רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 21 ביוני 2018

ידיעות כלליות



שר החוץ של בחריין , ח'אלד בן אחמד, מבהיר: "הפרסומים על כינון יחסים דיפלומטיים רשמיים בין ישראל לבחריין אינם נכונים וחסרי בסיס" ‎
'הקו החרדי' חושף הקלטה של  הגרב"צ בורודיאנסקי, מחברי 'מועצת' הפלג כשהוא מאשים "חבורת עסקנים" בהשתלטות על ניהול העניינים בפלג, תוך מידור של גדולי התורה, ומביע חשש: "זה יכול לשבור את הציבור". בדבריו מבהיר כי לא הייתה הוראה להפגין מול הבית של גפני.
ועדת המינויים לתפקיד יו"ר הסוכנות היהודית המליצה לרה"מ נתניהו למנות את יו"ר האופוזיציה הרצוג ליו"ר הסוכנות הבא, כך פרסם לראשונה צביקה קליין ממקור ראשון. נתניהו הביע הסתייגות ממינוי הרצוג והביע תמיכה במינוי השר שטייניץ לתפקיד. הוועדה תגיש את המלצתה להצבעה ביום ראשון.
יעקב ריבלין: ‏יוזמה חדשה של ועד הישיבות. כל בן ישיבה שיוצא לחו״ל וחוזר לארץ מדווח בתוך שבועיים להנהלת הישיבה. המידע מגיע מביקורת הגבולות לצבא משם לועד וממנו לישיבות. בחורים שפנו אלי מתלוננים: זו חדירה לא חוקית לפרטיות. מותר לנו לצאת בין הזמנים לטיול גם בלי שהישיבה תדווח.
יקי אדמקר: ‏על רקע המתיחות עם אגודת ישראל, הח"כים של דגל קיבלו הערב הוראה מביתו של הרב אדלשטיין לא להתראיין  יותר בתקשורת בנושא חוק הגיוס. מפיקים, התקשרו מעתה רק לאייכלר ומוזס.
ביום ראשון דיון נוסף על מתחם התחנה - אריה קינג ח״מ עי׳ י-ם בראיון בחצות בסקופים: שאפו לדרעי שפעל הפעם נגד ברקת באמצעות משרד הפנים והכריח אותו לקיים דיון ללא דחייה. יש לנו את הרוב הדרוש למנוע את הפתיחה בשבתות.
הרב אדיר עמרוצי, מקורבו של הגר״מ מאזוז שהודיע על חזרתו לש״ס החל לכתוב מהשבוע טור קבוע בעיתון ׳הדרך׳.
שליח הבית הלבן למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט: חמאס ממשיך להכשיל את תושבי עזה - עפיפונים ובלוני תבערה, פצצות מרגמה ורקטות נשלחים אל ישראל. כיצד הקהילה הבינלאומית יכולה לסייע כאשר מנהיגי חמאס הרצחנים ממשיכים לבזבז את המשאבים של רצועת עזה?
"ידיעות" חושף בעמוד הראשון את מהפכת ליצמן - ‏תרופות מצילות חיים ייכללו בביטוח המשלים של קופות החולים.
טוכפלד ב׳ישראל היום׳: חיזוק מימין למועמדותו של השר אלקין בי-ם - ראשי רשויות ביו״ש פרסמו מכתב תמיכה במועמדותו. בין החתומים: דורני, דגן, לוינגר, נאמן, אלון, שבירו, רביבי ובן יוסף.
ההפגנות על גדר רצועת עזה יתחדשו מחר-מטה קמפיין השיבה הכריז על מחר כיום "הנאמנות לפצועי צעדת השיבה ושבירת המצור". יוני בן מנחם
האלוף במיל' איל איזנברג, לשעבר מפקד אוגדת עזה, בריאיון לגל"צ: "מדינת ישראל לא צריכה לחשוש, בייחוד בקיץ, מללכת לאירוע משמעותי בעזה. עפיפוני התבערה הם טרור לכל דבר. נהגנו לא נכון בתחילת הדרך כשהתייחסנו לעפיפונים בזלזול".
ח"כ אלעזר שטרן ברשת ב': הסנקציות הפליליות קיימות גם בחוק הגיוס החדש, היות והוא קובע שאם החרדים לא יעמדו ביעדים החוק יתבטל ואז תחול חובת הגיוס כולל הסנקציות הפליליות.
