רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 16 באפריל 2024

מבזקים

 

✅ גיא ורון: 10 שיגורים זוהו לעבר מירון 

✅ דורון קדוש על השיגורים למירון: כולם נפלו בשטח פתוח, ללא פגיעות ביב״א מירון, ללא נזק וללא נפגעים

✅ לאחר הירי למירון: 18-19 שיגורים נוספים לגליל המערבי - אזור געתון וכביש 89 (כביש מרכזי באזור הגליל המערבי). ללא נפגעים, חזבאללה טוען שירה על מפקדת אוגדה 146. (דורון קדוש)

✅ חשש רציני שייאלצו השנה לבטל את ההילולה המסורתית במירון בל"ג בעומר - על פי נתונים מודיעיניים, החיזבאללה ימתין לבואם של עשרות אלפים ואז ישגר טילים במטרה שייהרגו כמויות גדולות של אנשים

✅ חדשות 13: משרד החינוך הודיע לשבעה תלמודי תורה כי הוא שוקל לשלול את רישיון המוסד שלהם - לאחר שהפרו את הנחיות פיקוד העורף וקיימו לימודים בימים ראשון ושני השבוע, חרף ההגבלות שהוטלו במסגרת ההיערכות למתקפה האיראנית נגד ישראל .

✅ שלזינגר ב'ישראל היום': בדיונים על חוק הגיוס החרדים הסכימו - נתחיל בגיוס של 25% מכל  מחזור גיוס (שמוערך בכ־12,600 מלש"בים בכל שנה), ואחרי כמה שנים, שעדיין לא נקבע מספרן, נגיע עד ל־50%-45%(!) מהמחזור. והנה זווית הסתכלות מעניינת: גם החרדים מודים למעשה שאפשר יהיה לגייס בכל שנה כ־6,000(!) חרדים. מדובר במספר אסטרונומי, בהתחשב בעובדה שכיום מצליחים "לגרד" בקושי 1,200 חרדים שיגיעו לבקו"ם.

✅ שלמה רייכמן בקול ברמה: בשבועות האחרונים נפגש הרב לייבל ממנהיגי החרדים העובדים עם גורמים בקואליציה ובאופוזיציה, גורמים המעורים בתוכן הפגישות אומרים, המטרה להביא למתווה שמוסכם על חלקים בקואליציה ובאופוזיציה, ועל בסיסו להגיע למשא ומתן עם החרדים

✅ שר החינוך יואב קיש בוועידת ישראל היום: "אנחנו מחויבים להעביר חקיקה שתכניס חרדים לשירות משמעותי בצבא ובשירות האזרחי. לא נצליח בכפייה לשלוח ניידות משטרה צבאית לפונוביז' והר חברון''.

מבזקים

 

✅ כאן חדשות: במהלך פעילות המשטרה הלילה במאה שערים נעצרו שישה שוהים בלתי חוקיים, תושבי יהודה ושומרון. במהלך המעצרים היו הפרות סדר קשות שכללו בין היתר זריקת קרשים, בקבוקים, ריסוס שוטרים בגז פלפל ועוד. המשטרה צפויה לבצע מעצרים

✅ שותפות מלאה בניהול העיר: סיעת אגודת ישראל ירושלים חתמה על כניסה לקואליציה שמרכיב ראש העיר משה ליאון, בתמורה לשותפות מלאה במועצת העיר, ותיקון החוסרים הקיימים כלפי הציבור החסידי, שיהנה בקדנציה הנוכחית מהרבה יותר תקציבי תרבות, ותקציבים למוסדות החינוך :

✅ ההסכם הקואליציוני בירושלים עם אגודת ישראל: הסיעה החסידית תקבל את תפקיד סגן ראש העיר ומשנה לראש העיר, תיק מע"ר חרדי מורחב, תיק שפ"ע מורחב למחצית הראשונה של הקדנציה, תיק תעסוקה חרדית, תיק שימור, תיק חניה, יו"ר ועדת תמיכות ברוטציה, חבר ועדת משנה לתכנון ובניה, מ״מ יושב ראש חברת מוריה ועוד שלל מינוי דירקטריונים בחברות העירוניות, שלושה חברי אגודת ישראל יהיו חברים בועדת משנה לתכנון ובניה והמלצת העיריה לחבר הועדה הנקודתית שחבר בה אחד מחברי המועצה. .

✅ עוד על ההסכם הקואליציוני בירושלים עם אגודת ישראל: סוכם על פתרונות דיור לציבור החרדי בירושלים, על פתרונות לצפיפות ולחוסרים בכיתות לימוד, על פעילות תרבות לציבור החסידי, ועוד שלל הישגים עבור מצביעי אגודת ישראל. :

✅ מיכאל שמש: משה ליאון הרכיב קואליציה בירושלים מקיר לקיר. מרצ, נעם, יש עתיד, עוצמה יהודית, חרדים, חביליו, ליכוד, ציונות דתית והפעם גם התעוררות בפנים. בירושלים אין אופוזיציה, מרוב שזה משמח זה קצת מדאיג.

