רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 22 במאי 2018

ידיעות כלליות




התוכנית של פוטין: הפסקת התקיפות הישראליות - בתמורה לנסיגה איראנית, נשיא רוסיה מנסה להביא ליישום תוכנית כוללת לפירוז סוריה מכוחות זרים, הכוללים את איראן, חיזבאללה וארצות הברית • על פי פרסום בעיתון כוויתי, הנשיא הרוסי העביר הצעה ישראלית-אמריקנית לסוריה • ומי לא יתפנה מסוריה? הבסיסים הרוסים. (ישראל היום)
תום עידן העמימות: ארה"ב סימנה את המטרה - הפלת המשטר באיראן, נאומו של פומפאו הבהיר כי ארה"ב לא רק רוצה לבטל את הסכם הגרעין, אלא להפוך את השלטון בטהראן על פיו. לכולם ברורים עתה קווי הגבול, וושינגטון דורשת מבעלות בריתה להתייצב לצדה, על אף שהלחץ הכלכלי שמתכנן הממשל לא מבטיח את הצלחת המשימה השאפתנית. (וואלה)
גדסי בטוויטר: במשרד הדתות תוקפים את הלשכה משפטית במשרד ואומרים : כל רב שעשה כמה בחינות בפרק זמן קצר הופך לחשוד, לא יעלה על הדעת להפוך את הרבנים לעבריינים ללא בדל של הוכחה, צריך לעשות סוף להכפשתם של רבנים.
בחדרי': הנער שטבע בכנרת אמר לאחד הנוכחים זמן קצר לפני שקפץ, שאינו יודע לשחות אך "חברים שלי למטה יצילו אותי אם אטבע"
סוכנות הידיעות הפלסטינית"ספא": ספינת שבירת המצור על עזה תצא היום מנמל קופנהגן שבדנמרק לעבר תחנתה הבאה בגרמניה. לאחר מכן היא צפויה להפליג לעבר רצועת עזה. (אורי שאבי)
הליכוד נגד אורן חזן: לא מאשרים לך להתמודד על ראשות תל אביב, ח"כ אורן חזן כבר העביר את כותבתו לתל אביב לקראת התמודדות על ראשות העיר • אלא שהוועדה המוניציפלית של הליכוד החליטה: לא מאשרים לך לרוץ. (חרדים 10)
שגריר בלגיה בישראל אוליבייה בל הגיע לשיחת הבהרה במשרד החוץ ובה הובעה בפניו מחאה חריפה על ההצבעה הבלגית בדיון מועצת זכויות האדם של האו"ם ביום שישי. מדובר בהמשך לשיחות שהתקיימו אתמול עם שגרירי ספרד וסלובניה שהצביעו בעד ההחלטה להקמת וועדת חקירה על האירועים על גבול עזה ‎
אבי גבאי: כשאני מסתכל על הזגזוג של לפיד אני חושב שזה מגוחך, זהו אדם שלא מסוגל להגיד בבוקר ובערב את אותה עמדה, הוא רוצה להנהיג ולנהל את המדינה שלנו? בפוליטיקה יש גם משברים. אמנם אנחנו לא בתקופה טובה במחנה הציוני אך אני הולך לעם ומנסה לשכנע, זהו המבחן של המנהיגות (מעריב)
הקרמלין: רוסיה ואירופה סומכות על איראן שתמלא אחר מחויבויותיה בהסכם הגרעין.
בהראם (שם בדוי), אזרח איראן בשיחה מטהראן עם ‎ ב-‎#בחציהיום: "התנאים שהציבה ארה"ב לאיראן השפיעו מאוד על המצב הכלכלי באיראן. מאתמול אי אפשר להשיג מטבע חוץ במדינה. החוק אוסר למכור מטבע חוץ בשוק השחור ואי אפשר למצוא היום דולרים. העונש על סחר במטבע חוץ גבוה מזה של סחר בסמים, "הבנקים לא נותנים הלוואות, שוק הבניין רדום. זה מעלה את יוקר המחייה, "פנינו לשלום. אנחנו לא רוצים שום מלחמה עם היהודים בעולם".
יו"ר ש"ס אריה דרעי נפגש עם ראש עיריית אשדוד הד"ר יחיאל לסרי וסיכם עמו על תמיכה בו לקדנציה נוספת לראשות העיר אשדוד.
שלזינגר חושף ב'בחדרי': למעלה ממיליון ש"ח, זה הסכום הממוצע שנכנס לקופת עיריית בני ברק מידי חודש במהלך פיילוט המצלמות בשנה החולפת. כעת מתכוונת העירייה להרחיב את הפרויקט ולהוסיף גם ניידות עם מצלמות.
ח"כ דוד ביטן מחר ב"קו עיתונות": לא רואה שום סיכוי שחוק הגיוס יעבור בשלוש קריאות עד סוף מושב הקיץ.
דובר ממשלת איראן: "כשמי שהזמין אותנו לסוריה יגיד שהוא רוצה שנעזוב - אנחנו נעזוב" ‎
עלא א-דין ברוג'רדי, ראש הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני ל"אל-מיאדין": "שר החוץ האמריקני דיבר בהיגיון של מודיעין ולא של דיפלומטיה. עליו ללמוד נימוסים דיפלומטיים, האסטרטגיה אותה הציג מטופשת וחסרת חשיבות; איראן נמצאת בסוריה ובעיראק באמצעות יועצים לבקשת ממשלותיהן" (אורי שאבי)
ברוג'רדי: "ארה"ב כועסת על איראן כי הכשלנו את הפרויקט שלה בעיראק, בסוריה ובאזור; דבריו של שר החוץ פומפאו אינם זכאים לתגובה איראנית".
חיים לוינסון בטוויטר: ‏לידיעת אחי החרדים: למיטב ידיעתי יש כוונה לעשות אימון בתשלום של נבחרת ארגנטינה באיצטדיון טדי בשבת בבוקר.
חה"כ יואב בן צור מש"ס ל'אקטואליק': "אני קורא לשרת התרבות והספורט מירי רגב לממש את הצהרותיה, להתערב באופן מידי ולהפעיל את סמכויותיה על מנת לבלום את חילול השבת הצפוי בעקבות המשחק נגד נבחרת ארגנטינה".
הלחימה בסוריה | צבא אסד החל לשלוח כוחות משוריינים לאזור דרעא שבדרום המדינה, כחלק מהלחימה במורדים.
סוכנות הידיעות הטורקית אנדולו דיווחה כי נשיא טורקיה, רג'פ ארדואן, שוחח בטלפון עם אבו מאזן ועדכן אותו בהחלטות הפסגה האסלאמית, שנערכה בסוף השבוע שעבר (אלעד זיני)
חדשות 10 ב‏פרסום ראשון: ראש הממשלה נתניהו העביר את כל דיוני הקבינט המדיני-ביטחוני ממשרד ראש הממשלה למרכז הלאומי לניהול משברים (מנ"ל) - בונקר תת קרקעי באזור ירושלים.
ברק רביד: שתי ישיבות קבינט כבר התקיימו בשבועות האחרונים במתקן הסודי והרגיש באזור ירושלים ולפי לוחות הזמנים של שלושה שרים גם ארבעת הדיונים הקרובים של הקבינט יתקיימו שם, שרים בקבינט אמרו לי כי המהלך נועד למנוע הדלפות. לדבריהם מספר הגורמים שיכולים להכנס לבונקר התת קרקעי מצומצם מאוד ועוזרי שרים לא יכולים להכנס למקום, כמו כן השרים אינם נגישים למכשירי הטלפון שלהם וגם כאשר הם נגישים אין במקום קליטה סלולרית. לדבריהם רק 10-15 דקות אחרי סיום הדיונים במקום ניתן להגיע לאזור בו יש קליטה סלולרית שמאפשרת להשתמש במכשירי הטלפון.
משרד האוצר האמריקאי הכריז על סנקציות חדשות נגד חמישה בכירים איראנים הקשורים למשמרות המהפכה.
יואב זיתון: ‏בצה"ל הוחלט שלא לפרסם לפי שעה את התמונה הנדירה בה רואים את החמקן הישראלי, האדיר f35, טס בשמי ביירות, לאור היום. התמונה הוצגה הבוקר ע"י אלוף נורקין ל-20 מקביליו הזרים בכנס בהרצליה, ולעיתונאים שהיו בקהל.
סגן נשיא ארה"ב מייק פנס: התוכניות לקראת פסגת טראמפ-קים נמשכות. ארה"ב תציע ויתורים רק אם קוריאה הצפונית תפורז ללא כל שאלה ובאופן סופי

להמשך כנסו כאן:



בכיר בחיל האוויר: "נמשכת הנחישות האיראנית בסוריה, ממשיכים בפעולות הסיכול", קצין בכיר בחיל התייחס לפעולות האיראניות בסוריה לאחר התקיפה הישראלית לפני כשבועיים על יעדים של המשטר האיראני • מוקדם יותר חשף מפקד חיל האוויר: "ישראל - הראשונה בעולם שביצעה תקיפה מבצעית במטוס F-35" (ישראל היום)
החדשות: האיחוד האירופי: ''על ישראל לקיים חקירה מהירה לגבי האירועים שהובילו לפציעתו של ג'עפר פרח''
השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, הגיב על קריאת האיחוד האירופי לחקור את מעצרו של ג'עפר פרח. "מדינת ישראל, הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון, לא זקוקה לקריאות אזהרה מוסרית מגוף מוטה ואובססיבי כמו האיחוד האירופי. מסע הרדיפה גדוש הצביעות נגד ישראל והניסיון להשחיר את שמה נועד לכישלון. אני מציע לאיחוד שלא להתערב בענייניה הפנימיים של מדינת ישראל". (חדשות 0404)
מייק פנס: "קים טועה בגדול אם הוא חושב שיוכל לשחק עם טראמפ"
"ישראל היום": בית החולים "אסף הרופא" מעניק הטבה של לילה רביעי חינם ליולדות מהמגזר החרדי בלבד. מנכ"ל איכילוב: "זה שוחד אין מילה אחרת לתאר את זה".
ישראל כהן ב"כיכר": חשש כי רכבת ישראל תחלל את השבת הקרובה בין ת"א לב"ב - "אם הרכבת תחלל שבת בתחומי בני ברק מדובר בחציית קו אדום" אומרים העסקנים.
ישראל כהן ב׳כיכר׳: שמונת האדמו״רים מויז׳ניץ בני הרבי מויז׳ניץ ממונסי שיגרו יחד מכתב לעיתונים שמבקשים להמשיך בדרך אביהם ושלא לפרסם מהם תמונות.
ח"כ מקלב בגל"צ על חוק הספאם: החוק יביא רווחה לציבור שעבר מטרד גדול, כמעט ומיגרנו את התופעה הזו בה התקשרו לאנשים עשרות פעמים ביום ובלילה.
ח״כ ישראל אייכלר לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - התשובה שקיבלנו מראה״מ ושר הבטחון היא שהם מתכוונים לעמוד בהתחייבות ולהעביר עד סוף מושב הקיץ את חוק הגיוס בקריאה שלישית.
יו"ר הקואליציה דוד אמסלם לקאהן ב"קול חי": "משרד הביטחון יסיים בקרוב את הדיונים על חוק הגיוס המתוקן שיוצג לראה"מ ולראשי סיעות הקואליציה. אני בטוח שנאזן בין הצרכים. אם יהיו ויכוחים אפשר לבקש ארכה מבג"ץ להשלמת הליכי החקיקה", "משרד הביטחון יסיים בקרוב את הדיונים על חוק הגיוס המתוקן שיוצג לראה"מ ולראשי סיעות הקואליציה. אני בטוח שנאזן בין הצרכים. אם יהיו ויכוחים אפשר לבקש ארכה מבג"ץ להשלמת הליכי החקיקה"
ר״ע ביתר מאיר רובינשטיין לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - אני וחברי המועצה מתכוונים להמשיך בעשיה גם בשנים הבאות. מי שמעוניין להתמודד מולי, מוזמן, אבל אני לא רואה שינויים הצפויים בעיר. נראה לי שאני יודע מה קורה בשלומי אמונים, ואני לא מכיר הסכם כללי עם דגל התורה. נכון שבבית שמש יש הבנות בין דגה״ת לשלומי אמונים, אבל אין לכך שום קשר לערים נוספות.
המכרז לאיתור פקחים בהיכלי הישיבות: ח״כ אייכלר לזיגמן ב׳קול ברמה׳ - אנחנו נעמוד על כל תג ועל סעיף בחוק הגיוס, ואם הוא לא יהיה מקובל עלינו, נפרק את הממשלה.
לראשונה זה שנים: משרד החוץ לא התנגד לדיון שיתקיים מחר בכנסת בהכרה ברצח העם הארמני.
ח"כ יואב קיש בטוויטר: לישראל אסור להסכים להקלות הומניטריות ללא החזרת החיילים והנעדרים שבידי החמאס.
אריאל כהנא: ‏עדכון: החלטת פרגוואי להעלות את השגרירות לירושלים מקובלת גם על הנשיא החדש של המדינה, מריו בניטז. כך אומר הנשיא היוצא קארטס לעמיתי יעקב אחימאיר. במקביל, בכירים בממשל החדש בפרגוואי העבירו לישראל מסרים כי לא יהפכו את ההחלטה.
הצהרת הגרעין של פומפאו | בכיר במשמרות המהפכה האיראניות: "העם האיראני יכה את פומפיאו בפיו בתגובה ללחץ החדש של אמריקה על מדינתנו"
בישראל שבעי רצון מהמדיניות האמריקנית כלפי איראן. כעת ישראל תנסה להציג בפני אירופה את החשיבות בסנקציות על איראן. נתניהו צפוי לטוס בעוד כשבועיים לביקור בצרפת, ולפגוש את מקרון. ישנם גם מגעים לקביעת ביקור של נתניהו בברלין באותו הזמן, לפגישה עם מרקל, אך זה עדיין לא סוכם באופן סופי. (גילי כהן)
אתר @politico: הנשיא טראמפ מסרב למגבלות על המכשיר החכם שלו שמצוייד במצלמה ומיקרופון. בעוד הנשיא אובמה היה מוסר את המכשיר כל 30 יום לבדיקה שלא הותקנו עליו רוגלות או נוזקות, טראמפ לא מתלהב מכך - ובפעם אחת לקח 5 חודשים עד שמסר מכשיר לבדיקה. ‎
ח"כ יעקב מרגי למנדי וביתאן בכאן מורשת: "נתוני התלמידים שמורחקים ממשרד החינוך לא כוללים את הבחורים שמורחקים מהישיבות. שזו בעיית עומק שנתוניה מקיפים הרבה יותר"
ח״כ דודי אמסלם לקאהן ב"קול חי": "לא מפריע לי הזיגזגים של לפיד, כמו העובדה שהוא פשוט לא מגיע לעבוד בכנסת. הוא מדמיין לעצמו שהוא שר החוץ ומפזר חול בעיני הציבור. לא מבין מי הם התומכים שלו"
בחדרי: ח"כ מיכאל מלכיאלי( ש"ס) הגיש שאילתא לראש הממשלה, מדוע תוכנית להקמת אזור תעשייה בביתר עילית, יורדת פעם אחר פעם מסדר היום במועצת התכנון העליונה.
ועדת הכלכלה של הכנסת דנה כעת בהצעת היו"ר ח"כ איתן כבל, שנועדה לשים סוף להתעללות בצרכנים בזמני ההמתנה הארוכים במוקדי השירות.
יעקב ריבלין: ‏לתשומת ליבם של החכים החרדים. הקפאת איזור התעשיה בביתר לא נובעת מהתנגדות לשילוב חרדים( כפי שטוען הבוקר ח״כ אייכלר) אלא ממדיניות של הקפאת בניה בשטחים עד לקבלת אישור מהאמריקאים. כן. גם בעידן טראמפ.
נשיא טורקיה ארדואן: "נשקול ניתוק היחסים הכלכליים והמסחריים עם ישראל. החלטה תתקבל רק אחרי הבחירות ב-24 ביוני". ארדואן אמר לעיתונאים שהצטרפו אליו לביקורו בבוסניה כי הוא מקווה שחברי ארגון OIC המדינות האיסלאמיות, יישמו את ההחלטה להחרים מוצרים ישראלים.
יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני בראיון לקלמן ליברמן: אני סבור שאין סיבה כעת  בבעיות שמדינת ישראל מצויה בהם שביניהם יש גם בעיות קיומיות, ללכת עכשיו לבחירות. אם משרד הבטחון רוצים לשחק אם העניין של גיוס בני ישיבות, שישחקו. אנחנו לא נהיה חלק מהעניין הזה.