מקלב לריבלין ב"בקהילה": אינני מתווכח עם מועצג"ת אגו"י. התפקיד שלי להסביר את דעת רבותינו שלא שלמים עם החוק וסבורים שיש להכניס בו שינויים אך הוא בהחלט בסיס למו"מ. גם לנו יש גדו"י וככל שיורו לנו נעשה".
מקלב לריבלין ב"בקהילה": חוק הגיוס הזה נותן לנו שש שנים שקט במהלכו נבחר מתי לחוקק חוק חדש טוב יותר. אין בו הסכמה לסנקציות פליליות.
אלישע פלג מקום ראשון בסיעת הליכוד בירושלים ל"בקהילה": אם אלקין לא יקבל את תמיכת נתניהו - גם תמיכתנו אינה מובטחת.
נדב אייל: טראמפ הכניס יד לכיס. הוציא שתי סוכריות טופי. זרק על השולחן. אמרה למרקל: הנה אנגלה, "אל תגידי שאני לא נותן לך שום דבר אף פעם". סיפור אמיתי.
העיתון "אל-אחבאר" מדווח שחמאס הודיע למצרים כי הוא מוכן לקחת חלק בעסקה שתכלול חילופי שבויים עם ישראל, והקמת נמל ושדה תעופה ברצועה. לפי הדיווח, מצרים לא קיבלה התחייבות מהרשות הפלסטינית להסרת העיצומים, אך הבטיחה לפעול מול גורמים ערבים כדי להתחיל בפרויקטים הומניטריים (שמעון מיג'אן)
שמעון ריקלין בטויטר תגובה לראש העיר תל אביב שפועל נגד ההפרדה בין נשים לגברים: בבוקר צועקים מדוע החרדים לא מתגייסים. בערב אוסרים עליהם לעשות אירוע בכיכרה של עיר. הכל בשם השנאה ליהדות. אוהבי אדם... ללא ספק.

להמשך כנסו כאן:

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1:
"אינני מתכוון לפרט את המהלכים שאנו מתכננים מול עזה. העוצמה תגבר ככל שיידרש. אנחנו ערוכים לכל תרחיש, ומוטב שאויבינו יבינו זאת - ועכשיו. לגבי החזית בסוריה, אנחנו פועלים כל הזמן כדי למנוע את ההתבססות הצבאית של כוחות איראן וגרורותיה שם. לא ניתן למי שקורא להשמדתנו להפוך את סוריה לבסיס תקיפה נגד ישראל. אגרוף הפלדה של צה"ל הולם ויהלום בעוצמה בכל מי שחותר לפגוע בנו".
שר הביטחון ליברמן: על מה שהיה אתמול יש לי מה לומר לחמאס בשלוש מילים-  זו היתה טעות.
הרמטכ״ל בטקס סיום קורס קצינים אחוד: ״אירועי השבועות האחרונים מצפון ומדרום, ממחישים את הנפיצות הגדולה. צה״ל פועל מסביב לשעון בעוצמה המוכרת לאויבנו. נמשיך לפגוע במבקשי רעתנו ונחזיר את הביטחון לתושבי הדרום בדומה לשאר אזורי המדינה, ואני משוכנע שנשיג זאת בתבונה ובנחישות בהקדם״
שמעון ברייטקופף: ‏צפירת הרגעה. לאחר הביקור של ח"כ גפני והרב רובינשטיין במעונו של האדמו"ר מבעלזא הביטאון החסידי מוריד את גובה הלהבות ומרמז על הליכה משותפת עם דגל התורה ושס בנושא חוק הגיוס.
השר יובל שטייניץ לחדשות 2 : ''אנחנו כנראה בדרך לצוק איתן 2''
נתניהו אמר בטקס סיום קורס קצינים כי "יש לנו שלום מבורך עם מצרים ועם ירדן, שמחזיק מעמד חרף סערות הזמן, אבל אנחנו רואים בכמה חזיתות מסביבנו אויבים שתוקפים אותנו או מנסים לתקוף אותנו. אינני מתכוון לתכנן את המהלכים שאנחנו מתכננים מול עזה, אנחנו מוכנים לכל תרחיש, העוצמה תגדל ככל שיידרש".
הסתיים כינוס ראשי ישיבות ספרדים נגד חוק הגיוס בראשות הגר"מ צדקה והגר' יהודה כהן. יהודה שלזינגר בטוויטר: "ספק עד כמה השפעה יש להם".
'כיכר': ראוכברגר פנה במכתב תקיף לגולדקנופף לקראת ישיבת ועדת השבת מחר: "אנחנו כפופים רק לועדת הרבנים של 'דגל'. כל החלטה שלך אינה מחייבת אותנו".
פרסום ראשון: יו"ר ש"ס ושר הפנים אריה דרעי מיואש מהמחלוקת הפנים-ספרדית בעיר בני ברק, והתבטא כי אין בכוונתו להתערב בנושא. בשבוע שעבר קיים השר דרעי מספר ישיבות ארוכות בהשתתפות חברי כנסת מתנועתו ומקורביו הבכירים, כדי לדון בנושא הבחירות לרשויות המקומיות. במהלך הישיבה, ניתוחו המשתתפים כל עיר: המצב הפנימי בה, האפשרות להיחלשות והמחלוקות הפנימיות בסיעות המקומיות. "זה פשוט מדהים", אומר ל'כיכר השבת' גורם שנכח בישיבה. "בכל עיר יש קרבות פנימיות כאילו מדובר בקרב על נשיאות ארצות הברית. פשוט לרחם על אריה שצריך לטפל בגנון הזה". "אתה צריך להבין את התסכול", ממשיך ומתאר גורם בלשכת השר. "הוא עסוק בכל נושאי משרד הפנים, ובמקביל בחוקי הגיור והגיוס, חוקים דרמטיים. אין לו דקה של מנוחה, דקה. ואז הוא צריך לטפל באיזה סכסוך של שני חברי מועצה שמתעמתים על מקום ראשון. זה מפריע בעשייה". "אני לא הולך לשבור את הראש בבני ברק", התבטא כאמור דרעי בימים האחרונים. "הגאון רבי שמעון בעדני מטפל בה, ואני לא הולך להכניס לשם את הראש".
גורם בש"ס, המעורב בנעשה בבני ברק, מסביר ל'כיכר השבת': "אריה מיואש. אין לו את הכוחות להתעסק בכל הבלגן הפנימי הזה בעיר. יש שם הרבה עניינים אישיים. מכל מה שהוא יעשה, יהיו חצרות שיפגעו. בשביל זה יש את הרב בעדני, חבר מועצת חכמי התורה ותושב העיר, והוא יכריע שם". רק נציין שארבעה מפלגות צפויות לרוץ נגד שס בבני ברק בראשות אלי דדון, 'יחד' - בהנהגת אלי ישי, 'מפלגת הצעירים' - שלמה גורי, 'הליכוד' - יעקב וידר, ומפלגתו של הרב דניאל זר.
חבר הכנסת מלכיאלי לדוד חכם בקול חי: הרפורמים מחוברים לשילטון וזה נקרא הון שילטון, הם אלו שדוחפים את רואהמ לטובת הרפורמים, אין להם מנדט אחד בארץ ואין להם כלום אז למה ראהמ פועל לטובתם?
חבר הכנסת מלכיאלי לחכם בקול חי: אם יובטח בחוק הגיוס שכל בחור ישיבה יישאר ללמוד, הסנקציות הכלכליות לא יהוו עניין של לתמוך או לתמוך בחוק.
גדסי ב"קול חי": ביום שני תתכנס מועצת הרבנות הראשית לדון במתווה הכותל, הרבנים מתנגדים להרחבת הרחבה הרפורמית. דרעי וגפני לקול חי: מתנגדים להרחבה.
אדמקר חושף בוואלה: השרה רגב נפגשה היום עם הראשל"צ הגר"ש עמאר בכנסת יחד עם מתי דן ועוד מתנגדים לכותל הרפורמי, ולפי המשתתפים התחייבה שלא תקדם בינתיים את שיפוץ הרחבה בכותל.
ישי כהן ב'כיכר' בפרסום ראשון עם המכתב המלא של הרבנים הספרדים: התנגדות מוחלטת לכל חוק הגיוס החדש, לא לתת יד בהסכמה שבשתיקה לחוק או חלק ממנו. אם החוק יעבור ב- נורה שלא להתייצב בלשכות הגיוס.
עוד ממכתב הרבנים הספרדים ב'כיכר': אם החוק יעבור - או חלקו, ללא התנגדות מוחלטת של הנציגות החרדית, נכריז כי בשער בת רבים כי הם אינם שלוחנו ואין ליתן כוח בידם
יעקב ריבלין: ‏ח״כ מאגו״י אומר לי היום: הידיעה התקיפה היום בהמודיע נגד חוק הגיוס והציטוטים מלפיד הם התגובה לביקורים של אנשי דגל אצל חברי מועצגה״ת אגו״י בנסיון לשנות את ההחלטה. מדובר במעשה חמור של נסיון התערבות פנימית.