‏✅ אחרי החיסולים הממוקדים אזעקות במירון. עד כה כשחיזבאללה רוצה לאותת שישראל הגזימה הוא יורה לשני אזורים: יחידת הבקרה האווירית במירון ובסיסים בצפון הגולן (רועי קייס)

✅ חזקי ברוך: מיני מרד בליכוד במהלך דיון סוער בועדת הכספים על ביטול ההטבה באגרת הרישוי לרכבים חשמליים וצפוי להכניס לקופת המדינה כ-230 מיליון ₪. הח"כים אתי עטיה אלי דלל נעדרו. אליהו רביבו סירב לתמוך בהצעה, "פגיעה במעמד הביניים, אצביע נגד". הקואליציה הזעיקה את הח"כים משה סולומון ואלמוג כהן מארוחת הצהרים במזנון הכנסת וזאת לאחר שהאופוזיציה הייתה בגיוס מלא כדי להפיל  את ההצעה. נציין שגם ארז מלול מש"ס זעם על הצעה ועזב בכעס את הדיון.

מבזקים

 

✅ גנץ בוועידת ישראל היום: "צריך להסיר את האיום בצפון לפני פתיחת שנת הלימודים, הצפון הפך להיות המטרה החשובה אחרי השבת החטופים"

✅ שב"ס בפינוק לאסירים: אחרי שנים של צפיה רק בערוצים 12 13 ו'כאן', אסירים בבתי הכלא בישראל (פלילי) יוכלו ליהנות גם מצפיה ב'ערוץ 14'.

✅ ברקע הביקורת בעולם הערבי על חלקה בבלימת המתקפה האיראנית: ירדן הודיעה הלילה שהגבירה את גיחות מטוסי הקרב שלה במרחב האווירי הירדני כדי למנוע חדירה אווירית לשמי הממלכה

✅ דובר צה"ל דניאל הגרי בוועידת ישראל היום על התקיפה האירנית: "אי אפשר שלא להגיב למתקפה כזו, נפעל במקום ובזמן שנבחר, וכל דיבור על זה הוא מיותר"

✅ דובר צה"ל דניאל הגרי: "חייבים לחסל את בכירי חמאס ולהמשיך בלחץ הצבאי. סינוואר רוצה עסקה בתנאים שלו"

✅ הועדה לבחירת שופטים: בתום ישיבה סוערת שנערכה היום מונו רק שופטים לבתי המשפט לתעבורה. לא מונו שופטים לבית המשפט המחוזי בת"א. (ביני אשכנזי).

✅ עמרי מניב חושף בחדשות 12 הקלטות אפי נוה ואיילת שקד על מינוי נשיא בית המשפט המחוזי בת"א איתן אורנשטיין: כך נראים יחסי תן וקח מפוקפקים מאוד - נוה מבהיר שמינוי הנשיא ייטיב איתו כלכלית, שקד שומעת ולמרות זאת נענית, מבהירה שהיא פועלת בניגוד לעמדה המקצועית ובניגוד לאידיאולוגיה שלה.

מבזקים

 

✅ ביני אשכנזי: הסיבה היחידה שאיילת שקד לא נחקרה באזהרה בפרשת אפי נוה כשהיא התפוצצה היא רק בגלל שלו שקד הייתה נחקרת באזהרה גם נשיאת העליון דאז מרים נאור ז״ל הייתה צריכה להיחקר באזהרה ולמישהו היה נוח להפיל הכל על כרייף ונוה.

✅ תקרית באחת הישיבות האחרונות בקבינט: ראש המוסד ביקש מבכירה בארגון לתת סקירה על איראן בפני הקבינט, אך היא הביעה חשש - "הכול פה יוצא החוצה". (12).

✅ דו"ח על כמות התקריות האנטישמיות בארה"ב חושף: בשנת 2023 דווחו 8,873 תקריות, עלייה של כ-140% בשנת 2023, סך התקריות עלה על כמות התקריות ב-3 השנים האחרונות ביחד

✅ ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה אטומית: "מודאגים מהאפשרות שישראל תתקוף מתקני גרעין איראניים"

✅ הערכה: התקיפה הצבאית של ישראל באיראן תידחה עד לאחר ליל הסדר. (יוני בן מנחם) .

✅ בכיר אמריקני לרשת ABC: "ארה"ב התבססה יותר מדי על הקונספציה השגויה שמנהיג איראן ח'אמנאי זהיר ולעולם לא יורה לתקוף את ישראל ישירות" (אסף רוזנצוייג).

✅ מזכיר הצי של ארצות הברית: במהלך חצי השנה האחרונה, חיל הים האמריקני הוציא כמעט מיליארד דולר על תחמושת כדי לסכל מעל 130 התקפות ישירות על ספינות צבא וסחר אמריקאי במזרח התיכון.

צימוקים

 

✅ הזעם של גור באשדוד על החוצפה הבעלזאית שלא להיכנע לגוראים ולהיות עבדיהם, מתבטא כעת במעשים, בפיטסבורג הכינו רשימת שיעורים לימי חול המועד, כאשר אחד המרצים היה הרב יחזקאל שובקס. הרשימה נשלחה ל"מאוגדים" לאישור אך חזרה עם איקס על שמו של הרב שובקס. כשהתקשרו לוינגרטן מגור לברר מדוע הוא מקח אותו, ענה: "אנחנו לא נממן בעלזע חסידים"

✅ חסיד גור רשמיים באשדוד כולל ויינגרטן מקפידים לסובב את ראשו בכל פעם שהוא פוגש את וובר הבעלזאי, שכל עוונו שהוא מגן על האינטרסים של מורו ורבו מבעלזא שלטענתו הרבי מבעלזא הוא רק 'צדיק', ואילו הרבי שלהם הוא 'צדיק יסוד עולם'.

✅ לקיים בנו חכמי ישראל : בקשו רחמים מרובים עבור האדמו"ר מפינסק קרלין רבי אריה לייב בן יוכבד מאנטשע לרפו"ש שעבר היום ניתוח קשה בראש

✅ רב הקהילה היהודית באיראן הרב יהודה גראמי בפנייה לשלטון באיראן: "פעלו לאפשר משלוח הומניטרי של מצות ויין לפסח לשבויים היהודים בעזה".

✅ ביתר עילית: ילדה בת שנתיים הוצאה מרכב סגור לאחר ששהתה בו מספר שעות, הוא פונתה כשהיא מחוסרת הכרה במצב קשה.

✅ ראב"ד ביתר עילית הגאון רבי צבי ברוורמן בשיחה ל'מרכז העניינים' חושף מספר בלתי נתפס: "להערכתי, אברכים הפסידו מיליארדי שקלים בעקבות השקעות  מפוקפקות שמשווקות למגזר החרדי"

✅ הגאון רבי ראובן אלבז לאדמקר וישראל כהן בקול ברמה: ״השם שומר ישראל, כולם חיפשו תהילים בלילה של המתקפה. 500 טילים שהגיעו אלינו ממקור הטומאה ובחסדי שמיים נס גדול. עם ישראל הוא בעל אמונה חזקה. כעת זה הזמן לחזור בתשובה״.

הערות והארות

 

השב"חים שנעצרו במאה שערים תושבי עזה. החלטת המשטרה לפעול באלימות - מוצדקת (קולדצקי)
=================
יאיר לוי: בניגוד למה שפורסם, פועלי הבניין שנעצרו הערב בפשיטת המשטרה על מאה שערים, אינם תושבי עזה, וברובם תושבי מזרח ירושלים, אלא שעל פי החוק אסור להלין אותם.
=================
אין זה משנה אם הם מעזה או ממזרח ירושלים - להשאיר אותם בלילות בירושלים מדובר בסכנת נפשות ממש, הם יכולים לרצוח בקלות מבלי שיתפסו אותם, כל מי שנותן יד לזה נותן יד לרצח
=================
מדובר בחברי 'אהל שרה' שהם הכי קיצונים של נטורי קרתא באיזור הם יותר סיקריקים מאשר נטורי קרתא, וטוב שהיה מי שהעביר את האנפרומציה למשטרה שיושנים שם בלילות ערבים. אם חלילה ירצחו במאה שערים והסביבה זה יהיה בגלל הסיקריקים, ומצוה  לרודפם מפני שהם רודפים הם מסכנים אלפים בירושלים

האם הרב מאיר הייזלר דיין ואיש המחבלים זייף? תביעה קשה נגדו בבית המשפט


דרמה בעולם הבוררות במסגרת תביעה על סך של יותר מ-3 מיליון ש"ח שהוגשה כנגד אחד מבכירי הדיינים של העולם החרדי הרב מאיר הייזלר שליטא נטען כי הוא זייף והכתיב פסק בורר לדיין אחר. עניין זה מתברר כעת בבית משפט המחוזי בתל אביב. יצויין כי בית המשפט המחוזי אף מחק בקשה לאישור פסק בורר שהוגשה על ידי הרב הייזלר

יצוין כי הייזלר היה בורר המחבלים בדין תורה של פונוביז' - הוא היה מן הלוחמים הגדולים בגדולי התורה הליטאים שחלקו על הרב שך. - הייזלר תלמידו של הרב שך דיבר דברי חירוף וגידוף על מרנן ורבנן מנהיגי הליטאים שהמחבלים לא אהבו אותם, כולל על ראש הישיבה מרן הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל שתלמידי הרב שך לחמו בו מלחמת חרמה, אביו של מרן רבי בערל פוברסקי שליט"א

הייזלר שהוא בן אחותו של הרב מנחם פרוש ז"ל עבד עם הרב שמואל אויערבך מנהיג המחבלים שהיה גיסו של הרב מנחם פרוש שהיו נשואים לשתי אחיות ממשפחת פקשר - מאיר הייזלר הוא בן דודו של מאיר פרוש

האמריקאים צודקים, הם לא הוזהרו מראש

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
כרגיל, מתחילים הויכוחים על העובדות. במקום אחד משתחצנים היהירים שישראל יירטה את הרוב המוחלט של הפגעים שזרמו אלינו ואילו האמריקאים יירטו רק 4-5 כטבמי"ם. דובר צה"ל הודיע קבל עם ועולם שהיו אפס חדירות של טילי שיוט לישראל ואפס חדירות של כטבמי"ם ורק מתי מעט של האחרונים פגעו בבסיס נבטים וגם אלה עשו רק נזק קל לתשתיות. לעומת זאת, בחו"ל מתפרסם שמטוס תובלה ישראלי נפגע וששני בסיסים נפגעו ושהאמריקאים ושותפיהם הפילו קרוב למאה מעופפי-אוויר.
אין ויכוח שחיל האוויר הירדני היה פעיל מאוד בהפלת 'מטרות חשודות', וראינו אין סוף סרטונים ותמונות של יירוטים מעל שמי מירושלים. איך כל זה מסתכם באפס? זו שאלה חשבונית, שמי שלא למד ליבה לא מוסמך לשאול אותה, כנראה. לחילופין, דובר צה"ל יחלק שוברים חינם לרופאי עיניים...
 
משתחצני הדור ומנהיגיו (שאלה חשבונית מסקרנת. כמה קבוצות ספרתם כאן? כי אני ספרתי כפילות לשון בלבד) מבהירים שניצחנו ניצחון מוחץ את האיראנים. הם הרי תיכננו להשמיד לנו שני בסיסים (טוב. כאן עשיתי עירבוב-מה. במקורות הישראליים אין אפילו ה"א שהאיראנים ישמידו בסיסים. אז הניסוח הזה הוא הרכב של אותם דברים שפורסמו בחו"ל). ובפועל מה קרה? שוד ושבר לתעשיית הבטחון האיראנית.  האיראנים מחפשים היכן לקבור את בושתם וכו' (רציני. אלו לא ניסוחים שלי, אלו העתקות מפרסומי השחצנים). העובדה שבישראל לא נעצמו העיניים והעובדה שעשרה ימים אנחנו במתח מתי נחטוף את ה'סטירה' שהבטיח לנו חמינאי, לא הותירה רושם. באיראן אף אחד לא חושש ואין שום בהלה מתגובת הנקם הישראלית. זו הרי הובטחה שלא תגיע (באדיבות ביידן ושות').
 
הצרפתים, כדי לרכך את הדרישה החצופה מישראל שלא תגיב ותאפשר להתקפת מאות כלי טיס לעבור ללא תגובה – מה שאין לו אח ורע בעולם מעולם, הודיעו שהם יגיבו. הם אפילו שוקלים לשקול יחד עם שותפיהם את האפשרות שיטילו סנקציות נוספות על איראן. האמריקאים לא מאיימים בהטלת סנקציות נוספות על איראן, אבל מאיימים בפניה למועצת הבטחון של האו"ם. (מסכנים האיראנים. אלו איומים מאיימים מאוד. מסכנים).
 
האיראנים מודיעים, ליתר בטחון, שבמידה וישראל תתקוף אותם, הם יגיבו בחזרה פי עשר. גם בסיסי האמריקאים הם מטרה לגיטימית, אומר רמטכ"ל איראן. זו אינה הפעם הראשונה שהאיראנים נוקמים בישראל - ע"י הפצצת האמריקאים. לאמריקאים יש מדיניות ברורה ונחרצת: שלא תתפתח כאן מלחמה. אז אם בשביל זה צריך להוריד את הראש ולחטוף טילים על בסיסיהם, יעשו זאת בגבורה ובעוצמה מעצמתית. באמת תמיהה גדולה על צ'רצ'יל שבזמנו השיב באש נגד הגרמנים, הרי אם היה נוצר את אשו ומכיל את התקפות הנאצים, היתה נחסכת לעולם מלחמת העולם השניה. מהיכן הביאו הצרפתים האנגלים וכל האחרים את הטמטום הזה להילחם בחזרה? הרי לטנגו ולמלחמה צריך שני צדדים, אז דל מהכא את הצד שלך וסמי מכאן מלחמה.
 
תמורת הסכמתה לספוג טילים ללא תגובה, ישראל תצ'ופר, לא רק בנכונות הצרפתים לשקול עם חבריהם את האפשרות להטיל סנקציות על איראן, אלא אפילו ייתכן שמועצת הבטחון של האו"ם תתכנס לדון בעניין. בל יהיה הדבר קל בעיניכם. האדונים המכובדים, עם החליפות היקרות והממותגות בעולם, אולי יתכנסו לדון בהתקפה האיראנית על ישראל. יכול בהחלט להיות שאפילו תעלה הצעה לגנות את איראן (אם איראן לא תאיים שהצעה כזאת תחשב התקפה עליה והיא תגיב במקום ובזמן המתאים בעיניה). מה ישראל יכולה לצפות מהעולם יותר מאשר לדון באפשרות של גינוי? אולי סוף סוף ישתנה היחס בין גינוי ישראל לגינוי שאר המדינות בעולם (בינתיים היחס הוא שני גינויים לישראל, כנגד כל גינוי לאיזושהי מדינה בעולם. כן, ישראל לבדה סופגת שני שלישים של גינויי האו"ם. מישהו עוד יכול לטעון שאיננו דוגמה ואור לגויים??)
 
האיראנים הודיעו שיידעו את האמריקאים 72 שעות לפני התקיפה, על מטרותיה והבטיחו שתהיה 'מידתית'. האמריקאים מכחישים וטוענים שהם הופתעו מעוצמת והיקף התקיפה. קצת מוזר, משום שהירדנים, העיראקים והתורכים הודיעו שקבלו התראה מראש של 72 שעות. אולי צריך ללמוד את ההודעה האמריקאית כמו שלומדים גמרא. האמריקאים מדייקים לומר שהתקיפה הפתיעה אותם בעוצמתה ושהאיראנים לא הזהירו אותם שצפויה התקפה ושעליהם לפנות את אנשיהם מהמקומות שיותקפו. בזה מן הסתם הם צודקים. האיראנים לא הזהירו אותם שיפנו את אנשיהם מבסיסי חיל האוויר. זאת, בשונה מהמצב בעבר בו האיראנים היו מודיעים לאמריקאים היכן יתקפו , כך שהאמריקאים יוכלו להכנס מראש למקלטים ולא יהיו הרוגים.
 
