזה צער לר' חיים הלפרין או למתפלליו שידע שהוא משים את חיי נפשו ואת חיי משפחתו בסכנה. ויש חרון אף גדול בשמים על ששפכו דם נקי

עתה ממתינים לדרשת מתנגדיו שבודאי יאמרו כי כל מי שמספר ומדבר נגד הלפרין מקיים מצוה גדולה שאין גדולה וחשובה ממנה בימינו ובדורנו

האמריקאים לא הצליחו לשכנע את שלי יחימוביץ להצטרף לממשלה בגלל שמדובר היה בתרגיל שבישל אריה דרעי

עכשיו מתגלים פרטים מדהימים ממה שהתחולל בעת הרכבת הקואליציה, אריה דרעי משוכנע היה כי הוא יצליח להקים ממשלה עם שלי יחימוביץ וזאת למרות שידע שאין לו כל קשר עימה והיא גם לא אוהבת אותו. הוא פנה לדן שפירו שגריר ארצות הברית בישראל וביקש ממנו שיפנה אל אובמה או אל כל מי שיש לו את היכולת ללחוץ על שלי יחימוביץ, להבטיח לה כי יתכננו יחד איתה תכנית שלום ויכפו אותה על הממשלה, ובכיסה כל הציבור החרדי. דרעי אמר לו כי הרב עובדיה יוסף שלח לומר לו כי הוא יתמוך בכל הצעה של הנשיא אובמה והוא מבטיח כי החרדים האשכנזים יצטרפו תמורת הכורסאות המרופדות שיבטיחו להם, כל ח"כ מן השבעה של 'יהדות התורה' יקבלו איזה תפקיד קוסם והם בכיסם

שלי יחימוביץ ברגע הראשון כמעט וקפצה על המציאה, חבריה שהיו בענינים לחצו עליה לקבל. אבל כאשר קלטה כי מדובר בתרגיל של אריה דרעי וכי הוא זה שבישל זאת היא לא הסכימה בשום אופן לקבל זאת, אבל הבטיחה לאובמה כי היא תהווה רשת בטחון לנתניהו במקרה של תהליך שלום

שחקן או רבי - אין אמצע, להחדיר אמונה בצעירים עם האמת ולא עם משחקי תיאטרון

בסיפור שאני מביא לכם כאן למעלה החלוקה של אז היתה בין ליצן לרבי, בימינו הייתי מתקן וכותב כי החלוקה היא בין שחקן לרבי, לצערי הגדול רבים מהם שחקנים ובודדים הם רבי'ס אמיתיים

לרבים השואלים מדוע חלילה להחליש האמונה בצעירים ברבי'ס שלהם למרות שהם משחקים משחק ולא יותר מזה. אז כאן אני עונה להם, עם שקר לא מחדירים אמונה המשחק הוא תיאטרון וברגע של אמת הכל הולך. עדיף לשחק אדם פשוט ולדבר על מי שהיו גדולי אמת איך שהם היו עורכים סדר פסח ככה מחדירים אמונה אמיתית, לנפח בלון קל מאוד אבל אל תשכחו שהחור הכי קטן מוציא את האויר מן הבלון והכל אבוד

ר' חיים קנייבסקי: מי שלובש חליפה קצרה אינו צנוע ועובר על הכשלת הרבים בפיסוק רגליים

מעטים יבינו מודעה זו במיוחד החלק השני שבה, אז נבאר אותה כמות שהיא, וכפי שהסביר אותה הרב אהרן ישעי' רוטר מכולל חזון איש עוד לפני תקופה

בענין המנהג שפשה בקרב הציבור הליטאי והיום גם אצל רבים מן החסידים שלובשים חליפות קצרות דבר שהתנגדו לה גדולים בעבר. בהונגריה למשל התירו חליפות שלשת רבעי והענין היה שיכסה את החלק הבעייתי

מסביר ר' אהרן ישעי' רוטר ומספר בשם החזון איש שזעק ככרוכיה נגד החליפות הקצרות הוא טען שהענין של פיסוק רגליים קיים גם אצל גברים ולא רק אצל נשים, ולכן חייבים לכסותם וחליפה קצרה אינה מכסה כדבעי, וזה מסביר את מכתבו שלר' חיים קנייבסקי מדוע שיש ללבוש חליפות ארוכות ולא קצרות, למרות שיש מנכדי ר' חיים שאין שומעים לו בענין זה ולובשים חליפות קצרות שהם היפך הצניעות

הרבה סוגי צדיקים בדורינו

אתם  חושבים שרק רבי'ס הם צדיקים, אז תלמדו שכמעט כל אחד צדיק, תקראו את המודעה, אדם מכריז ומודיע כי הבעלים הם צדיקים הם עסוקים בלקבוע עיתים לתורה אין להם זמן לעזור לאשה, אז מוטי מתנדב לעזור לנשים המחזיקות צדיקים - לא בחינם, הוא מבקש את שכרו בצידו על ה'מצוה' שהוא עושה. בעבר היו מקבלים שכר בעולם הבא, היום תובעים את השכר בעולם הזה, ומוטי מצא דרך איך לקבל שכר עבור המצוה מיד לא להמתין למאה ועשרים

אפילו בנושא שכזה אי אפשר לשתף פעולה

שנים לא הבנתי מדוע בנושא שכזה גם צריך לריב, אני מבין כאשר רבים רוצים לתפוס שליטה, אבל שהציבור יהיה מעורב במחלוקת שכזו, ועל מה? האם מדובר כאן בענין הלכתי או מנהגים וכדומה, בסך הכל - וחשוב מאוד - מדובר בענין של הצלת נפשות, אז איזה טעם יש לריב, צריך היה לחשוב יחד איך עושים יותר טוב בשביל להציל עוד נפש מישראל?

כאן מחלת הציבור החרדי, כאשר זה מגיע לארגון ושליטה שוכחים מן העיקר ונתפסים לטפל. לא ההצלת נפשות בא קודם ולמען הענין הזה יקריבו את הצד האחר, אלא את ההצלה מקריבים למען האגו, למען השלטון ולמען דברים אחרים שלא כאן אכנס לפירוט

חבל, שאיננו יודעים להשתחרר מן המצבים האלו, ולא למדנו איך להתגבר על הצד האפל שבנו, חבל שאנו קוראים לעצמנו חרדים כשאנחנו מתנהגים ככה. כואב הלב שלכל ארגון 'רבנים' משלו שזה נותן הכשר למחלוקת הזו, חבל שזה קורה ככה קיוויתי שלפחות בנושאים שכאלו נוכל לשתף פעולה אז אנחנו לומדים שאין עוד במה שאפשר לשתף פעולה. כן כשנופלים לצרות הופכים לחברים, וראו מה קורה כשיושבים באופוזיציה, אבל כשטוב, הפירוד והפילוג מעמיק הרבה יותר

היום ארבעה ימים לעומר

אם אתה סופר במשך היום, או שהפסדת יום אחד מספירת העומר, התחל כאן: