רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 25 במאי 2018

ידיעות כלליות


סוריה | כלי תקשורת המקורבים למשטר דיווחו על הדי פיצוצים ליד שדה התעופה דבעה הסמוך לחומס (גיא גונטר)

סוריה | כלי תקשורת של האופוזיציה ייחס את התקיפה לישראל, וטען כי שדה התעופה משמש כוחות איראנים וכן את חזבאללה (גיא גונטר)
סוריה | הטלוויזיה הסורית: "כוחות הנ"מ התנגדו למתקפה והצליחו לסכל את השגת מטרתה" (גיא גונטר)
התקיפה בסוריה | אתר המקורב למשטר אסד מדווח: מטוס קרב ישראלי ירה שני טילים לעבר שדה תעופה בדבעא שבפרברי חומס הדרומיים מערביים. חטיבה 72 בצבא סוריה בלמה את המתקפה והפילה את אחד הטילים. אין אמת בדיווחים על תקיפת מוצבים של חיזבאללה בתוך העיר אלקוסייר
אבי גרינצייג: ‏נציגי דגל התורה ושלומי אמונים בבית שמש בכניסה לישיבת המשא ומתן הגורלית עם ראש העיר משה אבוטבול. משתתפים: נציגי דגל שמואל גרינברג וישראל סילברסטין ונציגי שלומי אמונים שמעון גולדברג ואברהם פרנקל
ביטול פסגת קים-טראמפ | שר החוץ האמריקני פומפאו אמר בסנאט כי ארה"ב ניסתה מספר פעמים לתאם עניינים לוגיסטיים עם קוריאה הצפונית לקראת המפגש בין הצדדים, אך לא קיבלה מענה.‎
מזכ"ל האו"ם גוטרש על הביטול: "מודאג מאוד מביטול הפגישה המתוכננת" ‎
השר חיים כץ יועמד לדין על שוחד בכפוף לשימוע, הפרקליטות הודיעה לשר הרווחה כי היועמ"ש שוקל להעמידו לדין בכפוף לשימוע בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. לפי כתב החשדות, כץ קידם את ענייניו של מרדכי בן ארי, בהם הצעת חוק שיזם, תוך ניצול תפקידו הציבורי. עורכת דינו: "חברים קרובים מזה שנים, הניסיון להציג יחסי שוחד מופרך" (ידיעות)
כתב אישום חמור : ראש מערך הגיור מסיר אחריות: "למישהו יש כוונה לפגוע" הרב יצחק פרץ, שעמד בשנים האחרונות בראש מערך הגיור הלאומי במשרד ראש הממשלה, החליט להסיר את אחריותו מהנושא, תוך שהוא מטיח האשמות קשות ביותר במכתב ששיגר לנתניהו (ישי כהן)
שר החוץ האמריקני פומפאו בקונגרס: "קים מחזיק בארסנל הגרעיני הגדול ביותר שלו אי-פעם" ‎
רשת CNN מדווחת מפי גורם בכיר בממשל האמריקני: "הדברים החריפים שנאמרו נגד סגן נשיא ארה"ב מייק פנס - הם שהובילו לביטול הפסגה" ‎
יצחק מיראשווילי בעלי ערוץ 20 מתרחב: צפוי לרכוש את מלוא הבעלות ברדיו קול חי החרדי מידיו של שותפו לשעבר בערוץ 20, אבי בר - שרכש את התחנה ב-2016. הצדדים סירבו להגיב
קלמן ב'בחדרי': סוער בכיכר ספרא, העירייה הקימה את אגף הבינוי החדש על חשבון משרדי אגף החינוך החרדי. עובדי האגף יפוזרו בין מחלקות העירייה וחלקם יעבור לעבוד באגף החדש. ועד עובדי אגף החינוך החרדי פנו למנכ"ל העירייה והתריעו כי המהלך יפגע באגף ובמסודות הציבור ודרושים "להגיע בהידברות לנושא".
רבינא ב'כיכר': לאחר כינוס החירום, חברי יהדות התורה דורשים פגישה דחופה עם ברקת לנסות למנוע פגיעה באגף חינוך חרדי.