כשם שיש איזו שפה והבנה בין חיזבאללה לצה"ל, מה מותר לכל אחד לתקוף ומה נחשב חריגה שמצדיקה נקמה, כך יש יחסים מיוחדים בין האמריקאים לאיראנים. האמריקאים מבינים את האיראנים שהם מעצמה אזורית ושאסור לפגוע בכבודם ושמי שפוגע בכבוד הזה צריך להיענש. האיראנים מבינים את האמריקאים שהם רוצים להשאר מעצמה עולמית, אבל לא להתלכלך בקרב או מוות חלילה ושני הצדדים שומרים על האינטרסים ההדדיים. בהסדרה כזו, מקובל לגמרי שהאיראנים יתקפו את ישראל ושעל ישראל לקבל ההתקפה בכניעה, כדי שח"ו לא תתפתח מזה מלחמה אזורית.
 
הבעיה שנותרה היא בעיית משנה. כמה זמן תסכים ישראל לשחק את המשחק הזה בין הצדדים, כשהיא היא עצמה הכדור הנבעט במגרש.
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

זה מוכיח כמה חוסר ידע יש לגנץ ואייזנקוט


 

ישראלצ'ע ויזניצער הורס בית כנסת באלעד למען 'שירותים'


 ה'אידישקייט' בנוסח ישראל'צע ויזניצער באלעד

לא נשכח ולא נסלח לויזניץ


 

השרים גנץ ואייזנקוט נפגשו עם הרב דוד לייבל


 יואלי ברים: לקראת הכרעה דרמטית - השרים גנץ ואייזנקוט נפגשו עם הרב דוד לייבל ודנו בקידום גיוס חרדים ופתרון המשבר. גם בכירים בצה"ל וחברי קואליציה נפגשו עם הרב לייבל. על השולחן: קידום חוק שיגייס צעירים חרדים שאינם לומדים תורה תוך שימור ותקצוב עולם הישיבות החרדי .

הרב צדקה תקף את השר ארבל: "אסור לו להיות בש"ס"


 הרב צדקה תקף את השר ארבל: "אסור לו להיות בש"ס"

לאחר שהתבטא מספר פעמים בעניין חוק הגיוס וקרא לנוער הנושר במגזר החרדי להתגייס לצבא, הבוקר תוקף אותו על כך ראש ישיבת פורת יוסף, רבי משה צדקה ואומר: "אסור לו להיות בש"ס"

הרב יהודה לייב ברגר רב חסידי מישקולץ באלעד קורא להלחם בהריסת בית מדרשו שעומד להיחרב ע"י איש האידישקייט יהודה בוטבול


הרב יהודה לייב ברגר רב חסידי מישקולץ באלעד מתחייב לבני חיי ומזוני רוויחי לכל מי שיבוא לסייע ולהלחם בהריסת בית מדרשו שעומד להיחרב ע"י איש האידישקייט יהודה בוטבול.
 קרדיט, דוברות ראש העיר אלעד

תראו את התגובה של הרב אלבז


 הגאון רבי ראובן אלבז שליט"א, דיבר בכנס על הניסים של הטילים, ולפתע נשמע קול של טיל, תראו את התגובה של הרב

מהומות במאה שערים אמש



 

יציאת השבח"ים שנעצרו בבית כנסת של הסיקריקים בשוק מאה שערים בירושלים



 יציאת השבח"ים שנעצרו  בבית כנסת של הסיקריקים בשוק מאה שערים בירושלים

כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוואנצאנוס


 

עובדים החלו לפנות את הפתקים שהטמינו מתפללים ומתפללות בשנה החולפת


 ניקיונות פסח בכותל המערבי: עובדים החלו לפנות את הפתקים שהטמינו מתפללים ומתפללות בשנה החולפת

נשיא המדינה מנחם את העסקן נודע הרב חיים יצחק כהן על פטירת רעייתו

 

ואף צלצל כששני היועצים הביאו זאת 

התנצל שבעקבות מצב המלחמה נבצר ממנו להגיע פיזית

היירוט במירון הערב


 

ספר תורה - מבקש אהרל'ה אייזנר


 

הגיעו להחרים תבניות ביצים שעמדו הרבה זמן בשמש


 

פעוטה ברכב בביתר עם מכת חום


 

קמחא דפסחא באלעד יוזמת פרוש


 

חרדי תושב בורו פארק חילק לכבוד החג אלף דולר לכל מי שגר ברחוב שלו


 

הראביי הרפורמי מסית נגד הדתיים והחרדים


 הסתה פרועה: ישי פרידמן חושף בערוץ 14: ח"כ גלעד קריב לקהילה היהודית בארה"ב: להחרים את נבחרי הציבור הציוני הדתי. מכינת עלי היא "איום קיומי"

תרומה בערב פסח

 
תרומה בערב פסח

ידידי "מתנת חיים" יקרים, שלום רב.
היום תתקיים תרומת כליה לבחור צעיר שממתין בדיאליזה כמה שנים
ביום שלישי ח' בניסן תשפ"ד,  16 באפריל 2024, תתקיים בע"ה השתלה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים
נא תפילותיכם להצלחתם ולרפואתם השלימה של