מקורב למילצ'ן על הפרסום בגלובס לפיו המפיק ההוליוודי תיווך בין נתניהו למוזס בשנת 2009: "מילצ'ן היה ידיד של שניהם. נתניהו התלונן באוזניו על היחס של ידיעות אחרונות כלפיו ונוני סיפר לו שבגלל נתניהו קם ישראל היום. מילצ'ן ניסה להשכין שלום ביניהם"
פרסום ראשון בחדשות 10:  באופן חריג - נתניהו יאריך את כהונת השגריר בוושינגטון דרמר לשש שנים "בשל קשריו ההדוקים בבית הלבן" •
מרגל מטעם איראן | השר לשעבר גונן שגב לא מואשם בריגול רגיל, אלא בריגול חמור - עבירה שהעונש עליה הוא מאסר עולם. ‎
שר החוץ האיראני זריף ישיב מחר במאמר, שיתפרסם בעיתונות האיראנית, ל-12 הדרישות שהועלו בחודש שעבר ע"י מזכיר המדינה האמריקאי פומפאו לאיראן.
גורם במערכת הביטחון: ספק אם חמאס מבין עד כמה ישראל קרובה לפתוח במבצע רחב בעזה. (חדשות 2)
התקיפה בעומק סוריה: בהתבסס על ניסיון העבר, ייתכן והתקיפה המיוחסת לישראל כוונה לשיירת נשק שנשאה "אמצעי משמעותי". תמונות לוויין מראות את המתחם בגבול עיראק ששימש את הכוחות הפרו איראניים ואת הנזק הרב שנגרם לו ‎@gilicohen10 ‎#חדשותהערב.
משבר חוק הגיוס: מחלוקת בסיעת יהדות התורה מאיימת לפצל את הסיעה המשותפת. דגל התורה הציעה פשרה לחברי אגודת ישראל: הצביעו נגד סעיפי העיצומים שבחוק ובשאר הסעיפים תתמכו, אך אם תטרפדו את חוק הגיוס כולו, הדבר יוביל לפיצול הסיעה המשותפת (זאב קם) ‎#חדשותהערב.


דובר צה"ל:
‏כוחותינו ירו באמצעות כלי טיס בסמוך לחולייה שניסתה לשגר עפיפוני תבערה בצפון רצועת עזה.
רוחות מלחמה בפתח: חמאס מקרב את ישראל למערכה ברצועת עזה, ההרתעה הישראלית בגבול הרצועה נמצאת בשפל הנמוך ביותר מאז צוק איתן. צה"ל ריכך תגובותיו לטרור העפיפונים בזמן שמצרים והרשות דחקו את חמאס לפתחה של ישראל. הפוליטיקאים מתלהמים מול המיקרופונים, אך בדיונים סגורים הממשלה חוששת ממערכה ומעדיפה להתרכז בגבול הצפוני. (וואלה)
שר החינוך בנט על המצב הביטחוני בדרום: ״להפסיק לירות ליד המחבלים - להתחיל לירות במחבלים"
הודעה של חמאס, הג'יהאד האסלאמי והפלגים בעזה: "אנו נושאים באחריות להפגזת שבע עמדות צה"ל בעוטף עזה הלילה ולפנות בוקר - בתגובה על התוקפנות המתמשכת כלפי אתרי פלגי ההתנגדות בעזה וכלפי תושבי הרצועה".
הסקופים: בשעה זו החל כינוס בראשות ראשי הישיבות הספרדים שידונו על תזכיר "חוק הגיוס החדש" הכינוס מתקיים באולם ברחוב יוסף בן מתתיהו בירושלים.
ספי עבדיה בטויטר: מוינה מדווחים אנשי לשכתו של שהשר אופיר אקוניס כי ניכרים סימני הפשרה ביחסים עם כמה ממדינות ערב. בניגוד לנוהג שלהם בעבר ,נציגי סעודיה, עיראק ועומאן נשארו במקומם בזמן נאומו גם כשהזכיר את ירושלים.