קבינט הדיור: בעקבות מאות דירות שלא מצליחות להימכר במסגרת תכנית מחיר למשתכן: קבינט הדיור ידון בישיבתו הקרובה בהחלטה לאפשר לרווקות ורווקים מגיל 26 לרכוש דירה במסגרת התכנית


רצועת עזה: כמה פלסטינים חוצים את הגדר מזרחית לאל-בורייג' (צפון-מרכז הרצועה) ומגיעים לעמדה צה"לית, ככל הנראה עמדת צלפים. צה"ל יורה לעברם. לא ידוע מה עלה בגורלם לפי שעה. בתגובה צה"ל יורה אש טנקים לעבר עמדת תצפית שנמצאת מול אזור התקרית. אליאור לוי.
חדשות 10: צה"ל מאשר: לפני זמן קצר תקף צה"ל באמצעות טנק עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. התקיפה הינה תגובה להצתה של עמדה צבאית שנגרמה על ידי מספר מחבלים שחצו מרצועת עזה מוקדם יותר הבוקר. אין נפגעים. כוח צה"ל היה במעקב אחר האירוע מתחילתו.
יואב זיתון: מפקד חיל האוויר אלוף עמיקם נורקין ל-20 ממקביליו הזרים: "הנ"מ הסורי ירה בליל התקיפות שלנו בסוריה לפני כשבועיים מעל 100 טילים לעבר מטוסינו; האיראנים ירו 32 רקטות לעבר ישראל, 4 מהן יורטו; מנהרת חמאס שתקפנו והשמדנו מהאוויר נחפרה בעומק של 20 מטרים"
שר החוץ האיראני בחשבון הטוויטר על דבריו של פומפאו: "הדיפלומטיה האמריקנית היא רק רגרסיה להרגלים ישנים: כלואים במדיניות כושלת, מוכתבים על ידי אינטרסים מושחתים, חוזרים על אותן בחירות מוטעות וכך קוצרים את אותם תגמולים. איראן בנתיים עובדת עם שותפים למציאת פתרונות"
ריבלין ובלום חושפים ב"קול חי" "אחרי בית שמש - בש"ס מקדמים דיל עם 'דגל' באלעד ובביתר. 'דגל' נראית היום מהצד כמו שלומי אמונים, וכל אחד במפלגה מושך לצד שלו מוקדם מהצפוי".
הצהרת משרד החוץ האיראני: הצהרותיו של פומפאו קלושות, אין להן בסיס או משמעות. הן בגדר התערבות בענייננו הפנימיים. פומפאו העליב את העם האיראני העצום והמתורבת.
ב׳כיכר׳: גורמים חרדיים מזהירים כי מדובר בתוכנית הרסנית שמטרתה לאפשר למשרד הבטחון דריסת רגל בתוך עולם התורה תוך הפרת עצמאותו. ״ליברמן פשוט מבקש להתערב בנעשה בתוככי הישיבות״
יצחק נחשוני לגלסנר ב'קול ברמה':* בפני הוועדה של משרד הבטחון הופיעו נציגים חרדים כמו אריאל אטיאס כולל נציג מוועד הישיבות.  אולי תופיע גם דמות תורנית כמו הרב מרדכי נויגרשל שיסביר לחברי הוועדה את ערך ומעלת לימוד התורה. בפני הוועדה של משרד הבטחון אמנם לא הופיעו פוליטיקאים חרדים, אבל הופיעו נציגים חרדים כמו אריאל אטיאס, כמו נציג מוועד הישיבות ועוד. מדברים כעת שתופיע גם דמות תורנית כמו הרב מרדכי נויגרשל שיסביר לחברי הוועדה את ערך ומעלת לימוד התורה.
'בחדרי' חושף את מכתב רבני הפלג המאשרים את העדות לפיה הגר"ש אויערבך הורה כי הפלג לא ישתתף יותר לעולם בבחירות לכנסת.
איחוד האמירויות ובחריין מביעות תמיכה באסטרטגיה של ארצות הברית נגד איראן, שעליה הכריז שר החוץ האמריקני מייק פומפאו. שר החוץ של איחוד האמירויות צייץ "האסטרטגיה הנוקשה היא הדרך הנכונה, כדי שאיראן תפנים את חוסר התועלת של התפשטותה הדורסנית באזור"
שרת החוץ של האיחוד האירופי, פרדריקה מוגריני, בתגובה לדברי פומפאו: "אין אלטרנטיבה להסכם הגרעין עם איראן. הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אישרה כבר 10 פעמים שאיראן מיישמת וממשיכה ליישם את כל התחייבויותיה בתחום הגרעין" ‎
פגישה דרמטית בבית הלבן: טראמפ מול ראשי משרד המשפטים וראש ה-FBI וידרוש: תחקרו האם ה-FBI חדר למטה טראמפ במהלך הבחירות (עמיחי שטיין)
ישראל כהן: ‏התמונות שמגיעות מאולמי ׳ארטמיסיה׳ בי-ם מוכיחות את מה שצעקו הכותרות לפני כחודש - השלום הספרדי הפעם הוא רציני, יציב, אמיתי ולטווח רחוק. גם אחרוני המקלקלים התייאשו.
שר החוץ האמריקני בציוץ בטוויטר: "זה לא הזיה לבקש מהמנהיגות האיראנית להתנהג נורמלי, כמדינה אחראית. הבקשות שלנו הן פשוטות".
שר האוצר האמריקני סטיב מנוצ'ין קורא למשרד המשפטים האמריקני לפתוח בחקירה נגד חברת גוגל, בשל ההשפעה שיש לה על הכלכלה האמריקנית. ההצהרה באה בעקבות תחקיר התוכנית 60 דקות שהציגה הוכחות לכך שהחברה היא מונופול. בראיון לרשת CNBC אמר מנוצ'ין כי חייבים לבחון את הדברים ‎
נשיא ארה"ב טראמפ נפגש עם ראש הבולשת הפדרלית, האף בי איי וסגן התובע הכללי רוד רוזנסטין על רקע המתיחות הגוברת סביב חקירת המעורבות הרוסית בבחירות. טראמפ האשים בימים האחרונים את הבולשת כי היא החדירה סוכן חשאי למטה הבחירות שלו ותבע חקירה בנושא. ‎
רג'וב: לא נשקפת סכנה לחיי אבו מאזן, הסכנה חלפה. דאגנו לו. בשלב הרגיש הזה אנו זקוקים ליציבות פוליטית ובריאות אבו מאזן היא חלק מהיציבות הזו. בימים הקרובים יחזור לעבודה כרגיל, בינתיים יישאר בביה"ח להשגחה. הוא אמנם בן 83 אך צעיר ברוחו. את אויבנו עניין מה קרה לו ומה יבוא אחריו...
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינאוור אומר כי פעילות המחאה ההמונית ברצועה תגיע לשיא חדש בעוד שבועיים. סינאוור אמר לערוץ אל מיאדין כי חמאס נחוש לשבור את המצור ולא יהסס להקריב את הגברים הנשים והילדים למטרה זו, בעניין הנעדרים הישראלים בעזה אמר סינאוור כי ראש ממשלת ישראל נתניהו וממשלתו משקרים למשפחות וכי הם לא יודעים אם הנעדרים חיים או מתים. הישראלים לא ישובו ולא יראו או יום לפני שהאסירים הפלסטינים יראו אור יום אמר סינאוור.

ח"כ ישראל אייכלר במליאת הכנסת:
המדינה מונעת את אישורו של איזור התעשייה 'היער האנגלי' בביתר עילית, ובכך סותרת את הצהרותיה על הרצון לשלב חרדים בעבודה. אני קורא לראש הממשלה ושר הביטחון להעלות את הפרויקט לסדר היום של ישיבת מועצת התכנון העליונה במינהל האזרחי (מת"ע) המתכנסת ביום רביעי ולאשר אותה מיד.
חשיפת 'כיכר השבת' תכנית ליברמן - החדרתם של בלשי הגיוס לתוך הישיבות, מסמך שנחשף לראשונה ב'כיכר השבת' מעלה, כי במשרד הביטחון כבר פועלים לגייס אנשי שטח עם כישורים, כאלה שיאפשרו לפעיל מטעמם לעקוב מקרוב אחר תלמידי הישיבות (ישראל כהן בככר)
ראש הממשלה בנימין נתניהו באירוע קבלת פנים במשרד החוץ לכבוד העברת שגרירות פרגוואי לירושלים:"המדיניות של ארה"ב היא נכונה. איראן נמצאת בתנופת התפשטות ותוקפנות בכל המזרח התיכון. היא שואפת להשיג נשק גרעיני באמצעים שונים, שחשפנו אותם. המדיניות של הנשיא טראמפ נכונה: אפס העשרה, אין צורך בזה, וגם איראן צריכה לצאת מסוריה. אנחנו מאמינים שזו המדיניות הנכונה ואנחנו קוראים לכל הקהילה הבינלאומית להצטרף לעמדה הזאת של ארה"ב. מי שרוצה להפסיק את התוקפנות האיראנית, ומי שרוצה להבטיח ביטחון, ומי שרוצה לקדם את השלום - שיתנגד לאיראן ויתמוך בעמדה האמריקנית. כך עושה ישראל".
בגלל איום ביטחוני על חגיגות ה-70 בטיימס סקוור: נציגי ישראל ייעדרו, גורמי ביטחון אסרו על נציגים ודיפלומטים ישראלים להשתתף בחגיגת ה-70 לישראל שתיערך בטיימס סקוור שבלב מנהטן בחודש הבא • בהתרעה החמורה נאמר: "אירוע בעל רמת סיכון גבוהה מאוד" (חרדים 10)
ברייקינג: שר החוץ הרומני, תיאודור מלשקנו, הודיע כי השגרירות הרומנית צפויה לעבור לירושלים! זאת, בתום התייעצויות עם שירותי הביטחון הרומניים. כך מתפרסם כעת ברומניה.
קטאר מוחמד אל-עמאדי: אמיר קטאר השיק קמפיין של ארוחת בוקר בהיקף של מיליון דולר ברצועת עזה, בתקווה ש"שום אזרח לא יישאר בעזה ללא מזון, שתייה וארוחת בוקר בחודש הקדוש הזה. אל-עמאדי: חלוקת 35 אלף חבילות מזון לאוכלוסיית עזה, כולל מזון בסיסי בעלות של כמעט מיליון וחצי דולר.
ניר דבורי: ‏חמאס שילם היום 200 דולר לכל אחד מ424 הפצועים מ"תהלוכות הגדר". הגדיר זאת כ"סיוע במימון טיפולים רפואיים".
שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון, מגיב לדבריו של פומפאו: "יהיה מאוד קשה לנסח הסכם חדש על פי העקרונות שהציג. אם תנסה להכניס את כל הדרישות שלו למו"מ בלוח זמנים סביר, זה יהיה קשה מאוד להשגה". הוא הוסיף כי הוא חושב שההסכם טוב ומנע מאיראן להשיג נשק גרעיני.
בכיר איראני על אמירותיו של שר החוץ האמריקני: "אמירותיו של פומפאו מראות כי מדינתו מעוניינת בשינוי המשטר באיראן". לטענתו ארצות הברית רוצה להכריח את איראן להיכנע ללחץ.
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "הסכם הגרעין לא סיים את שאיפותיה של איראן, היא לא סיימה את שאיפותיה להגמוניה אזורית. מנהיגי איראן ראו את ההסכם כנקודה התחלתית להסתערות על האזור"
הרב שלמה בניזרי בקול ברמה ב'מהדורה המרכזית': אם נחלש משהו מתודעת בית המשפט, והיה זה שכרי. אחרי שבא עד המדינה ואומר אני שיקרתי! קיבלתי כסף! ועדין אף אחד שם לא עושה חשבון נפש, אז אין לי מה להגיד יותר. לי אין אמון  במערכת המשפט.
היועמ"ש מנדלבליט הורה על בדיקת תלונתו של השר גלעד ארדן נגד חה"כ איימן עודה, במטרה לבדוק אם יש לפתוח נגדו בחקירה פלילית בחשד להעלבת עובד ציבור, לאחר שקילל שוטר.
מזכ"ל פת"ח סאיב עריקאת בתגובה להעברת שגרירות פרגוואי לירושלים: "העובדה שמנהיג בלתי אחראי כמו נשיא פרגוואי, העביר את שגרירות מדינתו לירושלים, מציבה מכשול חדש בפני השגת השלום במזרח התיכון" (אור גרשוני).
דונלד טראמפ בטוויטר: "סין הסכימה לרכוש מאיתנו כמות אדירה של מוצרים חקלאיים, זה יהיה אחד הדברים הטובים ביותר שקרו לחקלאי ארה"ב מזה שנים"
נדב אייל: ‏שר החוץ האמריקני הציג כרגע רשימה כזו של דרישות של איראן שאם היא תיענה להן, היא פשוט תהיה שווייץ. בין היתר - היא לא תפתח ותפיץ טילים בליסטיים, תפסיק לתמוך בחיזבאללה, תפסיק לתמוך בח'ותים, תפסיק כל העשרה, תסגור את כור המים הכבדים, תפסיק לתמוך בחמאס, תיסוג מסוריה ועוד. הנאום הזה הוא לא פתח למו"מ. פומפיאו מסביר כעת שהעם האיראני לא השיג דבר במהפכה האסלאמית. "המנהיג הרוחני לא יחיה לנצח". הנאום הזה אומר לעם האיראני להתקומם.
ח״כ מנחם אליעזר מוזס לגלסנר ב׳קול ברמה׳: נכון לרגע זה ליברמן לא סופר אותנו בכל הקשור לחוק הגיוס שהוא מגבש, במידה וההצעה שיביא לא תהיה לרוחם של גדולי ישראל, נלך לנתניהו ונדרוש ממנו הסברים על התחייבותו כלפינו. ללכת לבחירות על רקע חוק הגיוס, לא טוב לנו בעת הזו. מסקנות הוועדה של השר לשעבר משה ניסים בעניין חוק הגיור לא מקובלות עלינו בשום אופן, יש בהם הרבה פרצות שעלולות לתת יד לרפורמים.
השר צחי הנגבי למימרן ב׳קול חי׳ - ״בחוקים השנויים במחלוקת כמו חוק הגיוס - רוב המפלגות מעדיפות למצוא את הדרך המשותף ולהגיע להבנות במקום לעורר מחלוקת. מאמין שנגיע לנוסחה שתהיה מוסכמת על כולם״. ראשי המחבלים של החמאס מבצעים בעזה הוצאה להורג של אנשים שלהם הם ורק הם. האחראים לכל הרוג ולכל פצוע. אני מחזק את ידי הלוחמים שלנו שהודפים את הטרור האלים ושומרים על המדינה.
דובר הפנטגון: "ארה"ב תנקוט בכל הצעדים הנדרשים על מנת לטפל בהשפעת איראן על סביבתה" ‎
נשיא איראן חסן רוחאני מגיב להצהרות פומפאו: ״אין זה מקובל שארה"ב תקבע למדינות העולם מה לעשות, מי אתם שתקבעו לעולם מה לעשות? "מי שעבד כראש ה-CIA, ומונה כעת לתפקיד שר החוץ, מי הוא בכלל שיגיד לאיראן מה לעשות?"
יו"ר ועדת הפנים ח"כ קיש לגלסנר ב'קול ברמה':* האירוע הזה צריך להבדק טוב. אם הוא נכנס בריא ובחקירה נשברה רגלו, זה אירוע חמור שצריך להיבדק. חברי הכנסת הערבים מגבים את החמאס ומזדהים איתו. זה לא דבר שאפשר להשלים איתו. אם איימן עודה היה אזרח, היה נעצר ממזמן.
השר  אורי אריאל למימרן בקול חי:  המעשה של  כתובות גרפיטי בישיבה בתלאביב פחות מפתיע . איפה הגינוי של בכירים בממשלה  ששותקים ואינם יוצאים  נגד הסתה. ירידת מחיר הדירות היא ירידה אמתית. עשה זאת  השר כחלון. עוד לא הגענו לנחלה.  אך התקדמנו מאד.  ואנחנו בכיוון הנכון.
הערב יתפרסם ב-"אל מיאדין" ראיון עם מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. סינוואר: "השיא הבא של המהומות יתקיים בין ה-5 ליוני (יום הנכסה) ל-8 ליוני (יום ירושלים ויום השישי האחרון של הרמדאן); צעדות השיבה ימשכו עד שהעם הפלסטיני יגשים את כל מטרותיו, ובראשן הסרת המצור על הרצועה, "אין כל הסכמים בין חמאס למצרים על הפסקת צעדות השיבה"; בהקשר ללחימה מול ישראל: "לחמאס הפתעת חדשות. יש לה קשרים מעולים עם חיזבאללה, שיחות מתקיימות בדרגים הבכירים כמעט מדי יום, "חזקים וחמים מאי פעם"; בנוסף התייחס מנהיג החמאס בעזה למצבו הבריאותי של מחמוד עבאס ואיחל לו בריאות והחלמה, תוך שציין כי חמאס רתומה לרעיונות של עבודה לאומית משותפת (אור גרשוני)
שגריר ישראל באו"ם דני דנון לגלסנר ב'קול ברמה': מועצת זכויות האדם באו"ם, מועצה הזויה שכבר שנים נלחמת בישראל. אני מקווה שארצות הברית תפרוש מהארגון הזה בקרוב. השבוע מבחינתנו הוא שבוע מאתגר, אני מקווה שארה"ב תטיל וטו בכמה מההצבעות נגדינו.
ניצב בדימוס יעקב בורובסקי  על הטענות על הקשר בין ראש הממשלה ליורם הלוי למימרן בקול חי*:  אדם עם סיכויים גבוהים להתמנות  ולכן מנסים לפגוע בו. מפכ"ל לא צריך לנסות לחשוב מי מחליף אותו. יש לו קדנציה וצריך להסתכל פנימה. אני בטוח שהמפכ"ל מצטער על כך שהעביר דברים. תפקדו לפקד על השורות שהמערכת תקינה.
נחמן שי  מתמודד לראשות עירית ירושלים למימרן בקול חי*:  נשב ונבדוק את אסטרטגיה כדי להגיע לציבור החרדי והדתי. זה ציבור ייחודי ואני יודע שזה מסובך. אני אלמד ואגיע אליהם.
רועי ינובסקי: ‏מח"ש דורשת היום גם את מצלמות האבטחה מתחנת המשטרה בחיפה. פרח טוען שהוכה באזור הכניסה לתחנה, באזור שאמור להיות מתועד על ידי המצלמות. השוטר שפרח נקב בשמו הכחיש לפני מפקדיו שבעט בו.
עימות חריף התרחש במליאת הכנסת בין חברי הכנסת אלעזר שטרן לבין ח"כ ישראל אייכלר. העימות החל כאשר ח"כ אייכלר התייחס לדיון שהתקיים מוקדם יותר היום בוועדת חוקה, במסגרתו נידונו דברים שאמר עד המדינה במשפטו של השר לשעבר שלמה בניזרי, כי הופעלו עליו לחצים על מנת שיעיד נגד השר בניזרי.
ח"כ אלעזר שטרן השיב לדברים ואמר: "אם זה היה רק ח"כ אייכלר אז לא הייתי מתרגש כי אייכלר לא בדיוק אוהב יהודים, לא בדיוק אוהב את מדינת ישראל, הוא לא מאמין בהרבה מוסדות של מדינת ישראל, הוא חושב שהוא קובע מי יהודי, מי דתי ואיזו כיפה כל אחד צריך ללבוש, אז הייתי יכול להבליג. אייכלר לא מפתיע אותי, הוא קיצוני גם בין חבריו. הוא עושה את הכל על מנת לפרק כמה שיותר מוסדות של המדינה אלא אם כן הם משרתים אותו. אולי יום אחד הוא יעשה תשובה ויבין שיש גם דרך ארץ, ויש ואהבת לרעך כמוך ולא רק את עצמך ואת הציבור שלך."
ח"כ ישראל אייכלר הגיב: "אני אוהב יהודים שאוהבים את היהודים החרדים לדבר ה' הדברים בתורתו, אני לא שונא אף אדם שאינו שונא יהודים ולא מסית נגד התורה ושומריה. לא כך ח"כ אלעזר שטרן שהאשים אותי בשנאת יהודים שלא כמוני, הוא עושה זאת כדי למצוא חן בעיני אדונו יאיר לפיד שנתן לו מקום כדי שילחם בציונות הדתית ובציבור החרדי דווקא כחובש כיפה.
אלעזר שטרן מזכיר לי את היהודון המוסר והמלשין שעובד בשירות השליט נגד אחיו היהודים. אף אדם חילוני לא היה מעז להילחם בשנאה ואיבה כזו בישיבות ההסדר, ברבנות הראשית והציונות הדתית. מי שבוגד במורשת אבותיו אין לצפות ממנו לנאמנות לעם ישראל.
ח"כ שטרן בפרט וחבריו שיוצרים דה-לגיטימציה והסתה יום יומית נגד ילדי החרדים, מכינים דעת קהל למלחמה בין יהודים, זה מה שהם רוצים, הם סכנה קיומית למדינת ישראל. שום אויב חיצוני לא יחסל את מדינת ישראל, רק ח"כ שטרן ודומיו הם שישמידו את מדינת היהודים במלחמת אזרחים פנימית. אם הם חלילה יצליחו ליצור מלחמה בין יהודים זו תהיה סופה של מדינת ישראל ולכן הם סכנה גדולה מאוד."
ח"כ מיקי לוי התפרץ בזעם ואמר כי ח"כ אייכלר מסית ומדיח. ח"כ אייכלר אמר כי הוא מבקש להוציא את "הקצין לשעבר שהיכה חרדים באכזריות" וכאשר ירד מן הדוכן כינה את ח"כ לוי רוצח. לאחר מיכן התנצל ח"כ אייכלר על המילה רוצח אך הבהיר שאיננו חוזר בו משאר הדברים.
פרסום ראשון במהדורה ב-@news10: בכיר ישראלי אומר שנציבות הפליטים של האו"ם הציעה לשפר את הסכם גירוש מבקשי המקלט עם ישראל. גורם בלשכת ראש הממשלה: "לא מתקדמים בערוץ הזה"; בנציבות הפליטים של האו"ם מסרו: "אין תגובה".
יו"ר ועדת חוקה ניסן סלומיאנסקי לגלסנר ב'קול ברמה': הדיון היום בנושא עדי מדינה הוא רק התחלה, הסיפור של הרב בניזרי הוא חמור! כל הסיפור של עדי המדינה  נותן פתח לעברינים לצאת ללא עונש. צריך לשאול איך הגיעו לחתימה עם עד מדינה.
החגיגה נגמרה: 12 התנאים האמריקניים לאיראן.
1. איראן חייבת למסור דין וחשבון מלא על ההיבטים הצבאיים שהיו לתכנית הגרעין שלה, ולנטוש באופן קבוע ובר-וידוא כל עיסוק בהיבטים אלו.
2. איראן חייבת להפסיק להעשיר אורניום ולסגור את כור המים הכבדים שלה, ולעולם לא לעבד מחדש פלוטוניום.
3. איראן חייבת להעניק לסבא"א גישה מלאה ובלתי מותנית  לכל האתרים ברחבי המדינה.
4. איראן חייבת לחדול מהפצת טילים בליסטיים ולעצור את פעולות הניסוי והפיתוח הקשורות לטילים בעלי יכולת גרעינית.
5. איראן חייבת לשחרר את כל האזרחים האמריקנים המוחזקים תחת האשמות שווא, כמו גם את האזרחים של שותפותיה ובנות בריתה של ארה"ב.
6. איראן חייבת לחדול לתמוך בארגוני טרור במזרח התיכון, לרבות בחזבאללה, חמאס, והג'יהאד האסלאמי.
7. איראן חייבת לכבד את הריבונות של עיראק ולאפשר את הפירוק של המיליציות השיעיות במדינה.
8. איראן חייבת להפסיק להעניק תמיכה צבאית במורדים החות'ים בתימן ולעזור בקידום פתרון פוליטי למשבר בתימן.
9. איראן חייבת להסיג את כל הכוחות הנמצאים תחת פיקודה בסוריה.
10. איראן חייבת להפסיק לתמוך בטליבאן ובארגוני טרור אחרים באפגניסטן ובאזור ולהפסיק לתת מקלט לאל-קאעידה.
11. איראן חייבת למנוע מכוח קודס של משמרות המהפכה מלהעניק תמיכה למחבלים ולגורמים עוינים.
12. איראן חייבת לחדול מההתנהגות המאיימת כלפי שכנותיה, ובכלל זאת לא לאיים בהשמדת ישראל


ליברמן בישיבת סיעת ישראל ביתנו: אזרחי מדינת ישראל מתייצבים לצד חמאס ומול כוחות הביטחון בחיפה. אפשר לדבר על חופש ביטוי אבל לא כדאי לברוח מהמציאות. מדובר בגיס חמישי. מציע לרשויות החוק להתעשת ולהוציא את איימן עודה וחבריו מחוץ לחוק (זאב קם)
שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן תקף את התקשורת הליברלית במאמר דעה שפורסם היום (שני) ב"פוקס ניוז", שלדבריו אימצה את הנרטיב של חמאס. לטענתו התקשורת ביזתה את כל מי שקשור להעברת השגרירות לירושלים והיללה את מחבלי חמאס. "חמאס שקל לאחרונה להפסיק את את התקפותיו על גבולות ישראל, אך כשראה את ההזדמנות להגיע לעמודים הראשיים ולהאיר את הנשיא שלנו באור שלילי, הוא החזיר את צעיריו לשדה הקרב בהתלהבות. אז למי באמת יש דם על הידיים?", כתב פרידמן.
בידוד מדיני?: מפקדי חילות אוויר מ-20 מדינות יגיעו לכנס בישראל: "מפתח ליחסים הדוקים יותר בשנים הבאות" מפקדי חילות אוויר מ-20 מדינות שונות ייפגשו השבוע בארצנו לכנס מיוחד בסימן 70 שנה לחיל האוויר הישראלי. בין המדינות שישלחו את מפקדיהן לישראל ניתן למנות את גרמניה, קנדה, יוון, פולין, אוסטריה, בולגריה, ארה"ב, איטליה, ברזיל, בריטניה, צרפת, צ'כיה, קפריסין, רומניה, קרואטיה, הולנד, פינלנד, בלגיה, הודו ווייטנאם. (חדשות 0404)
עוד מדבריו של השר ליברמן בישיבת הסיעה: כרגע אין מחלוקות סביב חוק הגיוס, אנחנו לקראת סיום גיבוש המתווה, מאמין שהכל יסתדר.
חשד להסתה לרצח: כתובות נאצה נגד השר נפתלי בנט רוססו הלילה על קיר ישיבה תיכונית בר אילן בתל אביב, בין היתר רוסס "כהנא מת, מה עם בנט". המשטרה פתחה בחקירה.
רבינא חושף ב'כיכר' סקר חדש של מינה צמח: עופר ברקוביץ זוכה ל-8% תמיכה בציבור החרדי. בסקר האחרון זכה ל-2%. בקרב הציבור החילוני: ברקוביץ עם 53% ואלקין עם 8% תמיכה.
ישראל כהן ב׳כיכר׳: כהמשך לפגישת הגרח״א קאופמן והגר״ב סולוביצ׳יק במעונו של נשיא המועצת הגר״ש כהן הגיע היום נציגו ח״כ ינון אזולאי לדיון ממושך עם היו״ר במשרדי ׳וועד הישיבות׳.
החשדות לשחיתות בבית שמש: בעירייה מרעננים נהלים, כשבועיים לאחר גל המעצרים בחשד לשחיתות בעיריית בית שמש, נערך רענון נהלים בכל הקשור לנושאי הבנייה. במודעה עליה חתומה אדריכלית העיר שתמונה למהנדסת העיר, נכתב: "הטיפול בתיקי בנייה יעשה על ידי המבקש או עורך הבקשה בלבד" (שלזינגר בבחדרי)
ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן שוחח בטלפון עם מזכיר הליגה הערבית אחמד אבו אל-ריט. כך דווח בכלי התקשורת הממלכתיים ברשות. דווח כי אבו אלריט טלפן לאבו מאזן, התעניין במצב בריאותו ואיחל לו בריאות. (גל ברגר)
מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו התייחס לפרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין, והאשים את איראן בתמיכה בטרור. בעקבות זאת, הבטיח פומפאו להטיל סנקציות חדשות על איראן במטרה להפעיל עליה לחץ להפסיק את מה שהוא הגדיר כתפקידה המערער באזור. "סנקציות על איראן חזרו, ובהמשך יופעלו סנקציות חזקות, אך זאת ההתחלה. הסנקציות יכאבו כל עוד איראן תפעל בניגוד לחוק הבינלאומי, אלה יהיו הסנקציות החזקות בהיסטוריה, שייאלצו את איראן לבחור בין כלכלתה לבין ניסיונה להגיע להגמוניה אזורית. היא לא תוכל להשיג את שתיהן".
צבא סוריה מכריז רשמית: השתלטנו בחזרה על מחנה הפליטים הפלסטיני אל-ירמוכ ועל אזור אל-חג'ר אל-אסווד בדרום דמשק. הצבא הסורי אומר כי ההישג הנ"ל וההישגים שקדמו לכך באותו מרחב למעשה הופכים את דמשק ופרבריה לאזורים בטוחים ומוגנים באופן מוחלט.
שר החוץ האמריקני מייק פומפאו: "הפיקוח לא היה מספיק חזק על ההסכם, ואיפשר לאיראן להמשיך להתקדים לכיוון הפצצה, "בגלל איראן, ארגון חיזבאללה התחזק בסוריה והפך אותה לאזור הרג" הסכם הגרעין היה גרוע לארה"ב, לאירופה, למזרח התיכון, ולעולם כולו" אנחנו נמשיך לעבוד עם בעלות הברית שלנו. נוודא שלאיראן לא תהיה דרך להשיג גרעין - לא עכשיו ולא בעתיד" ‎נרסק את שליחי איראן, כולל חיזבאללה, בכל העולם" ‎ארה"ב מכירה בזכותה של איראן להגן על אזרחיה אך היא לא יכולה לבצע מעשים המסכנים את אזרחי העולם; איראן צריכה להתיישר עם הנורמות הבינלאומיות".‎
השר בנט בטויטר: השורה התחתונה של נאום פומפאו והמדיניות החדשה כלפי איראן: איראן יכולה: או להשקיע בשיפור חיי האיראנים או להשקיע בנטילת חייהם של יתר האנשים. היא לא יכולה לעשות את שני הדברים.
מקורות פלסטיניים בכירים לחדשות עשר: "חל שיפור במצבו של אבו מאזן, חום גופו ירד, והוא מרגיש הרבה יותר טוב. בניגוד לשמועות, אין שום סכנה לחייו, והוא ישוחרר מבית החולים בימים הקרובים. הרופאים קבעו כי עליו לנוח ולהפחית שעות עבודה״
בשורה לאברכים! אמוץ שפירא ברשת ב': פסיקה מהפכנית של בית הדין הארצי לעבודה: מעתה לא יוכל הביטוח הלאומי לשלול קצבת הבטחת הכנסה ממי שמקבלים במקביל גם עזרה כספית מהמשפחה או מעמותות צדקה.
פומפאו מציג את תנאי ארה"ב להסכם גרעין חדש: "על איראן לזנוח את הרצון לתוכנית גרעין, להפסיק את העשרת האוראניום, לספק מידע לסבא"א, לשחרר את האזרחים האמריקנים, לא לתמוך בארגוני טרור, להסיג את כוחותיה מסוריה ולחדול מאיומים על בעלות בריתנו כמו ישראל וסעודיה"
ויסברג ב'בחדרי' עם נתונים על פתיחת עונת החתונות לאחר ספירת העומר. בשבוע הבא ירשמו בחסידות גור הגדולה בישראל מספר שיא של 47 חתונות בשבוע אחד.
יקי אדמקר: ‏סגנית השר חוטובלי פנתה לנתניהו בסיעת הליכוד ואמרה שיש לקדם את פסקת ההתגברות במושב הנוכחי של הכנסת חרף ההתנגדות של כחלון. -נתניהו בתגובה: דיברת עם כחלון? -חוטובלי: אשמח לדבר איתו.-נתניהו מתחמק: לא שולח אף אחד אבל צריך את הפסקה הזו.
שגריר ספרד בישראל זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ, בשל הצבעת מדינתו במועצת זכויות האדם של האו"ם. סמנכ"לית אירופה במשרד החוץ, רודיקה רדיאן גורדון, נזפה בשגריר והביעה מחאה על הצבעת מדינתנו שלא מבטאת את הקשרים בין שתי המדינות ‎
איראן מגיבה לפומפאו | חבר הוועדה לביטחון לאומי: "התנאים של ארצות הברית חסרי משמעות, איראן אינה מבקשת רשות מאף אחד לאשר שום פעולה שלה".