החולה, תושב הרי יהודה
זבולון בן דלית
והתורם היקר, תושב ירושלים
אברהם יוסף אהרון בן זהבה רבקה
לרפואה שלימה בתוך שאר חולי ישראל

בתפילה לשלום החיילים ובכללם תורמי הכליה היקרים ובני משפחותיהם,
 ולהחזרת החטופים
יהי רצון שלא יישמע עוד שוד ושבר בגבולנו
בשורות טובות לכל עם ישראל בכל מקום שהם,
רחל הבר
וצוות מתנת חיים

אגודת ישראל בקואליציה בירושלים


 אגודת ישראל בראשות צחי ברים חתמה כעת על הסכם קואליציוני עם ראש העיר משה ליאון: הסיעה הביאה שורה של הישגים ותהיה שותפה בכירה בקואליציה עם תיק מע"ר חרדי מורחב, סגן ומשנה ברוטציה, כולל שפ"ע ותמיכות ברוטציה, תקציבים לתרבות חסידית, תיק חניה, תיק שימור ויו״ר ועדת שימור ונציגויות בוועדות סטטוטוריות, ממלא מקום יו״ר מוריה, דירקטורים בחברות העירוניות.

ראש הממשלה נתניהו בהופעה פומבית ראשונה מאז ההתקפה האיראנית


 ראש הממשלה  נתניהו בהופעה פומבית ראשונה מאז ההתקפה האיראנית, בגיוס לוחמי גולני וגבעתי בתל השומר: ״איראן עומדת מאחורי חמאס, מאחורי חיזבאללה, מאחורי אחרים, אבל אנחנו נחושים לנצח שם, ולהגן על עצמנו בכל הזירות״

נתניהו: לעשות את זה בחוכמה ולא מהבטן


 רה"מ נתניהו מאשר לשרי הליכוד: 

נגיב לאיראן, אבל צריך לעשות את זה בחוכמה ולא מהבטן

השר אמסלם מכה בראביי הרפורמי 'המדליף'


 שפוגע בביטחון מדינת ישראל" - כך קרא השר דוד אמסלם לח"כ גלעד קריב על רקע בקשת יו"ר הכנסת אמיר אוחנה לחקור את קריב בחשד להדלפת חומר מסווג

המפגש המעניין בעולם הבא


 

הרב ליאור גלזר על הספר האיר פני המזרח

 

הרב ליאור גלזר על הספר האיר פני המזרח 

 קידוש שם ליובאוויטש: הרב ליאור גלזר מגדולי המרצים בארץ הסוחף אלפים בדרשותיו מסיים את ההרצאה שלו על הספר החדש האיר פני המזרח המעורר גלים בכל רחבי העולם היהודי, וקורא לכולם לרכוש את הספ

שר התקשורת והבר מצוה שלו בחב"ד


 שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי:

זכיתי הערב להשתתף בחגיגת בר מצווה גדולה ומרגשת שארגנו חב"ד ל-122 נערים.

סיפרתי להם פרט מידע שמשותף להם ולי בהקשר של בר המצווה וחב"ד…

שיעור לפסח החודש הזה לכם המעלה של חודש ניסן לגבי חודש תשרי בעבודת האדם, הרב שמואל שור שנת תשפ"ד

 


הלכות פסח סדר אכילת וחלוקת המצות למסובים בליל הסדר, הרב שלום בער לוין שנת תשפ"ד

 


"היום בתניא" יום ג' ח' ניסן


 "היום בתניא" יום ג' ח' ניסן
תניא ליקוטי אמרים
המשך פרק מ' (עמוד 110)
שנה מעוברת

חידוד המשל מכנפי העוף:
להבנה יסודית יותר למעלתם של אהבה והיראה, לקראת סיום נושא זה, מחדד רבנו את התכונות המאפינות את כנפי העוף, המהוים כאמור לעיל משל לאהבה והיראה.
ונקדים, כי למרות  שהכנפים הם חלק בלתי נפרד מהעוף. בכל זאת יש להדגיש את העובדה, שאין הם נחשבים לחלק עיקרי בעוף, למרות שאת מה שהם נותנים לו (= האפשרות לעוף), העוף לא יקבל משום גורם אחר.
...
הלימוד מהלכות טרפות:
נקדים, שהקו המנחה את הלכות הטרפה הוא: שכל בהמה או עוף שחסר להם אבר או שיש נקב באבר, שבעקבותיהם הבהמה לא תוכל  לחיות (יותר מי"ב חודש),  היא בגדר טרפה האסורה באכילה.
והנה, במקביל ישנה הלכה האומרת, שעוף שניטלו כנפיו (בעדינות, מבלי לעשות נקב בריאה), יהיה כשר.
מזה מדייק רבנו לומר, שהכנפים "אינם עיקר העוף", ו"אין החיות של העוף תלויה בהם".
ואם כן, לכאורה, לשם מה בכלל נבראו הכנפים. ומדוע בכלל הם הוצמדו אל העוף?
אלא מדגיש רבנו, שכל ענינם וכל מעלתם של הכנפים בא לידי ביטוי,  בזה שהם מאפשרים לראש ולגוף (שאליו הם מחוברים) לפרוח.
...
כדוגמת המשל:
כדוגמת העוף שניתן להבחין בו, בין חלקיו העיקריים לכנפיו.
 כך גם בנמשל,  בעבודת ה': יש להבחין, בין עצם העבודה  בתורה ובמצוות שהן רצונו יתברך, שכמבואר לעיל, על ידם נעשה "עיקר היחוד העליון". ובין האהבה והיראה שהם עצמם לא פועלים את היחוד הנ"ל, וכל מעלתם מתבטאת  בהעלאת התורה והמצוות למקום  שבו הרצון העליון (שבתורה ובמצוות) יאיר ויתגלה.
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