מקור בבית הלבן לרשת CBS: ההצהרות האחרונות של קוריאה הצפונית היו איום במלחמה גרעינית. שום פסגה לא יכלה להצליח בתנאים האלה. קוריאה איימה על העם האמריקני" ‎
טראמפ: "אני מקווה שדברים חיוביים יקרו, אבל אם לא אנחנו מוכנים יותר מתמיד, דברתי עם מאטיס ומפקדי הצבא. דיברתי גם עם קוריאה ויפן בנושא. לקוריאה יש הזדמנות לסיים תקופה אפלה ולהצטרף למשפחת העמים, אני מקווה שקים יעשה את הדבר הנכון לא רק לו אלא גם לעמו הסובל, "כל העם הקוריאני בצפון ובדרום צריך לחיות ביחד וזה יכול לקרות רק כשאיום הנשק הגרעיני יוסר. עתיד טוב ייתכן רק אחרי פירוז, לא תיתכן אפשרות אחרת, אני מחכה. בינתיים הסקציות החזקות ביותר אי פעם, והלחץ החזק ביותר יימשכו. לא משנה מה יקרה, לעולם לא נתפשר על הביטחון של ארה"ב"
שרת המשפטים איילת שקד לגלסנר ב׳קול ברמה׳:* להגיד שאנחנו תקענו את פסקת ההתגברות זה עלבון לאינטליגנציה, אנחנו בעד פסקה ברוב מצומצם ואני מקווה שיהיה לזה רוב. אני מקווה שחוק הגיוס שמגבשים במשרד הביטחון יהיה חוק שהציבור החרדי יוכל לחיות איתו ושכל הסאגה הזו תהיה מאחורינו. אנחנו בעד דו קיום עם הציבור הערבי, רוב הציבור הערבי לא תומך באלה שהפגינו השבוע בחיפה. איימן עודה הוא מהקבוצה שרק הצד הפלסטיני מעניין אותם. אין סיבה להוריד את אחוז החסימה, אין שום סיבה שיהיו רסיסי מפלגות קטנות,  בבחירות האחרונות גוש הימין הפסיד שלושה מנדטים בגלל מפלגת יחד.
ח"כ דוד ביטן לגלסנר ב'קול ברמה': זה יהיה מאוד קשה להעביר את זה עד סוף המושב הזה, המציאות היא שעד שהיא תונח ועד שהיא תעבור בשלוש הצעות אנחנו נגיע לסוף מושב. על החשיפה שהמשטרה מחפשת עד נגד ח"כ אמסלם: הציבור כבר מבין הכל הדברים מדברים בעד עצמם, יבוא יום ואני ידבר על הכל. אני חושב שאלקין הוא האיש המתאים.  ירושלים צריכה רא''ע עם נסיון.  צריך איש שיש לו קשרים בממשלה ראינו עכשיו כמה קשיים היו לראש העיר מול משרדים כאלו ואחרים.
קרויזר לרבינא ב'כיכר':  גפני מעולם לא ניסה לשבת עם ברקת ולהגיע להבנות. הוא היה עסוק בלשבור את הראש ולמנוע את ההידברות וההבנות שהשגנו עם בכירים בתנועה. "מתחרט על שפעלתי שש"ס תחזיק את תיק החינוך. צביקה כהן שירת כמעט רק את הספרדים. אני מקווה שבקדנציה הבאה יהדות התורה תחזור להחזיק את התיק".
הבית הלבן: סגן הנשיא מייק פנס שוחח בטלפון עם נשיא מצרים א-סיסי. השניים הדגישו את הצורך למצוא פתרון למצב ההומניטארי בעזה.
ביטול פסגת קים-טראמפ | דובר הפנטגון: "נמשיך להפעיל לחץ נגד קוריאה הצפונית, ביטול השיחות לא שינה את פריסת הכוחות האמריקניים בשום צורה ולא הכניס אותנו למצב כוננות מיוחד" ‎
סגר"ע ים יצחק פינדרוס למימרן בקו"ח: אגף מנח"ח מתפרק פיזית. זה בהמשך להוצאת סמכויות מהאגף. מדובר בעובדות, ולא בטוח שראש העיר יודע על זה.
סגר"ע ים צביקה כהן למימרן בקו"ח: יש גורמים פוליטיים שיש להם אינטרס להשתלט על מנכ"ל בקדנציה הבאה. ראש העיר ואני לא מכירים שום שינוי שנעשה באגף.
העיתונאי צבי יחזקאלי 'ערוץ 10' על הרב קלמן גולדשמיט זצ"ל אצל משה גלסנר ב'מהדורה המרכזית': לא הייתי מתחיל את תהליך ההתחזקות שלי בלי האיש הזה, ישבתי איתו בערב ראש השנה האחרון וראיתי מה זה אדם שלא מאמין במחלה אלא לוקח אותה למקום אחר שהחזיק כל כך הרבה אנשים.
פנטגון: "נראה מה מתפתח עם קוריאה הצפונית בימים הקורבים. נהיה מוכנים עם בנות בריתנו במקרה הצורך" ‎
‏"צעדות השיבה" | משרד הבריאות הפלסטיני: צעיר תושב הרצועה מת הערב, לאחר שנפצע מאש צה"ל לפני מספר ימים (גיא גונטר)‎
שר החוץ האמריקני: נילחם בקמפיינים להפצת מידע מוטעה. לא נקבל התערבות רוסית בבחירות 2018.
הנשיא פוטין על ביטול פסגת טראמפ-קים: מצטערים על ההחלטה ומקווים שהפסגה תיערך בהזדמנות אחרת.

להמשך כנסו כאן:

טראמפ בהודעה דרמטית:
הפסגה ההיסטורית עם מנהיג צפון קוריאה מבוטלת, נשיא ארה"ב שלח מכתב לקים ובו אמר כי זה לא הזמן המתאים לקיום הפגישה, שהייתה אמורה להתקיים בסינגפור בחודש הבא. "זהו רגע עצוב בהיסטוריה", כתב טראמפ, שהוסיף כי הוא מקווה לפגוש את קים יום אחד. זאת שעות ספורות אחרי שפיונגיאנג הכריזה על פיצוץ אתר הגרעין שלה" אם תשנה את דעתך, אתה מוזמן להתקשר, "אתה מתרברב בנשק הגרעיני שלך – אבל כלי הנשק שלנו עוצמתיים יותר. אני מתפלל לאלוהים שלא ניאלץ להשתמש בהם", כתב טראמפ.
מרכז האופוזיציה ח״כ יואל חסון ״שוקל ברצינות״ לרוץ לראשות העיר ראשל״צ בה הוא מתגורר, זאת לאחר שערך בדיקות באשר לסיכויי התמיכה בו. בלשכת חסון אישרו הפרטים: "הנושא בבדיקה רצינית. אנו מקבלים פניות רבות מתושבים המפצירים בח״כ חסון לרוץ לתפקיד" (ערוץ 10)
מוקד בנימין: תושבי בית חורון: בעקבות אירוע בטחוני בישוב, הנכם מתבקשים להישאר בבתים, לנעול דלתות ולאגוף תריסים. יש לכבות אורות פנים ולהדליק אורות חוץ. נא להתקשר למוקד רק בשעת חירום או על כל דבר חריג. מוקד בנימין 1208.
דיווח פלסטיני: בפעם ה-2 השנה, משלחת רוסית הגיעה לעזה. המשלחת הגיעה אתמול בבוקר לרצועה דרך מעבר ארז כדי להיפגש עם בכירי חמאס ופלגים נוספים, ייתכן כי הביקור נעשה בהקשר ליוזמת הרגיעה בעזה (גיא גונטר)
ביטול הסכם הגרעין האיראני | משרד האוצר האמריקני פרסם סנקציות חדשות נגד חברות תעופה המקושרות לאיראן.
קוריאה הצפונית החלה לפרק את אתר הגרעין הניסויי בנוכחות עיתונאים זרים.
הוועדה המשותפת להסכם הגרעין תתכנס מחר בווינה, בנוכחות שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ובכירים מסין, מצרפת, מגרמניה, מרוסיה ומבריטניה. לפי הודעת האיחוד האירופי, הפגישה נועדה לבחון את השלכות נסיגת ארה"ב מההסכם וכדי לדון בדרכים עתידיות להבטיח את המשך יישומו.
"כל הזמן": עיריית ראשון לציון הגישה בג"צ נגד משרד הפנים - להכיר בתיקון לחוק המרכולים שעבר במליאת העירייה.
ח״כ יואב קיש לרונן כץ ב׳קול ברמה׳: היחיד שחיבל במהלך החשוב של פסקת ההתגברות הוא נפתלי בנט שבשביל גזירת קופונים וכותרות מפוצצות השתולל בתקשורת ובכך גדע את המגעים של נתניהו עם כחלון. בשביל רווח פופוליסטי זול במקום לתקן הוא יצא מקלקל.
ח״כ מוטי יוגב לרונן כץ ב׳קול ברמה׳: פסקת ההתגברות חיוניות לדמוקרטיה, חייבים לעצור את הדיקטטורה השיפוטית. כחלון שם את עצמו כנטורי קרתא של בית משפט העליון. אם לא תהיה ברירה ניאלץ לאשר פסקת התגברות נקודתית בעניין המסתננים, כי זה הכי נחוץ וזה הקונספט היחיד שכחלון לא מתנגד לו.
פרסום ראשון: פעיל השמאל עזרא נאווי שתועד בתחקיר עובדה כשהוא מעביר מידע למנגנוני הביטחון הפלסטיניים על סוחר קרקעות המוכר ליהודים לא יואשם במגע עם סוכן זר כפי שיוחס לו בתחילה אלא בעבירה על חוק יישום הסכם הביניים עם הרשות הפלסטינית - עבירה שדינה עד 5 שנות מאסר.
שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, עדכן את מועצת הביטחון על 2 ניסויים בליסטיים שביצעה איראן בינואר ובכך הפרה החלטה של המועצה. לדבריו, איראן שיגרה טילי שיאהב 3 וסקאד, הנמצאים תחת משטר הפיקוח ומסוגלים לשאת ראשי נפץ גרעיניים במשקל של כ-500 ק"ג לטווח של למעלה מ-300 ק"מ.
חדשות 10: ‏שלושה ילדים נחנקו למוות ברכב בעיירה פלסטינית ממזרח לירושלים.
אבי רבינא ב'כיכר': דרמה בספרא! ברקת מפרק את אגף חינוך חרדי. סיעת יהדוץ התורה מתכנסת כעת לישיבת חירום.
צור גולדין אחיו של הדר הי״ד, אצל רונן כץ ב׳קול ברמה׳:* בשעה שמדינות העולם מתערבות כדי לגבש הסכם לשיקום עזה, ישראל חייבת לכלול בדרישות את החזרת השבוים והנעדרים. לא יתכן שהמחוות ההומניטריות יהיו רק חד צדדי מצד ישראל, אין יותר הומניטרי מהשבתם. דרישה כזאת תגרום לחמאס לחשוב טוב לפני החטיפה הבאה.
שר החוץ הבריטי בוריס ג׳ונסון ערך שיחת טלפון בת 18 דקות (!) עם מתחזה שהציג עצמו כראש הממשלה של ארמניה. השניים שוחחו על הרעלת סקריפל ועל פוטין. ג׳ונסון הבין שמדובר במתחזה לבסוף וניתק את השיחה.
‏ ‏דוברו של אבו מאזן, נביל אבו רדינה, בתגובה על החלטתו של ‎אביגדור ליברמן להרחיב את הבנייה בהתנחלויות: "נקיטה בדרך זו, לצד התבטאויות תמיכה של שגרירים אמריקנים בהתנחלויות, מחסלים את פיתרון שתי המדינות ואת תפקידה של ארה"ב באזור" (אור גרשוני)
הנשיא טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר כי אפילו ג'יימס קלאפר, לשעבר ראש המודיעין הלאומי, הודה כי הייתה מעורבות של ה-FBI בקמפיין שלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.