שלישית במספר:
שגרירות פרגוואי נחנכה בירושלים, במעמד ראש הממשלה נתניהו ונשיא פרגוואי הוראסיו קוארטס נחנכה בגן הטכנולוגי בשכונת מלחה בירושלים שגרירות המדינה הדרום אמריקנית. "אין לנו חברים טובים יותר", אמר נתניהו. נשיא פרגוואי: "זה המעשה הנכון לעשות". זו השגרירות השלישית שעוברת לירושלים אחרי ארה"ב וגואטמלה ( (ynet
פרסום ראשון באקטואליק: שלושה שבועות מפתיחת מושב הקיץ – שיחות מתקדמות בין ליברמן לחרדים סביב חוק הגיוס. אומנם זה לא היה קל, ולקח מעט יותר מדי זמן אבל שלושה שבועות מאז פתיחת מושב הקיץ זה סוף סוף קורה, בלשכתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן מאשרים כי השיחות עם ראשי המפלגות החרדיות עלו שלב, זאת במטרה להגיש את טיוטת החוק שמגבשת הועדה בקרוב.
כעת בוועדת הכספים על מיגון הצפון. חבר הכנסת מוטי יוגב: האיום בצפון הוא פי עשר מעוטף עזה, המצב כעת הוא חוסר אחריות. יש לתקצב לכך תכנית רב שנתית.
"ידיעות": ־300 דירות חדשות מוצעות למכירה בבית־אל במסגרת תוכנית "מחיר למשתכן", שמוביל כחלון. לאחר עשר שנים של הקפאת בנייה ביישוב, במהלך השיווק הגדול ביותר בהתנחלויות מאז החלה התוכנית.
מצוקת הדיור - תחקיר 'דה מרקר': האפוטרופוס הכללי מנהל אלפי נכסים עזובים שבעליהם אינם ידועים בשווי מאות מיליוני שקלים, ח"כ מקלב: 'על המדינה להפסיק להחזיק קרקעות לא לה'
העיתון "אל חייאת" מדווח: אבו מאזן לקה בדלקת ריאות חמורה, חום גופו עלה לארבעים מעלות ורופאיו מנסים להוריד את החום.
פלסטיני הצית את עצמו: נגד השלטון בעזה, פתחי חרב בן ה-20, אב לשני ילדים, הצית את עצמו תוך שהוא חוזר שוב ושוב על המלים "תקולל הממשלה". לדברי חבריו, הוא נקט במעשה הקיצוני כדי למחות על מצוקתו הכלכלית (העולם הערבי)
ח"כ ועקנין בועדת החוקה על פרשיית שלמה בניזרי: מוסד עדי המדינה הפך להיות פיל גדול, מסתמכים על עבריינים , מבקשים את ראשם של אישי הציבור.
ישראל כהן ב"כיכר": בכירים ב"דגל התורה" בירושלים מבהירים כי אם לא יהיה שיוויון מלא מול אגו"י, דגל תרוץ בנפרד. הגר"ב סולובייציק והגר"ד כהן יציבו את הדרישה מול אגו"י.
משרד הבריאות הפלסטיני-מתחילת קמפיין "צעדת השיבה" ועד היום 112 הרוגים ו-13 אלף פצועים.
השר לביטחון פנים גלעד ארדן: "המשטרה היא שהוטל עליה לאזן בין חופש הביטוי לבין שמירה על הסדר הציבורי. בהפגנות האלה בחיפה ניסו לחסום צירי תנועה ותקפו בהן שוטרים. אם יש שוטרים שנוהגים באלימות או מפעילים כוח שלא לצורך, מקומם לא במשטרה" ‎#הבוקרהזה
דיווח: סין התחייבה בפני שר האוצר האמריקאי להגדיל את הייבוא שלה מארה"ב בכדי למתן את מלחמת הסחר של טראמפ.
דובר צה"ל תת-אלוף רונן מנליס כתב במאמר שפורסם היום (שני) ב"וול סטריט ג'ורנל" כי חמאס משקר במטרה לבצע דה-לגיטימציה למדינת ישראל ולהרוס אותה, כשהוא טוען שההפגנות בגבול רצועת עזה הן לא אלימות. "עבור חמאס, שקרים חשובים יותר מחיים", כתב מנליס. "חלק מהתקשורת סייעה לחמאס בכך שבחרה לפרסם את השקרים שלו ולא את העובדות. אם בשביל לנצח במלחמת התעמולה הבינלאומית אני צריך לשקר כמו חמאס, אז אעדיף לומר את האמת ולהפסיד".
מחוקקים אמריקאים פועלים בשבועיים האחרונים כדי לבטל את הגעתם המתוכננת של מטוסי ה-F-35 לטורקיה. זאת, על רקע ההתחממות ביחסים בין פוטין לארדואן וחששות בישראל מפני מכירת סודות החמקן למדינות עוינות.
ח"כ מקלב בועדת החוקה על פרשיית בנזרי: היום יש מדרג נמוך יותר ממבחן בוזגלו והוא מבחן בניזרי, שהוא גם ש"סניק, גם בן עדות המזרח, שתיקת המערכות צריכה לעורר ולזעזע את כל מי שער וקשוב לנושא.
עוד מועדת החוקה: ח"כ שטרן: אם באמת כנים דברכם חברי בניזרי צריכים ללחוץ אותו להגיש ערעור, ח"כ רוזין: קהילות שלמות כמו החרדים והאתיופים איבדו אימון במשטרה.
ח"כ יצחק ועקנין: "אני אדם מאמין ולפי התורה אין מקום לעד מדינה, כך אני מאמין. אם צריך להעיד מצווה וחובה ללכת להעיד, אבל המפלצת הזאת של עד מדינה שהולכת וטופחת צריכה להיעלם מהעולם."
ח"כים מהליכוד ומישראל ביתנו יוזמים דיון במליאת הכנסת על האופן שבו יכולה ישראל לקדם הקמת מדינה כורדית עצמאית בחבלי הכורדים בטורקיה, בסוריה ובעירק. בבסיס הנימוקים לדיון עומדים יחסי ישראל וטורקיה המתדרדרים, התנגדות האיראנים לעצמאות הכורדים והתפרקותה של סוריה כמדינה ריבונית (זאב קם)
דני אמויאל, ראש מדור סיוע חקירתי ואחראי על עדי המדינה: "עד 2008 הממוצע הוא 17 הסכמים של עדי מדינה מתוך אלפי תיקים, זה הזוי לטעון שבכל תיק פונים לעדי מדינה"
משרד החוץ האיראני: "נשאר בסוריה כל עוד יש בה את סכנת הטרור, וכל עוד יבקשו זאת מאתנו. מי שצריך לצאת מסוריה הם אלה שנכנסו אליה ללא הסכמת הממשלה" (אורי שאבי).
על רקע המתיחות סביב פגישת טראמפ-קים, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'יאה-אין יצא היום לוושינגטון וייפגש מחר עם הנשיא טראמפ.
יו"ר מפלגת העבודה אבי גבאי תוקף בפייסבוק את שר הביטחון ליברמן: "20 שנה ליברמן בפוליטיקה. מישהו יכול לזכור דבר אחד שעשה וקידם את ישראל לאנשהו?"

'ווינט':
אבו מאזן פונה במהלך החג פעמיים לביה"ח. מקור פלסטיני: "הוא סובל מדלקת ריאות".
ערבים הפגינו מול מטה מחוז חוף של המשטרה - ח"כ איימן עודה תועד מתעמת עם שוטרים. השר ליברמן צייץ במהלך החג בטוויטר - "מקומם של ח"כ איימן עודה ושותפיו לא בכנסת אלא בכלא. כל יום שהוא וחבריו מסתובבים חופשי הוא כישלון של רשויות האכיפה".
חקירת טראמפ: "ה-FBI תשאל ישראלים והחרים מחשבי חברה בת"א, בחשד להטיית בחירות ברשת החברתית. כך דווח בניו יורק טיימס. חוקרי ה-FBI, יחד עם משטרת ישראל, החרימו מחשבים מאחת החברות של ג'ואל זמל, בעלי החברה שנמצאת בחקירה.