סיום הרמב"ם , הרב חיים דניאל אלטר ראש ישיבת פני מנחם שנת תשפ"ד

 


ליל סדר לכולם


 

הוידאו היומי


 

הסכם חב"ד צה"ל


 

ח'אן יונס ככה נוסעים עם רכבים.... היה מנוע?


 

ווארטים

 

📌 עקב שיבושים ב GPS, המשיאות סיוע הומניטארית לעזה הגיעו לנקודות החלוקה של הקמחא דפסחא של ר' אפרים שטרן

📌הרב נותן דרשה בשבת הגדול להראות לכולם שהוא גוי גמור ואפשר למכור לו את החמץ ‏
בשבת שובה נותן דרשה להראות לכולם שהוא שווה לכפרות ‏

📌מדוע אוכלים ערב ט' באב ביצה קשה בצער ועם אפר, מפני שזו הביצה האחרונה שנשארה מקמחא דפסחא

📌אשה הלכה לשכנה לבקש את עזרתה כדי לסחוב את הספה, אז השכנה שואלת למה את לא מבקשת מבעלך שיעזור לך, אז היא עונה: יותר קל לסחוב את הספה מאשר לסחוב את בעלי

Hashem Z'charanu Motti Boyer .מוטי בויאר ה' זכרנו יברך


 

החזן ר צבי לידר - ליל שימורים של קוורטין


 החזן ר צבי לידר מלונדון שנפטר השנה, ליל שימורים של קוורטין

גרפיטי על הכנסת אורחים באומאן


 

חלוקת בצל בקמחא דפסחא


 

מעמד הכנסת ספר תורה בחצר הקודש נדבורנה ירושלים


 

בחינת מזומנים בחורי ישיבת גור אצל הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב שליט"א ראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית כפר חב"ד



 אמש בחינת מזומנים בחורי ישיבת גור אצל הגאון רבי יוסף יצחק בלינוב שליט"א רב ואב"ד מרכז בני ברק וראש ישיבת תומכי תמימים המרכזית כפר חב"ד

האדמו"ר מגור מגיע לבחינות הבחורים


 

ר' יצחק אבוחצירא בליסקא

 

ר' יצחק אבוחצירא בן המקובל רבי דוד אבוחצירא שליט"א עם הרה"ג ר אלעזר ווייס אצל ציון הקדוש בליסקא לומדים אך פרי תבואה

כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א בשאיבת מים שלנו





 

חתן הלכה למעשה העולמי - הרב נחמן בנט, בוגר ישיבת ברסלב


 חתן הלכה למעשה העולמי של 'קול חי' לשנת תשפ"ד - הרב נחמן בנט, בוגר ישיבת ברסלב בבני ברק 

מכירת חמץ אצל הרב מאיר סירוטה


 

כ"ק מרן ממילען שליט"א בטחינת חיטים היום במאפיית טיב המצות


 

כ"ק מרן ממילען שליט"א באפיית המצות היום במאפיית טיב המצות




 

בצה''ל נערכים לליל הסדר


 30 טון אנטריקוט ו-108 טון מצות: מרכז ההספקה המטכ"לי של צה"ל נערכים לליל הסדר בבסיסים, במוצבי הקצה ובחזית.

אור חדש מתגייס היום בעקבות אביו ודודו


 מרגש: 14 שנים בדיוק לאחר נפילתו של רס״ן אלירז פרץ הי״ד ברצועת עזה, בנו אור חדש מתגייס היום בעקבות אביו ודודו, שנהרגו על הגנת העם והארץ לחטיבת גולני.

הלל ביטון רוזן, חדשות 14

ישראל מול איראן


 

התאמה לראשות הממשלה


 

המשטרה מסייעת למחבלים


 תנועת צו 9: אמא לשמונה שבעלה מגוייס נעצרה ע"י המשטרה עם תינוקת על ידיה-  והכל בשביל להביא סיוע למחבלי הנוחב'ה בעזה

בשעה זו המשטרה עוצרת את רעות בן חיים, יו"ר תנועת צו 9, שהגיעה לחסום את משאיות הסיוע בדרכן לרצועה. ספי בעלה של בן חיים מגוייס למילואים ומלבד התינוקת שנעצרה איתה, שבעה ילדים ממתינים לה בבית. 

 "מדינת ישראל עושה הכל פשוט הכל כדי לסייע לחמאס. כמות ההשקעה האדירה חסרת התקדים באספקת הסיוע למחבלי הנוחב'ה שאונסים ורוצחים את הילדים של כולנו היא אות קלון על ממשלת ישראל.

בושה וחרפה. חייבים לעצור את המחדל".