הארגונים הפלסטיניים ברצועת עזה פרסמו הודעה משותפת, וקיבלו אחריות לירי הרקטות לפני בוקר. לדבריהם, "הפצצה תיענה בהפצצה וכי לא יאפשרו לאויב לכפות משוואות על ההתנגדות" (כאן)
סגר"ע ירושלים יצחק פינדרוס למנדי וביתאן בכאן מורשת: "אלקין מועמד ראוי וטוב ויש לו קשר חם עם הנציגים החרדים, אבל תמיכת ברקת בו לא תעזור לו במגזר החרדי"
עמית סגל מפרסם תיעוד בטוויטר: איווט ליברמן ויאיר לפיד בפגישה במזנון הכנסת "‏על עפיפונים וחרדים"
החדשות | בתום הערכת מצב: "אם חמאס ימשיך, צה"ל ערוך לפתיחה במבצע כולל ברצועה"
עיתון "אל-חייאת" ציטט גורמים דיפלומטים מערביים לפיהם ישראל מקיימת דיונים עם בריטניה להעברת העותק המקורי של הצהרת בלפור למוזיאון ישראל.
ח"כ חיים ילין (יש עתיד), ראש מועצת אשכול לשעבר: "אנחנו מעל ל-80 ימים בהם הקבינט לא מורה לצה"ל להגיב בהתאם. אסור להיכנע לניסיון חמאס להראות שמעל ל-30 אלף דונם שנשרפו הם לא טרור. עכשיו שהקבינט הבין, וגם חמאס חייב להבין: דין עפיפון כדין קסאם"
בלום בטורו ב'קו עיתונות' - המופתעים הגדולים מהחלטת המועצת היו דווקא הח"כים של אגו"י. אחרי שסקרו את החוק בפתח ישיבת המועצת, הם היו בטוחים שיינתן להם מרחב תמרון וההוראה שיקבלו תהיה להימנע מהצבעה.
בלום ב'קו עיתונות': הדיל האמיתי בין ש"ס ל'דגל' נמצא כרגע בחוק הגיוס. עמדתם של החברים מ- 2 המפלגות אחידה. הדעה: אין מה להגיב ואין טעם לצאת בהתבטאויות מפוצצות. החקיקה מניחה את הדעת, צריך בעיקר עבודה שקטה.
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ: "החדשות המזויפות אינן מזכירות את הבטיחות והביטחון של ארצנו, כאשר הן מדברות על הגירה בלתי חוקית. חוקי ההגירה שלנו הם החלשים והגרועים ביותר בעולם, והדמוקרטים יעשו הכל כדי לא לשנותם. הם רוצים גבולות פתוחים שמשמעותם היא פשע".
בהמשך לפרישת ארה״ב ״ממועצת זכויות האדם״, ישראל צפויה להודיע היום על צעדים משלימים מצידה כלפי המועצה. ישראל כזכור אינה חברה במועצה אך בדרך כלל שיתפה איתה פעולה. ההערכה שיוכרז על נתק מלא כדוגמת זה שביצע ‎אביגדור ליברמן  ב2012. (אריאל כהנא)
נתניהו: "ישראל מקבלת כ-20% מסך ההשקעות הפרטיות בסייבר בעולם", ראש הממשלה נאם בכנס שבוע הסייבר הלאומי השנתי, וסיפר על הצלחות חברות אבטחת המידע הישראליות. בנוסף, סימן את היעדים הבאים אותם תרצה הממשלה לקדם - מיזמי טכנולוגיית תחבורה, חקלאות ובריאות דיגיטלית. (מעריב)
צפת - פרשנות: גם הקהילות המסוימות שתמכו בשוחט בצפת בבחירות הקודמות מסרבות לתת לו כעת את התמיכה בשל החשדות הפליליים נגדו שמעמידות את התמונה העתידית במצב מעורפל. האווירה הכללית בציבור החרדי היא, ששוחט אינו ראש עיר 'משלנו' ויש להחליפו בהקדם. ככלל, בשלל הציבורים בעיר לרבות החילוני, ישנו תסכול הולך וגובר מתפקודו הכושל של שוחט, וכי רק אחוזים בודדים בעיר מרוצים מתפקודו. שוחט מדבר ברדיו ומדבר גבוהה-גבוהה על "תמיכה" שלא הייתה ולא נבראה, ותושבי העיר שלו, מגחכים. לדיבוריו ברדיו אין כל משמעות בבית פנימה - ברחוב החרדי בצפת. (יצחק העברי - תושב צפת ועיתונאי מקומי)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.