טראמפ על חקירתו שהגיעה לישראל: "ציד המכשפות היקר בהיסטוריה לא העלה ממצאים על רוסיה ועליי, אז עכשיו הם מחפשים בשאר העולם"
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס סמוך לכניסת השבת להחלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם לפתוח בחקירה לבדיקת נסיבות חיסולם של המחבלים בגבול רצועת עזה ביום שני האחרון ואמר כי "אין חדש תחת השמש. הארגון שוב הוכיח שהוא גוף צבוע ומוטה שמטרתו לפגוע בישראל ולגבות טרור, אך הוא בעיקר הוכיח שהוא לא רלוונטי. ישראל דוחה בתוקף את ההחלטה שהתקבלה על ידי רוב אוטומטי אנטי ישראלי, שתוצאותיה ידועות מראש. מדינת ישראל תמשיך להגן על אזרחיה וחייליה כפי שמקנה לה זכותה להגנה עצמית". שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר כי "וועדת החקירה היחידה שצריך להקים זה לחקור איך מועצת זכויות האדם הפכה להיות להקת עידוד של טרוריסטים". שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר כי "ההחלטה המבישה של מועצת זכויות האדם שהתקבלה לאחר שחמאס כבר הודה שהרוב המכריע של הנפגעים הם מחבלים מוכיחה את שנאתה לישראל. ביום בו המועצה תחקור את פשעי המלחמה של חמאס, יהיה ניתן לקרוא לה מועצת זכויות האדם".
הורים לתלמידי בית הספר ביקון בניו-יורק שבארצות הברית מחו במהלך סוף השבוע על כך שהתלמידים נאלצו לעמוד דקת דומיה לזכר עשרות המחבלים שכוחותינו חיסלו בשבוע שעבר בגבול רצועת עזה. אב יהודי אמר בשיחה עם הניו-יורק פוסט כי "אני מאוד כועס כי לא שלחתי את הילד שלי לבית ספר ציבורי בניו-יורק כדי שיתפלל עבור חמאס".
יו"ר הרשות, המסית לטרור אבו עבאס, ביקר היום בפעם השנייה בתוך יממה אחת בבית החולים ברמאללה. יועצו האישי הסביר כי מדובר בבירור תוצאות הבדיקות שנערכו לו בעקבות ניתוח שעבר בשבוע שעבר באוזן התיכונה.
ראש הארגון לאנרגיה אטומית של איראן, עלי אכבר סאלחי, אמר אתמול לפני הצהריים בשיחה עם עיתונאים כי "המדיניות שלנו היא להמתין מספר שבועות ולראות מה יקרה עם הסכם הגרעין. אם הצד השני יישאר מחויב להבטחותיו, גם אנחנו נשמור על הבטחותינו. קיימות מספר אפשרויות, אנחנו מסוגלים להתחיל להעשיר אורניום ברמה של 20 אחוז".
טרור ברוסיה: לפחות שני קציני משטרה ואזרח נרצחו אתמול בצהריים בפיגוע ירי ודקירה שביצעו ארבעה מחבלי דאעש בכנסיה בעיר גרוזני, בירת הרפובליקה הצ'צ'נית. גורם מקומי טען שהמחבלים שחוסלו במהלך הפיגוע קיבלו "הכוונה ממדינה מערבית".
'ערוץ 10': תלונה הוגשה במשטרה נגד ח"כ אודה שתקף שוטרים. השר ארדן - "למרות שהוגשה תלונה, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית נגדו נתונה בידו של היועמ"ש בלבד".
פרסום ראשון: חניך בקורס מ״פים שהשתתף במשלחת עדים במדים בפולין בשבוע שעבר שלף במחנה ההשמדה אוושויץ שלט בשפה הפולנית בו כתב ״גם לכם היה חלק״ במחאה על החוק הפולני החדש. במקום התעוררה סערה והוא צולם על ידי האבטחה הפולנית שהתלוננה נגדו. צה״ל: הוא יטופל משמעתית בימים הקרובים ע״י מפקדיו. (צחי דבוש)
גורמים מדיניים לגלי צה״ל: מדובר באירוע חמור מאוד שיכול היה להסתיים במעצר של קצין לובש מדים על אדמת פולין. השוטרים הפולנים לא עצרו אותו ומנעו משבר מדיני חריף. הקצין הוא מילואימניק שמשתתף בקורס מ״פים שככל הנראה ניסה לעורר פרובוקציה.
הראב"ד הגר"מ שטרנבוך הגיע לביקור בביתו של יו"ר הועדה לתכנון ובניה בבית שמש משה מונטג כדי לחזק את ידיו. הגר"מ שטרנבוך אף שלח את הס"ת האישי שלו לטובת המנין שהתקיים בשבת ובחג בביתו מונטג.
טראמפ: אדרוש ממשרד המשפטים לבדוק האם הבולשת הפדרלית או משרד המשפטים עקבו אחר הקמפיין שלי והאם הוראות שכאלה הגיעו מאנשי אובמה.
שר האוצר האמריקני, סטיבן מנוצ'ין: "אנו שמים את האפשרות של מלחמת סחר עם סין בהקפאה, יש לנו הסכם איתם"  (אלון מיטלפונקט)
דיווח בעיתון א-שרק אל-אווסט | מזכ"ל האו"ם לממשלת לבנון: "איסרו על חיזבאללה להשיג נשק" ‎
שר האוצר הצרפתי: בודקים אפשרויות לפיהן האיחוד האירופי יפצה חברות אירופיות שייפגעו מהסנקציות של ארה"ב על איראן.
פסגת קוריאה | נשיאי ארה"ב וקוריאה הדרומית שוחחו בטלפון במטרה להבטיח שהמפגש בין ‎דולנד טראמפ לקים ז'ונג און יתקיים בחודש הבא כמתוכנן.
דיווח ב"CBS": ארה"ב הפסיקה את אספקת אמצעי הסיוע לצפון-מערב סוריה, בעקבות מיגור כוח דאע"ש באזור. זאת בהתאם להודעת טראמפ מהחודש שעבר, לפיה בכוונתו להסיג את כוחות מדינתו מסוריה בעקבות תבוסת ארגון המדינה האיסלאמית ‎
רוחאני קורא למדינות להחזיר את הקשרים הכלכליים עם איראן ומנגד לנתק את הקשרים עם ישראל.
ניקי היילי בתגובה: "מועצת זכויות האדם לכאורה של האו"ם החליטה לפתוח בחקירה נגד מדינה דמוקרטית בעלת לגיטימציה להגן על עצמה בגבולותיה נגד תקיפות טרוריסטים. זה עוד יום מבייש לזכויות האדם" ‎
עבדאללה השני, מלך ירדן, בארגון לשיתוף פעולה אסלאמי: "האלימות והתוקפנות שבוצעו על ידי ישראל נגד אחינו הפלסטינים בעזה וברשות הפלסטינית חייבות להיפסק. הקהילה הבינלאומית צריכה לעמוד במחויבויותיה להיסטוריה" ‎
DZ הבנק השני בגודלו בגרמניה: משהים את כל הפעולות הכלכליות הקשורות לאיראן עד ה-1 ביולי.
נאום ראשון: מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו צפוי לנאום מחר (יום ב') ולחשוף את תכנית הממשל להתמודדות מול איראן.
השר גלעד ארדן פנה הערב ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית נגד חבר הכנסת איימן עודה: "לא ייתכן שחבר כנסת מכהן יקלל שוטרים ויפריע להם בעת מילוי תפקידם.  הגיע הזמן שחברי הכנסת מהרשימה המשותפת ישלמו מחיר על מעשיהם ועל התנהגותם הגסה".
נתניהו בדף הפייסבוק שלו באנגלית: "מוכנים להפתעה? אני מסכים עם מנהיגי חמאס. יחיא סינוואר אמר השבוע כי מטרת המהומות היא הפלת גדרות הגבול ועקירת לבנו. אני מסכים אתו שהשמדת ישראל והריגת חפים מפשע היא מטרתו. אלה הדברים שמהם אנו מגנים על משפחותינו וגם אתם הייתם נוהגים כך" ‎
הת'ר נוארט, דוברת משרד החוץ האמריקני: "זכותה של טורקיה להחזיר את שגריריה בארה"ב ובישראל . אנו לא רואים בכך פגיעה ביחסים. טורקיה ממשיכה להיות בת ברית חשובה בנאט"ו" ‎
דוברת מחלקת המדינה האמריקנית על הוצאת נציב "משמר זכויות האדם" מישראל: "אינני יודעת אם אנו מקיימים שיח עם ממשלת ישראל בנושא זה, אך יש לכל מדינה זכות להכניס לשטחה את מי שהיא בוחרת" ‎

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.