הורי החטופים פונים ליועצת המשפטית שתפסיק להפריע לראש הממשלה בעבודתו


 לכבוד  היועצת המשפטית לממשלה הגב' גלי בהרב מיארה  שלום רב! הנידון: בקשה למתן סיוע לרוה"מ בזמן המלחמה  אנו, משפחות חטופים הח"מ, פונות אליך בבקשה לאפשר לרוה"מ להתפנות לחלוטין לצורכי השעה.  מאז פרוץ המלחמה גורמים שונים פועלים כדי לפגוע בפעילותו של רוה"מ ובלגיטימיות שלו בציבור - פעולות שמסכנות את הצלחת מטרות המלחמה, ההגנה על מדינת ישראל והשבת החטופים לשלום.  בימים אלה שמדינת ישראל נמצאת במלחמה קשה וארוכה מול הגרועים שבאויביה, אסור לאפשר מצב בו רוה"מ נדרש לעניינים שאינם נוגעים ישירות למלחמה ולביצורה של מדינת ישראל. כשגורל העם כולו והחטופים נמצא על כף המאזניים, אין שום מקום לערעור על סמכותו של רוה"מ והממשלה הנבחרת באופן דמוקרטי.  אנו, משפחות החטופים, הנכנסות לחג הפסח כשיקירינו בבור השבי, פונות אליך ומבקשות שתעשי הכל לחיזוקו של רוה"מ בשעות קשות אלה למען הצלחת המדינה, ניצחון המלחמה והשבת כל החטופים.

המונולוג של הראל - מה היה קורה אילו היו מעירים את נתניהו וגלנט...


 המונולוג של אראל: ההישג של ה-14 באפריל מעורר מחשבות, מה היה קורה אילו היו מעירים את נתניהו וגלנט...

עולם הפוך בתל אביב


 

השר דודי אמסלם מגיב לביקורת על נסיעתו לחופשה ביוון


 

האיראנים אוהבים את דברי לפיד


 

רוב החטופים כבר אינם בחיים!!


 דור שחר(שחר אמנון יצחק) תתעוררו!! כואב לי שאני יודע את האמת ואתם לא! רוב החטופים כבר אינם בחיים!!

למה גלנט לא בתמונה הזו?


 

הקיצוניים האלה מחלישים את ישראל


 שר החינוך יואב קיש התעמת עם חלק מהקהל שהפריע לו בעת הריאיון בועידת "ישראל היום" והטיח בהם: "הקיצוניים האלה מחלישים את ישראל הכי הרבה"

קשר הטרור של רע''מ


 

מה יהיה הסוף איתו


 

נתניהו גנץ ולפיד ומי שמתאים לראשות הממשלה


 

המצב ביהודה ושומרון חמור יותר מעוטף עזה


 

איפה הם היו בשמחת תורה?


 

ההגמוניה מקריבה את החטופים


 

הקשחת עמדות סינוואר בגלל השמאל


 

לבנון: מפלגת הכוחות הלבנונים ערוכה לעימות עם חזבאללה


 לבנון: מפלגת הכוחות הלבנונים ערוכה לעימות עם חזבאללה. חובת צפיה. 


בסופ"ש האחרון הספיד ראש המפלגה סמיר ג'עג'ע את חבר מפלגתו פסקל סלימאן, שנרצח בידי סורים וגופתו אותרה במעוז של חזבאללה בסוריה.
בהספד קרא ג'עג'ע לחברי מפלגתו:

وقت الخطر قوات זה זמן סכנה.

זהו ביטוי בעל משמעות מיוחדת עבור הכוחות הלבנונים. הם נקראים כעת למלא את תפקידם ככוח צבאי לוחם בניגוד לעיתות שלום, אז תפקידם הוא להיות "היד שבונה".

קחו לעצמכם שתי דקות לצפות בסרטון המצורף בו נראה עו"ד אנטואן סעד, איש הכוחות הלבנונים בנאום חוצב להבות לאחר הלווית פסקל סלימאן בסופ"ש. 
אני ממליץ לצפות בו פעמיים כדי להבין את הסיטואציה בה נמצאים כעת הכוחות הלבנונים בעימות עם חזבאללה.
שימו לב לעוצמת המילים שלו, לטון, לקישורים ההיסטוריים שהוא עושה ומאיזו עמדת כוח מהולה בתיעוב של חזבאללה הוא אומר את דבריו.

יש לא מעט שונאים לחזבאללה בלבנון. הם מחכים לרגע הנכון. ישראל יכולה לעזור לרגע הזה להגיע. 

תודה למתרגם האלמוני על מלאכת התרגום האיכותית והמאתגרת. בזכותו יש לכם כתוביות בעברית.

ארצות הברית מודה כי האשמה היא של החמאס ולא של הקבינט הישראלי


 

סנטור קנדי אומר את כל האמת בפרצוף!


 

הנחיות בעת קבלת התרעה


 

כלכליסט: על הצפון הנטוש


 כלכליסט: פרוייקט מקיף של 5 עמודים על הצפון הנטוש. 63,000 עדיין מפונים, 40% מהם לא יחזרו. מאות בתים ומבנים נפגעו, תשתיות נהרסו

מחבלי חמאס שוחררו הלילה


 

פרשת הנשיא - ח ניסן ביום השמיני


 

תהילים יומי